Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten 10-vuotias voi tienata itselleen taskurahaa?

Vierailija
20.06.2017 |

Olen köyhä yh eikä mulla ole enää varaa maksaa lapsille viikkorahaa. Vanhimmat lapseni käy töissä ja nuorin ei vielä ymmärrä rahasta mitään, mutta 10-vuotias poikani on ikävässä tilanteessa. Ikä ei vielä riitä töihin mutta kaveripiiristä jää helposti ulkopuoliseksi ilman omaa rahaa. Pojalla ei ole mitään erityisiä taitoja joten miten hän voisi tienata itselleen taskurahaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa yksi tyttö kävi pimputtamassa ovikelloja ja kyseli tyhjiä pulloja/tölkkejä. Talvella kun niitä ei ulkoa taida löytyä, kesällä oli kuulemma kerännyt puistoista yms. Joku sitten keksi, että maanantaisin jätetään kierreportaiden alle pullot ja tölkit, mitkä hän voi viedä koulun jälkeen kauppaan. Ei tarvitse käydä kysymässä erikseen ovilta. 

EI näin!

Toisten oville EI mennä kerjäämään.

Vierailija
42/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita myymällä esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vihjeistä alan heti hommiin

Vierailija
44/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 10 ja keksin mun kaverin kaa et voitais käydä ovilla ja kysyä tarvisko apua esim: siivouksessa tai jossain muissa kotiaskareissa

Vierailija
45/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa yksi tyttö kävi pimputtamassa ovikelloja ja kyseli tyhjiä pulloja/tölkkejä. Talvella kun niitä ei ulkoa taida löytyä, kesällä oli kuulemma kerännyt puistoista yms. Joku sitten keksi, että maanantaisin jätetään kierreportaiden alle pullot ja tölkit, mitkä hän voi viedä koulun jälkeen kauppaan. Ei tarvitse käydä kysymässä erikseen ovilta. 

Vuosikymmeniä sitten keräsimme luokkaretkirahaa tuollaisella ovelta ovelle-menetelmällä, mutta eikös nykyään ole suurempi riski, jos lapsi - varsinkin tyttö yksin - kiertää pimputtelemassa ovikelloja?

Vierailija
46/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias ei tarvitse vielä omaa rahaa.

ei pä kyllä tarvii ymmärtäisin paremmin 7v

Vierailija
47/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan naapureita voisi auttaa ehkä kauppa-askareissa, siivouksessa, ulkoilukaverina tai jos omakotitaloja alueella niin kevyitä pihahommia. Meillä samanikäinen oma lapsi tekee näitä kotona, ei se viikkoraha täysin vastiikkeeta meilläkään tule.

Itse pidän lapsista mutta kuka ihme haluaa naapurin 10-vuotiaan lapsen kanssaan kauppareissulle tai ulkoilemaan kanssaan. Saati sitten siivoamaan kotiinne tai mylläämään pihaanne. Eikö se ole päinvastoin niin että lapsenvahdille maksetaan?

Vierailija
48/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen esim 11v ja äiti sanoi että jos tahdon koiran pitää itse ostaa joten tästä vaan kerämään jostain se 3 000 ei onnistu

kyl munki pitää kerätä 50€ et voin ostaa uuden puhelimen kaverilta ku on ihan hyvä puhelin

Vierailija
49/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytki koitan tehä töitä sen eteen että saan rahaa vaikka meilla kotityö listä on ki

Vierailija
50/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon ikäinen jää ulkopuoliseksi ilman taskurahaa? Itselläni on 11-vuotias poika, ja ainakin hänen kaveripiirinsä tekee vapaa-ajalla ihan maksuttomia asioita keskenään: pelaavat jalkapalloa koulun kentällä tai tapaavat toisiaan jonkun kotona. Harrastukset on kaikilla omat. Taskurahat eivät siis vaikuta kaveripiirissä mukana olemiseen, eikä ihan kaikilla ole edes omaa puhelinta. Asutaan Helsingissä pääosin keskiluokkaisella asuinalueella.

Vierailija
51/58 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon ikäinen jää ulkopuoliseksi ilman taskurahaa? Itselläni on 11-vuotias poika, ja ainakin hänen kaveripiirinsä tekee vapaa-ajalla ihan maksuttomia asioita keskenään: pelaavat jalkapalloa koulun kentällä tai tapaavat toisiaan jonkun kotona. Harrastukset on kaikilla omat. Taskurahat eivät siis vaikuta kaveripiirissä mukana olemiseen, eikä ihan kaikilla ole edes omaa puhelinta. Asutaan Helsingissä pääosin keskiluokkaisella asuinalueella.

Oon samaa mieltä vaikka välillä käyn kaupassa mut ei koko aikaa pidä puhua rahasta tai käydä kaupassa niiku mun pikkuveli

Vierailija
52/58 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvisin rahaa helpolla naapureilla käytän koiria lenkillä ilmaiseksi koska en halua alkaa ruinaamaan rahaa naapureilta yritän löytää pulloja kaikkialta en vain saa rahaa muutaku parista pullosta

Vierailija
53/58 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskit oli ennenkin ja moni lapsi kokenut vahingollisia asioita. Nykyisin niistä ollaan vaan tietoisempia ja lapsia osataan suojella/arvostaa enemmän. Tuntemattomien kotiin sisälle ei pidä lapsen mennä yksinään. 

Vierailija
54/58 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja keräämällä saa rahaa ja samalla siivoaa luontoa.

Vierailija
55/58 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä just, et köyhä yh vois että ittelle vaikka lehtien jako töitä, kerran viikossa ja annat lapselle. Tai sit etit parempipalkkaisen työn, että jäis enemmän käteen. Hassua että lapsen pitäs itte lähteä töihin. Siis jos on fiksu lapsi, nii kesälomalla vaan keräämään paljon marjaa ja sieniä ja sais käteen enemmän ky köyhä yh, eikä senttiäkään yhlle. 

Vierailija
56/58 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkorahaa lapselle on hyvä antaa, kuitenkin lapsilisät saat.  Kaverini aikoinaan ei antanut niin tyttö alkoi varastella, jäi kiinni. Ei voinut  enää hakea töitä kaupasta. Pullojen keräämisellä mun poika tienasi ajoittain hyvin. Sanoin että pidä muovikassi aina repussa jos matkan varrella löydät pulloja tai tölkkejä., 

Vierailija
57/58 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotias... on ihan lapsi työntekoon.

Vierailija
58/58 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaikka 2e/ vk tai lapsilisäpäivänä 5-10e