Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Joku hiusten väri... "kun oon tämmönen brunetti/blondi/punapää"
3.6. vanhemmat voivat ylpeillä kun perilliset tuovat todistukset, stipendit ja hymypatsaan. Aiku hauskaa. Näin meilläkin oli joskus, tosin yksi lapsi, poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde. Ollaan Maken/Villen/Perän kanssa oltu yläasteelta/lukiosta saakka yhdessä.
Oikeasti tämä on kyllä ihan sattuman kauppaa. Ei ehkä kannata ottaa onnitella itseään siitä, että on tehnyt paremman valinnan kuin joku toinen. Kukaan ei voi oikeasti tietää, että millainen ihminen siitä seurustelukumppanista vuosien mittaan kehittyy. Vaikka itse tekisit kaiken oikein, voi toinen paljastua k-pääksi vasta kymmen vuoden jälkeenkin
Muutamalle kaverille tämä on todellinen kunnia-asia ja tuntuu, että se jos puoliso löytyy vaikka kolmikymppisenä, on automaattisesti jotenkin huonompi asia. Nämä ihmiset tuntuvat suhtautuvan myös avioeroon jotenkin tuomitsevasti. Kollega jotenkin naureskeli säälivästi sille, että toinen kollega oli eronnut ja joutuu aloittamaan alusta. Itse olin eronneen puolesta tosi onnellinen, koska tiesin avioliiton todellisen tilan ja ongelmat.
Pitkä parisuhde tuo tutkitusti valtavia terveys-, elämänlaatu- ym. etuja siihen kykeneville. Puhumattakaan lapsista, jotka saavat a-luokan valmiudet tulevalle elämälleen.
Toisin kuin hedonistikirjoittaja yllä esittää, pitkän parisuhteen perusselitys ei ole suinkaan sattuma, vaan pitkäjänteinen parisuhdetyö. Ihmiset muuttuvat, siinä kirjoittaja on oikeassa. Pitkäjänteiset ihmiset ymmärtävät tämän, ja neuvottelevat tarvittaessa useinkin suhteen ajankohtaiseksi.
Se tuo niitä terveysvaikutuksia vain miehille. Naisen elinikää parisuhde lyhentää ja heikentää myös terveyttä.
Käytkö "tyttöjen reissuissa" Jamaikalla ja Gambiassa kolme vai neljä kertaa vuodessa?
Eikö olekin äiteys maailman suurin vale: pelkkää orjuutta oikeasti!
Jotkut " hiihto - / laskettelu -matkat " Keski-Eurooppaan . Mitkä muut kuin viinaa halvalla . 2 viikkoo .
Isot rinnat kun mulla on nää.
Joku huonosti käyttäytyvä lapsi, joka niin suloinen. Muuta kun rääkyy vaan.
Yhdenillajutuilla kehuskelu myös on noloa ja vielä jos mies ollut varattu. Samoin pettäminen suutelin yhtä miehen kaveria. Tuommoisilla entinen kaveri kehuskeli, oli kyl tyhjäpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde. Ollaan Maken/Villen/Perän kanssa oltu yläasteelta/lukiosta saakka yhdessä.
Oikeasti tämä on kyllä ihan sattuman kauppaa. Ei ehkä kannata ottaa onnitella itseään siitä, että on tehnyt paremman valinnan kuin joku toinen. Kukaan ei voi oikeasti tietää, että millainen ihminen siitä seurustelukumppanista vuosien mittaan kehittyy. Vaikka itse tekisit kaiken oikein, voi toinen paljastua k-pääksi vasta kymmen vuoden jälkeenkin
Muutamalle kaverille tämä on todellinen kunnia-asia ja tuntuu, että se jos puoliso löytyy vaikka kolmikymppisenä, on automaattisesti jotenkin huonompi asia. Nämä ihmiset tuntuvat suhtautuvan myös avioeroon jotenkin tuomitsevasti. Kollega jotenkin naureskeli säälivästi sille, että toinen kollega oli eronnut ja joutuu aloittamaan alusta. Itse olin eronneen puolesta tosi onnellinen, koska tiesin avioliiton todellisen tilan ja ongelmat.
Pitkä parisuhde tuo tutkitusti valtavia terveys-, elämänlaatu- ym. etuja siihen kykeneville. Puhumattakaan lapsista, jotka saavat a-luokan valmiudet tulevalle elämälleen.
Toisin kuin hedonistikirjoittaja yllä esittää, pitkän parisuhteen perusselitys ei ole suinkaan sattuma, vaan pitkäjänteinen parisuhdetyö. Ihmiset muuttuvat, siinä kirjoittaja on oikeassa. Pitkäjänteiset ihmiset ymmärtävät tämän, ja neuvottelevat tarvittaessa useinkin suhteen ajankohtaiseksi.
Se tuo niitä terveysvaikutuksia vain miehille. Naisen elinikää parisuhde lyhentää ja heikentää myös terveyttä.
Siltä kyllä tuntuu. terveisin nainen.
Työkaverini kehuskelee kaikenmoisilla lääkityksillään. Että on sitä syytä olla saikulla kun on sitä ja tätä ja taas joku ihme tutkimus tulossa.
- Lapsen todistuksella/ saavutuksilla kehuskelu. Peruskoulun todistus ei kerro vielä mitään myöhemmin elämän menestyksestä
- Lapsen harrastuksilla kehuskelu: Meidän Pertti- Verneri teki maalin!!! Miksi tämän pitäisi kiinnostaa ketään muuta?
- Omaisuudella kehuskelu
- Koulutuksella kehuskelu
- Laihuudella/ hoikalla ulkomuodolla kehuskelu
-
Olen vielä sängyssä ja mietin mitä teen ruokaa kun on pörssisähkö halpaa. Pitäisi tarkistaa oliko se lentolippu halvin kun Finnairilla pitää maksaa laukusta jonka sai ennen käsimatkatavaroihin.
Mietin lähdenkö kävelylle vai fillaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Onistusasunnolla, asun itse vuokralla.
oon itsekin asunut nuorena hyyryläisenä ja meitä oli 3 tyttöä. Tuntemattomia.
Arvostusta kirjoitti:
Noloin asia on tämä koko ketju. 😔
Jos joku pitää teko kynsiä tai ripsiä kauniina niin pitäköön.
Jos joku sanoo ettei oikein paljon ymmärrä jostain tietystä aiheesta, ei se ole leuhkimista, jos onkin niin hän ehkä haluaa sanoa, ettei häntä edes kiinnosta ko.aihe. Joillain on myös tapana avoimesti kertoa mikäli ei tiedä jostain asiasta/aiheesta paljoakaan, ettei kukaan ehdi häntä siitä ekana mollaamaan, voi siis sanomisen takana olla jonkinlainen häpeä.Mikäli joku kerskuu seksikumppanien määrällä, ehkä se pönkittää hänen itse tuntoaan. Hän ei tule sitä ehkä ikinä ymmärtämäänkään, että joidenkin mielestä se voisi olla noloa.
Arvostetaan silti toisiamme, myös täällä palstalla.
fiksusti kirjoitettu
Taitaa olla niin, että oli aihe mikä tahansa, ei koskaan saisi ylpeillen kertoa siitä toisille ihmisille, vaikka esimerkiksi oman lapsen pärjääminen pelissä tai koulussa toisi niin hyvä mielen, että sen haluaisi jakaa muillekin. Parempi olla vaan hiljaa, tai jos keksii jotain valitettavaa elämän kurjuudesta, niin sen voi sanoa. Tai ehkä sekin menee kehuskeluksi, että jos menee vaikka vähän vielä huonommin kuin muilla.
Isäni jaksoi aina mainostaa ettei ole koskaan maistanut alkoholia eikä tomaattia.
1930-luvulla syntynyt oli. Vähän huvitti.
Imagessa haastateltiin Lola Odusogaa ja hän kertoi harrastavansa avantouintia. Siinä oikein ylpeili, miten hän ei ole sitä rupusakkia, jotka aloittivat avantouinnin koronasulun takia, vaan paljon ennen sitä. Eli noloa on kehuskella sillä, ettei löytänyt harrastustaan korona aikana, kun piti keksiä muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
3.6. vanhemmat voivat ylpeillä kun perilliset tuovat todistukset, stipendit ja hymypatsaan. Aiku hauskaa. Näin meilläkin oli joskus, tosin yksi lapsi, poika.
Ja toki myös isovanhemmat, mikä sen hauskempaa kuin ylpeillä lastenlasten saavutuksilla.
Noloa on myös se, jos tulkitsee kaiken positiivisen puheen kehuskeluksi. Kauheita ankeuttajia tämäkin ketju täynnä, ei saisi iloita ääneen lapsensa pärjäämisestä, omasta asunnosta tai tulevasta ulkomaanmatkasta, pitäisi kai vaan murjottaa hiljaa ettei kenellekään tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sitä yleisesti ottaen pidetään nykyään huonona asiana jos joku pariskunta on ollut tosi pitkään ja nuoresta alkaen yhdessä. Tulee kaikkea "ne on vaan tottumuksesta yhdessä, varmaan kulissiliitto, ei niillä voi oikeasti olla hyvä suhde, odotas vaan kyllä se ero varmasti vielä tulee, kyllä pitäisi kokeilla useampaa kumppania ennen sitoutumista jnejne". Siis ainakin nuoremmissa sukupolvissa, alle nelikymppisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten mielenterveydelle taas...
Jäykät, luutuneet eilispäivån asenteet joita yrittää perustella kovasti ja selittää miksi kaikki uusi on pahasta.
Jotkut ulkoiset piirteet