Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsensa kouluarvosanoilla kehuskeleva seiskan yh-äiskä.
Siis onko äiti mielestäsi seiska jossain skaalassa? Ulkonäkö?
Lapsen arvosana on seiska?
Vai käykö lapsi seiska luokkaa?
Jäi epäselväksi.
Itse tulkitsin niin että keskinkertaisesti koulussa pärjännyt ja korkeintaan ammattikoulun käynyt ylpeilee lapsensa koulumenestyksellä.
Mutta lähtökohtaisesti mielestäni ihan positiivinen asia, että arvostaa koulutusta. Mutta jos kyse on ylpeilystä niin se on varmaankin jotenkin jatkuva puheenaihe esim. työpaikalla. Muistan kun olin yläasteella niin äitini kertoi, kun työpaikan kahvipöydässä ei juuri muita puheenaiheita tuntunut olevankaan kuin jatkuva suorituskeskeinen ylpeily omista lapsista. Vähän tuntui itsestä vastenmieliseltä kun äiti puhui asiata kotona. Sanoin, ettei minun asioitani tarvitse jakaa muille työpaikalla.
Jotkut ehkä haluaa jotenkin nostaa omaa itsetuntoaan sillä, että kuvittelevat olevansa fiksuja kun lapsikin on kouluarvosanojen perusteella tai milloin milläkin perusteella niin fiksu ja taitava.
Itsensä sivistyneenä ja fiksuna pitäminen koulutksen ym. perusteella. Samalla ei ole ollenkaan käytöstapoja kun puhuu AINA negatiivisia asioita muista ihmisistä jotka eivät ole paikalla. Etiketti puuttuu tai näkyy lähinnä siinä, miten pöytä on katettu.
Asunto tai muu omaisuus, joka on hankittu verrattain nuorena perintörahoilla. Olen useamman kerran kuunnellut ylpeilyä omistusasunnoista ja sähköautoista, ja miettinyt että pidän kuitenkin elossa olevista vanhemmistani enemmän. Autoni on vanha, mutta maksettu enkä kieli pitkällä odota läheisten kuolemaa, jotta voisin päivittää sen.
Omalla työkiireellä kehuskelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisissa tilnteissa pröystäillään oman pankkitilin suuruudella, omaisuudella, saaduilla ja/tai tulossa olevilla perinnöillä ja sillä mitä pystyy jälkeensä jättämään ja sitten toisissa tilanteissa kehutaan kuinka nuukasti pystytään elämään, kehtaavat myös jopa käydä ruokajakeluissa hakemassa ilmaista ruokaakin. Valitettavan yleinen ilmiö joidenkin eläkeläisten keskuudessa.
Kun yritettiin tutkia, kuinka paljon Kelasta huijataan tukia, kävikin ilmi, että Kelan tukien alikäyttö on jopa 40%. Mietipä, kun ne kaikki ihmiset menisivätkin ruoka jakelun sijaan Kelaan hakemaan heille kuuluvia etuuksia.
Ihmisillä on omituinen käsitys, että omaisuudet perittäessä vain saadaan, vaikka niistä joudutaan maksamaan yleensä kauan ennen minkään saamista täysi perintövero ja monenmoista omaisuus- ja muuta veroa. Kuluja voi olla vuosikymmeniä, kesämökin/osakkeen
Ei minulla kauheasti löydy myötätuntoa niille, jotka maksavat perintöveroa vaikka eivät saa perintöä heti käyttöönsä, saavat sitten aikanaan kuitenkin vastinetta rahoilleen. Vanhempien lapsilleen jättämästä perinnöstä menee sitä paitsi suhteellisen vähän veroa. Näihin perintöihin ja veroihin voi kyllä varautua vielä vanhempien eläessä ja myös keskustella vanhempien kanssa miten asiat järjestetään. Perinnöstä josta tulee olemaan pelkkää riesaa ja kustannuksia kannattaa kieltäytyä.
Tuttuni (40+ ikäinen) kehui kuinka on pystynyt omilla ansioillaan maksamaan pois lainansa ja autonkin osti käteisellä. Oli niin ylpeänä omasta "saavutuksestaan". Totuus on se, että tuo on muiden rahojen ansiota, sillä hän on matalapalkka-alalla. On noloa keulia sillä, että pappa betalar. Ja vielä tosissaan uskoa, että omilla ansioillaan on elämässään pärjännyt.
Äärioikeiston ihannoinnilla. On helpompiakin tapoja kertoa ettei ole lukenut maailmanhistoriaa eikä lukemisen ymmärtäminenkään ole kovin korkealla. Nämä ihmiset pitävät sivistystä ja empatiaa kirosanoina.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni (40+ ikäinen) kehui kuinka on pystynyt omilla ansioillaan maksamaan pois lainansa ja autonkin osti käteisellä. Oli niin ylpeänä omasta "saavutuksestaan". Totuus on se, että tuo on muiden rahojen ansiota, sillä hän on matalapalkka-alalla. On noloa keulia sillä, että pappa betalar. Ja vielä tosissaan uskoa, että omilla ansioillaan on elämässään pärjännyt.
Tämä avautuminen oli itseasiassa paljon nolompaa kuin tuttusi kehuskelu.
Kaikki katkerat, tyhjää elämäänsä katuvat vela-akat yhdessä ketjussa 😆🤣👌🏼
Tappeluita ja kännäämisiä. Se miten on saatu joku nolostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kallis käsilaukku
Määrittele kallis käsilaukku.
Vielä aikuisena kouluarvosanoilla leveily on noloa. Etenkin, jos olet jättänyt kouluttautumatta yhtään pidemmälle ja ainoana todisteena "älystäsi" pidät edelleen jotain peruskoulun arvosanoja. Ei kukaan korkeasti koulutettu kehuskele edes ylioppilastodistuksellaan, koska on aika paljon muitakin näyttöjä jo kertynyt.
Vegaanius ja vihervasemmistolaisuus, nämä yleensä kulkevat käsi kädessä.
Näistä ihmisistä näkee hyvin kuinka vitamiinien ja hivenaineiden puutos vaikuttaa elimistöön ja aivotoimintaan. Ovat yleensä todella epäystävällistä ja aggressiivista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeiston ihannoinnilla. On helpompiakin tapoja kertoa ettei ole lukenut maailmanhistoriaa eikä lukemisen ymmärtäminenkään ole kovin korkealla. Nämä ihmiset pitävät sivistystä ja empatiaa kirosanoina.
Toisaalta tuollainen tyhjästä vihollisen keksiminen jotta voi sitten itse julistaa olevansa parempi ihminen ei hirveän epänoloa ole sekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen matalapalkkaisella alalla. +40 vuotias ja 290 000€ asunto on maksettu ihan omalla työllä. Säästöönkin on jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys. Siis ne äidit jotka huutelevat että ovat paljon parempia, kypsempiä ja fiksumpia kuin ne, joilla ei ole lapsia.
Äitiys ei ole mikään paremman ihmisen automaatio. Kehitysvammaiset, teinit ja psykoottisetkin osaavat hinkata värkkejään yhteen ja kun raskaus alkaa, se etenee ihan itsestään.
Äiti ei ole automaattisesti hyvä äiti, eikä myöskään epäitsekäs, fiksu tai mitään muutakaan. Toki on hieno asia jos olet hyvä äiti ja hieno ihminen, mutta automaattisesti et ole sitä.(Enkä tarkoita tällä loukata lapsettomia, pointti nyt vaan on siinä että lapsien vääntämisellä ja raskaaksi tulemisella ei ole mitään tekemistä ihmisen pään sisällön kanssa.)
Pakko olla samaa mieltä!
En oikein ymmärrä näitä kommentteja mitä joiltain äideil
Mielestäni nykysuomessa on aika vääristyneet asenteet. Äitiyttä lähestulkoon halveksutaan. Kyllä uskon, että lapsen saaminen ja sen hoitaminen ja kasvattaminen vaikuttaa ihmiseen positiivisesti. Se että sanoo lapsen saamisen tehneen jostain jollain lailla fiksumman ei tarkoita sitä, että hän olisi ennestään ollut tyhmä. Voi olla näinkin... Omalta kohdaltani voin sanoa, että vauvavuosi siinä mielessä laskee älykkyyttä, että herää useamman kerran yössä ja oli jatkuvaa univelkaa. Mutta kyllä se oli kasvattava kokemus. Nykyajan erittäin individualisessa yhteiskunnassa varmasti herättelee monen ihmisen arvojärjestystä, tunneälyä ja sosiaalisia taitoja tuo lapsen saanti. Ainakin itse ns. kirjaviisaana akateemisena ihmisenä olen oppinut paljon uutta lapsen saannin myötä. Lapset katsovat maailmaa eri tavalla kuin aikuiset ja lapsilta voi oppia paljon. Organisointitaitoja.. vieläkin toivon oppivani. Pitää jatkuvasti huomioida montaa muuttujaa kun on lapsi mukana ja joustaa. sopeutua ja ennakoida jatkuvasti.
Mutta ei lapsen saanti välttämättä viisaaksi tee tai muuta ihmisen toimintaa tai ajattelua juuri millään lailla. Mutta ehkä pitäisi. Itsekin opettelen vielä päivittäin tätä vanhemmuutta, kun se ei mikään itsestään selvyys ja helppo homma ole jokaisena hetkenä.
Erittäin nolo tilanne oli, kun yleisesti narsistiksi tunnettu työkaverini ajelutti minut kesken työpäivän minulle tuntemattoman ihmisen kotiin. Tämä ihminen ei osannut odottaa vierailuamme. Sitten työkaverini meni tämän ihmisen laatikolle, kaivoi esiin hänen veroilmoituksensa ja julisti minulle: "Tämä mies maksaa enemmän veroja, mitä sinä tienaat koko vuonna!" Olin sanaton. Tämä oli vain yksi hänen järjettömistä tempauksistaan. Liekö kyseessä joku sairaus vai mikä, sillä onhan tällainen hieman erikoista. Muutkin ovat myöhemmin kertoneet samantyyppisiä tarinoita tästä herrasta.
Eihän älykkyys ole koskaan huono asia. Kateelliset vain ovat kateellisia
Mun on mentävä paskalle.