Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
881/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen joka ylpeilee diagnooseillaan tyyliin: " Oon erityisherkkä sä et ymmärrä kun sä et oo, mulla on ADHD sulla ei oo, mulla on masennus jne." Nämä asiat tämä henkilö saa tungettua mukaan joka ainoaan keskusteluun ja somejulkaisuun.  Asiahan on niin ettei hänellä ole ainoatakaan diagnoosia lääkärin diagnosoimana. Erityisherkkyys ei taida mikään diagnosoitavissa oleva tila ollakaan. Netissä tekee testejä ja niiden mukaan hänellä on milloin mitäkin.

Vierailija
882/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allöttävä lihavuus joka muutetaan väkisin kehopositiivisuudeksi, kurvikkuudeksi ym. muotisanaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.

Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"

-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..

Tiesitkö että jorkut kaipaa paljon enemmän omaa hiljaista aikaa palautumiseen kuin toiset?

Itse ainakin usein selitän juuri tällä tavalla miksi en voi tavata ketään/ei aikaa aktiviteeteille, koska "en oo tapaamassa ketään ennen viikonloppua haluan olla yksin kotona rauhassa" kuulostaa vain liian töykeältä.

Ja kummastuttaa myös että eikö ihmiset ymmärrä että on erilaisia elämäntilanteita ja tapoja hoitaa asiat. Jos itse hoitaa eväät + suihkussa käynnin vartissa, ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat näin. Itselläni menee pari tuntia eväiden tekoon (teen kerralla useamman satsin ruokaa jotka pakastan lounasannoksiksi). Suihkussa menee 15-45min kun laskee kaikki suihkun jälkeiset toimet (ihon rasvaaminen, tukan kuivaaminen ym) riippuen siitä pesenkö hiukset, sheivaanko suihkun yhteydessä ym. Kolmelta töistä pääsevä ihminen myös on työpaikalla 7.00 jos tekee 9h työpäivää, joten hän varmaan haluaa rauhoittua iltaan viimeistään 20-21 aikaan. 

Siis käykö joku suihkussa pesemättä hiuksia?

Monet pitkähiuksiset ihmiset pesevät hiuksensa esimerkiksi joka toinen päivä, vaikka käyvät muuten suihkussa päivittäin. Monien hiuslaatu ei kestä päivittäistä pesua eikä hiukset normaalisti rasvotukaan niin usein.

Vierailija
884/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.

Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"

-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..

Tiesitkö että jorkut kaipaa paljon enemmän omaa hiljaista aikaa palautumiseen kuin toiset?

Itse ainakin usein selitän juuri tällä tavalla miksi en voi tavata ketään/ei aikaa aktiviteeteille, koska "en oo tapaamassa ketään ennen viikonloppua haluan olla yksin kotona rauhassa" kuulostaa vain liian töykeältä.

Ja kummastuttaa myös että eikö ihmiset ymmärrä että on erilaisia elämäntilanteita ja tapoja hoitaa asiat. Jos itse hoitaa eväät + suihkussa käynnin vartissa, ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat näin. Itselläni menee pari tuntia eväiden tekoon (teen kerralla useamman satsin ruokaa jotka pakastan lounasannoksiksi). Suihkussa menee 15-45min kun laskee kaikki suihkun jälkeiset toimet (ihon rasvaaminen, tukan kuivaaminen ym) riippuen siitä pesenkö hiukset, sheivaanko suihkun yhteydessä ym. Kolmelta töistä pääsevä ihminen myös on työpaikalla 7.00 jos tekee 9h työpäivää, joten hän varmaan haluaa rauhoittua iltaan viimeistään 20-21 aikaan. 

Monet pitkähiuksiset ihmiset pesevät hiuksensa esimerkiksi joka toinen päivä, vaikka käyvät muuten suihkussa päivittäin. Monien hiuslaatu ei kestä päivittäistä pesua eikä hiukset normaalisti rasvotukaan niin usein.

Vau. Mahtaa noiden kuontalot haista. Eikö ne itse huomaa sitä?

Vierailija
885/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Meillä on nolo pomo, joka lähes päivittäin mainostaa omia liikuntaharrastuksiaan ja kuinka sinne on oikein pakko päästä. Tulee kuulemma elämäntapa. Sattuneesta syystä hän syö myös terveellisesti ja kehuskelee silläkin. Heidän perheessään ei kuulemma kerman ja voin kanssa mässätä. Minua se hiukan huvittaa. Liikkukoon miten paljon tahtoo ja syököön miten tahtoo, mutta onko niillä pakko joka käänteessä kehuskella.

Minusta sillä voisi jo kehua, jos olisi vaikka laihtunut 50 kiloa ja muuttanut elämäntapansa täysin. Se vaatii oikeasti työtä ja itsekuria. Jos on elänyt terveellisesti ja kuntoillut koko ikänsä, sittenhän se on helppoa eikä vaadi niin suuria ponnistuksia. Kun liikkuu tarpeeksi pitkään, alkaa saada siitä niin paljon endorfiineja, että siihen jää koukkuun. Juokseminen aiheuttaa ihmisen aivoissa huumeiden kaltaisen tunteen. Siinä mielessä himokuntoilijat ovat dopamiiniaddikteja yhtä lailla kuin joku vaikka sokerikoukussa oleva. Heitä kuitenkin pidetään kurinalaisina ja ahkerina. 

Nuo kaks asiaa on kuitenin luonteeltaan täysin erilaisia. Toinen tuo mielihyvää heti kun taas toinen vaatii vaivaa jotta sen mielihyvän saa. 

Vierailija
886/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko noloa on se, että eräs on aloittanut "pelin", jota hän yksinään pelailee ilman lupia, sääntöjä ja SOPIMUKSIA. Todella rasittavaa.

Vierailija
887/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää riippuu pesuaineesta. Moni shampoo aiheuttaa juuri sen, että jos on parikin päivää pesemättä alkaa hiukset haista ihan hirveältä. En tiedä mikä tuohon tarkalleen on syynä, mutta muistan asian kun itse shampoota käytin.

Vierailija
888/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa syövä valkoinen heteromies. 

Noista vain yksi on oma valinta, ja sillä kehuminen on oikeasti typerää. 

Juu ja sit vielä kun katsoo näiden tyyppien ruokavaliota, niin se on pääasiassa rasvaa ja höttöhiilaria. Lihan määrä ei edes ole mikään suuri, vaikka kovaan ääneen ollaan niin sataprosenttinen lihansyöjä! Ihan pienillä muutoksilla se olisi aivan käypä sipsikalja-veganismi ja tyyppi ei edes huomaisi eroa ellei kertoisi.

Vierailija
889/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allöttävä lihavuus joka muutetaan väkisin kehopositiivisuudeksi, kurvikkuudeksi ym. muotisanaksi.

Tämä! Olen itsekin plösö ja sanon sen suoraan, että olen läski, enkä mikään kehopositiivinen. Tässä oo mitään positiivista hikoilla reidet yhdessä ja norot tissien alta valuen.

Vierailija
890/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Meillä on nolo pomo, joka lähes päivittäin mainostaa omia liikuntaharrastuksiaan ja kuinka sinne on oikein pakko päästä. Tulee kuulemma elämäntapa. Sattuneesta syystä hän syö myös terveellisesti ja kehuskelee silläkin. Heidän perheessään ei kuulemma kerman ja voin kanssa mässätä. Minua se hiukan huvittaa. Liikkukoon miten paljon tahtoo ja syököön miten tahtoo, mutta onko niillä pakko joka käänteessä kehuskella.

Minusta sillä voisi jo kehua, jos olisi vaikka laihtunut 50 kiloa ja muuttanut elämäntapansa täysin. Se vaatii oikeasti työtä ja itsekuria. Jos on elänyt terveellisesti ja kuntoillut koko ikänsä, sittenhän se on helppoa eikä vaadi niin suuria ponnistuksia. Kun liikkuu tarpeeksi pitkään, alkaa saada siitä niin paljon endorfiineja, että siihen jää koukkuun. Juokseminen aiheuttaa ihmisen aivoissa huumeiden kaltaisen tunteen. Siinä mielessä himokuntoilijat ovat dopamiiniaddikteja yhtä lailla kuin joku vaikka sokerikoukussa oleva. Heitä kuitenkin pidetään kurinalaisina ja ahkerina. 

Nuo kaks asiaa on kuitenin luonteeltaan täysin erilaisia. Toinen tuo mielihyvää heti kun taas toinen vaatii vaivaa jotta sen mielihyvän saa. 

Sivusta: filosofisena pohdintona -onko mielihyvä, jota varten nähdään vaivaa, parempaa tai tavoiteltavampaa kuin mielihyvä, jonka vuoksi ei tarvitse nähdä vaivaa vaan sen saa heti? Miksi?

Kuinka paljon ihminen yleensä keskimäärin kyseenalaistaa omaksumaansa asennemaailmaa, meillä nyt esim leimallisesti Luterilainen näkemys työstä, nautinnosta, henkisestä vs fyysisestä hyvinvoinnista ja omasta roolista oman yhteisän sisällä?

Vierailija
891/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire on typerin ylpeydenaihe työelämässä. Se joko tarkoittaa, että et osaa priorisoida tai että työsi on väärin mitoitettu. Kumpikaan ei ole mikään meriitti.

Kyllä. Kiire on suhteellista ja asiantuntijatehtävissä sen kyllä luo tekijä itse.

Aika vaikea yhtyä tähän. Ainakin perheellisellä on tunteja rajallinen määrä päivässä käyttää työhön, kun taas työtehtäviä voi olla ajoittain niin, ettei tuossa rajallisessa ajassa niistä suoriudu. Matemaattinen mahdottomuus.

En haluaisi ajatella, että itse ainakaan rehvastelisin kiireellä, mutta tuleehan siitä mainittua silloin kun joutuu sanomaan kavereille toistuvasti ei. Luultavasti tulee helposti vedottua työkiireeseen, ettei joutuisi keskusteluun jossa joudut perustelemaan miksi priorisoit levon, perheajan, parisuhdeajan tmv vaikka yhteislenkin edelle. "tuletko tänään sinne jumppaan?" "en, työpäivä venyy taas on niin hemmetisti duunia", oikeasti lopetan kyllä työt ennen jumppaa mutta kun pitäisi ehtiä olla lapsenkin kanssa joskus.

Vierailija
892/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori. 

Vierailija
893/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö tiedä kuka isäni on?"

Vierailija
894/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin koulusta x mutta en ole päivääkään tehnyt sen alan töitä. Näitä en ymmärrä.

Vierailija
895/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja jos alkaa pestä hiuksia joka päivä, niin kohta sekään ei riitä. Päänahka menee sekaisin, kuivuu liikaa ja alkaa erittää lisää talia ja kierre on valmis. Itse pesen hiukset 2 kertaa viikossa ja se riittää hyvin silloin, kun kampaajan jäljiltä on leikkaus vielä kunnossa. Ylikasvaneena kiikun kaakun.

Vierailija
896/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka vähällä selvisi korona tartunnasta, vaikka kuuluu kahteen eri riskiryhmään. Olisi hyvillään että on hengissä

Vierailija
897/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tähän liittyy, että isämmaallinen on elämämkolun käynyt isämmaanpulustaja

Vierailija
898/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan käynyt Kehä kolmosen ulkopuolella".

Miten tämä eroaa Näivetynniemen peräkamarimpojan ajatusmaailmasta?

T: itsekin Helsingistä

Vierailija
899/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion irtisanoutua Tehyn kehoituksesta!

Vierailija
900/2321 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yksi (jo lopettanut perisuomalainen) noin 40 v nainen hehkutti kielitaidollaan. Se oli kuulemma jotain aivan ennenkuulumatonta.  Kuitenkin ei töissä käyttänyt  mitään muuta kieltä kuin suomea, ja ihan minimisti ruotsia+enkkua, lähinnä että osasi lukea jotain sivustoja. Mutta niissä edellisissä työpaikoissa kyllä.  

siis ranskaa ja espanjaa oli opiskellut vähän lukion jälkeen, siellä toki oppinut täydellisesti enkun ja ruotsin.  Ja kun osaa espanjaa ja ranskaa niin osaa tietty italiaakin. Ja olisikohan vielä väittänyt, että osaa hiukan venäjää ym. Ihme ettei samalla perusteella sanonut osaavansa viroa, tanskaa ja norjaa.  Paljon on sitten tullut reissattua, niin kyllä on kielet hallussa. Ei ollut siis kielitieteen tutkintoa, vaan kursseja käynyt.

Ja kaikki muut vaan åååh.  Vähänkö oot hyvä, mitä vielä osaat. Kerro se kun olit Belgiassa työkeikalla ja siellä puhuttiin ranskaa!

Aika moni osaa kieliä. Minulla on sentään kielitieteen tutkinto ja toisessa tutkinnossa vieras kieli sivuaineena. Kielipainoitteiset luokat käyny (näin oli hänkin).  Sitä vaan että välillä törmää niihin jotka kuvittelevat että heillä on ainutlaatuinen kielitaito.  Vielä enemmän sattuu korvaan jos hehkuttaa mutta ei töissä hyödynnä tätä taitoa. Onneks lähti, meillä harrastetaan monikielistä viestintää ja pikkasen olisi tekemistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme