Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten 10-vuotias voi tienata itselleen taskurahaa?

Vierailija
20.06.2017 |

Olen köyhä yh eikä mulla ole enää varaa maksaa lapsille viikkorahaa. Vanhimmat lapseni käy töissä ja nuorin ei vielä ymmärrä rahasta mitään, mutta 10-vuotias poikani on ikävässä tilanteessa. Ikä ei vielä riitä töihin mutta kaveripiiristä jää helposti ulkopuoliseksi ilman omaa rahaa. Pojalla ei ole mitään erityisiä taitoja joten miten hän voisi tienata itselleen taskurahaa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita muuten, mutta koska arvasin tuon yhden tulevan, sanon ei! Ei kymmenvuotiasta ulkoiluttamaan naapuruston koiria! Lapsi, ja varsinkin koirakokematon, on väärä narunjatke, koska koirien kanssa ja kesken saattaa sattua yhtä jos toista yllättävää - senkin aina rauhallisen ja turvallisen kotisessen, josta ei uskoisi.

terv. koiraharrastaja, jolla monta läheltä piti -tilannetta, kun vastaantulevan koirakon kokoonpano on koira+lapsi

Vierailija
22/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen esim 11v ja äiti sanoi että jos tahdon koiran pitää itse ostaa joten tästä vaan kerämään jostain se 3 000 ei onnistu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siinä iässä lapsenpiikana. Jaoin myös lehtiä. Ihan 10 vuotiaana ja sain 5 markkaa kolmesta pitkästä kadusta , onnellisena!

Vierailija
24/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen saa laillisesti ulkopuolisille työskennellä. Jos joku sukulainen pimeästi jotain jostain maksaa…

Vierailija
25/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin pari tuon ikäistä poikaa kiertää omien lumikolien kanssa ja tekee parilla kympillä lumityöt.

Vierailija
26/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10v on lapsi ja jokaisella lapsella on oikeus lapsuuteen ja leikkiin, eikä huolehtia taskurahoista ja tehdä työtä.

Jos rahat on tiukalla, hae sos.etuutta ja tukia.

Ja on paljon harrastuksia, jotka ei maksa mitään tai vapautuu maksusta.

Etkö voi pihistää omista menoista?

Vierailija
27/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä nuo kommentit, missä äidin pitäisi tienata lapsen käyttörahat. En ihmettele enää yhtään, mistä noita työtävieroksuvia nettinuokkujia tulee...

Eli itse tienaten oppii mm.

* arvostamaan rahaa

* olemaan luotettava

* napakkuutta ja reippautta

* aloitekykyä

Eli vaikka yhdessä äidin kanssa marjametsään tai juuri noin ilmoitus seinälle johonkin, missä noita pikkutöitä tarjolla.

Ja ei se koiranulkoilutus mikään huono homma ole. On niitä kivoja koiria vaikka kuinka, mitkä tarvitsevat narun päähän jonkun, että kävelevät tutun lenkin. Homma voi olla niin rutiinia, että siitä suoriutuisi vaikka naapurin marsu, niin miksi ei sitten myös topakka kymmenvuotias.

Vierailija
28/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen esim 11v ja äiti sanoi että jos tahdon koiran pitää itse ostaa joten tästä vaan kerämään jostain se 3 000 ei onnistu

Sain oman koiran vasta 17 vuotiaana. Siihen asti tilasin Koiramme-lehteä ja hain kirpparilta vanhoja Serti julkaisuja. Ei munkaan äiti suostunut koiraan. Muutin tossa iässä omaan kämppään ja olin sitä aikaisemmin jakanut lehtiä,ulkoiluttanut lähitienoon koiria, ollut puhelinmyynnissä.

Koirat maksaa ja paljon maksaakin.

Vierailija
29/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa yksi tyttö kävi pimputtamassa ovikelloja ja kyseli tyhjiä pulloja/tölkkejä. Talvella kun niitä ei ulkoa taida löytyä, kesällä oli kuulemma kerännyt puistoista yms. Joku sitten keksi, että maanantaisin jätetään kierreportaiden alle pullot ja tölkit, mitkä hän voi viedä koulun jälkeen kauppaan. Ei tarvitse käydä kysymässä erikseen ovilta. 

Vierailija
30/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen voi tehdä pieniä hommia, halkojen mättämistä, puitten kantoa ja auton imuroimista, pieniä pihahommia yms. taskurahaa vastaan. Tai siivoamista, imurointi nyt ainakin. Olen antanut lasten pestä ikkunoitakin, jälki ei ole hyvää mutta eihän ne opi jos eivät saa harjoitella. 

Vierailija
31/58 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat elareista tai lapsilisästä hänelle osuuden. Jos ei onnistu, niin naapurit voisi tarvita vaikka koiranulkoilutusapua.

Vierailija
32/58 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10-v ja kerään pulloja niin nyt kun minun isi järjesti tapahtuman niin keräsin sieltä pulloja! Sain niistä 160€

Vierailija
33/58 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa sinä lisää.

Itse tein tuonikäisenä pieniä askareita lähinaapurustossa. Vein mm postin naapurin reumamummolle jne.

Vierailija
34/58 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla muiden taskuista.

Vierailija
35/58 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voisi kerätä panttipulloja ja viedä kauppaan ja vaihtaa rahaksi tein tärä pienempänä kun oli rahan tarvetta

Vierailija
36/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainenkaa haluis että mun lapsi on köyhä. Jos ei oo rahaa niin sen eteen pitää tehdä töitä.

Vierailija
37/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä 10vllä pitäis jotain rahaa olla.

Vierailija
38/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko auttaa naapurin mummoa tai pappaa kotiaskareissa?

Mutta juurihan kerrottiin ettei se osaa yhtikäs mitään.

Vierailija
39/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias ei tarvitse vielä omaa rahaa.

Vierailija
40/58 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen pysähdyin muutaman ala-asteikäisen pojan pitämällä "kesäkahvilalle". Hyvää kahvia oli ja varmaan äiskä tai iskä auttanut, myytävänä oli myös mehua ja pannaria hillolla. Ihan mielelläni maksoin muutaman ekstraeuronkin pojille vaivanpalkaksi.

Mites joku mainosten jakaminen (onnistuuko teillä päin?). Niissä yleensä tarvitsee olla 12 v, mutta jos päävastuu olisi sinulla ja poika voisi osallistua ja saada sitten sen palkan siitä omaan käyttöönsä? Kohta alkaa toki marjasesonkikin, siinäkin voi olla mahdollisuus tienata muutama euro.