Osaisitteko laskeutua isolla matkustajakoneella jos olisi pakko?
Jos miehistö ja muut matkustajat olisi jostain syystä poissa pelistä?
Kommentit (47)
Eiköhän radiolla saisi yhteyden lennonjohtoon, joka kertoisi mitä nappeja pitää painaa, jotta automaattinen laskeutuminen saadaan valittua aktiiviseksi. Jos en saa radiota toimimaan, niin etsisin jostain autopilot-tekstillä varustettua nappia.
Jos ei mikään muu auta, niin saattaisi se laskeutuminenkin luonnistua. On lentosimulaattoreita tullut joskus pelattua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän radiolla saisi yhteyden lennonjohtoon, joka kertoisi mitä nappeja pitää painaa, jotta automaattinen laskeutuminen saadaan valittua aktiiviseksi. Jos en saa radiota toimimaan, niin etsisin jostain autopilot-tekstillä varustettua nappia.
Jos ei mikään muu auta, niin saattaisi se laskeutuminenkin luonnistua. On lentosimulaattoreita tullut joskus pelattua kuitenkin.
Siinä tilanteessa myös kännykän käyttö lienee ok
Joo. Kyllä lentokoneen aina maahan saa. Ylös en osaisi nousta.
Eiköhän ILS pidä huolen siitä, että pääsee laskeutumisikkunaan ja mikäli tietää lähestymisnopeuden, osaa sitä varmaan sen verran jarrutella, ettei tule liian kovaa kenttään. Eri asia on se, osaako tehdä valmistelut oikein, sillä usein siihen vaaditaan perämies avuksi.
Jonkinlaisen laskeutumisen osaan varmasti tehdä. Kuka vaan osaa. Eipä noita koneita ole koskaan ilmaan jäänyt pyörimään.
Osaisin mutta luultavasti en selviäisi hengissä.
En tosiaan osaisi mitään, kone kyllä jossakin vaiheessa tulisi alas itsestäänkin.
Totta kai av-mamman perustaitoihin kuuluu jumbojetin lentäminen, voi HUOKAUS sentään. Pientä rajaa nyt tuohon itseriittoisuuteen. Tiukan paikan tullen sitä todennäköisesti jäätyisi eikä mitkään ohjeet menisi perille, kun on kunnon paniikki päällä. Ei niitä lentäjiä turhaan valita tarkkaan ja kouluteta kalliilla.
Kyllä se autopilottikin pitää ohjelmoida laskeutumaan, ei se ihan niin yksinkertasta ole.
Uskon, että lennonjohdon avulla saisin koneen jotenkuten alas. Onhan ne nykyään niin täynnä automatiikkaakin.
Pari kertaa olen ollut ihan vaan huvin vuoksi pienkoneella lentotunneilla, joten lentämisen perusteista ja ohjaamon perusmittareista on jonkinlainen käsitys.
en osaisi ja näin siinä sitten kävisikin, että kone jäisi ilmaan ikuisiksi ajoiksi
Totta kai. Se olisi se ilmassa pitäminen joka olisi vaikeaa pidemmän päälle. Ei alastulo.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai av-mamman perustaitoihin kuuluu jumbojetin lentäminen, voi HUOKAUS sentään. Pientä rajaa nyt tuohon itseriittoisuuteen. Tiukan paikan tullen sitä todennäköisesti jäätyisi eikä mitkään ohjeet menisi perille, kun on kunnon paniikki päällä. Ei niitä lentäjiä turhaan valita tarkkaan ja kouluteta kalliilla.
Kukahan se tässä on itseriittoinen ja kaikkitietävä. Ei kaikki mene paniikkiin tiukassakaan paikassa.
Osaisin. Lentosimut tuttuja ja on mulla multi engine licencekin. Tosin en ole koskaan suihkukoneella lentanyt muulla kuin simulla.
Autopilotilla tuo varmaan onnistuisi, mutta ensin pitäisi saada yhteys lennonjohtoon ja autopilotti oikein ohjelmoitua. Visuaalisesti ja käsiohjauksella yrittäen tulisi mitä ilmeisimmin epäonnistunut pakkolasku.
Ihan oikeasti meinaatte, että ison matkustajakoneen lentäminen on pikkujuttu? :D "kunhan vaan nappeja painelee"
En. Tai en ainakaan turvallisesti. Kuten joku jo sanoikin, ottaisin lennonjohtoon yhteyttä jos mahdollista ja kysyison neuvoa.
Jos jostain syystä saisin koneen alas ehjänä tai että edes ihmiset olisivat jotenkuten ehjiä, niin siitä tulisi maailmsnluokan uutinen ja minusta tulisi hetkessä tunnettu. Aika huisi ajatus :F
Odottelisin vaan kaikessa rauhassa että polttoaine loppuu ja sitten kone laskeutuisi taivaalta kuin itsestään.
En. Jos jostain syystä onnistuisin pääsemään ohjaamoon, niin yrittäisin ottaa yhteyttä lennonjohtoon ja kysyä neuvoa.