Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää käyttäkö itsepalvelukassoja

Vierailija
19.06.2017 |

Kaupat näitä nykyisin rakentaa, säästöjä hakevat. Ihmistyövoima pois. Neljä itsepalvelukassaa ja yksityöntekijä. Se tarkoittaa kolme kassatyöntekijää ulos töistä. En aiheuta työttömyyttä, käytän kassatyöntekijällä varustettua kassaa. Aina.
Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.

Kommentit (317)

Vierailija
261/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun suurin osa töistä on automatisoitu, ihmiset saavat ilmeisesti kansalaispalkkaa koska miten muuten kaupoille riittäisi asiakkaita kun kenelläkään ei ole töitä josta saisi sitä "perinteistä" palkkaa? Ja koska ihmisillä ei ole töitä kaikki makaavat digilaitteidensa ääressä, leikkivät päivät virtuaalimaailmassa ja ahmivat mättöä. Ja kaikki ovat onnellisia? Olenko jotenkin poikkeava kun mielestäni työ kuitenkin tuo elämään sisältöä. Ei elämä voi olla pelkkää kiva-kivaa ja loikoilua. Sitäpaitsi kenen rahoista se kansalaispalkka tullaan ottamaan?

Vierailija
262/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelua koska en jaksa ihmisten kyräilyä

Itsepalvelukassalla vasta kyräilläänkin. Ruuhka-aikana takana on koko ajan joku kärsimätön puuskuttamassa selän takana jos tulee pienikään hidastus viivakoodin lukemisessa.

Missä itsepalvelukassalla muka on jonoa? Olen käynyt Tampereella monessa kaupassa, jossa on itsepalvelukassat, eikä ole ollut jonoa kuin yhden kerran Kalevan Prismassa kun oli joku pyhä tulossa. Silloin edessäni oli kaksi ihmistä ja jonotin korkeintaan minuutin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalla vasta kyräilläänkin. Ruuhka-aikana takana on koko ajan joku kärsimätön puuskuttamassa selän takana jos tulee pienikään hidastus viivakoodin lukemisessa.

Missä itsepalvelukassalla muka on jonoa? Olen käynyt Tampereella monessa kaupassa, jossa on itsepalvelukassat, eikä ole ollut jonoa kuin yhden kerran Kalevan Prismassa kun oli joku pyhä tulossa. Silloin edessäni oli kaksi ihmistä ja jonotin korkeintaan minuutin. 

Sehän jutun juoni juuri onkin: pidetään itsepalvelukassat tyhjinä. Ei jonoa, ei muutakaan liikehdintää sinne suuntaan. Kyllä ne normikassat ja heidän työpaikkansa näin pysyy. Ip- Kassatkin voi vaikka poistua.

Vierailija
264/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän jutun juoni juuri onkin: pidetään itsepalvelukassat tyhjinä. Ei jonoa, ei muutakaan liikehdintää sinne suuntaan. Kyllä ne normikassat ja heidän työpaikkansa näin pysyy. Ip- Kassatkin voi vaikka poistua.

Itse annan jäärien ja pelokkaiden jonottaa siellä normikassoilla ja nautin nopeista itsepalvelukassoista vielä kun se on mahdollista. Pikkuhiljaa ihmiset uskaltautuvat niitä käyttämään ja silloin jonot vääjäämättä kasvavat, vaikka itsepalvelukassa nopeampi onkin. Tosin eiköhän niiden määrää lisätä sitten kun tavallisia kassoja ei enää kovinkaan moni käytä. Näkisin kuitenkin, että yksi tavanomainen kassa säilyy kaupoissa vielä todella pitkään, vaikka valtaosa kassoista tulee olemaan itsepalvelukassoja jo lähitulevaisuudessa. 

Vierailija
265/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää asuko älkääkä asioiko rakennuksissa joiden perustukset on kaivettu kaivinkoneella!!!

Jäänyt monta lapiomiestä työttömiksi :(

Samoin lypsykoneella lypsettyä maitoa en juo.

Vierailija
266/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs käytän aina kun mahdollista! Itsepalvelukassat on minusta helpompia, nopeampia ja vähemmän energiaa vieviä. Introvertille suorastaan ilo! :) Ja tykkään siitä, että saan itse lukea tuotteen viivakoodin, se on jotenkin rentouttavaa ja mieltä tyydyttävää puuhaa :)

Vierailija
267/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja takuulla käytän! Just tulin kaupasta ja ai että sujui sutjakasti hommat, kun ei tarvinnut jonottaa kassalla. Terv. mummo 71 v

Vierailija
268/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti käytän jos pääsen lyhyemmän jonon kautta. Joillekin on niin vaikeaa selviytyä lyhyessä ajassa kassan ohi

Vierailija
269/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotiikka ja itsepalvelu ovat mielestäni asioita, jotka kehityksenä tapahtuvat, ja turhaan tuhlaat energiaa niiden vastustamisessa. Itse olen vuosia käyttänyt itsepalvelukassoja ulkomailla. Siellä ne ovat palvelun lisäarvo ja ostosmatkan nopeuttaja.

Kauppaa ja palvelua tulee tehostaa ja pitää kilpailukykyisenä, koska kilpailija nopeasti tuhoaa alas bisneksesi. Vaikka tuo kehitys veisi lyhyellä aikavälillä yhden kassan työpaikan, niin muutos saattaa luoda useita uusia paikkoja. Tai tuhota kaikki entisetkin huonossa tapauksessa.

Ei kannata vastustaa kaikkea. Positivinen suhtautuminen asioihin kun on parempi tae parempaan elämään.

Vierailija
270/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sitä henkilökuntaa edelleen tarvitaan, vaikka tulisi enemmän automaattikassoja. Ei se kassatyöntekijän korvaava robottilaite pura kuormia, täytä hyllyjä, katso päiväyksiä, vastaa puhelimeen, tee tilitys- ym. toimistotöitä, auta ongelmatilanteissa joita varmasti tulee päivittäin jne. Tai ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta taitaa aika kauan mennä ennen kuin kaikki on 100% automatisoitua. Ja kun ei se yksi myyjä voi olla töissä joka päivä alusta loppuun vaan hänellä on myös työajat, lomat ja vapaapäivät.

Laatikkoja hyllyistä purkavia ja sinne laittavia robotteja on jo. Eivät ole vielä kovin näppäriä eikä siksi kustannustehokkaista mutta pari vuoden päästä ovat.

Suuret firmat ovat jo useampi vuosi takaperin automatisoineet puhelinpalveluja. On olemassa jo tekoälypuhelinvastaajia, joita ei suurimmassa osassa erota ihmisistä.

Rutiininomaiset tilitys- ja toimistotyöt automaisoidaan nopeammin kuin lakimiesten tekemä rutiinityö, jota parhaillaan automaisoidaan kovaa vauhtia USA:ssa.

Tervetuloa nykymaailmaan. Eikö olekin kiva paikka.

Vierailija
271/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa kun kukaan ei seiso selkäni takana jonossa!

Vierailija
272/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän Vaajakosken uuteen Vaajala S-marketiin tuli itse palvelu kassat kun valmistui. Nyt parin vuoden jälkeen purkivat pois kun ei siellä kukaan niitä käyttänyt.

Vierailija
273/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen kysymään tätä asiaa muutaman vuoden päästä uudelleen......

kun suurimassa osassa kauppoja on itsepalvelu kassat!

Vierailija
274/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää käyttää niitä koska siinä seisoo henkilökuntaa kyttäämässä sen näköisenä että kuvittelevat minun, rehellisen ihmisen, huijaavan!

Vierailija
275/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat ei alene. Katteeseen menee. En ole kassatyöntekijä, mutta osaan ajatella toisiakin.

Tietysti kauppias yrittää säästöistä ottaa itselleen niin paljon kuin mahollista, mutta kyllä se vaan niin on että jos ja kun kilpailu toimii, niin pakko on hintoja laskea jos aikoo pitää markkinaosuutensa.

Kyllä kaupoilla on hiljainen sopimus siitä että hintoja ei lasketa. Suomessa on tosi helppoa pitää hinnat korkealla ja nostaa hintoja entisestään kun ei täällä ole kuin pari hassua kaupparyhmää ja Lidl. Jos menet katsomaan hintoja vaikka Saksaan ymmärrät mitä tarkoitan.

Ei se mikään kovin hiljainen ole. Lidlissä ja Prismassa on useat tuotteet sentilleen saman hintaisia. 

No sitä juuri tarkoitin että Suomessa myös Lidl on kallis kun on varaa olla. Siksi laitoin viimeiseksi lauseeksi vertailumaaksi Saksan jossa ruoka todellakin on paljon halvempaa, myös Lidlissä ; )

Vierailija
276/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepalvelukassoille ei ole ikinä jonoa ja mulla yleensä vaan pari tavaraa :/ pääsee paljon nopeammin ulos

Vierailija
277/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun toisessa EU-maassa ja isommissa kaupoissa on itsepalvelukassat. Vain ostoskoria kayttava saa menna itsepalveluun, jos on karryt, sitten tavalliselle kassalle. Paasaantoisesti kaytan ip-kassaa. Nopeaa ja helppoa ja paasen eroon kertyneista kolikoista helposti.

Maan tavan mukaan asiakkaan kanssa normaalikassat keskustelevat kuulumiset. Kellaan ei tosin ole kiire. Mutta nopeutta arvostavana kartan noita kassoja.

Pääset eroon kolikoista, täällä ne toimivat vain pankkikorteilla.

Ai? En ole aikoihin kaynyt Suomessa. Onpas hullua! Tassa maassa kun on viela 1 ja 2 sentin kolikotkin kaytossa,  piankos niita kertyy.

Vierailija
278/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun täällä puhutaan itsepalvelukassoista joinakin teknisinä keksintöinä ja kehityksenä. Eihän tuossa ole mitään teknistä kehitystä, vaan asiakkaat laitetaan tekemään itse kassahenkilön hommat. Eli se ainoa kehitys tuossa on siinä, että asiakkaat joutuvat tekemään enemmän. Seuraavaksi jätetään ne kuormatkin sinne varastoon purkamatta ja taas ylistetään, että voi, miten nerokasta teknologiaa. :D

On se myös teknologian kehitystä kaupan saralla, koska on tehty järjestelmä, jossa jokainen tuote on punnittu ja kirjattu järjestelmään. Eihän se tekniikkana mikään uusi ole, mutta kaupoissa se on uusi tekniikka hoitaa kassatapahtuma ja kehitystä se tietenkin on, koska se on huomattavasti nopeampaa myös sille asiakkaalle. 

Kyllä minä ainakin asiakkaana mieluummin teen homman itse ja lähden nopeammin kaupasta kuin seisoskelen jonossa, jolloin minun pitää mennä edessä olevien tahtiin, eikä omaan tahtiini. 

Niin, edellyttäen, että niille itsepalvelukassoille ei tarvitse jonottaa. Itse tapahtumahan ei nopeudu, vaan pikemminkin hidastuu.

Ja kyllä aika kauan on ollut kaikissa myyntipakkauksissa painomerkinnät näkyvissä. Ei niitä kaupassa punnita, vaan nekin tiedot ovat olleet järjestelmässä jo kauan.

Vierailija
279/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tässä pari pointtia, mutta epäilemättä huudan tuuleen:

-Kun maksat itsepalvelukassalla, maksat kortilla. Joka ainoa korttimaksu on askel lähemmäksi käteisrahatonta yhteiskuntaa. Kun "kaikki" maksavat kortilla, käteinen raha voidaan sillä perusteella lopettaa. Jos ongelmasi on, ettet ymmärrä mitä pahaa käteisrahasta luopumisessa on, en voi auttaa. Tyhmyyden edessä Jumalatkin ovat voimattomia.

- Naiivi toive hintojen laskusta kun henkilöstöä on vähemmän. Ilmeisesti jotkut eivät ymmärrä, että tuotteen hinta on aina se korkein mahdollinen, millä se vielä menee kaupaksi.Ei sen valmistus, jakelu, markkinointi ym. kustannukset kuten ihmiset niin kovasti haluavat uskoa.

_ Kaupan kassan työ on turhaa työtä, se joutaakin pois. Kuinka moni muu työ yhteiskunnassa on turhaa työtä, joka ei oikeastaan hyödytä ketään ja jos se jäisi tekemättä, kukaan ei huomaisi mitään? Niinpä. Mutta kuitenkin näille tekijöille palkka näistä turhistakin töistä on tärkeää, etenkin kun työttömien status on mikä on. Kaupan kassoja halveksiva voisi joskus miettiä, että ketkä muut tekevät täysin hyödytöntä työtä, jonka tekemättä jättämistä ei kukaa suomenmaassa huomaisi. Voisi tulla yhtäkkiä mieleen aika monta ns. eliitin jäsentäkin. Mutta kun palkka on suuri, niin ylivoimainen enemmistö ajattelee että totta kai tuo tekee tärkeää työtä. Vaikka sitten tutkisi mitä hyvänsä tyhjänpäiväistä asiaa "päätöksenteon tueksi" TEKESIN rahoittamana, näin esimerkkinä.

En ole käyttänyt ip-kassaa Suomessa vielä mutta oikeastiko ei voi maksaa käteisellä? Kuullostaa hullulta, muualla Euroopassa ja Usassa masiinoille kelpaa myös cash.

Vierailija
280/317 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän Vaajakosken uuteen Vaajala S-marketiin tuli itse palvelu kassat kun valmistui. Nyt parin vuoden jälkeen purkivat pois kun ei siellä kukaan niitä käyttänyt.

Palvelukassat tuli itse? Siis Vaaja koskella?