Apua! Illalla tulee joku tekemään jotain kyselytutkimusta johon oon valittu satunnaisotannalla ja hävettää kun ei oo mielipiteitä mihinkään! Kertokaa etenkin mitä mieltä ootte EU:sta!
Tuli pimpottamaan ovikelloa mutta sain sovittua että tulee vasta illalla... Valistakaa mua kaikenlaista yhteiskunnallisista asioista ja keskeisistä epäkohdista ja myös hyvistä puolista. Etenkin EU:hun liittyen. Hävettää kun oo näin tyhmä ja tietämätön kaikesta :((((( En minä tietenkään teidän näkemyksiä kopioi suoraan vaan mietin itse...
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain huijaukselta. Oletko varma ettei sua rullattu?
Oli joku 4-kymppinen ihan siistin oloinen naishenkilö ja sanoi että "ei ole mitään humpuukia"... Kuulemma 8 valittu tältä paikkakunnalta tutkimukseen. En muista mistä sanoi olevansa eikä antanut puhelinnumeroaan. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kyselytutkija tulee KOTIIN? Nyt ensin kyllä soittaisin kyselyä tekevälle taholle, että on varmasti noin. En ole koskaan kuullut, että kukaan tulisi kotiin sellaisia tekemään. Jos olet saanut vain ko. henkilön numeron, pyydät häneltä sen tutkijatahon nimen (yliopisto, mikä lie). Ja etsit netistä ITSE sen tahon numeron, ja soitat sinne. Koska jos ko. tyyppi on joku huijari, niin hän voi antaa sinulle ties kenen numeron.
Toiseksi, jos kyseessä on oikea kysely, niin et TODELLAKAAN kysele täällä mitään mielipiteitä :D Sun vastauksilla ei tee yhtään mitään, jos niin teet. On erittäin arvokasta tietoa, jos et tiedä mitään. Yhtä arvokasta, kun jos tiedät kaiken. On tarkoitus kartoittaa todellisuutta, eikä tehdä mitään koetta tietämyksestäsi. Ymmärrätkö? Jos aiot "huijata" niin jätä koko juttu väliin. Pilaat vaan tutkimuksen omalta osaltasi!!!
Ensimmäisestä kappaleesta olen samaa mieltä, mutta toisesta en.
Miten muka se, että ihminen perehtyy asiaan eri tavoin, vaikkapa nettipalstalla, voisi pilata jonkun tutkimuksen? Jos tutkimuksen tarkoituksena on selvittää kansalaisten mielipiteitä, ihan yhtä päteviä ne mielipiteet tutkimuksen kannalta ovat, olivat ne millä tavoin tahansa syntyneitä. Keskusteltu kaverin kanssa, kuultu televisiosta, opittu koulussa tai päätelty ihan omassa päässä.
Kyllähän näillä virallisilla tilastotutkimuksen tekijöillä on käyntikortit joita varmasti antavat itsestään. En päästäisi ko henkilö sisään. Sano että olet muuttanut milesi etkä annakaan tutkimustietoja kiitos ja hei ja ovi kiinni.
Kyseessä oli Eurobarometri ja ei näköjään sitten ollut kovin kummoinen, piti tabletilla vastailla kysymyksiin. -ap
EI on Suomelle elintärkeä, jotta emme taas vajoaisi Venäjän etupiiriin.
EU:ssa kannattaa olla aktiivinen ja ytimessä mukana, jolloin vaikutusvaltamme kasvaa.