Helsinkiläisten haukkuminen
Miehen isä on kotoisin Itä-Suomesta. Jauhaa kotiseuturakkaudesta jne.
Ei kuitenkaan osaa kunnioittaa sitä muilla. Kun tulee meille Helsinkiin, jauhaa aivan koko ajan Helsingin kauheudesta ja helsinkiläisten hirveydestä. Ihan siis ihan koko ajan. Ei puhu mistään muusta. Järjestää "lupsakka savolainen" -näytöksiä ratikassa ja metrossa jne. Ja haukkuu. Haukkuu, haukkuu, haukkuu.
Minun sukuni on monen polven helsinkiläisiä ja meille tää Helsinki on rakas. To-del-la raskasta kuunneltavaa.
Kommentit (34)
Olen ainoa helsinkiläinen jonka hän tuntee. Ei ole ikinä asunut Helsingissä. Yksi sisko on kerran asunut puoli vuotta Espoossa.
Eli kaikki käsitykset on täysin keksittyjä.
Jep. Hassua kun muutin Helsinkiin, kuinka paljon paskaa sataa niskaan. Äärettömän kateellisia ovat maakuntien asukit.
Aika kiusallista haukkua kaupunkia, jossa on käymässä! Ihmisistä puhumattakaan.
Saman olen huomannut.
Muualla saa olla ylpeä juuristaan mutta jos stadissa sitä olet niin se on pahasta se.
Usein maalaiset on aika huonoja käytöstavoiltaan juuri tässä asiassa.
Yleensä aikani kuuntelen ja sitten sanoin ystävällisen tiukasti jotain selkeää asiasta.
Helsinkihän on hieno kaupunki ja yhä vain hienommaksi muuttuu.
Itse aina odotan Hesan reissua: hieno kaupunki, eritoten kesällä!
3 vuotta asuin Helsingissä ja inhosin paikkaa, mutta en kai sitä nyt helsinkiläisille kertonut, käytöstavat pitää silti olla.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Suomen pääkaupungeista paras!
Jaha, Mattikin on täällä.
Olen asunut Stadissa vuodesta 2001 joten voin huoletta haukkua sitä. Inhoan muuten tätä kaupunkia, joka on yksi maailman rumimmista.
Vehreys on kesälläkin kortilla, mutta neukkukuutioita, niitä riittää. Ja muutenkin remontoiminen on niin kallista, että talot ovat erittäin huonossa kunnossa.
Puhumattakaan siitä, että kun puukaupungin asemakaavalla on rakennettu nykyinen Helsinki, lopputuloksena on kapea kadut ja korkeat rakennukset (Punavuori), joten 4/5 vuodesta on pimeää.
Asumisen hinta on niin naurettavaa kaupungin tasoon nähden, että ei enää naurata.
On tietysti vaikea olla nauramatta ihmisille, jotka kertovat ennen omaa nimeään sen kuinka monennen sukupolven stadilaisia ovatkaan.
Se juontaa juurensa ehkä siitä kun valtamediat on niin pk-seutukeskeisiä. Tulee vaikutelma että pk-seudulla ei pidetä muuta maata missään arvossa. Ja kyllähän ne tavalliset helsinkiläiset aina jaksaa ruikuttaa miten he ovat nettomaksajia (no niin on kyllä moni muukin rikas kunta, ihan pk-seudun ulkopuolellakin).
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Stadissa vuodesta 2001 joten voin huoletta haukkua sitä. Inhoan muuten tätä kaupunkia, joka on yksi maailman rumimmista.
Vehreys on kesälläkin kortilla, mutta neukkukuutioita, niitä riittää. Ja muutenkin remontoiminen on niin kallista, että talot ovat erittäin huonossa kunnossa.
Puhumattakaan siitä, että kun puukaupungin asemakaavalla on rakennettu nykyinen Helsinki, lopputuloksena on kapea kadut ja korkeat rakennukset (Punavuori), joten 4/5 vuodesta on pimeää.
Asumisen hinta on niin naurettavaa kaupungin tasoon nähden, että ei enää naurata.
Appi ei ole ikinä asunut täällä. Ja me asutaan huvilakaupunginosassa joka on huomattavasti vehreämpi kuin se Joensuun laatikkolähiö, jossa hän asuu.
Ap
Sanokaas muuten yksikin maailman pääkaupunki jossa olette käyneet, joka on merkittävästi rumempi kuin Helsinki? Aika vaikea keksiä.
Vierailija kirjoitti:
On tietysti vaikea olla nauramatta ihmisille, jotka kertovat ennen omaa nimeään sen kuinka monennen sukupolven stadilaisia ovatkaan.
En ole edes edelleenkään kertonut sitä hänelle.
Ap
Alemmuuskompleksi. Ja ennen ku joku vetää herneet nenään, niin en tarkoita, että kaikilla ei Helsingissä asuvilla olis alemmuuskompleksi, mutta osalla tuntuu olevan. Kuka muuten käyttäisi koko loman paikan haukkumiseen - Helsinkiin ei ole pakko tulla, jos noin kovasti ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri tasoa on Helsinki kuin muut suomi kaupungit. Voidaanko parantaa, joo.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas muuten yksikin maailman pääkaupunki jossa olette käyneet, joka on merkittävästi rumempi kuin Helsinki? Aika vaikea keksiä.
Appi ei hauku arkkitehtuuria. Ei ymmärrä siitä mitään.
Ap
Meillä on tapana itsekin nähdä Helsinki "turistin silmin". Ikään kuin Stadi olisi Senaatintori ja meri.
Ei tod ole, se on Pursimiehenkadun huonokuntoiset talot ilman yhtään puuta missään.
Se on Kallion virastotalo, Merihaka, Kampin metroaseman tienoo.
Se on lähiöiden neukkulat.
Se on räntäsade, tuuli, toisilleen epäkohteliaat ihmiset (turisteille kyllä ollaan maireita).
Ovathan helsinkiläiset todella töykeitä ihmisiä, jos verrataan vaikka tamperelaisiin tai ihan maaseudun ihmisiin.
Helsinki on Suomen pääkaupungeista paras!