Ystävä hajottaa ennemmin tavaransa, jotka aikoo heittää pois, kuin antaisi tarvitseville
Olin hänen luonaan ja ihmettelin kun hän rupesi pistämään ehjää siistiä kenkätelinettä palasiksi. Sanoi, että siitä ei tule sitten enää hyötymään kukaan muukaan hänen kustannuksellaan ja että tekee niin kaikelle pois heittämälleen. Minusta aika kummallinen ajatusmaailma?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä? Mäkin nakkaan kaikki tavarat huonekaluista vaatteisiin menemään, jos en niitä tartte. En ala myymään mitään, koska rahaa on ihan tarpeeksi muutenkin. Enkä anna ilmaiseksi yhtään mitään kenellekään, koska inhoan ihmisiä muutenkin.
Ainoa, mihin annan rahaa, on eläinsuojeluyhdistykset ja vien niihin ruokasäkkejä yms.
Miksi et myy niitä tarpeettomia tavaroitasi ja lahjoita rahoja eläinsuojeluyhdistykselle?? Nyt heität vain rahaa kaatopaikalle ja onko siinäkään järkeä vaikka sinulla itselläsi rahaa riittääkin? Voipa olla että joku maksaisi vähän enemmänkin kun kertoisit että rahat menee lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen.
Entä jos lahjoittaisit ne tavarasi jollekin jolla on lemmikkejä ja hän myisi ne pois jotta saisi hyvää hoitoa omalle lemmikilleen. Monilla pienituloisilla on koiria ja kissoja mutta ei varaa lääkärimaksuihin. Tekisit siinäkin eläimille hyvän työn.
Mikä ihme tuo nyt on? Ennen valtion laitosten poistoon menevien autojenkin moottorit rikottiin kaatamalla niihin pieniä kiviä, ettei seuraava omistaja hyötyisi niistä. Samoiten isot hotellit, laitokset yms. tuhoavat pääsääntöisesti kaiken poistoon menevän tavaran samoista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis entinen kaveri mulle. En voi käsittää moista luonnonvarojen tuhlaamista
Ootpa ihana ystävä
Vähän OT, mutta ihmissuhteiden idea on, että tyypit joilla on samat arvot ja maailmankatsomus tulee toimeen keskenään, miksi pitäisi väkisin kaveerata jonkun kanssa, jonka toimintaa ei hyväksy?
Ap:n kaverin touhu on kyllä järjetöntä, siis tarpeeksi typerää sekin että heittää hyvää tavaraa roskiin, mutta vielä älyttömpää ensin rikkoa tavara, ettei kukaan hyödy "hänen kustannuksellaan".
Jos tekee liian pahaa antaa vanhat rojut pois, yrittäisi edes myydä ne ennemmin.
Mielestäni turha tavara kannattaa kyllä ihan vain antaa pois. Meidän kerrostalossa porukka tuo tarpeetonta mutta käyttökelpoista tavaraa rappukäytävään "saa ottaa"-lapulla.
Samat tyypit vainoo mustasukkaisina exiään. Narsismia.
En nyt ehkä kenkätelinettä pistäisi hajalle,mutta en kyllä anna tai myy puoli-ilmaisin kalliita vaatteita joihin olen kyllästynyt.Pistän ne suoraan roskiin koska heillä joilla ei niihin ole varaa,ei ole oikeutta käyttää niitä minun kustannuksellani.Hankkikoon kaupasta sitä mihin omat rahat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se kateus siitä että joku osaa tienata poisannetulla tavaralla. Siskoni on vähän samanlainen. Yritti myydä tavaroitaan kirppiksellä ja kauppa kävi huonosti. Tarjouduin ostamaan osan tavaroista sillä hinnalla mitä oli hinnoitellut. Ei kelvannut, tiesi kyllä että minä saan ne myytyä paremmalla hinnalla kun olen sisukkaampi ja pitkäpinnaisempi. Mieluummin antaa lahjoituksena pois tai heittää roskiin kuin huolii minulta sen saman summan jonka olisi saanut kirppikselläkin jos joku ventovieras olisi ostanut. Selvennykseksi vielä; minä olen pitkäaikaistyötön asuntovelkainen ja hän hyvätuloinen :D Viimeksi tosin lahjoitti (omasta tahdostaan) mulle jotain lasten pikkuleluja ja sain osan myytyä pois heti ja voin kuvitella miten kiehuu nyt kateuksissaan kun sain vajaat kolme euroa rahaa :D Usein hän pyytää jostain huonekalusta jotain tuplahintaa kun minulle tarjoaa ja jos en osta niin myy toiselle puolet halvemmalla. Nauttii muutenkin ihan peittelemättä jos kuulee esimerkiksi minun terveysongelmistani sanoen :"Ai, ei mulla vaan koskaan ole tuollaista ollut!" ja hyväntahtoinen nauru päälle. Lisäksi vielä jos antaa lahjaksi jonkin raaputusarvan, soittaa kohta "hädissään" perään että ethän voittanut päävoittoa :D Viimeksi tosin sain vähän isomman voiton ja ilmoitin hänelle että voi huokaista helpotuksesta, oli vain euron voitto. Näistä saa aina päivän parhaat naurut.
Olette aika erikoinen perhe...
Ollaanko? Millä tavalla? Siskoani pidän kyllä erikoisena, siis erikoisen kateellisena. Itse myyn tavaroita maksaakseni laskuni, kun ei ole elättäjää :) En myisi jos olisi työtä ja säännöllistä tuloa. Taivasalla on kylmä, myös kesällä.
Naureskelette ilkeästi toinen toisillenne. Mulla on kaksi siskoa, vaikea ymmärtää tuommoista...
Kyllä tuollaiselle, joka soittaa lahjojenkin perään hyötyäkseen, vaikka on varakas, saa ja pitääkin nauraa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ehkä kenkätelinettä pistäisi hajalle,mutta en kyllä anna tai myy puoli-ilmaisin kalliita vaatteita joihin olen kyllästynyt.Pistän ne suoraan roskiin koska heillä joilla ei niihin ole varaa,ei ole oikeutta käyttää niitä minun kustannuksellani.Hankkikoon kaupasta sitä mihin omat rahat riittävät.
Mitä ihmettä oletpa hieno ihminen. Sinun kuluneet ryysysi tuskin ovat minkään veroisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissakin heitetään syömäkelpoista ruokaa roskiin.
Vanhaa tietoa ja ulkomailta tuotua propagandaa. Suomessa kauppojen hävikkiruokaa on aina päätynyt kaatopaikalle vain vähän, pääasiassa se on päätynyt hyväntekeväisyyteen, energiantuotantoon, biokaasuksi ja kompostointilaitoksiin. Uusien ohjeistusten myötä yhä enemmän ohjautuu hyväntekeväisyyteen.
Oon ollu kaupassa töissä. Sinne sitä tavaraa mätetään, ehkä pahvilaatikollinen menee lahjoitukseen. Kymmeniä biojäteastioita joihin ladotaan muoveineen ja pakkauksineen vaan kaikki. Tämä vieläpä päivittäin. Ei niitä eilisen lihoja voi mihinkään antaa, ehei, nehän on pilalla eli roskiin vaan. Eilisen maidot viemäriin, ei niitäkään voi lahjoittaa, koska kuka vastaa jos joku sairastuu? Ei kukaan.
Ne lahjotukset on yks kärpäsen kakka. Se on vain näennäistä ja joo, kyllähän joku siitä hyötyy. Mutta turha väittää, ettei se hukkaan menisi. Kyllä menee, koska etenkin pienemmissä marketeissa ja syrjäkylien kaupoissa on vaikeampaa järjestää keräyksiä, joten roskiin se kaikki päätyy.
Näin se menee. Tietyt tuotteet menee lahjoituksen ja toiset roskikseen. Esim joulusta yli jääneet lahjapakkaukset (vaikka nyt joku shampoo+hoitoaine setti paketissa) ei todellakaan päädy hyväntekeväisyyteen. Siihen laitetaan -30% tarra ja ne mitkä eivät mene kaupaksi, heitetään roskikseen. Ei mene köyhille muuta kun elintarvikkeet tai joissain paikoissa jotkut edulliset tavarat voivat mennä. Me heitettiin ROSKIIN saunasettejä (shampoota,saippuaa, pesusientä jne), kestovaippoja, meikkejä ja meikkipusseja, suteja yms koska niitä ei saanut laittaa eteen päin...
Kyllä. Noin se yleensä pitää toimia.
Itse lahjoitan jos kaveripiirissä on tarvetta ja haluan päästä tavarasta eroon. Mutta jos kirppiksellä tai tori.fi -palvelussa yritetään saada rahanarvoista tavaraa melkein ilmaiseksi, niin pistän mieluummin päreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä oletpa hieno ihminen. Sinun kuluneet ryysysi tuskin ovat minkään veroisia.
Toivot vaan että olisikin kuluneita ryysyjä.Taidat itse olla juuri tuollainen joka kärkkyy käytettyä designer-tavaraa.Sorry,mutta et minun rahoillani :)
Kenkätelinettä ei kannata myydä, koska silloin sen ostaja vain haalii lisää kenkiä. Ekolooginen ajattelutapa. Ystäväsi on älykkö.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tietoa ja ulkomailta tuotua propagandaa. Suomessa kauppojen hävikkiruokaa on aina päätynyt kaatopaikalle vain vähän, pääasiassa se on päätynyt hyväntekeväisyyteen, energiantuotantoon, biokaasuksi ja kompostointilaitoksiin. Uusien ohjeistusten myötä yhä enemmän ohjautuu hyväntekeväisyyteen.
Oon ollu kaupassa töissä. Sinne sitä tavaraa mätetään, ehkä pahvilaatikollinen menee lahjoitukseen. Kymmeniä biojäteastioita joihin ladotaan muoveineen ja pakkauksineen vaan kaikki. Tämä vieläpä päivittäin. Ei niitä eilisen lihoja voi mihinkään antaa, ehei, nehän on pilalla eli roskiin vaan. Eilisen maidot viemäriin, ei niitäkään voi lahjoittaa, koska kuka vastaa jos joku sairastuu? Ei kukaan.
Ne lahjotukset on yks kärpäsen kakka. Se on vain näennäistä ja joo, kyllähän joku siitä hyötyy. Mutta turha väittää, ettei se hukkaan menisi. Kyllä menee, koska etenkin pienemmissä marketeissa ja syrjäkylien kaupoissa on vaikeampaa järjestää keräyksiä, joten roskiin se kaikki päätyy.
Näin se menee. Tietyt tuotteet menee lahjoituksen ja toiset roskikseen. Esim joulusta yli jääneet lahjapakkaukset (vaikka nyt joku shampoo+hoitoaine setti paketissa) ei todellakaan päädy hyväntekeväisyyteen. Siihen laitetaan -30% tarra ja ne mitkä eivät mene kaupaksi, heitetään roskikseen. Ei mene köyhille muuta kun elintarvikkeet tai joissain paikoissa jotkut edulliset tavarat voivat mennä. Me heitettiin ROSKIIN saunasettejä (shampoota,saippuaa, pesusientä jne), kestovaippoja, meikkejä ja meikkipusseja, suteja yms koska niitä ei saanut laittaa eteen päin...
Mainitaan nyt vielä, että kyseessä ketju, iso kaupunki, tavaroita (siis leipää jne) haetaan päivittäin. Eli ei ole kyse siitä, etteikö olis ottajia vaan siitä, ettei haluta antaa. Ja nämä käskyt tulevat ylemmältä taholta. Pahaa teki!! Olisin voinut viedä ne itse kotiin :) Ja toinen, pakasteita eivät nämä hyväntekeväisyys järjestöt huoli. Pakastetuotteet menee roskiin. Harmillista, meillä lähes päivittäin tuli jäätelöitä, pakastepizzoja yms minkä ainoa vika oli hajonnut tai auennut pahvi. Itse sisältö vielä erikseen ehjässä muovissa tai kääröissä, mutta pakkauksessa kolhu tai muuta vastaavaa. :( Niitä hakisin itse mielelläni ruokajonoista. Päiväykset kunnossa, mutta kun ei kato kelpaa. Ja tämä johtuu niistä hakijoista eikä ketjuista/kaupoista. Styroksilaatikkoihin ja sieltä arkkupakkaseen... mut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitaan nyt vielä, että kyseessä ketju, iso kaupunki, tavaroita (siis leipää jne) haetaan päivittäin. Eli ei ole kyse siitä, etteikö olis ottajia vaan siitä, ettei haluta antaa. Ja nämä käskyt tulevat ylemmältä taholta. Pahaa teki!! Olisin voinut viedä ne itse kotiin :) Ja toinen, pakasteita eivät nämä hyväntekeväisyys järjestöt huoli. Pakastetuotteet menee roskiin. Harmillista, meillä lähes päivittäin tuli jäätelöitä, pakastepizzoja yms minkä ainoa vika oli hajonnut tai auennut pahvi. Itse sisältö vielä erikseen ehjässä muovissa tai kääröissä, mutta pakkauksessa kolhu tai muuta vastaavaa. :( Niitä hakisin itse mielelläni ruokajonoista. Päiväykset kunnossa, mutta kun ei kato kelpaa. Ja tämä johtuu niistä hakijoista eikä ketjuista/kaupoista. Styroksilaatikkoihin ja sieltä arkkupakkaseen... mut ei.
Et ymmärrä juridisia seurauksia jos jotain sattuu. Tämmöiset tuotteet voidaan kyllä myydä b-luokan tuotteina, jos päiväystä on jäljellä.
Sinkkumies
Haluaako joku valmistaja millään alalla ensin luoda brändiä ja sitten, että heidän tuotteitaan myydään kakkosluokan brändinä?
Näitä asioita ei ehkä tavan kuluttaja käsitä.
Sinkkumies
Itsehän olen ollut mm. mainostoimistossa töissä, mutta en väitä olevani mikään alan expertti, mutta ymmärrän sentään jotain.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minä vien kierrätykseen ennemmin kun annan
puolitituille. Tämä siksi, että kerran annetuani pussillisen lastenvaatteita, eräs haukka kyseli vielä lapsen päällä olevista vaatteista, joko kohta saa. Suuri osa oli mennyt suoraan kirpparille myyntiin.
Tuon takia en kutsu siskoani käymään tai jos kutsun niin piilotan kaikki kivat vaatteet hänen vierailunsa ajaksi ja laitan rösät päälle.
Tunnen tyypin joka leikkaa rikki kaikki vaatteet joita ei enää käytä "ettei kukaan voisi varastaa hänen tyyliään". Käyttää kuitenkin ihan tavallisia ketjuliikkeiden vaatteita ja tyylikin tosi perus farkut-kauluspaita-loaferit-linjaa, ei mitään uniikkia.
Ihmisvihaajille tiedoksi, että monet eläinsuojeluyhdistykset ottavat vastaan tavaralahjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivot vaan että olisikin kuluneita ryysyjä.Taidat itse olla juuri tuollainen joka kärkkyy käytettyä designer-tavaraa.Sorry,mutta et minun rahoillani :)
Minua ei merkit kiinnosta. Olen työssäni tutkinut monien merkkivaatteiden alkuperää, harvoin niissä maksaa mikään muu kuin merkki. En kuvittele että olisin jotenkin hienompi merkkivaatteilla. Voin myös lahjoittaa turhat tavarani pois, koska se ei ole minulta mitenkään pois. Saan hyvän mielen kun lahjoitan enkä tuhoa turhaan roskiin.
Pappan uusi vaimo meni äärimmäisyyksiin.
Pappa oli jo kuollut ja kun tuolle mummonpuolikkalle diagnostoitiin syopä, meni hän polttamaan mokin ettei sukulaiset voi hyotyä siitä.
Lisäksi poltti itsensä myohemmin kotonaan tahallaan tai vahigossa. Kännissä ainakin oli tuolloin.
Miks pitäs antaa ilmatteeksi omaa tavaraa vaikkei sitä ite tarttekaa? Mistä mä tiedän vaikka se ihminen kelle tavarani annan, onki joku pedofiili, naistenhakkaaja, eläinrääkkääjä tai muunlainen paskakasa? Hitto, ostakoot ihmiset omat tavaransa, sitä varten on olemassa liikkeitä, joista niitä saa. Jos ei oo rahaa, niin sitä rahaakin saa käymällä töissä. Jos ei oo töitä, niin rahaa saa myös muulla tavalla. Vaikka pulloja keräämällä.