Ketä ne Siniset miehet edustavat siellä hallituksessa, itseäänkö?
Kommentit (31)
Mistäs sinä heidän kannattajansa tiedät? Hallitusta luultavasti edustavat ja ohjelmaansa.
He hoitavat ministerin virkaa, eikä minkään puolueen jäsenyys ole viranhoidon edellytys.
Pitäisi haalia 50 000 nimeä puolueen perustamiseen. Taitaako löytyä. Nämä siniset smurffit edustavat lähinnä itseään ja puupää-uppoamatonta Sipilää.
No ei ne kaiiki 20 onnetonta ole ministereitä. Loput kansanedustajia, mutta nyt lähinnä vain itseään edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi haalia 50 000 nimeä puolueen perustamiseen. Taitaako löytyä. Nämä siniset smurffit edustavat lähinnä itseään ja puupää-uppoamatonta Sipilää.
Oli yksi nolla liikaa: kannattajakortteja vaaditaan 5 000.
Äänestäjiään edustavat.
Persutkin edustavat äänestäjiään eikä niitä jotka äänestivät heitä puoluekokouksessa.
Ja äänestäjät haluavat edustajansa hallitukseen, sillä se on ainoa paikka vaikuttaa.
Kukaan ei ole äänestänyt heitä eduskuntaan niillä perusteilla mihin takki kääntyi. Ihan eri puheet ja teemat oli. Ei oo mitään asiaa olla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole äänestänyt heitä eduskuntaan niillä perusteilla mihin takki kääntyi. Ihan eri puheet ja teemat oli. Ei oo mitään asiaa olla siellä.
Pointti on tämä. Valheellisin perustein valittu eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät? Äänestitkö itse heitä?
Ministerinä edustavat heidät esitellyttä hallitusneuvottelijaa ja aina koko eduskuntaa. Kun eduskunnassa ei ole omaa puoluetta, he edustavat käytännössä hallituspuolueita joilta saavat tukensa.
Tosiasiassa nyt hallituksen takana on niin pieni enemmistö, että jokainen hallituksessa joutuu miettimään kaikkia heille luottamuksen antaneita. Erimielisyyksille ei ole ollenkaan varaa, vaan eduskuntaryhmien jotka tukevat hallitusta on löydettävä kaikissa asioissa täysi sopu joka on saatava sovitettua vielä eduskuntaryhmien kesken.
Nykyiset smurffiministerit ovat jo luopuneet selkärangasta ja tuskin kaikki pääsevät edes vaalien jälkeiseen eduskuntaan. Heillä siis on eniten menetettävää, eli he joutuvat antamaan eniten periksi.
Silti ministerien paikkojen määrä on kansanedustajapaikkoihin nähden aivan poikkeuksellisessa suhteessa smurffien hyväksi. Smurffeilla on siis todella paljon enemmän vaikutusvaltaa kuin normaalisti tuon kokoisella hallituspuolueella. Onkin mielenkiintoista miten Kokoomuksen ja Keskustan eduskuntaryhmä sulattaa tilanteen jossa smurffien asema on noin vahva.
Voinko mä perustaa puolueen ja houkutella loikkareita siirtymään mun puolueeseen, ja sit mulla olis hallituskelpoinen ryhmä ilman vaaleja?
ST ei ole saanut kansalta mandaattia vaaleissa sen ohjelmalle, linjalle tms ja silti se on hallituksessa. Ottamatta tässä kantaa PS:n linjaan oletan että ST:n ohjelma on erilainen.
Vaalit pitäisi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole voinut näillä perusteilla äänestää kun ihan eri asioita ajoivat vaalipuheissaan. Ei kukaan voinut tietää mitä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäjiään edustavat.
Persutkin edustavat äänestäjiään eikä niitä jotka äänestivät heitä puoluekokouksessa.
Ja äänestäjät haluavat edustajansa hallitukseen, sillä se on ainoa paikka vaikuttaa.
Heidän kaikkien äänet on tulleet puolueelta heille. Kukaan ei ole kansanedustaja omilla äänillä, vaan läpimenijät saavat äänensä puolueen kokonaisäänisaaliiseen suhteessa. Omat äänet vaikuttavat vain vaalilistan keskinäiseen järjestykseen vaalipiireittäin. Läpimenijät saa heidänkin äänet, joiden ehdokas ei noussut eduskuntaan.
Smurffit ovat päässeet sisälle valtarakenteiden muutosten puolesta äänestäneiden äänillä, mutta sillä ei tällä hetkellä ole merkitystä. Kansanedustajien määrä ratkaisee mitä eduskunta päättää. Nyt konsensus ohjaa eduskuntaa todella vahvasti, eikä yhdenkään hallituspuolueen lupaukset.
Koko kuvion tärkein tehtävä oli turvata Soinin nykyinen pesti ulkoministerinä sekä joku mukava kansainvälinen tehtävä, kuten Britannian suurlähettilään paikka tulevaisuudessa.
Kaikki uuvatit/smurffit ovat alunperin olleet tukemassa tätä tehtävää ja siinä samalla myyneet sielunsa Soinia myöten Sipilälle, eli painavat jatkossa mukisematta juurikin sitä äänestysnappia, minkä Sipilä määrää Sampo Terho, Simon Elo ja Tiina Elovaara mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
Voinko mä perustaa puolueen ja houkutella loikkareita siirtymään mun puolueeseen, ja sit mulla olis hallituskelpoinen ryhmä ilman vaaleja?
ST ei ole saanut kansalta mandaattia vaaleissa sen ohjelmalle, linjalle tms ja silti se on hallituksessa. Ottamatta tässä kantaa PS:n linjaan oletan että ST:n ohjelma on erilainen.
Vaalit pitäisi pitää.
Voit perustaa, kun saat kerättyä riittävän määrän kannatuskortteja. Kansan mandaatilla ei loikkareiden osalta ole suurta väliä sen jälkeen, kun heidät on valittu kansanedustajiksi. Seuraavissa vaaleissa kannatus vasta punnitaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin Soinia ja olen tyytyväinen häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vaalit pitäisi pitää.
Miksi heidän linjansa olisi muuttunut? Halla-Ahon kelpaamattomuuden hallitukseen ei ole sanottu johtuvan poliittisesta linjasta vaan uskottavuudesta (sen suhteen että hallitus voi pysyä toiminta kykyisenä). Smurffien uskottavuus äänestäjien kannalta taas mitataan vasta oikeastaan seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole voinut näillä perusteilla äänestää kun ihan eri asioita ajoivat vaalipuheissaan. Ei kukaan voinut tietää mitä on tulossa.
Kyllä mä ainakin äänestän henkilöä ja uusin sen äänen, jos kaikki menee hyvin ottaen huomioon kaikki osatekijät.
Jos tarkkoja ollaan, niillä ei ole puoluettakaan. Itseään edustavat ja kokkareita.