Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisitteko laskeutua isolla matkustajakoneella jos olisi pakko?

Vierailija
20.06.2017 |

Jos miehistö ja muut matkustajat olisi jostain syystä poissa pelistä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti meinaatte, että ison matkustajakoneen lentäminen on pikkujuttu? :D "kunhan vaan nappeja painelee"

Voi kun kommentoisit tuohon sävyyn vain aiheita joista tiedät jotain. Tosin ei mieluiten niitäkään tuohon sävyyn.

Vierailija
22/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatio hoitaa nousemisen ja laskeutumisen nykyään. Lentäjät ovat lähinnä varalla siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa varmaan joo, jollain tavalla. Minulla on lentolupakirja

Vierailija
24/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen koneen taivaalta alas saisin. Eri asia montako olisi hengissä sen jälkeen.

Vierailija
25/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan osaisi

Vierailija
26/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatio hoitaa nousemisen ja laskeutumisen nykyään. Lentäjät ovat lähinnä varalla siellä.

Kyllä niillä lentäjillä näyttää nousussa ja laskussa runsaasti hommia olevan, Lentoturmatutkinta-ohjelmia olen katsonut tarpeeksi tämän tietääkseni.

Vierailija
27/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytinmurtajissa testattiin asiaa täysin oikeaa konetta muistuttavassa lentoyhtiön harjoitussimulaattorissa. Ilman lennonjohdon apua pamahti maahan oikein kunnolla. Lennonjohdon avulla kaunis laskeutuminen. Lennonjohto on ammattilaisia täynnä, selittävät todella ymmärrettävästi.

Vierailija
28/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennonjohdon avulla varmasti. Olen aika ruhallinen ja kovissa tilaneteissa hermot pitää. Tajuan perus aerodynamiikan ja olen lentönyt hiukan simulaattoreilla. 

Uskon että kohtuullisella todennäköisyydellä kone tulisi maahan ilman isoja vaurioita. Ei ehkä pehmeästi ja mahdolisesti pitäisi hakea lähestyminen uusiksi, mutta kyllä se siitä. Jos paha keli asia olisi ihan toinen. 

hyvä apumies/-nainen vielä rinnalle niin hyvä tulisi. 

Vierailija
29/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai av-mamman perustaitoihin kuuluu jumbojetin lentäminen, voi HUOKAUS sentään. Pientä rajaa nyt tuohon itseriittoisuuteen. Tiukan paikan tullen sitä todennäköisesti jäätyisi eikä mitkään ohjeet menisi perille, kun on kunnon paniikki päällä. Ei niitä lentäjiä turhaan valita tarkkaan ja kouluteta kalliilla.

Kukahan se tässä on itseriittoinen ja kaikkitietävä. Ei kaikki mene paniikkiin tiukassakaan paikassa.

Onkohan rouva mahdollisesti ollut vastaavassa paikassa: operoitavana iso lentokone, ei aavistustakaan mitä tehdä, vastuullasi koko matkustamon eloonjäänti tai kuolema. Mieluummin mä luottaisin laskeutumisyrityksen sellaisen varaan, joka on hieman kärryillä omista rajoituksistaan kuin sellaiselle, joka uskoo, että täähän menee ihan sisäänheittona.

Vierailija
30/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kyllä lentokoneen aina maahan saa. Ylös en osaisi nousta.

Simulaattorilla ainakin nousu on paljon helpompi kuin onnistunut laskeutuminen. Nousuun ei tarvita paljon muuta kuin laipat ulos ja kahva tiskiin. Kun nopeutta on tarpeeksi, vedetään nokka ylös. Laskeutuminen hallitusti on taas paljon haasteellisempaa.

Vierailija
31/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitan huonosti.... (27)

Vierailija
32/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan ilman apuja. Joskus muistan nähneeni jakson Lentoturmatutkinnat (vai mikä se sarja onkaan) jossa lentoemäntä hoiti laskeutumisen radiossa saamiensa ohjeiden avulla. Eli ohjeistettuna koneen EHKÄ saisi alas.

Vierailija
33/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytinmurtajissa testattiin asiaa täysin oikeaa konetta muistuttavassa lentoyhtiön harjoitussimulaattorissa. Ilman lennonjohdon apua pamahti maahan oikein kunnolla. Lennonjohdon avulla kaunis laskeutuminen. Lennonjohto on ammattilaisia täynnä, selittävät todella ymmärrettävästi.

Pitääkin katsoa!

Olen itsekin kuullut että noin se menee. Mutta en ymmärrä miten ne osaavat sen selittää, sillä eiväthän he kai ole lentäjiä eivätkä ainakaan tunne kaikkia koneita.

Vierailija
34/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai av-mamman perustaitoihin kuuluu jumbojetin lentäminen, voi HUOKAUS sentään. Pientä rajaa nyt tuohon itseriittoisuuteen. Tiukan paikan tullen sitä todennäköisesti jäätyisi eikä mitkään ohjeet menisi perille, kun on kunnon paniikki päällä. Ei niitä lentäjiä turhaan valita tarkkaan ja kouluteta kalliilla.

Kukahan se tässä on itseriittoinen ja kaikkitietävä. Ei kaikki mene paniikkiin tiukassakaan paikassa.

Onkohan rouva mahdollisesti ollut vastaavassa paikassa: operoitavana iso lentokone, ei aavistustakaan mitä tehdä, vastuullasi koko matkustamon eloonjäänti tai kuolema. Mieluummin mä luottaisin laskeutumisyrityksen sellaisen varaan, joka on hieman kärryillä omista rajoituksistaan kuin sellaiselle, joka uskoo, että täähän menee ihan sisäänheittona.

Voi hyvänen aika. :D Enhän minä edes sanonut että itse osaisin. On kuitenkin varmaa, että osa ihmisistä säilyisi tarpeeksi rauhallisena ottaakseen ohjeita vastaan.

Vierailija
35/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin katsoa!

Olen itsekin kuullut että noin se menee. Mutta en ymmärrä miten ne osaavat sen selittää, sillä eiväthän he kai ole lentäjiä eivätkä ainakaan tunne kaikkia koneita.

No eiköhän sinne asiantuntijoita hankita paikalle, äly hoi.

Vierailija
36/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastuullasi koko matkustamon eloonjäänti tai kuolema.

:D :D

Joo, varmasti olisi sen yrittäjän syy ja vastuu jos kaikki kuolee. Sun syytä kaikki!!11!    Muutenhan kaikki jäisi eloon jos kukaan ei tekisi mitään...

Vastuukysymys unohtuisi tuossa aika pikaseen. Eikä tarttisi edes miettiä että mitä nuo muutkin nyt sanoo jos yritys epäonnistuu.

Mistä tuo epävarmuus oikein kumpuaa elämän ja kuoleman hetkellä, osaatko sanoa?

Vierailija
37/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alas pääsisin kyllä. Luultavasti en ehjänä 😂

Vierailija
38/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin katsoa!

No eiköhän sinne asiantuntijoita hankita paikalle, äly hoi.

Niin, lähin Airbus A-350 -pilottihan on aina parin minuutin päässä... vähän tolkkua tuohon ylimielisyyteen.

Vierailija
39/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin katsoa!

Isoilla lentokentillä sopiva pilotti löytynee kuuluttamalla ja saadaan kohtuullisella viiveellä torniin.

Hätätilanteessa lennonjohto voisi myös soittaa joko maassa tai ilmassa olevalle pilotille ja pyytää tätä selittämään, ja toistaa sitten pulassa olevaan lentokoneeseen. Tai yhdistää puhelun suoraan sinne, kai sekin onnistuu.

Vierailija
40/47 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lähin Airbus A-350 -pilottihan on aina parin minuutin päässä... vähän tolkkua tuohon ylimielisyyteen.

Periaatteessa kai joo: eikös lentokonevalmistajilla ole ne omat service centterit, joihin koneet mm. päivittää kaikenlaista tietoa. Kaipa niissä on paikalla väkeä jotka osaavat neuvoja koneidensa tekniikasta ja käytöstäkin jotain.