Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Englanninkielisten sanontojen tunteminen ja käyttäminen suomen kielen seassa. Aina tulee sellainen tunne, että kaveri luulee mun kuulevan ne sanonnat ensi kertaa. Varsinkin keski-ikäisillä sukulaisilla tämä.
"Se ei ollut ihan my cup of tea, piti olla piece of cake, mutta sitten kävikin niin että shit hits the fan ja..."
Pahin on, jos menee vähän pieleen tai lausuu ihan miten sattuu. Yksi tuttuni sanoi aina "screepy", eikä scary tai creepy. Saattoi tietysti olla tahallistakin "nokkeluutta".
Ja samaan sarjaan kaikki kulahtaneet mukahauskat sanonnat, jotka lausutaan siihen sävyyn että enkös olekin nokkela. Asiasta kukkaruukkuun, palataan astialle, säännöllisen epäsäännölllisesti, klo 8 reikäreikä/reikäleipä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin koulusta x mutta en ole päivääkään tehnyt sen alan töitä. Näitä en ymmärrä.
Riippuu varmaan ihmisestä, mutta minua ainakin harmittaa, etten ole kelvannut kuin pariin käännöskeikkaan, ja on pakko tehdä jotain muuta elääkseen. Monella alalla kilpailu on niin kova, ettei koulutus yksin riitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä yksi (jo lopettanut perisuomalainen) noin 40 v nainen hehkutti kielitaidollaan. Se oli kuulemma jotain aivan ennenkuulumatonta. Kuitenkin ei töissä käyttänyt mitään muuta kieltä kuin suomea, ja ihan minimisti ruotsia+enkkua, lähinnä että osasi lukea jotain sivustoja. Mutta niissä edellisissä työpaikoissa kyllä.
siis ranskaa ja espanjaa oli opiskellut vähän lukion jälkeen, siellä toki oppinut täydellisesti enkun ja ruotsin. Ja kun osaa espanjaa ja ranskaa niin osaa tietty italiaakin. Ja olisikohan vielä väittänyt, että osaa hiukan venäjää ym. Ihme ettei samalla perusteella sanonut osaavansa viroa, tanskaa ja norjaa. Paljon on sitten tullut reissattua, niin kyllä on kielet hallussa. Ei ollut siis kielitieteen tutkintoa, vaan kursseja käynyt.
Ja kaikki muut vaan åååh. Vähänkö oot hyvä, mitä vielä osaat. Kerro se kun olit Belgiassa työkeikalla ja siellä puhuttiin ranskaa!
Aika moni osaa kieliä. Minulla on sentään kielitieteen tutkinto ja toisessa tutkinnossa vieras kieli sivuaineena. Kielipainoitteiset luokat käyny (näin oli hänkin). Sitä vaan että välillä törmää niihin jotka kuvittelevat että heillä on ainutlaatuinen kielitaito. Vielä enemmän sattuu korvaan jos hehkuttaa mutta ei töissä hyödynnä tätä taitoa. Onneks lähti, meillä harrastetaan monikielistä viestintää ja pikkasen olisi tekemistä...
Minä sain juuri haukut, kun kommentoin tädin brassailua kielitaidollaan. Sulle voi käydä samoin, mutta kiva kuitenkin nähdä että täällä on muitakin, joita ärsyttää nimenomaan kielitaidolla kehuskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin koulusta x mutta en ole päivääkään tehnyt sen alan töitä. Näitä en ymmärrä.
Riippuu varmaan ihmisestä, mutta minua ainakin harmittaa, etten ole kelvannut kuin pariin käännöskeikkaan, ja on pakko tehdä jotain muuta elääkseen. Monella alalla kilpailu on niin kova, ettei koulutus yksin riitä.
Sosiaalisointi ja itsensä tunnettavaksi tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Allöttävä lihavuus joka muutetaan väkisin kehopositiivisuudeksi, kurvikkuudeksi ym. muotisanaksi.
Sun mielestäsi lihavan pitäisi siis kokea itsensä ällöttävänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisointi ja itsensä tunnettavaksi tekeminen.
Ei riitä. Esim. enkku-suomi-kääntäjiä on yksinkertaisesti nyt niin paljon, ettei kaikille riitä töitä. Samaan aikaan esim. kirjojen suomentaminen vähenee. Oli pakko kouluttautua muulle alalle, kun uravaihtoehdot oli siivooja ja puhelinhaastattelija.
"Tienaan 5000 e/kk puhelinmyyjänä."
Saat siis ison palkan epäeettisestä työstä, jossa painostat ihmisiä tilaamaan tarpeettomia lehtiä ja tavaroita.
”Kiireisellä” elämällä ylpeily
Vierailija kirjoitti:
Tehdyn työn määrä ja siitä ansaittu raha. Kuin kilpailu kuka jaksaa painaa eniten burnoutin kynnyksellä keikkuen.
Yksi kaveri jaksaa aina mainostaa kovaan ääneen, kun ei ehdi mitään muuta elämää elämään, kun pitää painaa niin paljon töitä, viikonloppuja myöten. Pari tuntia arkisin vain vapaa-aikaa, joka menee pakollisiin asioihin: ruoan tekemiseen, syömiseen, kotitöihin ja iltatoimiin.
Jos sattuu olemaan yksi vapaapäivä viikossa, niin se kumma kyllä käytetään sitten kaikkeen muuhun kuin palautumiseen = viinipäissään muiden lepopäivän piinaamiseen tyhjänpäiväisillä länkytyspuheluilla.
En vain itse tajua yhtään, mitä hienoa tuollaisessa elämäntavassa on.. Joo, rahaa varmasti tulee, mutta missä välissä siitä ehtii muka nauttimaan? Itse tienaan mielummin vähemmän ja voin hyvin, sekä nautin vapaa-ajasta ja läheisteni seurasta, kuin uhraan kallisarvoisimman resurssini (ajan) itseni uuvuttamiseen töissä..
Niin ysäriä. Eletään ylpeesti jetlagissa.
"Minä tein 60 tuntia viikossa töitä ja lisäksi 5 lasta, ei ollut aikaa nukkua eikä harrastaa, nykynuoret on niin laiskoja kun haluaa levätäkin välillä." -55 v, sydänsairauden takia varhaiseläkkeellä
Yksi tuttu rehentelee siskonsa palkalla ja tämän merkkikengillä. Ja siis joka ikinen kerta, kun hän puhuu siskostaan, mainitsee nuo asiat. :D
On toki hienoa, että on ylpeä menestyneestä perheenjäsenestään. Mutta tuo asia on saanut jo koomiset piirteet.
Louis Vuittonin damier kuosi, varma merkki white trash mauttomuudesta.
Juntti kirjoitti:
Louis Vuittonin damier kuosi, varma merkki white trash mauttomuudesta.
Tämä! En huolisi, vaikka ilmaiseksi saisin. En vain kehtaisi käyttää.
Tajusin juuri keskustelua luettuani, että saatan olla maan kovin ylpeilijä. Pystyn leveilemään siis jopa leveilemiskyvylläni.
Huumorini perustuu hyvin pitkälle tietynlaiseen itseironiaan. Annan kyllä kuulua ja näkyä reilusti jos kaikki ei mene aina putkeen, elämässä on vastoinkäymisiä tai hauskoja sattumuksia. Saatan huumorilla korostaa esimerkiksi akateemisuuttani, helkkarin vanhaa bemariani, toisinaan turvonnutta olemustani, seksikumppanien määrää/puutetta tai sairauksiani. Pahimmillaan muotoilla näistä jotain pikkunäppäriä huumoripläjäyksiä - joskus jopa someen saakka. Oikeasti yritän leikitellä stereotypioilla, omilla puutteillani ja nähdä kurjassakin asiassa jotain huvittavaa.
Tämän keskustelun jälkeen oon melko varma, että jos vaikka laitan instaan kuvan 23 vuotta vanhasta autostani tekstillä "on siinä hieno auto", joku varmasti luulee mun lesoilevan autollani. Oikeastihan auton kuvaaminen ja julkaisu someen on ehkä junteinta mitä tiedän ja koslani on muutenkin melko karmea.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu rehentelee siskonsa palkalla ja tämän merkkikengillä. Ja siis joka ikinen kerta, kun hän puhuu siskostaan, mainitsee nuo asiat. :D
On toki hienoa, että on ylpeä menestyneestä perheenjäsenestään. Mutta tuo asia on saanut jo koomiset piirteet.
Hyasint Bucket!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.
Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"
-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..
Tiesitkö että jorkut kaipaa paljon enemmän omaa hiljaista aikaa palautumiseen kuin toiset?
Itse ainakin usein selitän juuri tällä tavalla miksi en voi tavata ketään/ei aikaa aktiviteeteille, koska "en oo tapaamassa ketään ennen viikonloppua haluan olla yksin kotona rauhassa" kuulostaa vain liian töykeältä.Ja kummastuttaa myös että eikö ihmiset ymmärrä että on erilaisia elämäntilanteita ja tapoja hoitaa asiat. Jos itse hoitaa eväät + suihkussa käynnin vartissa, ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat näin. Itselläni menee pari tuntia eväiden tekoon (teen kerralla useamman satsin ruokaa jotka pakastan lounasannoksiksi). Suihkussa menee 15-45min kun laskee kaikki suihkun jälkeiset toimet (ihon rasvaaminen, tukan kuivaaminen ym) riippuen siitä pesenkö hiukset, sheivaanko suihkun yhteydessä ym. Kolmelta töistä pääsevä ihminen myös on työpaikalla 7.00 jos tekee 9h työpäivää, joten hän varmaan haluaa rauhoittua iltaan viimeistään 20-21 aikaan.
Tai sitten se ei vaan halunnut sanoa että ei halua nähdä tätä tyyppiä vaan viettää rauhallisen illan ihan itsekseen. Sehän on kuitenkin jokaisen oma asia mihin vapaa-aikansa käyttää.
"Minun lapset ovat aina hiljaisia ja kohteliaita, eivätkä riehu."
Eli sun lapset eivät saa olla lapsia, vaan heidän pitää istua kiltisti hiljaa aikuisten jutellessa. Ei tuo ole mikään ylpeilyn aihe.
Tämä ei taida olla kehumista vaan ihan normaalia oman historian kertomista