Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Koronarokotteen ottamatta jättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun kehuu somessa, kuinka nuorekas on. Usein on kuulemma nuoremmaksi luultu. Vaikka ihan tavalliselta keski-ikäiseltä näyttää: hieman pyylevä olemus, harmaata hiukan hiuksissa, kurttuja saman verran kuin muillakin ikäisillään. Jokainen saa näyttää ikäiseltään, ei siinä mitään, mutta nuo turhat kehuskelut on noloja.
"Arvatkaa minkä ikäinen olen" -ketjut facen ryhmissä :-D
2007 otettu kuva ilman filttereitä. Nyt otettu kuva kaikkien mahdollisten parannusten kanssa. "En näköjään vanhene koskaan vai mitä sanotte".
"Mua luultiin just lapseni siskoksi"
Ei luultu.
Nämä nuorella ulkonäöllään ylpeilevät eivät varmaan tajua että ihmiset arvaa iän alakanttiin lähinnä kohteliaisuudesta.
Pitkä parisuhde. Ollaan Maken/Villen/Perän kanssa oltu yläasteelta/lukiosta saakka yhdessä.
Oikeasti tämä on kyllä ihan sattuman kauppaa. Ei ehkä kannata ottaa onnitella itseään siitä, että on tehnyt paremman valinnan kuin joku toinen. Kukaan ei voi oikeasti tietää, että millainen ihminen siitä seurustelukumppanista vuosien mittaan kehittyy. Vaikka itse tekisit kaiken oikein, voi toinen paljastua k-pääksi vasta kymmen vuoden jälkeenkin
Muutamalle kaverille tämä on todellinen kunnia-asia ja tuntuu, että se jos puoliso löytyy vaikka kolmikymppisenä, on automaattisesti jotenkin huonompi asia. Nämä ihmiset tuntuvat suhtautuvan myös avioeroon jotenkin tuomitsevasti. Kollega jotenkin naureskeli säälivästi sille, että toinen kollega oli eronnut ja joutuu aloittamaan alusta. Itse olin eronneen puolesta tosi onnellinen, koska tiesin avioliiton todellisen tilan ja ongelmat.
Sivistyksellä briljeeraminen. Tämä on hyvin yleistä, myös tällä palstalla. Jos joku tekee vaikka söpön yhdys sana virheen, palaute on armotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti.
Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3.
Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista.
Onnittelut! Elvistelet asialla jolla ei kannata elvistellä, lukeva nelivuotias ei todellakaan ole harvinaista, kertoo lähinnä lappsen simputuksesta kotona.
Laskin ennen kouluun menoa sujuvasti vaikka viisnumeroisilla luvuilla.
Eikä mua simputettu, eikä edes kannustettu.
t. DI
Tittelin esittely nimimerkissä
Tittelin (koulutus) esitteleminen nimimerkissä tai nimen yhteydessä.
En jaksanut kaikkea lukea, eli ehkä tämä oli jo. Mutta sorrun tähän itse joskus, eli vähäinen unentarve :D
Eräs kaveri ylpeilee siskonsa palkalla ja merkkikengillä. On kertonut jopa siskonsa tilin saldon! (Ovat läheisiä ja jakavat asioita). Välillä tympii kuunnella sitä leveilyä, kun sitä tapahtuu todella usein. Täytyy varmaan ilmaista suoremmin, että ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde. Ollaan Maken/Villen/Perän kanssa oltu yläasteelta/lukiosta saakka yhdessä.
Oikeasti tämä on kyllä ihan sattuman kauppaa. Ei ehkä kannata ottaa onnitella itseään siitä, että on tehnyt paremman valinnan kuin joku toinen. Kukaan ei voi oikeasti tietää, että millainen ihminen siitä seurustelukumppanista vuosien mittaan kehittyy. Vaikka itse tekisit kaiken oikein, voi toinen paljastua k-pääksi vasta kymmen vuoden jälkeenkin
Muutamalle kaverille tämä on todellinen kunnia-asia ja tuntuu, että se jos puoliso löytyy vaikka kolmikymppisenä, on automaattisesti jotenkin huonompi asia. Nämä ihmiset tuntuvat suhtautuvan myös avioeroon jotenkin tuomitsevasti. Kollega jotenkin naureskeli säälivästi sille, että toinen kollega oli eronnut ja joutuu aloittamaan alusta. Itse olin eronneen puolesta tosi onnellinen, koska tiesin avioliiton todellisen tilan ja ongelmat.
Pitkä parisuhde tuo tutkitusti valtavia terveys-, elämänlaatu- ym. etuja siihen kykeneville. Puhumattakaan lapsista, jotka saavat a-luokan valmiudet tulevalle elämälleen.
Toisin kuin hedonistikirjoittaja yllä esittää, pitkän parisuhteen perusselitys ei ole suinkaan sattuma, vaan pitkäjänteinen parisuhdetyö. Ihmiset muuttuvat, siinä kirjoittaja on oikeassa. Pitkäjänteiset ihmiset ymmärtävät tämän, ja neuvottelevat tarvittaessa useinkin suhteen ajankohtaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde tuo tutkitusti valtavia terveys-, elämänlaatu- ym. etuja siihen kykeneville. Puhumattakaan lapsista, jotka saavat a-luokan valmiudet tulevalle elämälleen.
Toisin kuin hedonistikirjoittaja yllä esittää, pitkän parisuhteen perusselitys ei ole suinkaan sattuma, vaan pitkäjänteinen parisuhdetyö. Ihmiset muuttuvat, siinä kirjoittaja on oikeassa. Pitkäjänteiset ihmiset ymmärtävät tämän, ja neuvottelevat tarvittaessa useinkin suhteen ajankohtaiseksi.
Se tuo niitä terveysvaikutuksia vain miehille. Naisen elinikää parisuhde lyhentää ja heikentää myös terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vaikuttaa vain itseesi. Vaikka kuinka olisit valmis tekemään parisuhdetyötä, ei se onnistu yksin jos toinen ei sitä halua (vaikka kuinka oltaisiin sovittu myötä- ja vastoinkäymisistä).
Kaverini alkoi seurustella 16 vuotiaana, oli yhteiset unelmat: yliopistokoulutus, työkokemus ja sitten lapsi kun ollaan 30 vuotiaita. Unelmapariskunta, joka sai paljon apua kummankin rikkailta ja akteemisilta perheiltä . Mies vaan päätti tuossa vaiheessa tehdäkin sen lapsen toisen naisen kanssa. Kaverini kävi terapiat, vei sinne myös miehen ja lopulta jopa suunnilleen mateli miehen jalkojen juuressa. Kaverini toipuminen on edelleen kesken vaikka tästä kaikesta on jo yli viisi vuotta. Myös vanhemmille isku oli kova, kun "eihän näin voi käydä*.
Omistusasunto.
Itse asun vuokralla....
Yksi ylpeili, kun pystyi heiluttamaan korviaan.
"Ei mulle oo naiset koskaan uskaltanu nalkuttaa." "Ei, en mä lyönyt ketään oo, mut ne tietää, ettei kannata mulle..."
Vierailija kirjoitti:
Kehoposiviitisuus, en vieläkään ymmärrä, miksi kehon huonoilla ominaisuuksilla pitäisi kehua ja ylpeillä.
Eihän se kehumista ole vaan itsensä hyväksymistä.
Jotkut kehuskelevat lihansyönnillä 🤭 Ja sillä etteivät syö yhtään "rehua".
Noloin asia on tämä koko ketju. 😔
Jos joku pitää teko kynsiä tai ripsiä kauniina niin pitäköön.
Jos joku sanoo ettei oikein paljon ymmärrä jostain tietystä aiheesta, ei se ole leuhkimista, jos onkin niin hän ehkä haluaa sanoa, ettei häntä edes kiinnosta ko.aihe. Joillain on myös tapana avoimesti kertoa mikäli ei tiedä jostain asiasta/aiheesta paljoakaan, ettei kukaan ehdi häntä siitä ekana mollaamaan, voi siis sanomisen takana olla jonkinlainen häpeä.
Mikäli joku kerskuu seksikumppanien määrällä, ehkä se pönkittää hänen itse tuntoaan. Hän ei tule sitä ehkä ikinä ymmärtämäänkään, että joidenkin mielestä se voisi olla noloa.
Arvostetaan silti toisiamme, myös täällä palstalla.
"Arvatkaa minkä ikäinen olen" -ketjut facen ryhmissä :-D
2007 otettu kuva ilman filttereitä. Nyt otettu kuva kaikkien mahdollisten parannusten kanssa. "En näköjään vanhene koskaan vai mitä sanotte".
"Mua luultiin just lapseni siskoksi"
Ei luultu.