Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Geenit:
"Minä en mihinkään meikkihömpötyksiin lähde. Olen kaunis muutenkin."
"Onpas siinä lauta. Minulla sentään on kurvit. Muodoista miehet tykkää."
"Miten joku saa itsensä noin lihavaksi? Itse pysyn hoikkana yrittämättäkin."
"Mulla on hyvä iho, eikä finnejä ole ollut juurikaan. Salaisuuteni on syödä sitä mistä tykkään, ja pestä naamani pelkällä vedellä..."
Ihossa geenit pitävät paikkansa. Minua harmittaa niiden puolesta, jotka elävät terveellisesti ja kärsivät (mielestään) huonosta ihosta. Minä syön mm. suklaata ja karkkeja ja iho on aina ollut kunnossa. Tilanne on epäreilu.
Tatuoinnit!!! Mitä ihmeen leuhkimista siinä on, että on läiskityttänyt ihonsa täyteen mauttomia kuvioita tai tekstejä? Tatuoinnit herättävät lähinnä tyrmistystä, sääliä ymmärtämättömyyttä kohtaan ja kysymyksiä kuinka paljon tuota ihmistä ihan oikeasti kaduttaa nuo ihon sotkut.
Vaatemerkit, jotka ovat ihan kenen vain ostettavissa esim. Adidas, Peak. Yksi tuttu kehuskelee sillä, kuinka mies maksaa hänelle lähes kaiken, samalla kun itse syö paljasta makaroonia ja lainaa kavereiltaan ja veljeltään, että saa edes jotain ruokaa. Humalalla kehuskelu ja ryyppytarinoilla. Kiireillä ylpeily. Muutenkin laiska töitään luettelee ja ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka esim facebookiin luettelevat kaikki päivän aikana tekemänsä askareet. Myös parisuhteella leveily ihmetyttää; miksi sitä rakkautta pitää puoli vieraille hehkuttaa? Sairauksilla "ylpeily" aivan kuin se sairaus tekisi ihmisestä jotenkin erityisen. Puolison omaisuus on myös sellainen, jolla leveilyä en ymmärrä, se ei ole sinun saavutuksesi
Sukulaisten menestyksellä tyyliin: veljeni on se ja se, tätini on tätimoonika. Sitten ollaan olevinaan jotain parempaakin porukkaa, koska sukulainen on julkkis vaikka itse olisi tavis. Toinen ärsyttävyys on taiteellisuudella rehvastelu, vaikka taidot olisivat vain jonkin verran keskitasoa paremmat jossakin taiteen lajissa. Ollaan olevinaan niin musikaalista, että, jollain saakelin sekakuoroharrastuksella, mrrr.
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoulu
Ymmärrän, että tämä on tullut kouluttamattoman ihmisjoukon ärsyttäväksi, kliseiseksi sanonnaksi, mutta itse näen elämän nimenomaan kouluna. Saan itse järkeä tähän touhuun yrittämällä kasvaa ihmisenä ja tulla apremmaksi, suvaitsevammaksi, ymmärtävämmäksi ja myötätuntoisemmaksi ihmiseksi joka päivä. Minulle se on koulu, haluan tulla paremmaksi ihmiseksi kun lähtökohtani.
Monet ylpeilevät vaatimattomuudellaan. "Minä en maksa kengistä kymppiä enempää", "minä en katso telkkaria", tai niin kuin eräskin punttihirmu ylpeili sillä, että ei treenaa hauiksia, kuulemma pinnallista.
"rakastan psykologisia keskusteluja"
Sitten puhutaan ulkoaopittua kirjatietoa, ja aletaan inttää vastaan, jos jollain on kirjatiedosta poikkeavaa omakohtaista kokemusta. Sanan psykologisia kohdalle voi myös laittaa poliittisia, älyllisiä yms.
Isäni aina kehuskelee sillä ettei koskaan kuuntele musiikkia: "Kyllä minäkin joskus olen luurit päässä, mutta MINÄ opiskelen kieliä en kuuntele mitään turhaa." Se on mielestäni rasittavaa itsensä nostamista muiden yläpuolelle, kun on niin hieno ja sivistynyt eikä lankea koskaan hömppään. Myös "televisoin katsomattomuudellaan" kehuskelee, vaikka seuraa netistä kaikki omituisista asioista tehdyt tyhjänpäiväiset "dokumentit".
"Mä olen liian sivistynyt tunteakseni valtavirtamediaa," esim. yksi hs:n kommentoija joka kyselee missä elokuvissa Carrie Fisher esiintyi kun ei muka tunnista.
Vegaanisuus, kun siitä jankataan loputtomiin.
Mun mies muistaa aina mainita, että meidän grilli on sitten weberin grilli. Lesoaa myös ostamillaan muilla merkkituotteilla. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Se että on niin kiire ja kalenteri täynnä ettei ehdi nähdä ystäviä tai sukulaisia kuin vasta viikkojen kuluttua kun jotain yritetään sopia.
Arjen ja ajanhallintaongelmia. Tai yrittävät olla mukatärkeitä.
Asialla en ylpeile, mutta pakostikin kiireisyyteni tulee ilmi, kun sovin tapaamisia, eivätkä ne välttämättä mahdu kolmen viikon sisään... Käyn päivätyössä 8-15.45. Illat täyttyvät treeneistä varsinkin esitysten alla. Tuolloin voi olla 4h harkat neljänä iltana viikossa. Teen vapaaehtoistyötä, käyn jumpilla, joka toinen viikonloppu huolehdin ikääntyvistä vanhemmistani (matkustan siis maalle koko viikonlopuksi) ja tähän päälle normaalit arjen toimet kuten pyykinpesu, joka on sinänsä helppoa, mutta en pysty lähtemään käymään missään sen aikana.
Ennemminkin inhoan laiskuudella ylpeilyä. Kun joku kertoo, että on viettänyt krapulaa kaksi päivää, eikä ole siksi jaksanut tehdä muuta kuin maata sohvalla, nostaa se niskakarvani pystyyn...
En oikein tiedä, ylpeileekö ne tällä, mutta miksi muuten hankkia tunnistettava, ruma kangaskassi? Siis Louis Vuitton -kassit. Toki sama koskee muitakin tuotteita, joissa on logo isolla. Pidän sitä alleviivaamista moukkamaisena.
Vierailija kirjoitti:
"Mä olen liian sivistynyt tunteakseni valtavirtamediaa," esim. yksi hs:n kommentoija joka kyselee missä elokuvissa Carrie Fisher esiintyi kun ei muka tunnista.
Minä tunnustan etten tiennyt kuka hän oli, ennen kuin luin jutun hänen kuolemastaan. Tietämättömyyteni johtunee siitä, että elokuvan tyylilaji, jossa hän käsittääkseni on kuuluisuuteen noussut, ei minua kiinnosta. Enpä aiheella ole kehuskellut, tosin anteeksikaan en ole pyydellyt.
Varsinkin naisten leuhkiminen sillä, ettei osaa laittaa ruokaa. Omilla sairauksilla ja allergikoille ylpeily, tyyliin:Ei ollut laktoosi-intoleranssista, mutta onneksi jäi vielä keliakiaepäily.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, ylpeileekö ne tällä, mutta miksi muuten hankkia tunnistettava, ruma kangaskassi? Siis Louis Vuitton -kassit. Toki sama koskee muitakin tuotteita, joissa on logo isolla. Pidän sitä alleviivaamista moukkamaisena.
Mitä jos sattuu tykkäämään siitä logosta? Ei saa sanoa että ai että tää on makee ja upee:) Ei tietystikään koska joku vielä tukehtuu kateudesta:)
Työssäkäynti ja kaikki sen ilmenemismuodot.
Esim. "minä en ole koskaan ollut sairaslomalla!", "Minä olen ollut täällä jo aamusta alkaen, ainakin klo 6", "minä menin töihin heti koulun jälkeen", "minä en ole pitänyt lomaa ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen", jnejne.
Perinnöllä leuhkiminen. Siis eihän ihminen itse ole tehnyt sen eteen mitään?
Lisäksi ärsyttää ihmiset, jotka leuhkii katsovansa tv:stä vain dokumentteja sekä uutisia.
Rehellisyyttä! :D
Tosin tarpeeton kommentti siitä, ettei lue, koska jokainen huomaa seikan puheen perusteella.