Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölmöläisten maa?Junissa kiertää nyt 2 konduktööriä tarkistamassa matkustajien lippuja, mutta lipunmyynti on junissa lopetettu

Vierailija
19.06.2017 |

Tarkastusmaksu ilman lippua matkustavalle 80 euroa.
Lippunmyynti lähijunassa lopetettu,koska VR haluaa "parantaa asiakaspalveluaan".

Kommentit (356)

Vierailija
301/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihan ymmärrä mikä tässäkin on nyt niin kamalaa :D Ostakaa ne liput etukäteen hyvät ihmiset! Lipunmyyntiautomaatista asemalta, ärrältä tai puhelimella. Huono tsägä jos mikään näistä ei ole toiminnassa; sitten varmaan täytyy keksiä jokin muu kulkuneuvo. Miten yhdestä lipun ostamisesta saa tällaisen äläkän. Cmoon.

Mutta kun ei ole lähellä R-kioskia! Ei ne lippuautomaatit toimi! En omista älupuhelinta enkä sellaista varmasti hanki, tai jos hankin, niin en varmasti hanki sellaista jossa on nettiliittymä! Enkä varmasti osta lippua etukäteen tietokoneella, koska ei ole älypuhelinta, jolla sen lipun voisi näyttää eikä ole tulostinta jolla sen lipun voisi tulostaa! Eikä lähellä ole kirjastoa, jonne voisi mennä ostamaan/tulostamaan lipun! Ja vaikka olisikin, niin eihän sinne nyt voi mennä töiden jälkeen, koska seuraava juna lähtee vasta 1,5 tunnin kuluttua ja pitää ehtiä just nyt heti lähtevään junaan! Eikä voi ostaa etukäteen lippua koska työnantaja käskee tekemään ylitöitä joten en tiedä monelta pääsen töistä! Enkä voi ostaa kuukausilippua, koska en käytä lähijunia säännöllisesti!

Unohtuiko tästä listasta jotain? Saa täydentää!

Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös ne liput ole voimassa pari päivää siitä päätetystä alkamishetkestä lähtien? :o Tuskin sä yli kahta vuorokautta teet ylitöitä putkeen.

Toi lista oli siis parodiaa näistä kaikista täällä esitetyistä tekosyistä :)

Ah, mä olen näköjään jo niin väsy etten ymmärrä edes huumoria :P

Vierailija
302/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli juttua, että HSL pyrkii eroon myös muovisista matkakorteista.

Tilalle tulisi pahvinen kertamatkakortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika hölmöä olisi HSL:ltä! Kamala investointi uusiin matkakortinlukijoihin ja sitten ne vaan poistettaisiin :'D En usko. Ensi vuonna tulee uudet matkakortit (joita voi mm. ladata netissä), joten olisi vähän hölmöä investoida ensin niihinkin ja sitten vaan poistaa ne käytöstä...

Vierailija
304/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika hölmöä olisi HSL:ltä! Kamala investointi uusiin matkakortinlukijoihin ja sitten ne vaan poistettaisiin :'D En usko. Ensi vuonna tulee uudet matkakortit (joita voi mm. ladata netissä), joten olisi vähän hölmöä investoida ensin niihinkin ja sitten vaan poistaa ne käytöstä...

Raukka luulee vain saavansa jonkun pääkaupunkiseutulaisen paniikkiin tuolla.

Vierailija
305/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ei ole konnareita ollenkaan junissa, mutta joka asemalla on taatusti toimivat lipunmyyntiautomaatit, yleensä useampi. Voi maksaa kortilla tai käteisellä. Lisäksi on app olemassa myös, jota toki voi käyttää sekä kuukausikorttisysteemi.

Muuten ihan hyvä VR, mutta anna mun nauraa tolle "lippuja Ärrältä". Siis kuka lähtee asemalta juoksemaan kioskille ostamaan matkalippua?? Ja hankkisivat oikeasti toimivat automaatit joka asemalle.

Vierailija
306/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junan vakiasiakkaat ei tosiaan tajua, kuinka typerä systeemi on satunnaiselle matkustajalle tai turistille. Mun on esim. helpompi käyttää junaa Lontoossa tai Pariisissa kuin suomenkielisenä Helsingissä. Ja te jaksatte vielä kehua Systeemiä.

Lontoossa ostan lipun automaatista, Suomessa ostan lipun automaatista. Lontoossahan helpottui hommat kun Oyster cardinkin saa nykyään automaatista lähes jokaiselta metroasemalta. 

Vierailija
307/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa ei ole konnareita ollenkaan junissa, mutta joka asemalla on taatusti toimivat lipunmyyntiautomaatit, yleensä useampi. Voi maksaa kortilla tai käteisellä. Lisäksi on app olemassa myös, jota toki voi käyttää sekä kuukausikorttisysteemi.

Muuten ihan hyvä VR, mutta anna mun nauraa tolle "lippuja Ärrältä". Siis kuka lähtee asemalta juoksemaan kioskille ostamaan matkalippua?? Ja hankkisivat oikeasti toimivat automaatit joka asemalle.

No niitä saa sieltä ärrältä just koska nämä toistaitoiset oman elämänsä antisankarit tarvitsee jonkun ihmisen avukseen että osaavat ostaa sen saman jokela - helsinki lipun jonka ovat jo 50 kertaa aiemminkin ostaneet. Muille riittää ne automaatit ja kännyappsit. Ja varmaan moni eläkeläinenkin noita vaihtoehtoisia ostotapoja arvostaa.

Vierailija
308/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niitä saa sieltä ärrältä just koska nämä toistaitoiset oman elämänsä antisankarit tarvitsee jonkun ihmisen avukseen että osaavat ostaa sen saman jokela - helsinki lipun jonka ovat jo 50 kertaa aiemminkin ostaneet. Muille riittää ne automaatit ja kännyappsit. Ja varmaan moni eläkeläinenkin noita vaihtoehtoisia ostotapoja arvostaa.

Jep. Ei VR:ää kiinnosta, jos joku yksinäinen älypuheliton urpo ei osaa ostaa lippua muualta kuin junasta ja se uhkailee että "En enää ikinä käytä junaa!!! Nih!!"

Ei VR:ää kiinnosta.

Vierailija
309/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoahan tässä on saada ärrälle lisää asiakkaita. Yksi syy miksi en ole enää töissä siellä. Lisää työtä mutta se ei näy palkassa vaan joku muu säästää itä että ne joutui tekemään jatkuvasti enemmän ja asiakkaat valittaa sitten sinne kun ei vrn oma sovellus toimi. Ehkä se p aska on korjattu sitten.

Vierailija
310/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei VR:ää kiinnosta, jos joku yksinäinen älypuheliton urpo ei osaa ostaa lippua muualta kuin junasta ja se uhkailee että "En enää ikinä käytä junaa!!! Nih!!"

Ei VR:ää kiinnosta.

Totta, ei kiinnosta. Tämä on sitä parannettua asiakaspalvelua :)

Vierailija
311/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus Bernerille:

Nosta junalipun hintoja 500%. Nää idiootit kehuis sitäkin.

Ei, en kehuisi. Mutta miksi valittaisin jostain, joka ei haittaa mua? Ei mua haittaa, että junissa ei myydä enää lippuja. Mulla on lippu aina ennen junaan nousemista, niin ei tää uudistus kiinnosta mua paskan vertaa.

Itsekkyystesi on ...

Vierailija
312/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait sitä nyt 50 kerran jälkeen osaa ostaa, mutta jos olet koko aikuisikäsi ajanut autolla, on aivan liian työlästä ajaa kerran vaihteeksi junalla. Ekaksi opiskelet VR:n nettisivut, sitten valitset 5 vaikeasta vaihtoehdosta edullisimman jos löydät (mulle neuvoivat senkin lipunmyyjät, kun ei olla ihan yksinkertaista firman tunnuksilla, kun ei onnistu samalla tavalla kuin omalla kortilla) ja yrität olla mogaamatta. Ei kovin helppoa, jos et edes tiedä millä systeemillä sinne naapurikylän rautatieasemalle edes pääsee, kun omalta asemalta junat ei enää kulje kuin kerran päivässä. Ens vuonna sinnekin muuttaa joku hippipariskunta tuunaamaan siitä 500-neliöistä kotia. Joku muuten olette jättäneet hintatarjouksen stadin rautatieasemasta? Sekin lienee kohta kaupan.

Vierailija
313/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoahan tässä on saada ärrälle lisää asiakkaita. Yksi syy miksi en ole enää töissä siellä. Lisää työtä mutta se ei näy palkassa vaan joku muu säästää itä että ne joutui tekemään jatkuvasti enemmän ja asiakkaat valittaa sitten sinne kun ei vrn oma sovellus toimi. Ehkä se p aska on korjattu sitten.

Epäilen vahvasti koska ei niitä automaatteja edes saatu asemille vaikka tämän hienon uudistuksen päivämäärä oli jo ajat sitten tiedossa. Hyvä toteutus ja palvelu. Miten meni noin omasta mielestä, vr?

Vierailija
314/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan tunarit tyylistä idiotismia.

Vähän sama kuin otetaan kaupankassalta työ pois mutta laitetaan se palvelemaan noin muuten.

Valtion rautateita yritetään rikkoa ihan tahallaan.

Oikeistoko se nakertaa?

Vierailija
315/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on vielä hölmömåää? ostat lipun ja sitä ei tarkisteta. tänään kaksi kertaa piiiitkässä lähijunassa. ei konduktöörejä ollenkaan välillä järvenpää-helsinki.

huvittaa se vr:n palveluselitys. säästöä se on kun junissa ei ole konnareita ollenkaan.

entäs turvallisuusnäkökohta?

matkustajien pitää olla valppaana taltuttamaan vaikka teeroristit tarvittaessa.

konnarihan kutsuu normaalisti vartijan tai poliisin

Vierailija
316/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait sitä nyt 50 kerran jälkeen osaa ostaa, mutta jos olet koko aikuisikäsi ajanut autolla, on aivan liian työlästä ajaa kerran vaihteeksi junalla. Ekaksi opiskelet VR:n nettisivut, sitten valitset 5 vaikeasta vaihtoehdosta edullisimman jos löydät (mulle neuvoivat senkin lipunmyyjät, kun ei olla ihan yksinkertaista firman tunnuksilla, kun ei onnistu samalla tavalla kuin omalla kortilla) ja yrität olla mogaamatta. Ei kovin helppoa, jos et edes tiedä millä systeemillä sinne naapurikylän rautatieasemalle edes pääsee, kun omalta asemalta junat ei enää kulje kuin kerran päivässä. Ens vuonna sinnekin muuttaa joku hippipariskunta tuunaamaan siitä 500-neliöistä kotia. Joku muuten olette jättäneet hintatarjouksen stadin rautatieasemasta? Sekin lienee kohta kaupan.

Sitten varmaan kannattaa jatkaa sillä autolla ajamista, jos junailu on noin vaikeaa.. ei kukaan sinua puukolla uhaten pakota menemään junalla. VR:ää ei myöskään kiinnosta, että juuri sinä et tuo rahojasi heidän kassaansa.

Vierailija
317/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa vaikka toisen konduktöörin kiskobussiin Nurmes-Joensuu -välille. Siellä sitä joutuu ajelemaan ihan ilman henkilökuntaa, no onhan siellä vielä veturinkuljettaja sentään. Lippuja ei luonnollisestikaan myydä asemalla, kuten ei koko Itä-Suomessa millään asemalla.

Vierailija
318/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on vielä hölmömåää? ostat lipun ja sitä ei tarkisteta. tänään kaksi kertaa piiiitkässä lähijunassa. ei konduktöörejä ollenkaan välillä järvenpää-helsinki.

huvittaa se vr:n palveluselitys. säästöä se on kun junissa ei ole konnareita ollenkaan.

entäs turvallisuusnäkökohta?

matkustajien pitää olla valppaana taltuttamaan vaikka teeroristit tarvittaessa.

konnarihan kutsuu normaalisti vartijan tai poliisin

Eihän niitä oo ennenkään tarkistettu? Mä oon käyttänyt lähijunaa viimeisen kahden vuoden aikana säännöllisesti ja vain kolme kertaa kohdalleni on osunut tarkastaja. Silti olen kuuliaisesti aina lippuni ostanut.

Mutta turvallisuudesta olen samaa mieltä. Iltaisin konnarit ovat joka junassa, mutta voihan sitä tapahtua uhkatilanne päivälläkin juuri silloin kun konnaria ei ole paikalla.

Vierailija
319/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisipa vaikka toisen konduktöörin kiskobussiin Nurmes-Joensuu -välille. Siellä sitä joutuu ajelemaan ihan ilman henkilökuntaa, no onhan siellä vielä veturinkuljettaja sentään. Lippuja ei luonnollisestikaan myydä asemalla, kuten ei koko Itä-Suomessa millään asemalla.

Kyllähän kaukojunissa on konduktöörit! Jos ei ole, niin pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluun!

Vierailija
320/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vieläki siellä ja voin todeta, että ei ne jutut vieläkään toimi :D VR:n sovelluksessa on harvoin vikaa, mutta kaikessa muussa onkin. Yks päivä ei koko kassa toiminut millään kioskilla.

Olen myös tuohtunut, ettei lisätyö näy palkassa. Mutta kun eihän tosta matkakortin latauksesta tai junalippujen ostosta melkein mitään tule kauppiaalle. Ne asiakkaat harvoin ostaa muuta tai sitten se on yks suklaapatukka tai vesipullo. Eri palveluiden haaliminen ei siis erityisemmin tuo rahaa kioskille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi