Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti se kun jotkut ihmiset kehuskelevat "sekopäisyyttään".
"Hihhih mä oon kyllä niin seko kun eilenkin tein sitä ja tätä ja oon kyllä niin tyhmä ihhih"
Sekin ärsyttää, kun kovaäänisyys ja puheliaisuus (=loputon omista asioista puhuminen) on olevinaan jotenkin mukavan ja sosiaalisen ihmisen merkki.
No todellakin tämä! En edes halua yrittääkään tajuta. Mitä leuhkimista on sillä : ettei kuuntele, ri keskity, ei havannoi ympärostöään pätkääkään, ei osaa lukea karttaa, saatika että osaisi erottaa ilmansuuntia edes suunnilleen. Voi -ittu, tosiaankin nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kehuskelu sillä, miten kaunis/hoikka/seksikäs/suosittu yms oli NUORENA.
Kaikki ovat nuorena noita kaikkia ominaisuuksia.
No ei ole. Minä en ollut.
Vierailija kirjoitti:
Noloa on kerskua varallisuudella, joka on puolison tienaamaa.
Nolointa on kerskua menestyneillä "taiteilijoilla" tuttavapiirissä, jotka ovat tulleet puolison työn kautta.
Itse on vain tavallinen köyhä kirkonrotta. Siis ilman sitä miestään. Eli voisi siis leuhkia sillä, antoi aikoinaan pildeä oikealle miehelle. Jee!
Arg. Aika paha kyllä. Mitä nämä sitten tekee jos tulee ero? Joutuu muuttamaan pois koko paikkakunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Kehuskelu sillä, miten kaunis/hoikka/seksikäs/suosittu yms oli NUORENA.
Kaikki ovat nuorena noita kaikkia ominaisuuksia.
Juu en ollut,ja vielä vähemmän nyt.
Tämä viides avioeroni voimaannutti mun täysin ja elämme hektistä lapsipersearkea.
Ravintolassa oli kaksi haarukkaa vierekkäin, niistä oikein toitotetaan ettei tiedä, miten niitä käytetään, mutta auta armias kun tulee puhe autoilusta ja liikenteestä, niin kaikki on mestareita.
Makkara muuten kuuluu leivällä juuston päälle ja vessapaperin kuuluu tulla alakautta....
Siinäpä miettimistä....
No vaikkapa, että mies on diplomi-insinööri. Alkaa hymyilyttämään.
Kertoo kuinka monta sijoitusasuntoa omistaa, ja silti on niin nuuka, että kituuttaa kaikessa.
Meidänpä lapset ovat poikkeuksellisen älykkäitä ja/tai kauniita.😁
Kävelen niiiiiin monta askelta päivässä. Aina vähintään tuplasti enemmän kuin muut.
Minua on ihmettänyt se että mielenterveyshistoriasta ja itsetuhoisuudesta kerrotaan hyvin avoimesti esimerkiksi ensimmäisillä treffeillä. Saatetaan näyttää viitelyarpia. Puhutaan omasta ongelmahistoriasta nostaen itsensä jalustalle, että mä oon nähny näin paljon elämää, sä et varmaan näi syvissä vesissä ole uinut. Tuntuu että kyse on nimenomaan ylpeilystä.
Ja olen siis itse ollut itsetuhoinen ja ongelmainen, ja pystyn hyvin kertomaan siitä tutustumisen jatkuessa...
Työpaikalla on pari naista jotka aina kehuskelevat suurilla veronpalautuksillaan. Itse en kyllä kehtaisi kehuskella sillä että oon vapaaehtoisesti antanut valtiolle erittäin matalakorkoista lainaa.
Kun viisastelijä pitää itsensä vielä viisaksi ja ylpeilee, kuinka tyhmästi joku hänen mielestä elää/ toimii/, ajattele jne.
Kuntosalilla käynnillä kehuskelu tosi huvittavaa. Ruohonleikkuu, lumityöt, halkohommat, tai mikään fyysinen TYÖ ei onnistu.😂
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmettänyt se että mielenterveyshistoriasta ja itsetuhoisuudesta kerrotaan hyvin avoimesti esimerkiksi ensimmäisillä treffeillä. Saatetaan näyttää viitelyarpia. Puhutaan omasta ongelmahistoriasta nostaen itsensä jalustalle, että mä oon nähny näin paljon elämää, sä et varmaan näi syvissä vesissä ole uinut. Tuntuu että kyse on nimenomaan ylpeilystä.
Ja olen siis itse ollut itsetuhoinen ja ongelmainen, ja pystyn hyvin kertomaan siitä tutustumisen jatkuessa...
Vaikka nykyään kehotetaan avoimmuuteen, ei ole fiksua kehuskella vakavilla asioilla heti kättelyssä. Myöhemmin suhteen kehittyessä tietysti pitääkin kertoa, mutta ei kehumielellä.
"Oon painanu yli 20 vuotta töitä ilman ainuttakaan lomapäivää".
"Meikäläinen menee töihin vaikka pää kainalossa, 39 asteen kuume ei mua haittaa".
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalilla käynnillä kehuskelu tosi huvittavaa. Ruohonleikkuu, lumityöt, halkohommat, tai mikään fyysinen TYÖ ei onnistu.😂
Ei jaksa kun kuntosalilla menee kaikki voimat ja aika.🤣 Älytöntä, mut tuota on paljon nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeydellään, vittumaisuudellaan. Ja älykkyydellään, jota ei oikeasti ole.
Tämä. Jostakin syystä joillakin on pakonomainen tarve esittää älykästä, vaikka jutut ovat älyvapaita. Näkyy lehtien kommenttipalstoilla ja erityisesti poliittisten uutisten perässä. Vähintään joka toinen vassari on taloustieteen asiantuntija vaikkei edes omaa talouttaan osaa hoitaa - päätellen siitä valituksesta, miten köyhiä kohdellaan. Puhumattakaan kieliopillisista puutteista...
Taitaa niillä ylpeily olla kirjoittajan päässä. Tollo olet.