Hölmöläisten maa?Junissa kiertää nyt 2 konduktööriä tarkistamassa matkustajien lippuja, mutta lipunmyynti on junissa lopetettu
Tarkastusmaksu ilman lippua matkustavalle 80 euroa.
Lippunmyynti lähijunassa lopetettu,koska VR haluaa "parantaa asiakaspalveluaan".
Kommentit (356)
Ihan paskaa.
Löytyy mulla matkakortti, mutta kaikilta ei löydy.
Löytyy älyluuri, mutta kaikilla ei semmoista ole.
Tai jos loppuu akku, mitäs sit?
No R-kioskilta saa lipun, mut liikkuuhan niitä junia myös kioskien sulkemisajan jälkeen?
Sit on ne pömpelit joiden päällä on lappu "epäkunnossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti älyävät asentaa todellakin toimivat lipunmyyntikoneet joka ikiselle asemalle.
Asiallisesti homma pitäisi tehdä niin, että
kaikilla asemilla on portilla lipunmyyntiautomaatteja rivi ja/tai lipunmyyntiluukku
ja laiturille pääsee vain lipulla.
Sama homma metroihin.
Pysyisi asemat siistinä ja kunnossa ja pummit poissa junista.
Näin.
Kysykää miksi näin ei tehdä?
Hsl:n facebookista:
Kustannusten järkevöittämisestä on toki kyse. HSL-alueella noin 1,6 prosenttia lipuista myytiin junissa. Rahankäsittelystä syntyi myynnin lisäksi myös kustannuksia. Kertalippuja myydään ylipäätään nykyisin hyvin vähän, sillä matkakortin suosio on lisääntynyt merkittävästi. Myös erilaiset mobiilisovellukset ovat tulleet käyttöön. Kännykkäsovellusta käyttämätön kertalipun tarvitsija voi ostaa kioskilta pahvisen kertalipun ennakkoon. Automaatteja asennetaan mahdollisimman ripeästi, pahoittelut niiden viivästymisestä!
Me lähiliikenteen matkustajat ollaan yleensä paikallisia. Paljon siinä tarvitseekin konduktööriltä "opastusta kaikissa matkustamiseen liittyvissä asioissa" kun matkustaa tuhannetta kertaa Leppävaarasta Helsinkiin. Ainoa palvelu mitä ikinä olen tarvinnut on se lipun ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
Löytyy mulla matkakortti, mutta kaikilta ei löydy.
Löytyy älyluuri, mutta kaikilla ei semmoista ole.
Tai jos loppuu akku, mitäs sit?
No R-kioskilta saa lipun, mut liikkuuhan niitä junia myös kioskien sulkemisajan jälkeen?
Sit on ne pömpelit joiden päällä on lappu "epäkunnossa".
Minulla taas on ainoana puhelimena työsuhdepuhelin, enhän mä sillä voi vapaa-ajan matkalippuja ostella.
Vierailija kirjoitti:
Milllähän puhelimella sais ostettua? Käykö tavallinen puhelin kun ei kaikilla ole älypuhelinta?
Minulla ei kestä akku koko päivää
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos junaliput on loppuunmyyty? Ennen pystyi sen lipun ostamaan junasta. Maksetaanko 80€ että pääsee perille :D
Loppuunmyyty? Miten lähijunan liput voi olla loppuunmyyty?
Vierailija kirjoitti:
Hsl:n facebookista:
Kustannusten järkevöittämisestä on toki kyse. HSL-alueella noin 1,6 prosenttia lipuista myytiin junissa. Rahankäsittelystä syntyi myynnin lisäksi myös kustannuksia. Kertalippuja myydään ylipäätään nykyisin hyvin vähän, sillä matkakortin suosio on lisääntynyt merkittävästi. Myös erilaiset mobiilisovellukset ovat tulleet käyttöön. Kännykkäsovellusta käyttämätön kertalipun tarvitsija voi ostaa kioskilta pahvisen kertalipun ennakkoon. Automaatteja asennetaan mahdollisimman ripeästi, pahoittelut niiden viivästymisestä!
Näinpä. Harva ostaa lippua junasta. Mä oon ehkä 3 kertaa nähnyt viimeisen neljän vuoden aikana, että joku ostaa lipun junasta. Mutta ehkä se johtuukin siitä, että kuljen vain Helsingin sisällä. Mutta jokatapauksessa tottakai se on järkevää lopettaa kustannuksia aiheuttava palvelu, joka ei tuota paljon mitään!
Ihmeellistä, että KAIKKI ne älypuhelittomat ja harvoin lähijunalla matkustavat ovat eksyneet juuri AV:lle juuri tähän ketjuun valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen lipun voi ostaa, jos on vain käymässä Suomessa eikä ulkomaisessa kännykässä ole nettiä saati mitään VR:n appia? Vierailen Helsingissä pari kolme kertaa vuodessa ja jo reilun vuoden ajan on vakkariaseman lippuautomaatti ollut suljettuna. Ärrän aukioloajat ei myöskään aina mätsää junien aikatauluihin, jos nyt Ärrä ylipäätään on edes lähistöllä.
Juuri näin kävi minulle viimeksi kun olin Suomessa käymässä. Etsin helsingin rautatieasemalta mahdollisuutta ostaa lipun lähijunaan ihan perinteisesti rahalla, siis käteisellä. Sitä mahdollisuutta ei ollut olemassa. Onneksi junasta lipun ostaminen onnistui vielä silloin. Seuraavalla reissulla ei sitten ole enää sitäkään mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen lipun voi ostaa, jos on vain käymässä Suomessa eikä ulkomaisessa kännykässä ole nettiä saati mitään VR:n appia? Vierailen Helsingissä pari kolme kertaa vuodessa ja jo reilun vuoden ajan on vakkariaseman lippuautomaatti ollut suljettuna. Ärrän aukioloajat ei myöskään aina mätsää junien aikatauluihin, jos nyt Ärrä ylipäätään on edes lähistöllä.
Juuri näin kävi minulle viimeksi kun olin Suomessa käymässä. Etsin helsingin rautatieasemalta mahdollisuutta ostaa lipun lähijunaan ihan perinteisesti rahalla, siis käteisellä. Sitä mahdollisuutta ei ollut olemassa. Onneksi junasta lipun ostaminen onnistui vielä silloin. Seuraavalla reissulla ei sitten ole enää sitäkään mahdollisuutta.
Olit Helsingin rautatieasemalla? Etkä löytänyt R-kioskia? Asema-aukion ärrä on 24/7 auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, ettei yksikään niistä lukemattomista lipunmyyntiautomaateista toiminut silloin? Niihinhän käy käteinen. Kuinka kauan matkastasi oli? Ärrältä on saanut VR:n lippuja jo aika pitkään ja HSL:n vielä pidempään. Rautatientorilla on lähemmäs kymmenen ärrää ja niistä ainakin yksi on 24/7 auki.
Vierailija kirjoitti:
Me lähiliikenteen matkustajat ollaan yleensä paikallisia.
Paljon siinä tarvitseekin konduktööriltä "opastusta kaikissa matkustamiseen liittyvissä asioissa"
kun matkustaa tuhannetta kertaa Leppävaarasta Helsinkiin.
Ainoa palvelu mitä ikinä olen tarvinnut on se lipun ostaminen.
Niin.
Millä logiikalla sen lähijunalipun ostaminen on ihan jees jostain whoknowswhere R-kioskilta, mutta aivan v_tun ylivoimaisen vaikeaa myydä paikanpäältä siitä lähijunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me lähiliikenteen matkustajat ollaan yleensä paikallisia.
Paljon siinä tarvitseekin konduktööriltä "opastusta kaikissa matkustamiseen liittyvissä asioissa"
kun matkustaa tuhannetta kertaa Leppävaarasta Helsinkiin.
Ainoa palvelu mitä ikinä olen tarvinnut on se lipun ostaminen.
Niin.
Millä logiikalla sen lähijunalipun ostaminen on ihan jees jostain whoknowswhere R-kioskilta, mutta aivan v_tun ylivoimaisen vaikeaa myydä paikanpäältä siitä lähijunasta.
Sen takia, että harva ostaa sen lipun junasta. VR ja HSL (tai kuka ikinä analysoi matkustajien ostokäyttäytymistä) ovat todenneet, että junalipunmyyntiä ei tarvita, koska se aiheuttaa enemmän kustannuksia kuin tuloja. Ihan loogista. Katsos kun enemmistö käyttää sitä matkakorttia tai ostaa (Helsingin sisäisen) tekstarilipun tai ostaa appsin tai netin kautta lipun tai käyttää niitä lippuautomaatteja tai käy siellä halvatun ärrällä ostamassa yhden tai useamman kertalipun. Hyvin hyvin harva on nykyään ilman älypuhelinta tai sitten ne, jotka harvakseltaan käyttää lähijunia, on yleensä turisteja, jotka saapuu joka tapauksessa maamme pääkaupunkiin joka on täynnä R-kioskeja (rautatieasemalla itsessään on ties kuinka monta).
Hyvin hyvin hyvin harva tarvitsee yksittäisen lipun jonnekin Ainola-Mäntsälä -välille, ja silloin tämä yksittäinen asiakas voi hommata lippunsa netistä/appsista/ärrältä/lippuautomaatista. KOSKA JUNALIPUNMYYNTI TUOTTAA LIIKAA KUSTANNUKSIA TUOTTOIHIN NÄHDEN! Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa käyttää lipunmyyntiautomaatteja niin miksi ette ostaisi ihan lipunmyyntitiskiltä missä palvelee ihan ihminen?
Useilla asemilla lipunmyyntiskit on lopetettu, vaikka asema olisi muuten aktiivikäytössä. Usein nuo automaatit ovat myös epäkunnossa.
Korrrrjaisivat edes!
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran älypuhelimellani lipun Hyvinkäältä Helsinkiin. VR otti maksun, muttei koskaan lähettänyt lippua. Tarkastajia ei sillä matkalla onneksi tullut vastaan, mutta olisivatkohan uskoneet lipun olemassaoloa, jos minulla oli todiste vain nettipankin kautta?
Itsellä kävi kerran sama. Selitin tilanteen tarkastajalle ja näytin puhelimeni netillä sähköpostista sinne saamaani kuittia/tilausvahvistusta matkalipustani. Onneksi tarkastaja uskoi syyni. Ei sovelluksien ja automaattienkaan varaan voi ihan täysin laskea.
Tämä ei ole fiksu juttu.
Konduktöörit kiertää tarkistamassa lippuja mutta eivät saa uudistuksen vuoksi myydä niitä.
Lippu pitää ostaa R-kioskilta kunhan kioski aukeaa ja katsoo missä se sijaiitsee, ellei matkustajalla ole mobiililaitetta ja hän nousee junaan asemalta missä ei ole lipunmyyntiautomaattia.
Tämä on tyhmä juttu.