Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun pikkuasiat ärsyttää liikaa?

Vierailija
20.06.2017 |

Parisuhteessa siis. Asiat, joilla oikeasti ei niin ole merkitystä, mutta pitkään jatkuttuaan ne vain kiristää ihan hirveästi hermoa. Esim. se, että mies jättää AINA keittiön kaapinovet auki kun on ottanut sieltä jotain, sitten kun menen keittiöön itse niin joudun joka kerta ensitöikseni sulkemaan kaikki aukirepsottavat ovet että mahdun sinne pieneen keittiöön. Tai että mies käyttää kalliin erikoisshampooni loppuun eikä kerro siitä ja sitten suihkussa huomaan, etät en saa pestyä hiuksia kun shampoo onkin yllättäen loppu (vaikka ostaisin miehelle omat hyvät shampoot ettei käyttäisi minun) ja vaikka olen sata kertaa pyytänyt, että jos lainaat jotain ja se meinaa loppua, niin KERRO niin tiedän hankkia uutta tilalle. Jne jne. Varmaan tiedätte. Asioita, jotka tuntuvat siltä, että toinen itsekkäästi ei piittaa huomioida minua (vaikka oikeasti voi olla ettei tee noita tahallaan vaan unohtaa).

Isot asiat ei ärsytä parisuhteessa ja niiden suhteen menee hyvin ja ollaan samoilla linjoilla. Mutta nuo pienet kiristää minua ihan kohtuuttoman paljon. En ole niistä nalkuttanut koskaan, mutta mietin tässä että mitä teen. Kertooko pienten asioiden ärsytys jostain muusta kuin niistä itse asioista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas mies sitten kuluttaa paljon samppoota, jos kerta yllättäen samppoo loppuu ja et ole itse huomannut, että purkki alkaa tyhjentyä siihen mallii, että ois aika ostaa uus...

Vierailija
2/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku suuta auki asioista jotka ärsyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas mies sitten kuluttaa paljon samppoota, jos kerta yllättäen samppoo loppuu ja et ole itse huomannut, että purkki alkaa tyhjentyä siihen mallii, että ois aika ostaa uus...

Reissaan melko usein ilman miestä työn takia, ja kyllä mies sen viikon poissaoloni aikana saattaa kuluttaa aika paljon shampoota, kun joka päivä pesee hiukset. Sitten palatessani olisi kiva päästä itse rauhassa pesulle ilman noita ikäviä yllätyksiä. Olen ihan oikeasti miettinyt, että pitääkö alkaa piilottamaan matkani ajaksi mieheltä tietyt jutut, mutta se tuntuu todella typerältä ajatukselta. Ap. 

Vierailija
4/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta ku suuta auki asioista jotka ärsyttää

Kun samasta asiasta on sanonut jo muutaman kerran, niin ei tee mieli enää sanoa, kun toivoo, että pari kertaa riittäisi. Sen jälkeen alkaa vaan vituttamaan. Ja jos sanon, niin mies loukkaantuu sanomisesta ja kertoo, että hän ei tee niitä tahallaan vaan oikeasti vain unohtaa. Vaikuttaa vilpittömältä, ja kai uskon häntä. Mutta minua vituttaa liikaa nuo unohdukset. Ap.

Vierailija
5/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin keittiön kaapin ovet hittoon. Ei tarvitsisi aukoa, eikä sulkea. Mutta olenkin insinööri...

Vierailija
6/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kaapissa pari avaamatonta shampoopurkkia valmiina? Ostaa aina lisää kun on saanut yhden käytettyä loppuun. Tuskin olet lopettamassa hiusten pesemistä. Siinä mielessä ihan sama ostaa varastoon.

Pikkuasiat pystyy valtaosin poistamaan pienellä suunnittelulla. Tekee elämästä helpompaa kun ei tarvitse tärvätä aikaa tuollaisten joutavuuksien miettimiseen.

Vierailija
7/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko esim. sitä "kallista erikoisshampoota" ostaa muutaman purkin varastoon? 

Vierailija
8/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin keittiön kaapin ovet hittoon. Ei tarvitsisi aukoa, eikä sulkea. Mutta olenkin insinööri...

Kiitos näkökulmastasi, insinööri, mutta en tarvitse nyt ratkaisua keittiön kaapin oviin, vaan pohdin, että miksi minua ärsyttää pikkuasiat liikaa. Osaisitko kommentoida, että mistä kertoo se että pikkuasiat ärsyttää?

Vierailija
9/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä kaapissa pari avaamatonta shampoopurkkia valmiina? Ostaa aina lisää kun on saanut yhden käytettyä loppuun. Tuskin olet lopettamassa hiusten pesemistä. Siinä mielessä ihan sama ostaa varastoon.

Pikkuasiat pystyy valtaosin poistamaan pienellä suunnittelulla. Tekee elämästä helpompaa kun ei tarvitse tärvätä aikaa tuollaisten joutavuuksien miettimiseen.

Joo, nykyään pidän aina monta vara-shampoota kaapissa. Mutta kun näitä pikkuasioita on niin paljon, että en minä voi niitä juosta miehen perässä ratkomassa, vaan pitää ratkaista se ärsyyntymiseni. Ap.

Vierailija
10/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pohdit asioita liikaa koska sinulla on liikaa aikaa, eikä oikeita haasteita elämässä. t: insinööri

Vierailija
11/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pohdit asioita liikaa koska sinulla on liikaa aikaa, eikä oikeita haasteita elämässä. t: insinööri

Menikö aamulla kahvi väärään kurkkuun vai kiristääkö pipo?

Vierailija
12/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt oikein mikään vastaus kelpaa :D

Vierailija
13/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Minulla on kylläkin vaativa työ, ja paljon tekemistä elämässä, ja ilmeisesti jopa korkeampi koulutus kuin sinulla. Ehkä jos minulla olisi vain aikaa, ei nämä asiat niin harmittaisi. Mutta arjen sujumisen takia ne pännii, koska kyse on esim. sellaisista tilanteista, että sovimme, että mies käy kaupassa ja laitan hänelle kauppalistan. Joka toinen kerta hän unohtaa tuoda jonkun listalla olleen asian. Kun sitten kysyn, että missä se on, niin hän sanoo nolona että unohti ostaa sen. Se on pikkuasia, joka minua vain ärsyttää, koska sitä olisi oikeasti tarvinnut. Ap.

Vierailija
14/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opetellut olemaan välittämättä aukinaisista kaapinovista. Kun menen keittiöön, totean tilanteen, suljen ovet ja se siitä. Kun menen puolen tunnin kuluttua uudelleen keittiöön, pääsen luultavasti taas sulkemaan ovia. Mut siis mä lähdin siitä, että toistuva asiasta puhuminen ei auta, joten mun pitää sopeutua - ja kyllähän siinä sitten niin kävikin.

Shampoot laittaisin piiloon. Ei ole typerää, on fiksua.

Vierailija
15/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne monet pienet asiat ärsyttää siksi, että osa niistä on niin näkyviä että aivan kuin toinen kiusallaan ne tekisi.

Itsellä täällä samaa ongelmaa. Olen saanut kuulla että nalkutan, kun moneen kertaan sanoin juurikin tuon tyylisistä asioista mitä mainitsit. Kerran suutuspäissäni sanoin että annetaan sitten olla, että en tee minäkään jos et sinäkään.

Jätin ne tyhjät wp-paperirullat keräämättä perässä, potkin yhteen kasaan lattialle levitetyt vaatteet "miehen alueelle", en siivonnut minäkään omia jälkiäni keittiössä ja jätin ne kaapin ovet myös auki.. Ei mennyt montaa päivää kun alkoi kiinnostamaan puolisoakin pikkuasioiden hoitaminen.

Vierailija
16/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ärsyttää miehesi perustavaa laatua oleva persoonan ominaisuus, hajamielisyys ja unohtelu. Haluaisit pakottaa miehesi muuttamaan itseään. Pystyykö hän siihen ja miten paljon häntä itseään ahdistaa tämän muutoksen tekeminen? Pitäisikö hänen muuttua sinun takia? Onko muutos todellakin oleellinen, jos mies on muuten kunnollinen?

Jos mies ei muutu ja muutoksen olisi pakko tapahtua, eihän tuossa ole edessä kuin törmäyskurssi.

Vierailija
17/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ärsyttää miehesi perustavaa laatua oleva persoonan ominaisuus, hajamielisyys ja unohtelu. Haluaisit pakottaa miehesi muuttamaan itseään. Pystyykö hän siihen ja miten paljon häntä itseään ahdistaa tämän muutoksen tekeminen? Pitäisikö hänen muuttua sinun takia? Onko muutos todellakin oleellinen, jos mies on muuten kunnollinen?

Jos mies ei muutu ja muutoksen olisi pakko tapahtua, eihän tuossa ole edessä kuin törmäyskurssi.

Tätä olen pohtinut. Mies on hyvä ja kunnollinen. Kaikissa meissä on jotain vikoja. Ja tiedän, että en voi muuttaa toista ihmistä, en sitä edes yritä tehdä, koska en usko että se onnistuu. Siksi pohdinkin vain sitä omaa ärsytystäni. Siihen nimittäin minulla on vaikutusvaltaa, ja sitä asiaa voin muuttaa koska se on itsessäni. Siksi täällä kirjoittelenkin, että mitä tehdä sille että pikkuasiat ärsyttää liikaa. Mitä tehdä sillä ärsytykselle. Pohdin, että kertooko se ärsytys jostain isommasta, jota minun pitäisi enemmänkin pohtia. Ap. 

Vierailija
18/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on sinua ikävä, kun olet poissa, kaipaa tuoksuasi ja lohduttautuu käyttämällä shampootasi. Voi kun söpöä! <3

Vierailija
19/19 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajatuksia voisi yrittää suunnata kiukun hetkellä johonkin positiiviseen ominaisuuteen miehessä?

Ainahan toki kyse voi olla että ylipäätään et ole enää kiinnostunut ukostasi, ja nyt etsit alitajuisesti "syytä" päästä eroon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi