Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun muutama ihminen ei suostu sanomaan lapsen nimeä oikein!

Vierailija
20.06.2017 |

Nimi on samantyyppinen kuin Oskar, mutta väkisin osa sanoo aina Oskari. Mikä siinä on niin kamalan vaikeaa? Ymmärtäisin, jos lapsi olisi vaikka joku Jacques tai Hjördis, mutta Oskar. Ja kyseessä kuitenkin ihmiset, jotka ovat lapsen kanssa tekemisissä useamman kerran viikossa.

Kommentit (410)

Vierailija
1/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerrot miten se nimi äännetään niille jotka sen väärin sanoo.

Vierailija
2/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita, joita tulee ajatella ennen kuin nimeää lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se haittaa? Hirveen monella on muutenkin lempinimi, jolla heitä kutsutaan varmaan 90% ajasta. Esim. Minua kutsutaan omalla etunimellä vain virallisilla tahoilla, mutta kukaan joka minut tuntee, ei käytä oikeaa nimeäni. En aina edes osaa "totella" omaa nimeäni, niin harvoin sen kuulen ja sen sanominen on todella hämmentävää, ikäänkuin se ei olisi nimeni.

Vierailija
4/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerrot miten se nimi äännetään niille jotka sen väärin sanoo.

Olen kertonut monta kertaa, mutta ei mene perille. Saisi olla päivittäin hokemassa "lapsen nimi on muuten Oskar, ei Oskari".

Vierailija
5/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tismalleen sama. Ei vaan voi ymmärtää että miten vaikeaa on lukea se nimi oikein. Tyyliin Alvar ei ole Alvari.

Kun se nimi on suvussa kulkenut aina muodossa Alvar.

Vierailija
6/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita, joita tulee ajatella ennen kuin nimeää lapsen.

Miksi nimenvalinnassa pitäisi ottaa huomioon, että muutama jääräpää kiusallaan vääntelee nimeä? Millaiselle ihmiselle edes tulee ajatus alkaa kutsua toista väärällä nimellä?

Vierailija
7/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nimi on Oliver, ja joku sanoo Oliveri 😂

Vierailija
8/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se haittaa? Hirveen monella on muutenkin lempinimi, jolla heitä kutsutaan varmaan 90% ajasta. Esim. Minua kutsutaan omalla etunimellä vain virallisilla tahoilla, mutta kukaan joka minut tuntee, ei käytä oikeaa nimeäni. En aina edes osaa "totella" omaa nimeäni, niin harvoin sen kuulen ja sen sanominen on todella hämmentävää, ikäänkuin se ei olisi nimeni.

Yleensä lempinimen keksii ihminen itse, hänen perheensä, tai hänen kaveripiirinsä... ei joku vieras aikuinen. Olisiko sinulle ok, että vaikka pomosi alkaisi kutsua sinua itse keksimällään "lempinimellä"?

Vierailija
9/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tismalleen sama. Ei vaan voi ymmärtää että miten vaikeaa on lukea se nimi oikein. Tyyliin Alvar ei ole Alvari.

Kun se nimi on suvussa kulkenut aina muodossa Alvar.

Amen! Juuri näin. Miten voi olla niin vaikea?

Vierailija
10/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pojalla on nimi josta saa helposti yleisen kutsuma/lempinimen josta me vanhemmat ei pidetä ollenkaan. Ei olla kyllä katsottu tarpeelliseksi puuttua kuitenkaan siihen miten muut lasta kutsuu. Toisen lapsen kohdalla häntä kutsutaan usein väärällä nimellä koska nimen ekaa kirjainta muuttamalla nimi on yleisempi, tyyliin seea vs neea.

Vierailija
11/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mussukka on Siobhan eikä kukaan osaa lausua oikein 😒

Vierailija
12/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalamari!

Vierailija
13/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma vanhan sukulaistätin kohdalla, korjasin aluksi aina mutta en enää jaksa ottaa kierroksia, ei se vaan opi 😂 aina se -i nimen loppuun mutta sama hommahan on jopa suomalaisen urheiluselostadiin kohdalla Vettel on Vetteli, Button on Buttoni, Schumacher on Schumacheri jne jne. Junttilassa kun asutaan niin tätä tää on.

Vierailija
14/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. munkin nimestä kuulee selvästi sanottavan j vaikka se on i.

Vierailija
15/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään nokkiini sentään ota vaikka nimeni on Maria ja jotkut sanoo Mariia. Taas uuden lempinimen sain töissä. Miehekäs, huvittava ja vastaan kyllä kun kutsutaan. Ihan pienestä ei tarvitse ärsyyntyä..

Vierailija
16/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempinimi on pikkusen eri asia kuin väärin äännetty nimi.

Mulla on nimenä myös tyyliin Fanny, ja olen tottunut että se äännetään niin. Se on periytynyt isotädiltäni, joka myös oli Fanny, ei Fanni. 

Ärsyttää, kun se on monille jotenkin silmittömän vaikeaa. Ei kukaan ajattele että vaikka PErtti ja Perttu olisi ihan sama nimi, miksi siis tämän kohdalla, varsinkin jos asiasta vielä sanoo ihan nätisti. Kymmenen kertaa.

Vierailija
17/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen nimi on huomattavasti yleisempi ja tunnetumpi ja julkkiksiltakin jo vuosikymmenten ajalta tutumpi iittömänä. Vaan ei, jotkut vaan vääntää sen iin sinne loppuun.

Ja oikeasti se pitäisi ääntääkin kuin Peter eli Peettär, mutta mulle riittäisi että sanoisvat edes Peter. Mutta ei, pitää sanoa Peteri. Mikä nimi se on?!

Vierailija
18/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. munkin nimestä kuulee selvästi sanottavan j vaikka se on i.

Maria, Marie, Marianna tai Marianne.

Vierailija
19/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työpaikassa, jossa eläkeikää lähestyvä perehdyttäjäni sanoi minua aina tyyliin (nimi muutettu) Jenna vaikka oikea nimi Jenni ja töissä ei siis ollut ketään samannimistä, johon sekoittaa. Lopulta en enää jaksanut korjata asiaa vaan muut työntekijät alkoivat korjata tämän perehdyttäjän sanoja kuorossa. 😂 Ei oppinut nimeäni perehdytyksen loppuun mennessäkään, olisiko ollut vanhuudenhöperyys aikaisessa?

Vierailija
20/410 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lempinimi on pikkusen eri asia kuin väärin äännetty nimi.

Mulla on nimenä myös tyyliin Fanny, ja olen tottunut että se äännetään niin. Se on periytynyt isotädiltäni, joka myös oli Fanny, ei Fanni. 

Ärsyttää, kun se on monille jotenkin silmittömän vaikeaa. Ei kukaan ajattele että vaikka PErtti ja Perttu olisi ihan sama nimi, miksi siis tämän kohdalla, varsinkin jos asiasta vielä sanoo ihan nätisti. Kymmenen kertaa.

Nelly tai Jenny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi