Ehdotus: asevelvollisuus naisille
Vuoteen 2018 mennessä ne naiset jotka ovat syntyneet vuonna 1993 tai myöhemmin asetetaan pakollisen asevelvollisuuden piiriin, joka heidän on suoritettava aikaisintaan kun he täyttävät 18 vuotta tai viimeistään kun he täyttävät 25 vuotta.
Palvelusaika on vähintään 6kk.
Palvelusvelvoitteeseen voi hakea anomusta ja vapautus myönnetään jos henkilöllä on:
- Palveluksen suoritusta haittaava tai sen kokonaan estävä sairaus tai vamma
- Alaikäisiä lapsia huollettavanaan tai asevelvollinen on raskaana (raskaus on kuitenkin edennyt vähintään 4kk)
Helppoa. En ymmärrä miksi pullamössöedustajat eivät saa ajettua tätä läpi.
Kommentit (47)
Taitaisi tulla aika paljon teiniraskauksia.
Naisille ainakin joku oma komppania tai varuskunta. Ei niitä perkele jaksa taakoiksi ottaa metsässä, touhutkoon ja valittakoon keskenään. Kohta joku ilmoittaa miten nainenkin selviää armeijasta siinä missä mieskin, ihan varmaan yksi sadasta motivoituneesta nykyään pärjääkin, mutta entäs sitten kun otetaan niitä joilla on motivaatio-ongelmia. Niistä motivoituneistakin joutuu suurinta osaa auttamaan varusteiden kannossa ja siihen päälle vielä ne movettelut ja valittelut.
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet on nynnyjä kun ne ei edes armeijassa pärjää ilman naisia.
Ai? Ihan hyvinhän nuo tuntuvat pärjäävän. Mutta eipä se kovin tasa-arvoista ole, että maanpuolustus on vain toisen sukupuolen harteilla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä, kun Jenna-Annikki 150cm ja 45kg yrittäisi kantaa 40 kilon taakkaa ja pysyä joukon mukana. :D
Ihan oikeastiko haluaisit tätä? Joutuisit kuitenkin kantamaan sen Jenna-Annikin taakan, koska tuon kokoisella ei yksinkertaisesti ole samanlaista suorituskykyä kuin Jonne-Jorma 196cm ja 85 kiloa.
Meidän koko komppaniassa ei kyllä ainakaan ollut yhtään 190 senttistä miestä.
Pienin kaveri oli siellä silloin n.150 senttinen..
Vierailija kirjoitti:
Heti kun miehet oppivat synnyttämään ja imettämään.
Heti kun osoitat Suomen itsenäisyysen ajalta naisen, joka on joutunut poliisikuulusteluun sen vuoksi että on päättänyt jäädä lapsettomaksi...
Vierailija kirjoitti:
Häpeällinen ja naisille haitallinen tekosyy. Israelissakin naiset suorittavat asepalveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Esim. meillä mies saanut armeijasta vapautuksen. Minä en synnytä ja hoida lapsia, käy töissä ja juokse vielä kivääri olalla siihen päälle, piste.
Heti kun miehet jäävät tasaveroisesti kotiin lapsia hoitamaan ja ottavat takkiin eläkeasioissa ja urakehityksessä naisten kanssa saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet on nynnyjä kun ne ei edes armeijassa pärjää ilman naisia.
Ai? Ihan hyvinhän nuo tuntuvat pärjäävän. Mutta eipä se kovin tasa-arvoista ole, että maanpuolustus on vain toisen sukupuolen harteilla.
Eipä se ole tasa-arvoista että nainen sitten hoitaa kaikki osa-alueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuusi kuukautta kun miehetkin selviävät viidellä?
Miehet ovat intissä 6-12 kk. Ja palvelusajan pituuden määrää Puolustusvoimat, ei taistelija itse.
Jaa a, tuttujen pojat olivat vain viisi kuukautta. Eivät keskeyttäneet tms. vaan palvelusaika oli tuo.
No ei sillä, ei kiinnosta. Minua ei inttiin saisi vaikka maksettaisiin miljoona. Miehet aloittavat aika pitkälti kaikki sodat, joten selvittäkööt asiat itse.
Miehet eivät aloita sotia, vaan valtiot tai ryhmittyvät aloittavat sodat. Jos Suomi julistaisi sodan, niin se olisi pikemminkin naisten aloittama sota, koska suurin osa suomalaisista on naisia.
Mielelläni simputtaisin pikku-jonneja ja vähän isompiakin, mutta mun unelma on iso perhe nuorena, enkä ehdi sitä hankkia jos istun metsissä kylmissään riukupaskalla!
Minusta naiset vois mennä sinne armeijaan miehilel kumppaneiksi. Ne pitäis huolta ja pesis pyykkiä ja imis munaa. Sellasia horatsuja sotilaille olisivat. No? Yes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat intissä 6-12 kk. Ja palvelusajan pituuden määrää Puolustusvoimat, ei taistelija itse.
Jaa a, tuttujen pojat olivat vain viisi kuukautta. Eivät keskeyttäneet tms. vaan palvelusaika oli tuo.
No ei sillä, ei kiinnosta. Minua ei inttiin saisi vaikka maksettaisiin miljoona. Miehet aloittavat aika pitkälti kaikki sodat, joten selvittäkööt asiat itse.
Miehet eivät aloita sotia, vaan valtiot tai ryhmittyvät aloittavat sodat. Jos Suomi julistaisi sodan, niin se olisi pikemminkin naisten aloittama sota, koska suurin osa suomalaisista on naisia.
Tietääkseni Suomen eduskunnassa ennemmistö on miehiä eli miehet aloittavat sodan. Joten sotikaa ihan keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun miehet jäävät tasaveroisesti kotiin lapsia hoitamaan ja ottavat takkiin eläkeasioissa ja urakehityksessä naisten kanssa saman verran.
Tekosyitä. Tämä on samanlaista logiikkaa kun perustelisi vaimon hakkaamista intillä - lopetan vaimon hakkaamisen heti kun naiset käyvät intin.
Palkja-armeija olusi paras vaihtoehto ja sinne saisivat mennä kaikki halukkaat sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni Suomen eduskunnassa ennemmistö on miehiä eli miehet aloittavat sodan. Joten sotikaa ihan keskenänne.
Kyllä, mutta he ovat siellä edustajina, ja enemmistö äänioikeutetuista on naisia. Miehet eivät sodi, vaan valtiot sotivat. On lapsellista ja epärehellistä ulkoistaa itsensä maanpuolustuksella sukupuoleensa vetoamalla, varsinkin kun itse nauttii armeijan suomasta turvasta. Edes kiitosta ei kuulu niille miehille, jotka opettelevat puolustamaan sinunkin henkeäsi, jos joku tänne hyökkää. Olet naurettavan lapsellinen.
Tasaarvon nimissä vasta ehdotus jokainen tuleva isä käy läpi samat raskauden aikaiset muutokset kuin tuleva äitikin. Mikäli äiti siis saa raskausarpia niin neuvolassa tulevalle isälle viilletään arvet samoihin kohtiin. Synnytyksessä käytetään simulaattoria jossa molemmille tulee samaan aikaan yhtä kovat kivut. Mikäli äidille tulee repeämiä tai joudutaan leikkamaan eppari niin smat repeämät/eppari tehdään myös sille isukille. Mikäli naiselle on tulut raskaudessa kiloja sama määrä rasvaa pumpataan siihen tulevaan isäänkin. Eihän sekään ole oikein et jos lapsen syntymän jälkeen tulee ero niin miehestä ei huomaa raskautta lainkaan vaan ulkoiset merkit ovat vain ja ainoastaan naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuset omiin muroihisi tuohon vetoamalla, koska silloin voidaan perustella naisten huonompaa urakehitystä ja eläkeasioita sanomalla, että ne tarvitsee ratkoa "heti kun naiset ovat asevelvollisia tasaveroisesti". Selityksesi kun toimii tietenkin myös toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: lisääntyminen on täysin vapaaehtoista ja itsekästä touhua, johon ei pakota mikään lakipykälä.
Jos itsesi siihen kuseen järjestät, älä vingu muille asiasta. Itse olet valintasi tehnyt.