Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Ryhmämatkalla business-luokkaan meneminen ja yhteisen kuljetuksen sijaan autonkuljettajan ottaminen sekä siitä kertominen, vaikka kukaan ei ole kysynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Ryhmämatkalla business-luokkaan meneminen ja yhteisen kuljetuksen sijaan autonkuljettajan ottaminen sekä siitä kertominen, vaikka kukaan ei ole kysynyt :D
Onpa tökeröä ängetä (kännissä?) koneen etuosaan luvatta ja sitten vielä (väkisin?)maata autonkuljettaja! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on usein käynyt niin, että jos heitän itsestäni vaikkapa jotain sarkastista vitsiä, vähän sellasella "itsemyötätuntoisella" käänteishuumorilla, niin se onkin otettu tosissaan ja kuviteltu minun oikeasti kehuvan itseäni tai tekemisiäni! Sitten jossain tilanteessa myöhemmin huomaan, että näin olikin käynyt (että otettu vitsini tosissaan), ja että asiasta on ihan puhuttu selän takana: rivien välistä kyseisestä asiasta vähän kettuillen mainitaan, samalla toiselle kaverille merkitsevästi virnuillen.
No, eihän siinä tilanteessa oikein osaa enää alkaa tekemään tikusta asiaakaan, ja korjaamaan, että "kun minä silloin kerran muka kehion itseäni, niin se oli kylläkin VITSIKSI tarkoitettu, ja ihan päin vastoin"!
Koska tilanteesta on kumminkin jo pitkä aika, eikä itselle mikään "big deal".
- Ärsyttävä huumorintajuttomuuden muoto! Kellään muulla kokemuksia näistä tyyeistä?Kun luen tätäkin ketjua, niin minusta monessa jutussa on voinut ollakin juuri näin päin, eikä ehkä ollakaan oikeasti "ylpeilty".
Voitko antaa konkreettisen esimerkin tästä?
Minua ärsyttää väkivallalla, naisvihalla, päihteiden ongelmakäytöllä, rasismilla ja muulla antisosiaalisella kehuskelu. Ei kukaan tervejärkinen noita piirteitä ihaile, vaikka internetissä löytyy selkääntaputtelijoita ja kaikupohjaa. Samalla lailla ärsyttää omaisuudella ja perheen saavutuksilla kehuskelu. Se on siis ihan normaalia ja sympaattista olla ylpeä talostaan, lapsistaan ja heidän todistuksistaan, mutta tiedätte kyllä aste-erot tähän.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta voin antaa esimerkin. Olen aivan surkea käsityöihminen. Kouluaikana sain juuri ja juuri eripariset sukat ja lapaset tehtyä ja omituisen muotoisen patalapun virkattua. Olen ihan tumpelo ja tämä on kyllä kaikilla tutuilla, kavereilla ja sukulaisilla tiedossa.
Ihastelen kovasti muiden tekemiä käsitöitä ja kehun yleensä kovasti. Muutama vuosi sitten ihmiset alkoi tehdä niitä hienoja islantilaisneuleita. Kerran yksi kollega oli ottanut neuletyön työpaikalle tarkoituksena viimeistellä se kahvi- ja ruokatauolla. Kehuin ihastellen tätä neulepaitaa. Kollega siihen sanoi, että malli on suhteellisen helppo ja löytyy netistä ja lankojakin myydään ihan marketeissa ja että malli on aloittelijallekin sopiva
Totesin tähän jotenkin sarkastisesti, että tokihan minun taidoilla tuollaisen tekee ihan parissa illassa.
Eiköhän yksi kollega ottanut tämän tosissaan ja oli käynyt muille kiukkuisena valittamassa, että aina sen "Minnankin" pitää kehua itseään, kun nytkin kehuskeli neulomistaidoillaan.
Luulisi kai jokaisen ymmärtävän että edes maailman paras villapaidan tekijä ei saa paitaa tehtyä parissa illassa, vaan se vie ainakin viikkoja.
No tuo taas on kyvyttömyyttä ymmärtää sarkasmia. Ei sille ihminen tietysti itse mitään voi, mutta kieltämättä se on toisinaan vähän raskasta tulla ymmärretyksi niin totaalisen väärin. Esim. tällä palstallahan tuo on yleistä, livenä onneksi harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on usein käynyt niin, että jos heitän itsestäni vaikkapa jotain sarkastista vitsiä, vähän sellasella "itsemyötätuntoisella" käänteishuumorilla, niin se onkin otettu tosissaan ja kuviteltu minun oikeasti kehuvan itseäni tai tekemisiäni! Sitten jossain tilanteessa myöhemmin huomaan, että näin olikin käynyt (että otettu vitsini tosissaan), ja että asiasta on ihan puhuttu selän takana: rivien välistä kyseisestä asiasta vähän kettuillen mainitaan, samalla toiselle kaverille merkitsevästi virnuillen.
No, eihän siinä tilanteessa oikein osaa enää alkaa tekemään tikusta asiaakaan, ja korjaamaan, että "kun minä silloin kerran muka kehion itseäni, niin se oli kylläkin VITSIKSI tarkoitettu, ja ihan päin vastoin"!
Koska tilanteesta on kumminkin jo pitkä aika, eikä itselle mikään "big deal".
- Ärsyttävä huumorintajuttomuuden muoto! Kellään muulla kokemuksia näistä tyyeistä?Kun luen tätäkin ketjua, niin minusta monessa jutussa on voinut ollakin juuri näin päin, eikä ehkä ollakaan oikeasti "ylpeilty".
Voitko antaa konkreettisen esimerkin tästä?
Minua ärsyttää väkivallalla, naisvihalla, päihteiden ongelmakäytöllä, rasismilla ja muulla antisosiaalisella kehuskelu. Ei kukaan tervejärkinen noita piirteitä ihaile, vaikka internetissä löytyy selkääntaputtelijoita ja kaikupohjaa. Samalla lailla ärsyttää omaisuudella ja perheen saavutuksilla kehuskelu. Se on siis ihan normaalia ja sympaattista olla ylpeä talostaan, lapsistaan ja heidän todistuksistaan, mutta tiedätte kyllä aste-erot tähän.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta voin antaa esimerkin. Olen aivan surkea käsityöihminen. Kouluaikana sain juuri ja juuri eripariset sukat ja lapaset tehtyä ja omituisen muotoisen patalapun virkattua. Olen ihan tumpelo ja tämä on kyllä kaikilla tutuilla, kavereilla ja sukulaisilla tiedossa.
Ihastelen kovasti muiden tekemiä käsitöitä ja kehun yleensä kovasti. Muutama vuosi sitten ihmiset alkoi tehdä niitä hienoja islantilaisneuleita. Kerran yksi kollega oli ottanut neuletyön työpaikalle tarkoituksena viimeistellä se kahvi- ja ruokatauolla. Kehuin ihastellen tätä neulepaitaa. Kollega siihen sanoi, että malli on suhteellisen helppo ja löytyy netistä ja lankojakin myydään ihan marketeissa ja että malli on aloittelijallekin sopiva
Totesin tähän jotenkin sarkastisesti, että tokihan minun taidoilla tuollaisen tekee ihan parissa illassa.
Eiköhän yksi kollega ottanut tämän tosissaan ja oli käynyt muille kiukkuisena valittamassa, että aina sen "Minnankin" pitää kehua itseään, kun nytkin kehuskeli neulomistaidoillaan.
Luulisi kai jokaisen ymmärtävän että edes maailman paras villapaidan tekijä ei saa paitaa tehtyä parissa illassa, vaan se vie ainakin viikkoja.
No tuo taas on kyvyttömyyttä ymmärtää sarkasmia. Ei sille ihminen tietysti itse mitään voi, mutta kieltämättä se on toisinaan vähän raskasta tulla ymmärretyksi niin totaalisen väärin. Esim. tällä palstallahan tuo on yleistä, livenä onneksi harvinaisempaa.
No tulipa huonosti muotoiltua tuo alku. Siis sitähän toki esimerkilläsi tarkoititkin, ettei ole kyse ylpeilystä ja näin on.
Eräs vanhempi mies isoon ääneen kysyi että eikö haisekkin pahalle. Tämä siis kun kävi tekemässä isot tarpeet. Koko wc huone hais aivan järkyttävälle pari tuntia. Ei voinut olla terve hän. Ei ylä eikä alapäästä
Sähköautolla ajaminen. Ostetaan useamman kymppitonnin lelu, jolla pääsee Suomen oloissa jotain 50 km yhdellä latauksella. Eikö se sähköauton valmistaminen ole kuormittanut yhtään ympäristöä? Ai niin, sitähän ei lasketa.
Ylpeilee aikomuksillaan luopua autosta ts. Paheksuu ääneen autoilua ja samalla kruisailee muiden tavoin itse.
Ja
Paheksuu lentomatkailua ja samalla ajaa bensaveneellään satoja kilometrejä paikasta toiseen vailla mitään omantunnontuskia.
Kai tuossa joku henkinen sädekehävaikutus kyseessä.
Kouluttamattomuus.
Tarkoitan tällä sitä, että vanhemmat ja sukulaiset paasaavat jatkuvasti siitä, miten menivät jo 5-vuotiaana peltotöihin ja ovat tehneet yli 50 vuotta töitä pellolla/kaupassa/jossakin työmaalla. Ja jos sukulaislapsi kehtaakin kertoaa unelmistaan, esimerkiksi haluaa mennä lukioon ja sitä kautta yliopistoon, niin syntyy hirveä negatiivinen palaute, miten sellaisesta ei missään nimessä saa haaveilla ja että tästä sukulaislapsesta ei ole opiskelemaan, koska meidän suku ei ole mitään korkeita kouluja käyneet. Vaan ollaan uhrattu elämä paskaduuneille ja siitä ollaan niin helvetin ylpeitä.
Mun yks tuttu leuhkii usein omistavansa nahkatakkeja ja silkkitoppeja.
Noloa.
Hän on jotenkin parempi ja tietysti rikkaampi ihminen koska nahkatakit ja silkkitopit.
Hei haloo!
Suurin osa ihmisistä saa ostettua niitä, vaikka kurppikseltä. Valintakysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhden tämän päiväisen ketjun innoittamana.
Ihmiset jotka tuhoaa käyttökelpoista tavaraa roskiin. Oikein ylpeänä kerrotaan että eipähän kukaan hyödy minun rahoistani.
Tosi asiassa on pelkkää roskaamista ja asennevamma.
"Parempi maassa kuin jumalattoman suussa". Tuollainen on suomalaisen kateuden ja itsekkyyden vastenmielinen ilmenemismuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti.
Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3.
Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista.
Onnittelut! Elvistelet asialla jolla ei kannata elvistellä, lukeva nelivuotias ei todellakaan ole harvinaista, kertoo lähinnä lappsen simputuksesta kotona.
Ei todellakaan kerro simputuksesta, niin kuin ei älykkyydestäkään.
No, kyllä se yleensä älykkyydestä kertoo. Itsekin opin lukemaan neljävuotiaana...
Chinaski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa oli tänään 6-vuotiaan mummi, joka ylisti pojanpoikaansa pilviin asti.
Kuulemma jo oppinut kirjaimia ja numeroita. En raasikinut sanoa, että usein jo 2-vuotiaat tunnistavat numeroita ja kirjaimia. Suuri osa viisivuotiaista lukee ja tekee peruslaskuja tyyliin 2 plus 3.
Mutta varmaan ymmärrettävä sukupolviero. Tuli se vanhanaikainen myötähäpeä... Omani luki jo nelivuotiaana :D Tiedän kolmivuotiaitakin, joskin se on harvinaista.
Onnittelut! Elvistelet asialla jolla ei kannata elvistellä, lukeva nelivuotias ei todellakaan ole harvinaista, kertoo lähinnä lappsen simputuksesta kotona.
Ei todellakaan kerro simputuksesta, niin kuin ei älykkyydestäkään.
No, kyllä se yleensä älykkyydestä kertoo. Itsekin opin lukemaan neljävuotiaana...
Jotkut lapset ovat virkeitä ja kiinnostuneita asioista, jotkut ovat hidastempoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All inclusive-matkailijat.
How fucking boring is that
Olen 100% varmasti matkustellut ja nähnyt maailmaa enemmän, kuin sinä ja silti nautin välillä all inclusive reissuista! Enkä tarkoita mitään Bamse-klubi paikkoja, joissa pennut kiljuu altailla, vaan upeita adults only retriittejä. Et selvästikään tiedä mistä puhut, vaan olet käynyt kerran Alanyan all inclusive matkalla ja nyt yrität esiintyä jonain maailman kansalaisena....että mikä se olikaan noloa ja so fucking boring!
Minä taas pidän mm. niistä Alanyan Bamse-klubin tyyppisistä all inclusive -lomista. Jokaisella on makunsa, kannattaako tuosta nyt loukkaantua.
Näinpä, itsekin olen matkustellut paljon erilaisissa ja harvinaisemmissakin kohteissa omatoimimatkoilla. Kävin juuri ensimmäisellä all-inclusive lomallani, ei nyt Alanyassa mutta samankaltaisessa kohteessa. Oli erilaista mutta ihan kivaa ja rentouttavaa.
En ymmärrä ihmisiä joiden pitää nostaa itseään muiden yläpuolelle kun ovat muka jotenkin parempia matkustajia. Aika surullista.
Autojen hinnat. Tyypit jotka ajaa urheiuautoilla, vaikka ei olisi varaa siihen.
Lukemattomuus, saleilu, sijoittaminen, some
-Minä etuoikeutettuna korkeakoulutettuna ( tradenomi, insinööri ) kaupunkilaisena ( Jämsästä muuttanut puolitoista vuotta sitten Espooseen ) valkoihoisena ( haloo - ollaan täällä Pohjolassa, maailman reunalla ) tunnen syyllisyyttä lentämisestä ( lennät sitten kuitenkin ja jaat kuvat julkisessa somepalvelussa ) ja olen vähentänyt päästöjäni ( okei - eli enää 2 lentomatkaa vuodessa, autoa ei niin paljon, koska etätyö, olet vihdoinkin alkanut kierrättämään, jätät yhden pikamuodin väliin ja vaihdoit naudan kanaan ja syöt joskus parsakaalia- someen toki kuva )
Muutenkin koko wokeliturgia ( kannatan teemoja, mutta puhe typerää ) ja hyvesignalointi
Feminismi on lähtenyt vähän lapasesta ja muuttunut toksiseksi osittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rolex!
Kyllähän Rolexilla vähän voi jo ylpeilläkin. Sellaista ei joka pojalla ole.
Rolex on nolo merkki.
"Voisitteko kunnioittaa minua? Minulla on kallis kello." Onhan se tosi noloa.
Niin tyypillistä!!!!
Aina, kun kertoo matkustelevansa usein ja kalliisti, niin jo heti kaikki kateelliset hyeenat käy kimppuun! Huvittavaa =D!