Ketuttaa nämä hoitsun palkat. Taas vain 1600 € tilille!
Kommentit (55)
Vierailija:
hoitajat ei ansaitse niinkään isoja palkkoja
Niillä aloilla vaan ollaan niin huonosti järjestäydytty, kaikki kuuluvat eri liittoihin ja lisäksi usein hoitoalojen naiset ovat ihme marttyyrejä, jotka eivät kapinoi työolojaan! Eihän tuollaisilla palkoilla kohta pysty elämään ns. normaalia elämää. Ainakin tarvitaan suht hyvätuloinen mies talouteen. Yksin noilla palkoilla on tosi tiukkaa maksella vuokria pk-seudulla.
niin jaksavat hetken aikaa esittää " normaalia" lääkärinpelossa ja
-kunnioituksessaan.
Vierailija:
Niillä aloilla vaan ollaan niin huonosti järjestäydytty, kaikki kuuluvat eri liittoihin ja lisäksi usein hoitoalojen naiset ovat ihme marttyyrejä, jotka eivät kapinoi työolojaan! Eihän tuollaisilla palkoilla kohta pysty elämään ns. normaalia elämää. Ainakin tarvitaan suht hyvätuloinen mies talouteen. Yksin noilla palkoilla on tosi tiukkaa maksella vuokria pk-seudulla.
Vierailija:
Vierailija:
Ootko leipomoalalla?
t. toinen elintarviketyöläinen
Vierailija:
assarina media-alan yrityksessä.
Paitsi ehkä se joku tässä ketjussa, joka sanoi olevansa työtön. No, eihän työttömän kuulukaan saada yhtä paljon kuin työssäkäyvä - täytyyhän työntekoon joku kannustin olla. Vaikka Suomessa kun ollaan niin taitaa olla niin, että työttömät pääsevät erilaisten tukien ansiosta helposti samaan tulotasoon kuin esim. hoitsut.
Olen seurannut sitä muutaman viikon työkokeilussa ja hatunnosto kaikille hoitsuille.
Alkupalkka suunnilleen sama bruttona...
Vierailija:
Paitsi ehkä se joku tässä ketjussa, joka sanoi olevansa työtön. No, eihän työttömän kuulukaan saada yhtä paljon kuin työssäkäyvä - täytyyhän työntekoon joku kannustin olla. Vaikka Suomessa kun ollaan niin taitaa olla niin, että työttömät pääsevät erilaisten tukien ansiosta helposti samaan tulotasoon kuin esim. hoitsut.
Ainakin postinjakajilla varhaiskannossa tosi aikainen töihinlähtö...
Veli on posteljooni ja saa melkein saman.
Harvemmin teen ylitöitä ja vähemmän yötöitä kuin aamuja ja iltoja. Ja mä vasta alotin hommat vuosi sitten. Vanhemmat työntekijät saa enemmän!!!!
Tuota tuota...meijeri ala... Onko leipomo työläisellä palkka samaa tasoa? Pr pitäs nousta kuukauden päästä...
1350e/kk. Työaikana on ma-pe 8-16.
Eli bruttona palkka on 1733e.
Esimerkiksi sydänosastolla ja teholla työsopimuksessa lukee, että ei saa mennä lakkoon, koska osaston toiminnan on jatkuttava. Tietäähän sen, että ei lakko ole tehokas jos siihen ei kaikki osallistu. Jos hoitsut oikeasti menis lakkoon niin kaikki paska kaatuis vaan niiden omaan niskaan. Potilaat ja varsinkin omaiset valittaisivat ihan kympillä.
Itse valmistun pian sairaanhoitajaksi ja ärsyttää tietysti vähän tuo palkkojen pienuus. Menen leikkaussaliin, joten se ei ole niin raskasta työtä kuin osastotyö. Itse pidän leikkaussalityöstä äärettömän paljon eikä palkka ole muutoin tärkeä, kunhan tulee toimeen hyvin. Ja kyllähän minä tulen kun miehelläkin riittää töitä opettajana. Kummankaan palkka ei ole järisyttävä, mutta kyllä niillä yhteensä saa ihan hyvän elintason.
Itseäni kun ei mikään akateeminen ammatti oikeasti kiinnosta. Pakkohan sitä on valita semmoinen ammatti, mitä jaksaa tehdä pitkään. Ja jos mua rupee jossain vaiheessa tympimään palkkojen pienuus, niin pitää lähteä opiskelemaan lisää ja saada palkankorotusta siten.
Nyttenhän on nimittäin tulossa ihan kaikkialle Suomeen tämä palkkaluokitus. Työn vaativuuden mukaan saa palkkaa ja kaikki erikoistumisopinnot nostavat palkkatasoa. Kannustaa opiskelemaan ja päivittämään tietoja.
Missä olet töissä,kun sinulla on päivätyö? Jossain päivätoimintakeskuksessa? T: Itse LH,joka tahtoo PÄIVÄtyön! :)
työtä ja toimeentuloa,kaikilla ei ole edes työtä. Kummaa tyytymättömyyttä sellaiselta jolla on työpaikka!
En paljasta enempää kuin et iso elintarvikealan firma...tuotannon alkupäässä...tuo 2800 ekeä on parhaimpina kuukausina...normaalistikkin 2400 nettona