Tyttäremme jää pian nimettömäksi
Tuntuu että tyttö jää oikeasti kohta nimettömäksi. Meille syntyi siis kuukausi sitten pieni tyttö, mutta emme löydä hänelle millään sopivaa nimeä.
Kaikki nimet joista pidän, ja joiden luulin olevan harvinaisia löytyvätkin yht'äkkiä top-listoilta.
Oma nimeni on Kirsi, ja olen aina joutunut "kärsimään" nimeni yleisyydestä. Lapsena luokallani oli pahimmillaan 3 Kirsiä. Tämän takia haluamme mieheni kanssa tyttärellemme edes vähän harvinaisemman nimen.
Kaikki kiva nimet joita olimme harkinneet (Viola, Seela, Mila jne.) löytyvätkin viime vuoden top 50-listalta.
Luulimme että nimet ovat harvinaisempia, niin ei näköjään kuitenkaan ole. Moni harvinaisempi nimi on jotenkin outo. Haluamme nimen joka sopii suomenkieleen, (ei tarvitse kuitenkaan olla alunperin suomalainen) mutta ei kuuloistaisi ihan väkisin väännetyltä.
Jos vauva olisi ollut poika, olisi hän mitä todennäköisemmin saanut nimekseen Edvin.
Jos jollain teistä on hyviä ehdotuksia niin pankaa tulemaan, tarvitsemme todella apua nyt, ristiäiset ovat parin viikon päästä!
Kommentit (225)
Mun lasten nimet ovat lyhyet ja helpot, rehelliset, ilma mitään twistejä. Ovat suosittuja muttei haittaa:) Jokainen lapsi kun on täysin nimensä mukainen:)
Telma
Alissa
Alaia
Alana
Elissa
Bella
Tiana
Taika
Usva
Selene
Stella
Nimen yleisyyttä ei kannata tuijottaa. Mekin ajattelimme niin kuin te nyt, mutta ei auttanut. Meillä molempien lasten nimet lähtivät suosiossaan nousukiitoon samana vuonna, kun annoimme ne. Molemmilla on ollut koko ajan harrastuksissa ja päiväkodissa/koulussa kaimoja. Ei voi mitään.
Meidän oli kanssa vaikea keksiä nimeä. Noh lopulta löydettiin kiva nimi ja valittiin se. Myöhemmin googletin ja se nimihän on ollut viime vuosien suosituimpia. Älä katsele niitä top-listoja vaan valitkaa se nimi mistä eniten tykkäätte, ihan sama onko suosittu vai ei.
Kukka ei ole koskaan tainnut olla missä top-listoilla?
Anna kolmitavuinen nimi, sointuvuuden vuoksi ne ovat yleisempiä toisena nimenä.
Top 50 lista on turhan pitkä katsoa. Vältä mieluummin vaikka top20 nimiä ja sen jälkeen valitse nimi, jonka trendi ei ole ollut nouseva parina viime vuonna.
Miten ois Maisa? En tiedä harvinaisuudesta, mutta en oo ite ainakaan tähän törmännyt kovin paljon. Plus se ei oo keinotekoinen tai "uudisnimi" vaan ihan normaali suomalaiseen suuhun sopiva.
Tätini serkku (syntynyt ennen sotia) on nimeltään Esse. Kaunis nimi ja taatusti harvinaisempi.
Tarja, Elsi, Virpi, Ritva, Anna-Stina, Ester
En tarkistanut mutta oli sellanen fiilis että noita ei paljoa anneta tänä päivänä.
Mun tyttö on Venla, aina olen pitänyt siitä nimestä ja halusin sen tyttöni nimeksi, vaikka se olikin juuri silloin noussut muotinimeksi. Hänellä ei kuitenkaan koskaan ole ollut kaimaa päiväkodissa, koulussa eikä harrastuksissa.
Minua pyydettiin kommentoimaan tänne. Kyllä se nyt on jo aika varmaa, että nimeämme tyttäremme Alvaksi. Mies ja minä pidämmet molemmat nimestä todella paljon. :)
Tajusimme että se mitä moni on täällä sanonut, eli että nimien suosiota ei voi ennustaa vaan pitäisi valita sellainen nimi josta oikeasti tykkää, pitää kyllä täysin paikkansa.
Kiitos vielä kaikille! :)
Ap
Lapsellani on melko harvinainen, mutta kuitenkin yksinkertainen nimi. Kaimoja ei ole tullut vastaan muuten kuin lempiniminä. Lapsi on joskus sanonut, että ei oikein tykkää nimestään vaan haluaisi ottaa toisen nimensä käyttöön.
Toisen lapseni nimi taas on melko yleinen perinteinen nimi. Se oli kymmentä vuotta ennen lapseni syntymää top 10:ssä, mutta koska en tuntenut nimeä antaessa ketään sen nimisiä, en antanut sen häiritä. Lapsi tykkää nimestään kovasti. Ainut ongelma on, että kyseisestä nimestä on kaksi eri kirjoitusmuotoa, yksi tai kaksi peräkkäistä vokaalia, kuten esim Pia ja Piia. Meillä on se pitempi muoto, koska tykkään, että lausutaan ja kirjoitetaan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stiina, Valma, Senja, Elena, Silja, Alva, Elle
Alva on ihana!! Tämä se voisi olla, oikeasti. Pitää mennä heti ehdottamaan miehelle.
Ap
Ulkomailla myös miehen nimi. Thomas Alva Edison.
No melko yleinen Joni on myös ulkomailla naisen nimi, en nyt tähän ehkä takertuisi...
Luetun ymmärtäminen?!