Äänet, jotka saavat hulluuden partaalle
Minulle tällainen ääni on ehdottomasti maiskuttelu, ahmiminen ja jatkuva örähtely - yleensäkin moni ääni, joka liittyy ruokailuun.
Kommentit (1052)
Typerä lörpöttely, puhe vailla muuta mieltä kuin pelkkä ääntely. Monesti tuntikausien yksinpuhelu jostakin kuulijalle täysin yhdentekevästä aiheesta, esimerkiksi juoruista. Naiset syyllistyvät siihen usein. Itsekin olen kylläkin nainen.
Antero Mertaranta. Eikö siitä pääse koskaan eroon.
Teknon tumputus. Kaikki tumputtajat toimivat samalla tavalla. Soitetaan yöllä kovalla volyymillä. Jos tekee valituksen em toiminnasta, alkaa vainoaminen ja kyyläys, joka on kohdennettu valittajaan. Usein tumputusta käytetään kohdennettuna . Eli valikoituu joku henkilö, jota aletaan kiusata tumputuksella.
Kamalin ääni on sellainen narske, joka kuuluu vaikka sellaisesta kynän terottimesta joskus kun sitä käyttää. Mun ei nytkään tarvitse kuin kuvitella sitä, niin alkaa hampaita jomottaa
Tuo on kyllä ihme, että miksi jotkut sellaiset narinat tuntuu ärsyttävinä just hampaissa. Koulussa myös liidun kirskuminen taulun pinnassa aiheutti mulle samaa.
Ja sitten sellainen kovaääninen kuiske, varsinkin suoraan korvaan.
Nuorten naisten vähän väliä toistuva kikatuskohtaus. Tietenkin mahdollisimman korkealta ja kovaa.
Siksi lopetin katsomasta sitä Stadi vastaan lande - ohjelmaakin, kun olin tulla hulluksi sen yhden jakson takia. Kolme nuorta tyttöä piti ihme showta siinä juontajien kanssa, kauheita jatkuvia kikatuskohtauksia, hiusten jatkuvaa sukimista ja heilumista. En kestä. Juontajat tietysti ihastuksissaan kun nuoret tytöt kyseessä, mutta ohjelmahan ei tietääkseni ole ns. nuorten ohjelma. Mun puolesta saa tästä lähtien olla.
Se rääkyminen nimittäin raastaa korvia.
Koiran haukkuminen ei ole ollenkaan kamalaa. Ennen maalla koiria oli joka talossa ja kissoja vielä enemmän. Koirien haukkuminen kuului asiaan. Se oli luontoääni parhaimmillaan.
Lehmän ammuminen oli suorastaan ihanan kuuloista.
Hörppiminen ja maiskuttaminen herättää kyllä väkivaltaisia ajatuksia.
-Kovien varpaan kynsien leikkaamisesta aiheutuva napsahteleva ääni
-ruoan maiskutus ja lutsuttaminen
-kuuman juoman liiallinen ryystäminen
-kuorsaaminen
-teinityttöjen kiljahtelu ja kaakattaminen julkisissa tiloissa
-kovaäänisten miesten perhanan kovaääninen puhe (bassot lähtee ns. munaskuista asti ja kuuluu kauas)
Yläkertalaisten kolistelu ja kantapäiden lattiaan hakkaaminen.
Teinityttöjen ja nuorten naisten siis niinku oigeest ja ou mai KAAD -hokemat. Tuntuu toistuvan sukupolvesta toiseen. Varmaan jokin sisäänrakennettu juttu.
Seinän takaa naapurin keittiöstä kuuluva jysäyttely, ryske, jyske, paiske ja kolina. Ottaa päähän.
Kivipora ja koiran taukoamaton räksytys.
Raakkuminen ja narina. Siis ihmisten puhuessa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein pysty enää kuuntelemaan radiota, koska nuoret naistoimittajat huutavat melkein koko ajan hysteerisinä toisilleen. Lähes tauoton hysteerinen huutaminen on todella rasittavaa kuunneltavaa etenkin kun on aiheetonta.
Olen ollut helpottunut, kun voi taas kuunnella Radio Rockia, kun kovaääninen päälle huutava ja kiljuva Tytti Junna on vaihtunut oikeasti pätevään aikuiseen naisjuontajaan 🙏 Mikä ihme siinä on, että nuorten naisten pitää puhua korkealta kimittämällä ja nimenomaan hysteerisina HUUTAA.
Kuulakärkikynän tauoton napsuttelu. LOPETA!
Vierailija kirjoitti:
Hörppiminen ja maiskuttaminen herättää kyllä väkivaltaisia ajatuksia.
Räkiminen ja sitä ennen tapahtuva rään vetäminen ja sylkäisyn äänet, oksettavaa, tätä tekee miehet ja teki mieli kirkua suoraa huutoa!
Jari Karjalaisen ääni joka toisessa MTV:n mainoksessa.
Naapurin kukon epävireinen kiekuminen kesäaamuisin klo 4.40.