Tyttäremme jää pian nimettömäksi
Tuntuu että tyttö jää oikeasti kohta nimettömäksi. Meille syntyi siis kuukausi sitten pieni tyttö, mutta emme löydä hänelle millään sopivaa nimeä.
Kaikki nimet joista pidän, ja joiden luulin olevan harvinaisia löytyvätkin yht'äkkiä top-listoilta.
Oma nimeni on Kirsi, ja olen aina joutunut "kärsimään" nimeni yleisyydestä. Lapsena luokallani oli pahimmillaan 3 Kirsiä. Tämän takia haluamme mieheni kanssa tyttärellemme edes vähän harvinaisemman nimen.
Kaikki kiva nimet joita olimme harkinneet (Viola, Seela, Mila jne.) löytyvätkin viime vuoden top 50-listalta.
Luulimme että nimet ovat harvinaisempia, niin ei näköjään kuitenkaan ole. Moni harvinaisempi nimi on jotenkin outo. Haluamme nimen joka sopii suomenkieleen, (ei tarvitse kuitenkaan olla alunperin suomalainen) mutta ei kuuloistaisi ihan väkisin väännetyltä.
Jos vauva olisi ollut poika, olisi hän mitä todennäköisemmin saanut nimekseen Edvin.
Jos jollain teistä on hyviä ehdotuksia niin pankaa tulemaan, tarvitsemme todella apua nyt, ristiäiset ovat parin viikon päästä!
Kommentit (225)
EDVIN 💗 Antaisin tän mun pojalle jos sellaisen joskus saisin vielä :)
Laita nimeksi yksi av:n vihatuimmista nimistä, joka sattuu myös olemaan oma nimeni: Johanna. Entinen muotinimi, mutta nykylapsilla ja teineillä ei juuri törmää.
Jos pojan nimeksi olisi tullut Edvin, niin antakaa tytön nimeksi Edith. :)
Lea, Liina, Hertta, Siiri,Enna,Unni,Pauliina,Martta
Alva on kyllä kaunis nimi. Toivottavasti päädytte siihen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stiina, Valma, Senja, Elena, Silja, Alva, Elle
Alva on ihana!! Tämä se voisi olla, oikeasti. Pitää mennä heti ehdottamaan miehelle.
Ap
Ulkomailla myös miehen nimi. Thomas Alva Edison.
Et ole tainnut koskaan kuulla Alva Myrdalista
Jos poika olisi ollut Edvin, eikö tyttö voisi olla esim Edina?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tyttö jää oikeasti kohta nimettömäksi. Meille syntyi siis kuukausi sitten pieni tyttö, mutta emme löydä hänelle millään sopivaa nimeä.
Kaikki nimet joista pidän, ja joiden luulin olevan harvinaisia löytyvätkin yht'äkkiä top-listoilta.
Oma nimeni on Kirsi, ja olen aina joutunut "kärsimään" nimeni yleisyydestä. Lapsena luokallani oli pahimmillaan 3 Kirsiä. Tämän takia haluamme mieheni kanssa tyttärellemme edes vähän harvinaisemman nimen.
Kaikki kiva nimet joita olimme harkinneet (Viola, Seela, Mila jne.) löytyvätkin viime vuoden top 50-listalta.
Luulimme että nimet ovat harvinaisempia, niin ei näköjään kuitenkaan ole. Moni harvinaisempi nimi on jotenkin outo. Haluamme nimen joka sopii suomenkieleen, (ei tarvitse kuitenkaan olla alunperin suomalainen) mutta ei kuuloistaisi ihan väkisin väännetyltä.
Jos vauva olisi ollut poika, olisi hän mitä todennäköisemmin saanut nimekseen Edvin.
Jos jollain teistä on hyviä ehdotuksia niin pankaa tulemaan, tarvitsemme todella apua nyt, ristiäiset ovat parin viikon päästä!
Kävisikö ruostinkielinen nimi Edvina
Seidi, Sointu, Tanita, Tiitta, Myy, Nita
Vierailija kirjoitti:
Jos pidätte Edvin-nimestä, niin antakaa tytölle nimeksi Edvina?
Entä sitten, jos syntyykin vielä se poika?
En kerro, mikä meidän pojan nimeksi tuli 3 vuotta sitten, mutta voin jakaa tämän vinkin: etsin nimivaihtoehtoja hautausmailta ja kuolinilmoituksista.
Mutta meidän perhe ei halunnutkaan mitään "kansainvälistä nimeä" vaan halusimme nimenomaan suomalaisen nimen.
Ja toinen ajatus: olen työssäni huomannut, miten rasittavaa on, että joka päivä joutuu puhelimessa kysymään / arvaamaan, mikä sen toisen nimi on. Ja nyt ei puhuta mistään ulkomaalaisista tai maahanmuuttajista vaan ihan suomalaisista, joilla on vaikea nimi tai tavallinen nimi, jossa on joku yksittäinen kirjain muutettu tai muuten vaikea esim. yhdistelmänimi. Kuvittelen myös, miten nämä ihmiset saavat jatkuvasti korjata nimeään tai saavat postia, jossa nimi on kirjoitettu väärin.
Ajatus siitä, että on nimi, jolla pärjää helposti maailmalla, on ihan yliarvostettua, kun me kuitenkin asutaan täällä suomessa ja ollaan tekemisissä suomalaisten kanssa enimmäkseen. Sitä paitsi ei ole mitään yhteistä kieltä kaikkien maailman ihmisten kanssa. Jossain päin maailmaa se sun "kansainvälinen nimesi" on ihan hepreaa joka tapauksessa.
Paitsi ehkä joku maria. En kyllä tiedä, miten se äännetään kiinaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alva on ihana!! Tämä se voisi olla, oikeasti. Pitää mennä heti ehdottamaan miehelle.
Ap
Olen kuullut.
Et ole tainnut koskaan kuulla sanan "myös" merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huoh, perehtykää asioihin paremmin kiitos. Ei mulla muuta. T: sivustakatsoja
30. Suosituin nimi oli 70-luvulla paljon yleisempi kuin nykyään, koska nykyään nimiä on enemmän käytössä. Joten vaikka ottaisit nimen top kympistä, tilanne ei ole sama kuin itselläsi oli.
Ja vielä, itselläni oli harvinainen nimi, jota pidin outona, ja minä olin kateellinen muille tytöille, joilla oli yleinen suosittu nimi. Joten et voi voittaa. Lapsi inhoaa kuitenkin nimeään, jos on inhotakseen.