Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölmöläisten maa?Junissa kiertää nyt 2 konduktööriä tarkistamassa matkustajien lippuja, mutta lipunmyynti on junissa lopetettu

Vierailija
19.06.2017 |

Tarkastusmaksu ilman lippua matkustavalle 80 euroa.
Lippunmyynti lähijunassa lopetettu,koska VR haluaa "parantaa asiakaspalveluaan".

Kommentit (356)

Vierailija
281/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihan ymmärrä mikä tässäkin on nyt niin kamalaa :D Ostakaa ne liput etukäteen hyvät ihmiset! Lipunmyyntiautomaatista asemalta, ärrältä tai puhelimella. Huono tsägä jos mikään näistä ei ole toiminnassa; sitten varmaan täytyy keksiä jokin muu kulkuneuvo. Miten yhdestä lipun ostamisesta saa tällaisen äläkän. Cmoon.

Eli kun kaverini laittaa viestin lähde kahville en enää saa mennä koska en ole ostamassa sitä uutta puhelinta tai tulostinta. On tämä surullista. On hyvää asiakaspalvelua.

99% ihmisistä on puhelin, vaan ei älypuhelin kaikilla. Joten kaikki älykkäät ymmärtävät, että sen PITÄÄ toimia tekstiviestillä.

Poikki ja pinoon.

Sinkkumies

Tekstiviesti olisi kätevä mutta ei löydy tietoa mistä sellaisen palvelun saa. Vai onko tässä taas "uudistettu" ja sitten vasta lähdetään miettimään millä korvataan viety palvelu kun se on jo tehty?

Vierailija
282/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihan ymmärrä mikä tässäkin on nyt niin kamalaa :D Ostakaa ne liput etukäteen hyvät ihmiset! Lipunmyyntiautomaatista asemalta, ärrältä tai puhelimella. Huono tsägä jos mikään näistä ei ole toiminnassa; sitten varmaan täytyy keksiä jokin muu kulkuneuvo. Miten yhdestä lipun ostamisesta saa tällaisen äläkän. Cmoon.

Edelleen. En pysty ostamaan lippua juostessani junaan jamaikalaisten ennätykset rikkovaa vauhtia. Eihän mulla pysyis ees känny kädessä siinä vauhdissa. Ja miksi menisin automaatille tai ärrälle, jos se tarkoittaisi puolentoista tunnin ylimääräistä odottelua? Jotta saisin itsepalveluani?

Jos tietäisin, milloin ehdin junaan, homma olisikin helppoa, mutta kun en tiedä. Kaikkien elämä ei ole samaa 9-17 kunnantoimistolla.

Sä et tiedä milloin ehdit junaan, mutta jotenkin jännästi oot silti aina juoksemassa just siihen minuutin päästä lähtevään junaan? Vaikka se juna kulkee puolentoista tunnin välein? Aikamoinen tuuri sulla! Voisit osua juoksuinesi mihin tahansa muulle minuutille sen puolentoista tunnin aikana, mutta aina vaan satut just siihen viimeiselle minuutille ennen junan lähtöä! Pitäisköhän sun lotota :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ikävä ihminen, matkusta VR:llä.

(Olkaa hyvä, ilmainen mainoslause teille.)

Vierailija
284/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokraattien VR kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee osalla puurot ja vellit sekaisin, kun ei tajuta, että lähijunia liikkuu myös HSL-alueen ulkopuolella... Sillon ei auta mitkään matkakortit ts. arvopohjainen matkustus ei onnistu. VR:n lipuissa on tähän asti ollut tietty voimassaoloaika.

(Ennen kuin joku minun kimppuuni hyökkää niin ostan itse sovelluksella lipun ja mielestäni se on helppoa ja nopeaa. VR Mobiili on selkeämpi kuin VR Lähijunat)

Voiko ostaa lipun tekstiviestillä, kun puhelimessani ei ole nettiä? Netti on vain tietokoneella.. enkä viitsi maksaa kahteen kertaan.

No osta se lippu tietokoneella. Vai vietätkö päiväsi yleensä haahuillen kodin ulkopuolella, ja yhtäkkiä tulee soitto että "nyt Pirkko perkele äkkiä sieltä tänne Helsinkiin, otat ekan junan mihin pystyt hyppäämään lennosta!!"

Voinhan mä sen ostaa, mutta millä mä voin todistaa, että se lippu on kotona tietokoneella ostettuna? Entäs jos olen 30 km poissa kotoa?

Ookko ikinä kuullu tulostimesta? Mutta ai niin, eihän sulla ole sellaista! No voit hankkia sellaisen (jotkut antaa torissa jopa ilmatteeks eikä uutenakaan maksa paljon) tai sitten voit mennä kirjastoon tulostamaan (ja myös ostamaan lipun, jos et ole kotikoneella). Mutta ai niin, ethän sä ehdi minnekään 20 km päähän kirjastoon tulostamaan, kun sinne Helsinkiin pitää päästä 10 sekunnin varoitusajalla!

Tulostimesta?

Ennen lipun sai kätevästi junasta.

Saattoi vaikka lyhyellä varoitusajalla nousta tuostanoinvain junaan ja ostaa sitten sieltä lipun .

Ennen vr palveli.

Vallaton hupimatkailu kielletty. Matka tulee suunnitella kuukausi etukäteen, ja siitä tulee netissä ilmoittaa hyvissäajoin raidematkailuministeri Bärnerille. 

Hyi niitä joilla on elämänhallinta niin hukassa etteivät osaa elää aikataulun mukaan! Kehtaako joku oikeasti tehdä jotain ilman suunnitelmaa?

Spontaanius ja varsinkin elämänilo on ihan perseestä. 5-vuotissuunnitelma on kiva juttu. Jaaeivai?

Itse suosin vuoden syklejä mutta julkinenliikkenne hankaloittaa sitä muuttamalla aikatauluja liian lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
285/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun kaverini laittaa viestin lähde kahville en enää saa mennä koska en ole ostamassa sitä uutta puhelinta tai tulostinta. On tämä surullista. On hyvää asiakaspalvelua.

99% ihmisistä on puhelin, vaan ei älypuhelin kaikilla. Joten kaikki älykkäät ymmärtävät, että sen PITÄÄ toimia tekstiviestillä.

Poikki ja pinoon.

Sinkkumies

Tekstiviesti olisi kätevä mutta ei löydy tietoa mistä sellaisen palvelun saa. Vai onko tässä taas "uudistettu" ja sitten vasta lähdetään miettimään millä korvataan viety palvelu kun se on jo tehty?

Toi sinkkumies yrittää kertoa millainen palvelun PITÄISI olla; ei siis millainen se tällä hetkellä on. Tekstarit saa vain Helsingin sisäiseen liikenteeseen. Mutta sen PITÄISI olla saatavilla koko lähiliikennealueelle, koska vain ja ainoastaan silloin se olisi järkevää. Kaikkien kannattaa siis antaa palautetta HSL:lle ja VR:lle, että tekstarilippu pitää saada koko alueelle :)

Vierailija
286/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se junalla kulkeva mummo jolla ei oo älypuhelinta? Tai akku tyhjä puhelimesta? Kipinkapin ärrälle lippua hakemaan. Ihan ok että ärrältä saat lipun, mutta hullua, että ärrän lisäksi niitä ei myy myös konduktööri.

Joka asemalla/ aseman lähistöllä ei ole edes sitä r-kioskia ollenkaan.

Mistä ostat lipun kun ärrä kiinni, sitä ei ole ollenkaan, et omista älypuhelinta tai aseman lippuautomaatti ei toimi? Puhumattakaan niistä iäkkäimmistä jotka eivät osaa lainkaan käyttää mitään näistä laitteista, vaan ovat aina ostaneet lipun konduktööriltä?

Vierailija
287/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen. En pysty ostamaan lippua juostessani junaan jamaikalaisten ennätykset rikkovaa vauhtia. Eihän mulla pysyis ees känny kädessä siinä vauhdissa. Ja miksi menisin automaatille tai ärrälle, jos se tarkoittaisi puolentoista tunnin ylimääräistä odottelua? Jotta saisin itsepalveluani?

Jos tietäisin, milloin ehdin junaan, homma olisikin helppoa, mutta kun en tiedä. Kaikkien elämä ei ole samaa 9-17 kunnantoimistolla.

Sä et tiedä milloin ehdit junaan, mutta jotenkin jännästi oot silti aina juoksemassa just siihen minuutin päästä lähtevään junaan? Vaikka se juna kulkee puolentoista tunnin välein? Aikamoinen tuuri sulla! Voisit osua juoksuinesi mihin tahansa muulle minuutille sen puolentoista tunnin aikana, mutta aina vaan satut just siihen viimeiselle minuutille ennen junan lähtöä! Pitäisköhän sun lotota :D

Lottoan, mutta olen parempi juoksussa. No kohoopa kunto, eikä maksa ku 80,-. Halvempaa ku kuntosalit ja personaltrainerit.

Vierailija
288/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tästä "edistyksellisestä" uudistuksesta voi valittaa?

Vierailija
289/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te pikkusieluiset pilkunviilaja byrokraatit, että me emme kaikki elä VR:ää ja valtiota varten vaan ihan itseämme varten?

Vierailija
290/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikki ja pinoon.

Sinkkumies

Toi sinkkumies yrittää kertoa millainen palvelun PITÄISI olla; ei siis millainen se tällä hetkellä on. Tekstarit saa vain Helsingin sisäiseen liikenteeseen. Mutta sen PITÄISI olla saatavilla koko lähiliikennealueelle, koska vain ja ainoastaan silloin se olisi järkevää. Kaikkien kannattaa siis antaa palautetta HSL:lle ja VR:lle, että tekstarilippu pitää saada koko alueelle :)

En laita palautetta. En olis tästä edes tiennyt jos ei joku pikkuotsikko olisi sattunut silmiin. Menen junaan ja jos tarkastavat sanon etten tiennyt ettei sieltä saa. Tätä voi ehkä jatkaa puolisen vuotta, ei ne sakkoja anna oman huonon tiedotuksen takia. Samaa teen busseissa kun hinnat nousee.

Vierailija
291/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus Bernerille:

Nosta junalipun hintoja 500%. Nää idiootit kehuis sitäkin.

Vierailija
292/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Ei, en kehuisi. Mutta miksi valittaisin jostain, joka ei haittaa mua? Ei mua haittaa, että junissa ei myydä enää lippuja. Mulla on lippu aina ennen junaan nousemista, niin ei tää uudistus kiinnosta mua paskan vertaa.

Vierailija
293/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Ja siihen saan hintaan kätevästi suunnittelet itsepalveluna oman kk aikataulun ja jos siitä luistaa tulee sakko. Se on asiakaspalvelua joka tähtää asiakkaiden elämänhallintaan.

Vierailija
294/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Ei, en kehuisi. Mutta miksi valittaisin jostain, joka ei haittaa mua? Ei mua haittaa, että junissa ei myydä enää lippuja. Mulla on lippu aina ennen junaan nousemista, niin ei tää uudistus kiinnosta mua paskan vertaa.

Eli sinä et ole niitä jotka tätä hanakasti täällä puolustelevat?

Vierailija
295/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Nostaa ne niitä koska uudistukset vie rahaa ja niillä parannetaan asiakaspalvelua. Se on vain meidän parhaaksi.

Vierailija
296/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Eli sinä et ole niitä jotka tätä hanakasti täällä puolustelevat?

Jos puolusteluksi lasketaan se, että mä nauran teille onnettomille ihmisille, jotka ei osaa ostaa lippua keneltäkään muulta kuin konduktööriltä, niin joo, kai mä sitten puolustelen :)

Vierailija
297/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole lähellä R-kioskia! Ei ne lippuautomaatit toimi! En omista älupuhelinta enkä sellaista varmasti hanki, tai jos hankin, niin en varmasti hanki sellaista jossa on nettiliittymä! Enkä varmasti osta lippua etukäteen tietokoneella, koska ei ole älypuhelinta, jolla sen lipun voisi näyttää eikä ole tulostinta jolla sen lipun voisi tulostaa! Eikä lähellä ole kirjastoa, jonne voisi mennä ostamaan/tulostamaan lipun! Ja vaikka olisikin, niin eihän sinne nyt voi mennä töiden jälkeen, koska seuraava juna lähtee vasta 1,5 tunnin kuluttua ja pitää ehtiä just nyt heti lähtevään junaan! Eikä voi ostaa etukäteen lippua koska työnantaja käskee tekemään ylitöitä joten en tiedä monelta pääsen töistä! Enkä voi ostaa kuukausilippua, koska en käytä lähijunia säännöllisesti!

Unohtuiko tästä listasta jotain? Saa täydentää!

Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös ne liput ole voimassa pari päivää siitä päätetystä alkamishetkestä lähtien? :o Tuskin sä yli kahta vuorokautta teet ylitöitä putkeen.

Vierailija
298/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustettaisiinkin sellainen maitojuna, joka myisi maitoa tai vaikkapa rintamaitoa. Lisäksi palvelukassalla, jossa maitoa ostetaan suoraan maitolaiturilta, myy R-kioskin tavoin myös lippuja junaan?

VR:n ei tarvitse sisällyttää elinkeinoonsa lippujen tai arvopapereiden myyntiä, varsinkaan lähijunissa. On ihme, että viellä 2017 pidettiin näin laajoja palveluja.

Vierailija
299/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole lähellä R-kioskia! Ei ne lippuautomaatit toimi! En omista älupuhelinta enkä sellaista varmasti hanki, tai jos hankin, niin en varmasti hanki sellaista jossa on nettiliittymä! Enkä varmasti osta lippua etukäteen tietokoneella, koska ei ole älypuhelinta, jolla sen lipun voisi näyttää eikä ole tulostinta jolla sen lipun voisi tulostaa! Eikä lähellä ole kirjastoa, jonne voisi mennä ostamaan/tulostamaan lipun! Ja vaikka olisikin, niin eihän sinne nyt voi mennä töiden jälkeen, koska seuraava juna lähtee vasta 1,5 tunnin kuluttua ja pitää ehtiä just nyt heti lähtevään junaan! Eikä voi ostaa etukäteen lippua koska työnantaja käskee tekemään ylitöitä joten en tiedä monelta pääsen töistä! Enkä voi ostaa kuukausilippua, koska en käytä lähijunia säännöllisesti!

Unohtuiko tästä listasta jotain? Saa täydentää!

Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös ne liput ole voimassa pari päivää siitä päätetystä alkamishetkestä lähtien? :o Tuskin sä yli kahta vuorokautta teet ylitöitä putkeen.

Toi lista oli siis parodiaa näistä kaikista täällä esitetyistä tekosyistä :)

Vierailija
300/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikki ja pinoon.

Sinkkumies

Tätä tarkoitan, jos specit eivät vaihtelisi. Ikävä kyllä ne vaihtelevat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi