Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
1061/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ylpeilee sillä, miten on varaa viedä lapset milloin minnekin matkalle tai muihin huvituksiin. No hieno juttu juu, todella mautonta vaan näinä aikoina käyttäytyä kuin kaikki olisi pelkästään omasta varallisuudesta kiinni..varsinkin kun nuo matkat eivät ole olleet mitään sivistysreissuja tyyliin 2kk Ranskaan vaan jotain risteilyjä ja huvipuistoja.

Vierailija
1062/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ylpeilee sillä, kun hänen naapurinsa osti sähköauton. Kertoo kuulemma paljon miten hyvällä alueella asuu. Mainitsi asiastamonta kertaa vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ääripäätä; ne, jotka kehuskelee korkealla koulutuksellaan, tai "hienoilla" harrastuksillaan yms. ja sitten toisaalta ne, jotka korostaa kuinka juntteja ja kouluttamattomia ovat. Eivät tiedä mistään mitään, eivät harrasta tai osaa mitään, ja mikään ei ole koskaan kiinnostanut jne.

Sukunimellä ylpeilevät. Yleensä on kyse joko jostain keksitystä uudesta nimestä, tai sitten nainen on mennyt naimisiin miehen kanssa vain "saadakseen" erikoisen ja harvinaisen sukunimen. Tästä nimestä pidetään kiinni kynsin hampain, vaikka tulisi ero tai mies kuolee ja tulee uusia suhteita vaikka kuinka lukuisia. Siis, miksi? Ei se sinun nimesi ollut alkujaan. Mitä vikaa on tavallisessa Virtasessa, jos se sulle on kasteessa annettu?

Lastensa saavutuksilla ylpeily. Ei. Ne ei ole Sinun saavutuksiasi ja ansiotasi. Et ole lapsesi. He ovat erillisiä ihmisiä ja tehneet itse kaiken työn saavuttamansa eteen. Kyse ei ole sinun "hyvistä geeneistä".

Lastensa ulkonäöllä ylpeily ja maininta "perinyt sen minulta", vaikka olisi päivänselvää, että lapsi ei muistuta tätä vanhempaansa ollenkaan. Geenilotto nyt on muutenkin sellainen asia, että kauniista vanhemmista voi tulla susiruma tenava ja susirumista kaunis. Omilla teoilla ei ole siinä osaa tai arpaa.

Minä olen erittäin ylpeä lasteni saavutuksista, käytöksestä ja hyvästä elämästä. Ja kyllä, otan vähän tästä kunniaa itsellenikin, hyvin onnistuttiin kasvatuksessa ja hyvät geenit periytettiin. En tosin kehuskele näillä kenellekään.

Vierailija
1064/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ole koskaan lukenut kirjoja tai lukee vain pakotettuna :D 

Tämä! Menin kirjastoon töihin maalaiskuntaan ja kuinka ollakaan, sinne tuli useampi isäntämies katsastamaan kirjastotätiä ja kertomaan melkein samoilla sanoilla:

"Piti tulla katsomaan tätäkin paikkaa, kun en ole ennen käynyt..."

"En ole kirjoja lukenut sen jälkeen kun koulusta pääsin ja hyvin olen pärjännyt..."

Siis kansakoulupohjalta on perinyt vanhempiensa tilan ja jatkanut sitä, wuhuu! Hienosti pärjätty! Ja sitten vielä kuvitellaan, että se tekisi jotenkin vaikutuksen kirjastonjohtajaan - tai kenties saisi tämän nolostumaan ja tajuamaan, miten arvoton on? Juu, ei kiitos. Olin kohteliaasti hiljaa ja ajattelin, että ehkä olisi kannattanut lukea, niin ei olisi jäänyt tämän kunnan vangiksi. Ja lähdin aikanaan suurempaan kaupunkiin, missä minulla on asunto uimarannan lähistöllä ja vähän fiksumpia ihmisiä ystävinä. 

Vierailija
1065/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit naiselle. Ottavat vielä kuvia niin että naurettavat töherrykset esiteltynä

TÄMÄ! Ajattelen aina näkyvistä tatuoinneista, että mikähän tuollakin viiraa, kun pitää itseään koristella, niin, että menee vaan pahempaan suuntaan. Sorry nyt vaan, en tietenkään sano mitään. En vaan esim. palkkaa näitä itseään näkyvästi "koristelevia" tatuoituja, tai rullahuulia. Oletukseni siis on, ettei ole tasapainoinen ihminen.

Vierailija
1066/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä kuinka pitkään on oltu yhdessä/naimisissa. Se ei kerro onnesta, uskollisuudesta tai ihmisen hyvyydestä yhtään mitään.

Saattaa se joillekin jotakin kertoa, koska eron kuitenkin saa melko helposti

Eron saa helposti, mutta ihmiset ei useinkaan eroa, koska mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin. Yksin oleminen on joillekin liian pelottavaa.

Vierailija
1067/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloin loppuun työelämässä / opiskelussa.

Kun nuppi ennen petti, siitä oltiin hiljaa ja toivuttiin vähitellen. Nykyään on muotia, että käydään terapiassa, syödään lääkkeitä ja ollaan niin loppuun palaneita, ihan normi duuneissa ja opiskeluissa. Ainakin puolet on vaan laiskoja ja no jätän sanomatta.

Vierailija
1068/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaus

Vierailija
1069/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on ollut tehdä YAMK-opinnäytetyö ja miten korkealle onkaan tullut opiskeltua, esim. maisteriksi. Olen itse tohtori, mutta yritän olla sitä mainitsematta. Minusta se on ihan normijuttu minulle, mutta tuntuu hassulta, kun muut niin kehuvat koulutuksiaan.

Vierailija
1070/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ylpeilevät egolla tai jopa superegolla. Maailman negatiivisin luonne joka saa olla vapaana ns. "luonnottomana".

Vierailija
1071/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ole koskaan lukenut kirjoja tai lukee vain pakotettuna :D 

Tämä! Menin kirjastoon töihin maalaiskuntaan ja kuinka ollakaan, sinne tuli useampi isäntämies katsastamaan kirjastotätiä ja kertomaan melkein samoilla sanoilla:

"Piti tulla katsomaan tätäkin paikkaa, kun en ole ennen käynyt..."

"En ole kirjoja lukenut sen jälkeen kun koulusta pääsin ja hyvin olen pärjännyt..."

Siis kansakoulupohjalta on perinyt vanhempiensa tilan ja jatkanut sitä, wuhuu! Hienosti pärjätty! Ja sitten vielä kuvitellaan, että se tekisi jotenkin vaikutuksen kirjastonjohtajaan - tai kenties saisi tämän nolostumaan ja tajuamaan, miten arvoton on? Juu, ei kiitos. Olin kohteliaasti hiljaa ja ajattelin, että ehkä olisi kannattanut lukea, niin ei olisi jäänyt tämän kunnan vangiksi. Ja lähdin aikanaan suurempaan kaupunkiin, missä minulla on asunto uimarannan lähistöllä ja vähän fiksumpia ihmisiä ystävinä. 

Kirjastotäti ei sitten ole tehnyt maatöitä aamusta iltaan.  Hyvä se on muiden  leipää syövien ystävien kanssa kuvitella olevansa fiksu.

Vierailija
1072/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini ylpeili sillä, että hänen lapsensa oli ollut jonkun kansanedustajan lapsen kanssa samalla rippikoululeirillä. "Meidän Jaana-Juuson paras kaveri on kansanedustajan tytär."

Vierailija
1073/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ylpeilevät sellaisilla asioilla, joihin heillä itsellään ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa. Esimerkiksi lähes kaikilla miehillä on kuulemma keskimääräistä isompi se.  Ennen se oli luojan luoma, mutta nyt se onkin muuttunut geeniperimäksi.

Vierailija
1074/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kavereista somessa kertoo saaneensa adhd-diagnoosin ja tämän jälkeen kaikki liittyy aina siihen. Piti siivota tänään, mutta meninkin uimaan! #adhdjutut.

Vierailija
1075/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vaativalla alalla asiantuntijana".

Tuotahan palsta täynnä.

ps. olen istunut presidentin vieressä lentokoneessa, tosin ennenkuin pääsi pressaksi.

Vierailija
1076/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini ylpeili sillä, että hänen lapsensa oli ollut jonkun kansanedustajan lapsen kanssa samalla rippikoululeirillä. "Meidän Jaana-Juuson paras kaveri on kansanedustajan tytär."

Minun työkaveri kerskui kun miehensä oli ollut uimahallissa samassa altaassa uimassa kuin eräs ministeri.

Olivat nyt sitten oikein päivääkin toisilleen sanoneet.

Vierailija
1077/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin juuri entisen koulukaverini facesta. Hän esittelee itsensä kertomalla olevansa erittäin älykäs ihminen. Mikä myötähäpeä! Siis kukaan oikeasti huomattavasti keskivertoa älykkäämpi ihminen ei leuhki älykkyydellään. Ja koulussa tämä tyyppi oli keskitasoa tai hieman alle.

Vierailija
1078/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ollut tehdä YAMK-opinnäytetyö ja miten korkealle onkaan tullut opiskeltua, esim. maisteriksi. Olen itse tohtori, mutta yritän olla sitä mainitsematta. Minusta se on ihan normijuttu minulle, mutta tuntuu hassulta, kun muut niin kehuvat koulutuksiaan.

Hah haa ja tulit tänne pätemään tohtorikoulutuksellasi :D

Vierailija
1079/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa matematiikkaa, enkä tarvi sitä missään.

Ei se ole ylpeily vaan toteamus. Suomalaiset ottavat vain asiat aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Matematiikan osaajat siis ottavat tuon loukkauksena, vaikka sitä ei ole siksi tarkoitettu.

Joo mä suoritin lyhyen matikan lukiossa, menestys ennemmin huono kuin hyvä. Kunnes lähdin eräälle kurssille monta vuotta myöhemmin. Yksi pakollinen matematiikan essee-aihe oli: miten matematiikka näkyy arkielämässäni. No joo! Matikkaa osaamatta olisin nesteessä vaikka ruokakaupassa. Ostaisin kalliita tarpeita laskematta yhtään hintaa, en osaisi arvioida mitään, en jakaa lukuja, en laskea prosentteja. Minä en ole miljonääri, jolla rahaa riittää.

Vierailija
1080/2321 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkätukka, jota asetellaan vähän väliä.

Mitä ihmettä? Kerro lisää. 😃