Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoulu
Tällä ymmärrettiin ennen eri asiaa. Elämänkoulun käynyt tarkoitti kovan elämän elänyttä, esim työmiestä joka kouluttamattomana oli rakentanut hyvän elämän itselleen ja perheelleen. Vielä 80-luvulla sanalla oli positiivinen kaiku, joten jos vanhempi ihminen käyttää sitä, mieti hetki ennen kuin alat riekkua tai hirnua.
Se että on muuten ihan ok mutta perse ja huulet ovat valtavia ja sitten niistä otetaan peiliselfie wc:ssä ja laitetaan nettiin. Niin naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoulu
Tällä ymmärrettiin ennen eri asiaa. Elämänkoulun käynyt tarkoitti kovan elämän elänyttä, esim työmiestä joka kouluttamattomana oli rakentanut hyvän elämän itselleen ja perheelleen. Vielä 80-luvulla sanalla oli positiivinen kaiku, joten jos vanhempi ihminen käyttää sitä, mieti hetki ennen kuin alat riekkua tai hirnua.
Nyt ollaan vuodessa 2022, eikä täällä pysty sanomaan miten vanhoja kirjoittajat ovat, jos eivät tuo sitä itse esille. Tuskin täällä kovin vanhoja ihmisiä on. -eri
AatunKrokotiili kirjoitti:
Se että on muuten ihan ok mutta perse ja huulet ovat valtavia ja sitten niistä otetaan peiliselfie wc:ssä ja laitetaan nettiin. Niin naurettavaa.
Sun mielestä siis iso perse on noloa ja sitä pitäisi hävetä? AIka harva suomalainen on ottanut mitään persettä suurentavia leikkauksia, luomua ne yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä epäonnistuneita ja kateellisia. Oma epäonnistuminen käännetään muiden haukkumiseksi. Se on noloa.
Lihava haukkuu noloksi laihan hehkutusta normaalipainosta. Köyhä haukkuu rikasta. Kouluttamaton haukkuu koulutettua.
Niinpä niin, kaikki kritisoiminen on kateutta. Taisi sulla osua ja upota, ja alkoi harmittaa että ihmiset eivät arvostakaan sinun "saavutuksiasi".
Sinuun osui ja upposit. Edellinen kirjoittaja toteaa ketjun luonteesta yleisellä tasolla ja sinä kitiset hänen saavutuksistaan joista hän ei maininnut mitään. Elämäsi taitaa olla vaikeaa kun pitää loukkaantua omista kuvitelmista.
t. eri
En minä mistään loukkaantunut. Kyllästyttää vaan tuo jatkuva kateuden hokeminen, silloin kun ihmiset kommentoivat ihan asiallisesti asioista. Ehkä sun ei kannattaisi aina olettaa ensimmäisenä, että kaikki arvostelu on loukkaantumista. Eihän mistään voi keskustella, jos toista mieltä oleva maalataan aina joko kateelliseksi tai loukkaantuneeksi.
Huumei.den käyttö ja niiden puolustaminen. Heikkoja kaikki ihmiset jotka niihin sortuu.
Oli teheny pölykapselista kellon
Audit ovat itseasiassa Amerikassa helvetin kalliita ja arvostettuja autoja haha
*joku kuolee tai oikeastaan tekee mitä vain josta uutiset kirjoittaa*
"Olisko tää pitänyt tietää? Koskaan kuullutkaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanien ja kasvissyöjien syyllistäminen lihansyönnistä mun sukulainen alkoi vegaaniksi ja alkoi syyllistämään ja paasaaman teuraseläinten käsittelystä ,olen sitten jotenkin osallisena murhaan ilmeisesti kun ostan kaupasta lihaa yms tuotteita, mikään ei ole naurettavampaa kuin entinen liha/sekasyöjä joka rupeaa kasvisyöjäksi, vegaaniksi ja ylpeilee miten on niin paljon parempi nyt kuin me "murhaan osallistujat ".
Naurettavaa ja noloa on ylpeily sillä kuinka syö punaista teuraslihaa "eikä haittaa tippakaan" !
Keksit koko jutun. Ei sellaisella kukaan ylpeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD-diagnoosilla leveily. Kasvava trendi. Varmaan 30 % mun tutuista on nykyään ADHD-diagnosoitu...
Siis miten ne leveilee sillä? Mainitsemalla diagnoosin vai?
Kyllä. Ja hakemalla huomiota omalla "erityislaatuisuudellaan". Tunsin lapsena muutaman ADHD-diagnoosin saaneen, enkä kokenut heidän olevan sen ihmeellisempiä kuin nekään tyypit, joilla ei diagnoosia ollut. Nykyään tuntuu, että ADHD = luovuus jne.
Kyllä luovia ihmisiä löytyy myös niistä, joilla ei mitään diagnooseja olekaan. Ja päinvastoin.
Minulla on ADHD ja en kyllä ole mitenkään luova.
Puhun asiasta joskus tutuilleni, koska se vaikuttaa aika moneen osa-alueeseen elämässä. Diagnoosi ja lääkityskin on, lääkkeiden avulla pääsen lähelle sitä tasoa missä neurotyypilliset ihmiset ovat mutta haasteita on silti. Ei tämä mikään kehuttava asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.
Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"
-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..
Tiesitkö että jorkut kaipaa paljon enemmän omaa hiljaista aikaa palautumiseen kuin toiset?
Itse ainakin usein selitän juuri tällä tavalla miksi en voi tavata ketään/ei aikaa aktiviteeteille, koska "en oo tapaamassa ketään ennen viikonloppua haluan olla yksin kotona rauhassa" kuulostaa vain liian töykeältä.
Ja kummastuttaa myös että eikö ihmiset ymmärrä että on erilaisia elämäntilanteita ja tapoja hoitaa asiat. Jos itse hoitaa eväät + suihkussa käynnin vartissa, ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat näin. Itselläni menee pari tuntia eväiden tekoon (teen kerralla useamman satsin ruokaa jotka pakastan lounasannoksiksi). Suihkussa menee 15-45min kun laskee kaikki suihkun jälkeiset toimet (ihon rasvaaminen, tukan kuivaaminen ym) riippuen siitä pesenkö hiukset, sheivaanko suihkun yhteydessä ym. Kolmelta töistä pääsevä ihminen myös on työpaikalla 7.00 jos tekee 9h työpäivää, joten hän varmaan haluaa rauhoittua iltaan viimeistään 20-21 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.
Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"
-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..
Tiesitkö että jorkut kaipaa paljon enemmän omaa hiljaista aikaa palautumiseen kuin toiset?
Itse ainakin usein selitän juuri tällä tavalla miksi en voi tavata ketään/ei aikaa aktiviteeteille, koska "en oo tapaamassa ketään ennen viikonloppua haluan olla yksin kotona rauhassa" kuulostaa vain liian töykeältä.Ja kummastuttaa myös että eikö ihmiset ymmärrä että on erilaisia elämäntilanteita ja tapoja hoitaa asiat. Jos itse hoitaa eväät + suihkussa käynnin vartissa, ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat näin. Itselläni menee pari tuntia eväiden tekoon (teen kerralla useamman satsin ruokaa jotka pakastan lounasannoksiksi). Suihkussa menee 15-45min kun laskee kaikki suihkun jälkeiset toimet (ihon rasvaaminen, tukan kuivaaminen ym) riippuen siitä pesenkö hiukset, sheivaanko suihkun yhteydessä ym. Kolmelta töistä pääsevä ihminen myös on työpaikalla 7.00 jos tekee 9h työpäivää, joten hän varmaan haluaa rauhoittua iltaan viimeistään 20-21 aikaan.
Siis käykö joku suihkussa pesemättä hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä epäonnistuneita ja kateellisia. Oma epäonnistuminen käännetään muiden haukkumiseksi. Se on noloa.
Lihava haukkuu noloksi laihan hehkutusta normaalipainosta. Köyhä haukkuu rikasta. Kouluttamaton haukkuu koulutettua.
Niinpä niin, kaikki kritisoiminen on kateutta. Taisi sulla osua ja upota, ja alkoi harmittaa että ihmiset eivät arvostakaan sinun "saavutuksiasi".
Sinuun osui ja upposit. Edellinen kirjoittaja toteaa ketjun luonteesta yleisellä tasolla ja sinä kitiset hänen saavutuksistaan joista hän ei maininnut mitään. Elämäsi taitaa olla vaikeaa kun pitää loukkaantua omista kuvitelmista.
t. eri
En minä mistään loukkaantunut. Kyllästyttää vaan tuo jatkuva kateuden hokeminen, silloin kun ihmiset kommentoivat ihan asiallisesti asioista. Ehkä sun ei kannattaisi aina olettaa ensimmäisenä, että kaikki arvostelu on loukkaantumista. Eihän mistään voi keskustella, jos toista mieltä oleva maalataan aina joko kateelliseksi tai loukkaantuneeksi.
Kiinnitin huomiota tuohon samaan kommenttiin. Se oli yksinkertaisesti typerä. Omalla tai muiden ulkonäöllä kehuskelu on moukkamaista, ja moukka myös kuvittelee, että kaikki muutkin ovat hänelle kateellisia.
Syy kehuskeluun on olematon itsetunto ja sama syy on kateudellakin. Mitään muuta motiivia ei siis voida nähdä arvioida toisen käytöstä kuin vertailu, missä itsensä kokee huonommaksi kys. ulkonäön saralla. Siksi, että oma ajattelu ei ulotu sen pitemmälle.
Tehdyn työn määrä ja siitä ansaittu raha. Kuin kilpailu kuka jaksaa painaa eniten burnoutin kynnyksellä keikkuen.
Yksi kaveri jaksaa aina mainostaa kovaan ääneen, kun ei ehdi mitään muuta elämää elämään, kun pitää painaa niin paljon töitä, viikonloppuja myöten. Pari tuntia arkisin vain vapaa-aikaa, joka menee pakollisiin asioihin: ruoan tekemiseen, syömiseen, kotitöihin ja iltatoimiin.
Jos sattuu olemaan yksi vapaapäivä viikossa, niin se kumma kyllä käytetään sitten kaikkeen muuhun kuin palautumiseen = viinipäissään muiden lepopäivän piinaamiseen tyhjänpäiväisillä länkytyspuheluilla.
En vain itse tajua yhtään, mitä hienoa tuollaisessa elämäntavassa on.. Joo, rahaa varmasti tulee, mutta missä välissä siitä ehtii muka nauttimaan? Itse tienaan mielummin vähemmän ja voin hyvin, sekä nautin vapaa-ajasta ja läheisteni seurasta, kuin uhraan kallisarvoisimman resurssini (ajan) itseni uuvuttamiseen töissä..
t. eri