Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotus: asevelvollisuus naisille

Vierailija
20.06.2017 |

Vuoteen 2018 mennessä ne naiset jotka ovat syntyneet vuonna 1993 tai myöhemmin asetetaan pakollisen asevelvollisuuden piiriin, joka heidän on suoritettava aikaisintaan kun he täyttävät 18 vuotta tai viimeistään kun he täyttävät 25 vuotta. 

Palvelusaika on vähintään 6kk. 

Palvelusvelvoitteeseen voi hakea anomusta ja vapautus myönnetään jos henkilöllä on:

- Palveluksen suoritusta haittaava tai sen kokonaan estävä sairaus tai vamma
- Alaikäisiä lapsia huollettavanaan tai asevelvollinen on raskaana (raskaus on kuitenkin edennyt vähintään 4kk)

Helppoa. En ymmärrä miksi pullamössöedustajat eivät saa ajettua tätä läpi. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasaarvon nimissä vasta ehdotus jokainen tuleva isä käy läpi samat raskauden aikaiset muutokset kuin tuleva äitikin. Mikäli äiti siis saa raskausarpia niin neuvolassa tulevalle isälle viilletään arvet samoihin kohtiin. Synnytyksessä käytetään simulaattoria jossa molemmille tulee samaan aikaan yhtä kovat kivut. Mikäli äidille tulee repeämiä tai joudutaan leikkamaan eppari niin smat repeämät/eppari tehdään myös sille isukille. Mikäli naiselle on tulut raskaudessa kiloja sama määrä rasvaa pumpataan siihen tulevaan isäänkin. Eihän sekään ole oikein et jos lapsen syntymän jälkeen tulee ero niin miehestä ei huomaa raskautta lainkaan vaan ulkoiset merkit ovat vain ja ainoastaan naisessa.

Ja mikä laki pakotti raskautumasn? Ei, älä ala lässyttämään yhteiskunnan jatkuvuudesta tms, kun ihan omista itsekkäistä lähtökohdista olet lisääntynyt.

Vierailija
42/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin niin, että kutsuntoihin aletaan kutsua aina myös naiset, jotka ovat kutsuntaiässä, eli silloin 17-vuotiaana. Nuita aikuisia on ihan turha enää sinne laittaa kun iso osa vakituisessa työelämässä ja miettivät jo perheenlisäystä ja asettumista. Nuorista kkuitenkin suurin osa on vielä koulussa tai juuri amiksen lopettaneita. Puhumattakaan siitä, jos jo lapsia on/on raskaana. Itse kävin naisena intin heti 18-vuotiaana ja nyt vanhempana ei kyllä hermot edes kestäis niitä teinien juttuja. Mutta tasa-arvoinen asevelvollisuus on tultava ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan jonkinlaista yhteistä sukupuolesta riippumatonta palveluvelvoitetta. Ainakin sen verran kaikille pakollista oppimäärää, että saadaan edes teoreettiset perusteet maanpuolustuksesta ja ymmärretään, miten siviilinä tulee kriisitilanteessa käyttäytyä.

Eikö riittäisi, että koulussa opetettaisiin?

Vierailija
44/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun miehet jäävät tasaveroisesti kotiin lapsia hoitamaan ja ottavat takkiin eläkeasioissa ja urakehityksessä naisten kanssa saman verran.

Edelleen: lisääntyminen on täysin vapaaehtoista ja itsekästä touhua, johon ei pakota mikään lakipykälä.

Jos itsesi siihen kuseen järjestät, älä vingu muille asiasta. Itse olet valintasi tehnyt.

Keitä varten sitä pakollista maanpuolustusta sitten pitäisi oppia, jos ei tulevia Suomen kansalaisia? Mitä helvettiä tätä maata kannattaisi puolustaa, jos nyt loppuisi vauvojen syntyminen? Sinunko takiasi pelkästään pitäisi jonkun kuolla?

Vierailija
45/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä että tähän asiaan pitää saada muutos. Olen itse nainen mutta tajuan silti että nykyinen tilanne on aika epäreilu. Kaikki naiset eivät tule raskaiksi vaan se on oma päätös, joten sitä ei voi käyttää syynä kaikkien naisten vapautukseen. Mutta itsekin mietin että mitäs sitten jos armeijaan menevä nainen onkin raskaana? Jos silloin saa vapautuksen niin taitaisi tosiaan nuo teiniraskaudet lisääntyä.. vai laitettaisiinko raskaana oleva nainen suoraan sivariin? Entä kun lapsi syntyy? Nämä asiat pitää miettiä ensin. Mutta pakottaminen tuskin lisää kenenkään intoa maanpuolustukseen, joten ehkä armeija voisikin olla vapaaehtoista kaikille. Paitsi että menisikö kukaan sinne sitten?

Vierailija
46/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset on hyviä miinanpolkijoita

Vierailija
47/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun miehet jäävät tasaveroisesti kotiin lapsia hoitamaan ja ottavat takkiin eläkeasioissa ja urakehityksessä naisten kanssa saman verran.

Edelleen: lisääntyminen on täysin vapaaehtoista ja itsekästä touhua, johon ei pakota mikään lakipykälä.

Jos itsesi siihen kuseen järjestät, älä vingu muille asiasta. Itse olet valintasi tehnyt.

Keitä varten sitä pakollista maanpuolustusta sitten pitäisi oppia, jos ei tulevia Suomen kansalaisia? Mitä helvettiä tätä maata kannattaisi puolustaa, jos nyt loppuisi vauvojen syntyminen? Sinunko takiasi pelkästään pitäisi jonkun kuolla?

Jos joku haluaa itsensä uhrata tämän yhteiskunnan vuoksi, siitä vaan. On se sitten "maanpuolustus" tai sitten alanpäänsä revittely lastenteon merkeissä. Mutta älkää tulko minulle itkemään mistään ylevistä päämääristä, joiden vuoksi mukamas noita asioita tehdään.