Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette ujosta ja pelokkaasti esiintyvästä henkilöstä työpaikalla?

Vierailija
20.06.2017 |

Työskentelen asiantuntijatyössä, jossa pitäisi ilmeisesti olla itsevarma, puhelias ja sanavalmis. No, en ole. Kammoan esiintymistilanteita yli kaiken ja small talk tuntuu aina yhtä epämukavalta. Annan itsestäni varmaan useissa tilanteissa aika epävarman ja pelokkaan kuvan. Mitä sellaisesta "peura ajovaloissa" -tyypistä ajatellaan työelämässä ja yritysmaailmassa? Tunnetaanko sääliä? Luotetaanko hänen ammattitaitoonsa edes?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa, sillä itse olin nuorena äärettömän ujo.

Vierailija
2/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaivaa päätäsi moisilla kysymyksillä. Yhtään fiksu ihminen osaa suhtautua erilaisiin ihmisiin järkevästi. Etkä todellakaan ole ainut ujo tapaus, toiset vain kätkevät pelkonsa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että millaisia ne muut hakijat oli.

Vierailija
4/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin enemmän kuvauksen kaltaiseen kuin johonkin lipevään supliikkityyppiin.

Vierailija
5/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan!

Vierailija
6/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään, niin kauan kun ihminen kuitenkin yrittää. Tai ehkä, että hyvä, kyllä se siitä. Monilla on vaikeata ja monet joutuvat tuöemaan toimeen sen kanssa, koska meidänkin alamme ja työmme on sellainen, että pitää esiintyä ja pitää keskustella. Sen oppii ja siihen tottuu kun aikansa totuttelee.

Jos sen sijaan ihminen ei eddes yritä, vaan vetäytyy sen taakse, että on ujo ja se siitä, ei hän pysty eikä hänen tarvitse, päättelen, että tämän ihmisen ura on ohi ennen kuin se alkoikaan. Koska ala todellakin on sellainen, että työn hoitaakseen pitää esiintyä ja seurustella. Jollei sitä tee, ei myöskään hoida työtään kunnolla - ja kyllä se sitten tehokkaasti vähentää selviämisen mahdollisuuksia rajusti kilpaillulla asiantuntija-alalla.

Vierailija
7/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo ihminen saa aina välittömästi sympatiani, ja pyrin helpottamaan hänen oloaan, jos mahdollista. Olen itse ollut todella ujo, ja olen vieläkin, mutta tulen toimeen tämän piirteeni kanssa. En ylipäänsä odota, että kaikki ihmiset olisivat itsevarmoja ja sanavalmiita.

Vierailija
8/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan kyllä, jos ne pelokkaasti sanotut jutut on järkeviä. Enkä mitenkään sääli tai hämmästele, ihmiset on erilaisia.

Vierailija
9/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoutta siedetään, jos on alallaan huippuhyvä. Palavereissa ym. pitää kiintenkin saada asiat sovittua, joten aika rasittavaa jos yhdestä saa lypsää kaiken irti ja jää epäselväksi, ymmärsikö se nyt kaiken.

Vierailija
10/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Esimiehen tehtävä, että ko työntekijä osaa asiansa ja hoitaa hommansa. 

11/11 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän heitä, koska itse olen samanlainen. Onneksi minun alalla ei tarvitse olla esillä enkä kyllä edes suostuisi sellaiseen työhön. Ei ujous tarkoita sitä, että olisi jotenkin huonompi ihminen tai työntekijä. Minulla meni noin 30 vuotta ennen kuin opin hyväksymään itseni tällaisena kuin olen. En koskaan tule muuttumaan puheliaaksi tai ulospäinsuuntautuneeksi tai pääsemään ujoudesta. Edelleenkin minulla kyllä on huono itsetunto ja on taipumusta itsensä vähättelyyn ja muihin vertaamiseen ja itsekriittisyyteen. Ymmärrän toisia ujoja.