Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä hajottaa ennemmin tavaransa, jotka aikoo heittää pois, kuin antaisi tarvitseville

Vierailija
19.06.2017 |

Olin hänen luonaan ja ihmettelin kun hän rupesi pistämään ehjää siistiä kenkätelinettä palasiksi. Sanoi, että siitä ei tule sitten enää hyötymään kukaan muukaan hänen kustannuksellaan ja että tekee niin kaikelle pois heittämälleen. Minusta aika kummallinen ajatusmaailma?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä, mutta onhan niitä tyhmiä ihmisiä maailma väärällään. 

Vierailija
2/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis entinen kaveri mulle. En voi käsittää moista luonnonvarojen tuhlaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänenlaisiaan jatkuvan kasvun turvaajia kapitalistinen talous tarvitsee. Kierrätys tekee hallaa kaupalle.

Vierailija
4/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevika, luulee että toisen ilo on itseltä pois. Todennäköisesti muutenkin hankala ihminen.

Vierailija
5/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä. Yleensähän sitä mielummin luopuu tavarasta jos tietää että joku voi vielä käyttää sitä.

Vierailija
6/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissakin heitetään syömäkelpoista ruokaa roskiin.

Vierailija
7/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen olisi pitänyt myydä kenkäteline. Niin tehdään markkinataloudessa. Myydä niin halvalla että menee kaupaksi.

Vierailija
8/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa ja ulkomailta tuotua propagandaa. Suomessa kauppojen hävikkiruokaa on aina päätynyt kaatopaikalle vain vähän, pääasiassa se on päätynyt hyväntekeväisyyteen, energiantuotantoon, biokaasuksi ja kompostointilaitoksiin. Uusien ohjeistusten myötä yhä enemmän ohjautuu hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
9/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa ja ulkomailta tuotua propagandaa. Suomessa kauppojen hävikkiruokaa on aina päätynyt kaatopaikalle vain vähän, pääasiassa se on päätynyt hyväntekeväisyyteen, energiantuotantoon, biokaasuksi ja kompostointilaitoksiin. Uusien ohjeistusten myötä yhä enemmän ohjautuu hyväntekeväisyyteen.

Oon ollu kaupassa töissä. Sinne sitä tavaraa mätetään, ehkä pahvilaatikollinen menee lahjoitukseen. Kymmeniä biojäteastioita joihin ladotaan muoveineen ja pakkauksineen vaan kaikki. Tämä vieläpä päivittäin. Ei niitä eilisen lihoja voi mihinkään antaa, ehei, nehän on pilalla eli roskiin vaan. Eilisen maidot viemäriin, ei niitäkään voi lahjoittaa, koska kuka vastaa jos joku sairastuu? Ei kukaan.

Ne lahjotukset on yks kärpäsen kakka. Se on vain näennäistä ja joo, kyllähän joku siitä hyötyy. Mutta turha väittää, ettei se hukkaan menisi. Kyllä menee, koska etenkin pienemmissä marketeissa ja syrjäkylien kaupoissa on vaikeampaa järjestää keräyksiä, joten roskiin se kaikki päätyy.

Vierailija
10/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää tuhlausta. Minulla on vaatekaapissa kasa talvitakkeja vailla käyttöä; ajattelin syksyn tullen ilmoitella somessa että joka tarvitsee, hakekoot pois. Mitä suotta käyttökelpoista roskiin heittämään.

Vierailija
11/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis entinen kaveri mulle. En voi käsittää moista luonnonvarojen tuhlaamista

Ootpa ihana ystävä

Vierailija
12/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien kierrätykseen ennemmin kun annan

puolitituille. Tämä siksi, että kerran annetuani pussillisen lastenvaatteita, eräs haukka kyseli vielä lapsen päällä olevista vaatteista, joko kohta saa. Suuri osa oli mennyt suoraan kirpparille myyntiin.

Vierailija
13/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee tavaroillaan mitä lystää. Arvostan ystäväsi tinkimätöntä asennetta. Eihän tuosta kukaan muu kärsi kuin hän itse. Pistääkö autonkin aina paskaksi, jos hankkii uuden? Tulee aika kalliiksi tuollainen elämäntapa pidemmällä aikavälillä. Minäkin vosin käyttäytyä noin jos olisi rahaa kuin roskaa.

Vierailija
14/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on periaatteen ihmisiä. koska ei itse hyöty tästä mitään, niin silloin ei muutkaan saa hyötyä. ei siinä mitään että on periaatteita. pitää vaan miettiä että ovatko periaatteet järkeviä.

Vierailija
15/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa savolaiselta.

Vierailija
16/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä omalle tavaralleen just mitä lystää. Kyllä niitä tavaran lahjoittajiakin riittää.

Vierailija
17/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien kierrätykseen ennemmin kun annan

puolitituille. Tämä siksi, että kerran annetuani pussillisen lastenvaatteita, eräs haukka kyseli vielä lapsen päällä olevista vaatteista, joko kohta saa. Suuri osa oli mennyt suoraan kirpparille myyntiin.

Jos annat jollekin käytettyjä lastenvaatteita, ei sinulla ole mitään nokankoputtamista siihen, mitä hän niillä tekee tai millä tavalla hän niistä hyötyy. Ne ovat siinä kohtaa jo hänen. Jos kismittää se rahantulo tutulle, olisithan voinut itsekin myydä ne ja nähdä hintalaputtamisen, viemisen, pöydän siistimisen ja hakemisen vaivan.

Vierailija
18/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todennut, että helpompi hävittää kuin lahjottaa/myydä. Ensinnäkin kaikki ne kysymykset ennen lahjoitusta ja sen jälkeen kaikki reklamaatiot kuinka esim. käytetyssä kenkätelineessä on naarmuja...

Vierailija
19/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Mietitäänpä vähän tarkemmin, ap ja muut. Mahtoikohan kaveri olla oikeasti tosissaan, vai keksikö piruuttaan uhmakkaan perustelun asialle, jonka syyt olivat todellisuudessa vähän muut....

Myös minä teen välillä itse samaa.

Enkä siis sen takia, ettenkö kierrättäisi, jos se olisi HELPOSTI mahdollista. Mutta ei kuulkaa jotakin Ikean halpis hyllyä kukaan huoli, se pitäisi ainakin viitsiä kuskata sille ilmaiseksi kotiin, enkä ala sellaista tekemään. Jo se kuskaaminenkin saastuttaa luontoa, sekajätteessä lastulevyhylly sentään päätyy polttoenergiaksi (ainakin täällä pk-seudulla).

Ja roskiin taas ei voi kokonaisena tuollaisia työntää, vaan ne tosiaan PITÄÄ panna palasiksi.

Eli halvoille käytetyille huonekaluille ei ole oikein kunnollisia kierrätysmahdollisuuksia. Joku laatuhuonekalu kelpaakin kierrätykseen, mutta nyt siis puhumme tavaroista, jotka uutenakin maksavat kympin tai pari.

Vierailija
20/63 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut, että helpompi hävittää kuin lahjottaa/myydä. Ensinnäkin kaikki ne kysymykset ennen lahjoitusta ja sen jälkeen kaikki reklamaatiot kuinka esim. käytetyssä kenkätelineessä on naarmuja...

Nimenomaan!

JOS kyse on (kuten oletettavasti on) halvasta Ikeatyyppisestä hyllystä, jonka uutenakin saa kympillä tai kahdella, sitä ei kukaan osta.

Pitää siis antaa ilmaiseksi. Silloinkin nykyajan "köyhät" haluavat sen hyllyn kuljetettuna kotiinsa ja narisevat, jos käytetty hylly ei ole uudenveroisessa kuosissa. Nähty on.

Ei kuulkaa, ei maksa vaivaa.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän