Jotenkin tuntuu siltä, että tänään on parempi pysytellä ihan kotosalla
Jos postit hakisi niin se riittää. Maailmalla tapahtuu niin paljon pahaa että ei tee ollenkaan mieli ulkomaille eikä kotimaassakaan isolle kirkolle.
Kotona on hyvä olla.
Netistä saa tilattua vaikka mitä niin ei tarvitse hortoilla isossa kaupungissa ja kantaa painavia ostoksia. Lähiruokakauppaan menen kerran viikossa, se riittää.
Metsässä kävelen kyllä, ei kai kukaan tänne tuppukylän metsään iske kun ei siellä ole kuin eläimiä ja minä.
Tuskin edes uutisiin pääsisi sellainen.
Olen niin onnellinen kun sain olla lapsi 80-90 -luvulla, silloin suurin paha olivat namusedät joita osasimme varoa. Ei tullut pieneen mieleenkään, että joku räjäyttäisi ihmisiä tai ajaisi tahallaan kuorma-autolla niiden päälle. Olin vapaa ja onnelline lapsi.
Säälittää nämä 2000-luvun lapset. Koko ajan saa olla pelko persiissä että minne voi mennä. Maailma ei ole enää jännittävä ja avoin. Se on pelottava, epäilyttävä uhka. Ei tee enää mieli matkustella.
Kommentit (9)
Tilastollisesti todennäköisempää kuolla muilla tavoin kuin pommituksessa.
Ei huvita lähteä Euroopan rannoille tai kaupunkilomalle lapsen kanssa. Turkki ja Kreikka poisluettu, samoin Italia. Ei Lontooseen tai Pariisiin.
Maailma on paljon turvallisempi kuin 80-luvulla. Silloin ei ollut nettiä eikä kaikkia ulkomailla tapahtuneita hirveyksiä Suomessa edes uutisoitu, kun kotimaassakin oli paljon enemmän väkivaltarikoksia raportoitavana kuin mitä nykyään. Nykylasten on hyvä kasvaa, 80-luvulla aika moni sai pelätä ihan omassa kotonaan, kun lasten hakkaaminenkin oli yleisesti hyväksytty kasvatuskäytäntö. Ydinsotaakin pelättiin. Aika kultaa muistot.
Ehkä entisessä Itäblokissa voi vielä lomailla.
Virsi 176.
2.Pois ihmispelko heitä ja pelkää Jumalaa. Ken kulkee Herran teitä häneltä avun saa.
Maailman nytkin voittaa vain usko kristukseen, hän antaa armon koittaa, tuo rauhan kansalleen.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on paljon turvallisempi kuin 80-luvulla. Silloin ei ollut nettiä eikä kaikkia ulkomailla tapahtuneita hirveyksiä Suomessa edes uutisoitu, kun kotimaassakin oli paljon enemmän väkivaltarikoksia raportoitavana kuin mitä nykyään. Nykylasten on hyvä kasvaa, 80-luvulla aika moni sai pelätä ihan omassa kotonaan, kun lasten hakkaaminenkin oli yleisesti hyväksytty kasvatuskäytäntö. Ydinsotaakin pelättiin. Aika kultaa muistot.
Olen ollut 80-luvun nuori, ja vaikuttaa että sinä et, koska ei se kotielämä sen vaarallisempaa ollut kuin nytkään. Ydinsodan uhka oli, mutta tilanne oli ikään kuin vakiintunut asemiin, toisin kuin nyt. Itä-Eurooppaan ei tehnyt mieli mennä, mutta Länsi-Euroopassa oli varsin helppo ja rauhallinenkin matkailla, kun vältteli isompia rautatieasemia öisin, eikä nyt yksinäinen blondi rannalla yrittänyt nukkua.
Olen tämän vuoden aikana matkustanut kahteen maahan ja viikon kuluttua lähden matkalle, joka kulkee kolmen eri maan ja niiden pääkaupunkien kautta. Alkusyksyllä matka Britteihin ja loppusyksyllä jonnekin, kohdetta ei ole vielä päätetty.
Edelleen matka kotoa lentokentälle ja automatkat kohdemaissa ovat kaikkein vaarallisimpia, ja koska ne eivät ole ennenkään estäneet minua matkustamasta niin en anna niiden estää jatkossakaan.
Samaa mieltä.