Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Absolutismi :D
Tämä.
”Ei vaan huvita hillua missään kämäsessä baarissa, on parempaakin tekemistä.”
”Ei vaan maistu, juon mieluummin vihersmoothieita.”
Ja nämä sellaiseen ylimieliseen sävyyn. Minua ei kiinnosta pätkääkään kuulla toisten juomattomuudesta. En myöskään pidä juomatonta ihmistä yhtään parempana kuin normaalia kohtuukäyttäjää, joka voi ottaa sen lasin tai kaksi. Käytän itse alkoholia vähän (juon aina vaan lasillisen), mutta en pidä itseäni parempana tämän takia. Minun alkoholinkäytölläni ei myöskään ole mitään tekemistä kämäisten baarien kanssa. Tosin voisin joskus vaikka baariin taas lähteäkin, enkä jättäisi sitä väliin jotta voisin nostaa itseäni muiden yläpuolelle kun ”en viihdy baareissa, on parempaakin tekemistä.”
Leijuminen sillä miten vähän tuli raskauskiloja. Moni nainen ylpeilee tällä. Tosin kaikki ylpeilijät ovat olleet pahasti ylipainoisia. Painoin raskaanakin 15 kiloa vähemmän kuin ystäväni, mutta hän jaksoi tämän tästä kysellä montako kiloa on tullut, ja sen jälkeen kauhistella kilojani ja kertoa miten hänelle tuli puolet vähemmän. En koskaan kehdannut sanoa päin naamaa tästä meidän 15 kilon painoerosta silloinkin kun minulla oli ne 15 raskauskiloa (normaalisti painoeromme on kymmeniä kiloja).
Materian korostaminen puolihuolimattomasti sivulauseessa : Kyllähän niin arvoasunnossa pitää olla tarkkana, että ovet tulee lukkoon. Ei sitä viitsi premium-autoon miyä tahansa renkaita ostaa. Laita Vertti iPhone lataamaan. Jne.
Mt-ongelmat. Allergiat. Erityisherkkyys.
Karjalaisuudella kehuskelu. Ei vaan voi käsittää mistä se usko omaan ihmeellisyyteen kumpuaa. Mukamas iloisia ja nauravaisia. Ei, eivät ole, korkeintaan väkisin väännettyyn takakireään älämölöön kykenevät.
Marimekon vaatteissa näyttävästi kekkulointi juhlissa.
Tyyppi jota joskus tapailin kehuskeli leuhkana kuinka oli onnistunut varastamaan tokmannilta lasinpesunestettä :DDD En jostain syystä huokaillut ihastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kel on uusin ja parhain auto.
Tässä ketjussa parempi auto tuntuu olevan hyvinkin yleinen närkstyksen aihe.
Tunteettomuus ja empatiakyvyn puute. Ja tätä kuulee niin paljon suomalaisten keskustelussa.
Uskotaan sokeasti, että oman elämän asiat ovat järjestyneet oman erinomaisuuden ja poikkeuksellisuuden vuoksi, ei suinkaan siksi, että on käynyt hyvä tuuri, on ollut helppo elämä tai perhetausta vaikuttanut tms. Tätä käytetään lyömäaseena esimerkiksi milloin työttömiä ja milloin mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä kohtaan.
Ja samaa hoetaan r*iskauksen uhreille. ”Mitäs läksit?!”
Kilpaa kehutaan, että ei itkettänyt, vaikka oma äiti kuoli. Ei tunnu missään. Meidän lapsetkaan ei ikinä itke mistään, on ne niin reippaita.
Vierailija kirjoitti:
Tunteettomuus ja empatiakyvyn puute. Ja tätä kuulee niin paljon suomalaisten keskustelussa.
Uskotaan sokeasti, että oman elämän asiat ovat järjestyneet oman erinomaisuuden ja poikkeuksellisuuden vuoksi, ei suinkaan siksi, että on käynyt hyvä tuuri, on ollut helppo elämä tai perhetausta vaikuttanut tms. Tätä käytetään lyömäaseena esimerkiksi milloin työttömiä ja milloin mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä kohtaan.
Ja samaa hoetaan r*iskauksen uhreille. ”Mitäs läksit?!”Kilpaa kehutaan, että ei itkettänyt, vaikka oma äiti kuoli. Ei tunnu missään. Meidän lapsetkaan ei ikinä itke mistään, on ne niin reippaita.
Ohis: Pistit aika paljon asioita yhteen nippuun. Yli viisi vuotta työttömänä oleminen on oma valinta, jos se ei johdu terveydellisistä syistä, tai jos ikää ei ole juuri hieman alle eläkeikä. Harva on menestynyt pelkällä tuurilla, vaan se normaalisti vaatinut enemmän työtä kuin mitä keskimäärin ihmiset viitsivät tehdä.
Audin omistaminen ja sillä lesoilu. Why oh why?
Vierailija kirjoitti:
Karjalaisuudella kehuskelu. Ei vaan voi käsittää mistä se usko omaan ihmeellisyyteen kumpuaa. Mukamas iloisia ja nauravaisia. Ei, eivät ole, korkeintaan väkisin väännettyyn takakireään älämölöön kykenevät.
Mulla on karjalaisia sukulaisia jotka ovat niin evakkoa. Kävivätkö ryssissä kääntymässä 70-luvulla. Muuten ole Karjalaa nähneetkään.
Pohjalaiset maailmanomistajat ja savolaiset huumormiehet samaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein nolointa rahalla leveilyä on mielestäni se kun se tehdään jotenkin alaspäin katsoen. Esim yksi ystävä oli tehnyt tarjouksen kesämökistä ja kysyin, että minkä hintainen mökki oli että oliko hyväkin löytö, hyvällä sijainnilla ja oma ranta jne. ”Siis mä en kehtaa kertoa…” ja sitten kakistellen kertoi hinnan joka oli joku ehkä 60000. Miksi tuo mä en kehtaa kertoa? Kertooko se kenties siitå että tämä henkilö ajattelee että minä olen köyhä enkä ikinä voisi maksaa mökistä niin paljon? Muuta syytä en keksi.
Minä en ainakaan tykkää kertoa paljonko joku asia on maksanut. Varsinkaan jos koen että se on ollut arvokas jonkun toisen mielestä. Tätäkin ketjua lukemalla jokainen varmaankin ymmärtää varovaisuuden aihetta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karjalaisia sukulaisia jotka ovat niin evakkoa. Kävivätkö ryssissä kääntymässä 70-luvulla. Muuten ole Karjalaa nähneetkään.
Pohjalaiset maailmanomistajat ja savolaiset huumormiehet samaa sakkia.
Juuri näin. Minun sukuni juuret karjalaan näkyy ainoastaan siinä että suvulle kertynyt omaisuus jäi rajan taakse. Ei karjalaisuus ole periytyvä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ja samaa hoetaan r*iskauksen uhreille. ”Mitäs läksit?!”Kilpaa kehutaan, että ei itkettänyt, vaikka oma äiti kuoli. Ei tunnu missään. Meidän lapsetkaan ei ikinä itke mistään, on ne niin reippaita.
Tää on niin totta :(. Mä kans ihmettelen tuota, miten tunteettomuudella, kovuudella ja kylmyydellä ylpeillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kel on uusin ja parhain auto.
Tässä ketjussa parempi auto tuntuu olevan hyvinkin yleinen närkstyksen aihe.
Ei parempi auto aiheuta sitä närkästystä, vaan sillä autolla leuhkiminen. Omistaminen ja omaisuudella leuhkiminen on kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absolutismi :D
Tämä.
”Ei vaan huvita hillua missään kämäsessä baarissa, on parempaakin tekemistä.”
”Ei vaan maistu, juon mieluummin vihersmoothieita.”
Ja nämä sellaiseen ylimieliseen sävyyn. Minua ei kiinnosta pätkääkään kuulla toisten juomattomuudesta. En myöskään pidä juomatonta ihmistä yhtään parempana kuin normaalia kohtuukäyttäjää, joka voi ottaa sen lasin tai kaksi. Käytän itse alkoholia vähän (juon aina vaan lasillisen), mutta en pidä itseäni parempana tämän takia. Minun alkoholinkäytölläni ei myöskään ole mitään tekemistä kämäisten baarien kanssa. Tosin voisin joskus vaikka baariin taas lähteäkin, enkä jättäisi sitä väliin jotta voisin nostaa itseäni muiden yläpuolelle kun ”en viihdy baareissa, on parempaakin tekemistä.”
Itse en ylpeile absolutismilla, mutta tässä suomalaisessa kulttuurissa se nyt vaan sattuu olemaan asia, joka keskusteluiden kautta usein selviää. Alkoholi on suomalaisten suosikkipuheenaihe. Sitten kun sanon etten ehkä ole paras ihminen keskustelemaan tästä aiheesta, alkaa se ihmettely ja kummastelu, mitä absolutismini takana on. Tietysti sitten perustelen. Jos joku ottaa perusteluni ylpeilynä, sille en mahda mitään. Itse olisin ollut mieluummin keskustelematta koko aiheesta.
Jospa se ei ollutkaan niin hyvä juttu ja nolotti kertoa paljonko tarjosi tai puhui palturia ja heitti tuon summan päästään.