Mitäs urheilulajeja pystytte harrastamaan yhdessä puolisonne kanssa niin ettei tasoero ole häiritsevän suuri
Kommentit (52)
Ei tule mitään mieleen. Toki ollaan harrastettu yhdessä mm. kamppailulajeja ja lenkkeilyä, mutta mies on niissä vahvoilla ja joudutaan menemään mun tason mukaisesti, jos yhdessä niitä mielitään tehdä. Ollaan joskus tehty niin, että mies juoksee ja minä rullaluistelen, mutta se on taas sitten itselle vähän liian helppoa. Pallopeleissäkin (siis käsillä pelattavissa) oon ihan surkea silmä-käsi-koordinaationi kanssa :D Meillä on kuitenkin hurja ero myös liikunnallisessa taustassa. Itse en lapsena harrastanut juurikaan mitään erityistä taitoa vaativaa liikuntaa, kun taas mies on harrastanut säännöllisesti juurikin pallopelejä ja kamppailulajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään.
Tällä planeetalla ei vain yksinkertaisesti ole yhtään urheilulajia, jossa naiset voisivat päästä lähelle miesten tuloksia.
Mutta rikkaus se sukupuolten erokin on.
Tämä on totta vaikka jotakin äärifeministiä tieto saattaakin ahdistaa.
Tiettävästi maailmassa ei ole löydetty yhtään kilpaurheilulajia, jossa miehet ja naiset yltäisivät samaan tulokseen. Oli kyse keilauksesta, pilkinnästä tai vaikka säskien taposta.
Mielenkiintoista, vai mitä?
On niitä muitakin, mutta trap ammunta tulee ekana mieleen. Ennen kilpailivat samassa ja vasta kun nainen voitti tässä lajissa olympialaiset, piti jakaa eri sarjoihin, ettei miehillä kärsi itsetunto. Ties kuinka monessa lajissa tuo on se syy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolf
On se jonkin verran häiritsevää, että itse heidän korin viereen yhdellä ja nainen heittää viidellä ja kentän laidasta laitaan, jolloin omat heittovälit venyvät pitkiksi.
Harmi, että teillä on noin suuri tasoero. Meillä ollaan melkoisen tasaväkisiä tässä lajissa.
Punttitreeni olisi -jos mies haluaisi käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään.
Tällä planeetalla ei vain yksinkertaisesti ole yhtään urheilulajia, jossa naiset voisivat päästä lähelle miesten tuloksia.
Tiettävästi maailmassa ei ole löydetty yhtään kilpaurheilulajia, jossa miehet ja naiset yltäisivät samaan tulokseen. Oli kyse keilauksesta, pilkinnästä tai vaikka säskien taposta.
Ammunta. Ennen olympialaisissa naiset ja miehet samassa sarjassa. Kas kummaa kun nainen voitti tuli omat sarjat.
Meinasin listata ammunnan, koska myös siinä miehet tekevät kovempia tuloksia. Tuon myytin naisten olympia-ammunnasta olen kuullut joskus ennenkin.
Harrastan itse ammuntaa.
Mielenkiintoista, että vaikka ammunta on pelkkää koordinaatiokykyä ja erityisesti mielenhallintaa (eli ei mitenkään fyysistä), mutta kilpatasollakin miehet nakuttavat kaikissa ammuntalajeissa kovemmat tulokset.
Yhden tutkimuksen olen nähnyt, jossa käytiin läpi kaikki olemassa olevat ja entiset olympialajit ja kaikki tunnetut kilpaurheilulajit, eikä missään naiset yltäneet miesten tuloksiin. Tämä on todella mielenkiintoinen havainto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään.
Ammunta. Ennen olympialaisissa naiset ja miehet samassa sarjassa. Kas kummaa kun nainen voitti tuli omat sarjat.
Meinasin listata ammunnan, koska myös siinä miehet tekevät kovempia tuloksia. Tuon myytin naisten olympia-ammunnasta olen kuullut joskus ennenkin.
Harrastan itse ammuntaa.
Mielenkiintoista, että vaikka ammunta on pelkkää koordinaatiokykyä ja erityisesti mielenhallintaa (eli ei mitenkään fyysistä), mutta kilpatasollakin miehet nakuttavat kaikissa ammuntalajeissa kovemmat tulokset.
Yhden tutkimuksen olen nähnyt, jossa käytiin läpi kaikki olemassa olevat ja entiset olympialajit ja kaikki tunnetut kilpaurheilulajit, eikä missään naiset yltäneet miesten tuloksiin. Tämä on todella mielenkiintoinen havainto.
Hei, mielenkiintoisten havaintojen mies! Vastaisitko kommenttiini (No.22), kun kerran olet vielä aktiivisena mukana keskustelussa. Mitä mieltä olet siitä, että musta mies on valkoista parempi, ja että suomalainen mies harvoin kykenee mihinkään urheilusuoritteisiin edes valkoisten miesten tasolla? Entä mikä on oma fyysinen tasosi, kun kerran koet huipputulokset tärkeiksi tämänkaltaisessa keskustelussa?
Ei mitään mistä minä ole kiinnostunut. Maastojuoksu; mies ei pysy perässä eikä jaksa. Ratsastus; ukkoa ei saa hevosen selkään, hyvä että pari metriä lähemmäksi.
Uinti; minä olen hyvä uimari ja sen tunnustaa kaikki. Mies ei taida oikein osata uida.
Meistä kahdesta minä olen urheilullisempi ja rakastan liikuntaa. Niinpä sitten käyn juoksulenkillä yksin (mistä kyllä nautinkin ilman seuraa). Ratsastamassa käymme likkakaverin kanssa, ja uimarannalla ukko istuu rannalla ja bongaa bikineitä :-D
Niin että no problem, hyvin menee näin!
Golf on ainoa laji, jossa olen parempi kuin mieheni. Hän kyllä lyö palloa pidemmälle kuin minä, mutta useammin metsään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään.
Kannattaa tarkistaa lähteesi, sinulla on nimittäin virheellistä tietoa. Esim. ammuntahan eriytettiin naisten ja miesten sarjoiksi, koska aikoinaan nainen voitti yhteissarjan kilpailun. Tätähän miesten olematon itsetunto kestänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään.
Todella mielnkiintoista. Siitä vaan herrat yleisurheilukentälle mittailemaan hyppy- ja heittolajeja ja ottakaapas samalla ajat eri juoksulajeista. Kotona voitte sitten vertailla Suomen ja vaikka maailman huippujenkin tuloksiin. Mukava olisi nähdä miten ylläolevat kirjoittelijat pärjäisivätkään vertailussa. Tulosurehilussa esim. ammunnassa naisissa je miehissä ei juuri eroja. Voisivat ammuskella samassa sarjassa.
Urheilusta oikeasti ymmärtävät miehet osaavat antaa naisurheilulle sille kuuluvan arvon.
Heittolajit ja kuntosali.
Miehen päälaji jääkiekko, mulla voimaharjoittelu. Aika harvassa liikkeessä tarvitaan edes eri painoja.
Heittolajit ei oo kummankaan "se" juttu, mutta keihäs ja kiekko lentää saman matkan.
Nyt kysyttiinkin mitä pystyy harrastamaan puolison kanssa. Joten te kilpaurheilusta jankkaajat voitte mennä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihto, uinti, pyöräily, tennis, sali (oman tason mukaan painot tietysti), juoksu.
En ymmärrä miksi ei voisi harrastaa yhdessä vaikka toinen olisikin kovemmassa kunnossa? Ei sitä aina tarvitse satalasissa vetää. Jos haluaa tehdä kovempaa treeniä niin sitten se tehdään yksin tai niin että molemmat pystyvät tekemään saman treenin samassa paikassa mutta oman tason mukaan.No tennis nyt ainakin on aivan toivotonta naisten kanssa ellei nainen ole harratanut pitkään. Sulkapallo sen sijaan on ihan mukavaa.
Me ollaan pelattu kohta 15 vuotta yhdessä. Ihan yhtä huonoja olimme molemmat kun kävimme kurssilla. Mies toki lyö kovempaa, mutta minulla on parempi pelisilmä. Tasoittaa hyvin peliä. Ikinä ei ole mies valittanut että kanssani ei olisi kiva pelata.
Tuo kertoo lähinnä miehesi tasosta, mutta hyvä jos olette sopusuhtainen pari. Mailapelit ovat yleensä aika tylsiä jos ei voi pelata tosissaan.
Lumilautailu. Nuorena oltiin molemmat yhtälailla tosi hyviä, nykyään vuosien tauon jälkeen ollaan ihan yhtä keskinkertaisia ja kankeita.
Uinti. Puolisolla on paljon parempi hapenottokyky, mutta minulla on tekniikka. Väsähdetään aikalailla samaan aikaan ja edetään yhtä vauhtia.
Vaeltaminen. Vaikka onkin ehkä enemmän ihan vaan liikuntaa kuin urheilua.
Seinäkiipeily. Puolisolla on huomattavasti enemmän notkeutta ja ulottuvuutta, mutta minulla on voimaa.
Kyllä se tiedetään, että olympiatasolla parhaat miehet yltävät parempiin tuloksiin. Sekin tiedetään, että valkoinen mies ei ikinä pääse missään fyysisessä suoritteessa mustan miehen edelle. Mutta entäs sitten, kun parisuhteessa kaksi tavallista pulliaista käy aikansa kuluksi pelaamassa minigolfia? :D
Keskustelet täysin aiheen ohi ja haet huomiota, mutta yritän tämän kerran antaa sinulle ymmärrystä ja selityksen, kun tiede on kuitenkin osoittanut miesten älykkyysosamäärän olevan matalampi kuin naisilla, samoin kuin koulutustason sekä mielen- ja ruumiinterveyden.