Älkää käyttäkö itsepalvelukassoja
Kaupat näitä nykyisin rakentaa, säästöjä hakevat. Ihmistyövoima pois. Neljä itsepalvelukassaa ja yksityöntekijä. Se tarkoittaa kolme kassatyöntekijää ulos töistä. En aiheuta työttömyyttä, käytän kassatyöntekijällä varustettua kassaa. Aina.
Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.
Kommentit (317)
Käytän itsepalvelua koska en jaksa ihmisten kyräilyä
En käy sellaisessa kaupassa,jossa on itsepalvelukassa ja jos satun menemään kauppaan,jossa par-aikaa asennetaan itsepalvelukassalinjaa,laitan keräämääni ostokset takaisin hyllyihin ja kävelen pois.Ei ole minulta pois,vaan kauppiaalta €urot.
Menkää pankkiin . Älkäävkäyttäkö luottokorttia. Hullua. Kehitys kulkee etiäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ei alene. Katteeseen menee. En ole kassatyöntekijä, mutta osaan ajatella toisiakin.
Tietysti kauppias yrittää säästöistä ottaa itselleen niin paljon kuin mahollista, mutta kyllä se vaan niin on että jos ja kun kilpailu toimii, niin pakko on hintoja laskea jos aikoo pitää markkinaosuutensa.
Meinaatko, että kauppa ei jatkuvasti tehokasta toimintaansa? Eipä ole hinnat paljon laskeneet. Myyjille maksettava palkka on aika pieni siivu kaupan kulurakenteessa. [/quot
Kuules, palkkojen osuus on yrittäjän suurin kuluerä. Liitot ovat ahdistaneet työnantajat tähän pisteeseen; ei enää osa-aikaisuuksia vaan koneet tekemään työtä. Siinäpä teille miettimistä. Onko menty överiksi kaikkien oikeuksien kanssa? Olen yrittäjä ja kyllä vaan vituttaa maksaa kaikki kulut ja lopulta itse tehdä eniten töitä, vaikka sitten sairaana.
Ethän pese pyykkiä itse, vaan viet pesulaan? Älä tee ruokaa itse, vaan mene ravintolaan. Älä korjaa itse polkupyörääsi, vaan vie huoltamoon. Älä masturboi, vaan osta seksiä.
Älkää menkö kauppaan, ne on saatanasta.
Viljelkää itse tai ostakaa suoraan tuottajalta. Kauppa riistää tuottajia.
Tehkää itse mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itsepalvelua koska en jaksa ihmisten kyräilyä
Kyräilkööt,en välitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat näitä nykyisin rakentaa, säästöjä hakevat. Ihmistyövoima pois. Neljä itsepalvelukassaa ja yksityöntekijä. Se tarkoittaa kolme kassatyöntekijää ulos töistä. En aiheuta työttömyyttä, käytän kassatyöntekijällä varustettua kassaa. Aina.
Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.Käyttämässäni prismassa taitaa olla viisi itsepalvelukassaa ja yksi valvomassa. Tuo valvontakin on vähän turhaa ja ylimitoitettua. Ei Ruotsissa esimerkiksi ole marketeissa erikseen mitään pikakassojen valvojaa.
Ne valvojat ovat sen vuoksi että alaikäiset ei osta viinaa
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti käytän. Ei tarvitse seisoskella minuuttikaupalla jonossa, eikä kukaan kyttää ja tuomitse mun ostoksiani.
Oletko hakenut jo diagnoosin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei marketin kassalla mitään ihmistä tarvita piippaamaan tavaroita, se on ihan robotin hommaa. Odotan innolla seuraavaa vaihetta kun viivakoodit korvataan RFID tageilla ja päästään kokonaan tavaroiden kassalle purkamisesa ja uudelleen pakkaamisesta. Voit kerätä tavarat suoraan kassiin ja kantaa kassin läpi lukuporitsta ja maksaa automaattiin. Jos olet kaupan kassalla töissä, niin kannattaisi ehkä alkaa kouluttautumaan ammattiin joka ei ole koneella korvattavissa, sillä kassahenkilöstön määrä tulee romahtamaan lähivuosina.
Odotan itsekin innolla RFID-tekniikan yleistymistä mutta eivät ne tuotteet itsestään hyllyihin kävele, se pitää kyllä tehdä ihan manuaalityönä. Kyllä kaupoissa tulee olemaan tarvetta henkilökunnalle ihan samalla tavalla kuin nykyisinkin, mutta kassoille ei.
Modernit logistiikkakeskukset alkaa olla jo melko pitkälle automatisoituja. Ihmisille jää lähinnä saapuvien kuormien purkaminen ja lähtevien pakkaaminen. Hyllytyksen ja keräilyn hoitaa robotit. Joissakin isoissa tuotantolaitoksissa saattaaa olla koko prosessi automatisoitu niin, että ihmisille jää lähinnä laadunvalvonta ja sisään tulevan ja ulos lähtevän tavaran kirjaaminen järjestelmään, robotit hoitavat sekä logistiikan että tuotantolinjat. En usko että kovin montaa kymmentä vuotta tarvitsee mennä eteenpäin ennen kuin isoimmissa päivittäistavarakaupoissakin aletaan hyllyjen välistä henkilökuntaa korvaamaan.
En varmasti käytä. Itsepalvelukassat on paljon hitaampia ruuka-aikoina kuin normikassat, kun porukka vaan sählää siinä. Ei helvetti.
Enkä muutenkaan aio tukea tuollaista robottipaskaa, menee ihmisiltä työt..
Anoppini on juuri tuollainen oman navan ajattelija: "minä käytän aina itsepalvelukassaa jos sellainen on." Sitten kauhistelee lehdistä kun työntekijöitä vähennetään milloin mistäkin. Ja oman työppaikkansakkin puolesta sai olla tuli perseen alla kun oli yt:t
En käytä koskaan itsepalvelukassaa, koska olen laiska. Turhaa työtä minulle.
Ja anoppi ei osaa silti yhtään asettua toisten housuihin, kun se on vaan "minä minä minä"
Mitä vittua tää palsta sekoilee kun ei pysty kirjoittamaan pidempiä viestejä kun teksti häviää tonne alas, eikä auta palkin vetäminen. T.233
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kassahenkilöt pois ja itsepalvelukassat tai jokin automaatio tilalle! Saadaan hinnat kerrankin menemään oikein.
Haluan olla vierestä seuraamassa kun sinä käytät sitä itsepalvelukassaa ja luet sen viivakoodin aivan samoin kun kassahenkilö nyt ja alat raivoaa sille koneelle kun hinta onkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mua lauantaina taas vitutti jäätelön ja limupullon kanssa jonottaa ruoholahden s-marketissa mihin ne ei ole voineet saada itsepalvelukassoja, niin 2 kassaa ja +20 ihmisen jonot pitää olla ennen kun saivat kolmannen kassan. Mun jonoon eksyi taas joku hiton av-mamma joka tietysti tarkasti ostokset ja jostain 1€ piimä/jogurtti/mikälie purkista oli nyt jäänyt se helvetin -30% pois. Ei taaskaan ihmisellä mitään tilannetajua, kun jono seisoo 15 ihmistä jonossa, kuuntelet sitä kun se selittää, että tästä jäi pois tämä alennus, sitten myyjä tsekkaa kuittia sen minuutin. Jos olis ollut kolikoita, niin oisin antanut itse sen 30 centtiä. Jäätelö oli jo osittain sulanut kun pääsi pihalle. ITSEPALVELUKASSAT JOKA KAUPPAAN PRKL!
Miten se itsepalvelukassa menee nopeampaa kun mamma jää vääntämään jostain hinnasta siinä?
Ootko tyhmä vai mikä oot? Itsepalvelukassoja on yleensä siinä rykelmässä 5-6 ja jos nyt yks tyyppi jää siinä jumittamaan jostain, tuskin kuitenkaan hinnasta, koska sille alennukselle on oma viivakoodinsa, mutta kuitenkin siinä on 4-5 kassaa mitkä vetää kuin junan vessa. Ainakin Jkl.n kolmikulman s-marketissa menee yleensä niin, että normi kassa auki ja ruuhka kun tulee, niin itsepalvelukassa aukee. Ilman itsepalvelukassoja siellä aukeis vaan toinen kassa ja siinähän jumitat taas asiakas kerrallaan.
Oletko sinä idiootti vai mikä olet? Onko niitä kassoja aina vain yksi töissä? Oma vika ja turha valittaa jos jäät siihen jonottamaan kun toisella on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Asun toisessa EU-maassa ja isommissa kaupoissa on itsepalvelukassat. Vain ostoskoria kayttava saa menna itsepalveluun, jos on karryt, sitten tavalliselle kassalle. Paasaantoisesti kaytan ip-kassaa. Nopeaa ja helppoa ja paasen eroon kertyneista kolikoista helposti.
Maan tavan mukaan asiakkaan kanssa normaalikassat keskustelevat kuulumiset. Kellaan ei tosin ole kiire. Mutta nopeutta arvostavana kartan noita kassoja.
Pääset eroon kolikoista, täällä ne toimivat vain pankkikorteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, että jossain olivat luopuneet itsepalvelukassoista. Asiakkaat voitti kassojen puolesta taistelun.Teitysti käytän, aina kun mahdollista. Säästöt siirtyy hintoihin ja minä kuluttajan myös hyödyn siitä että asiat kaupassa hoituu kustannustehokkaasti. Toisekseen ottaa päähän kun aspat täällä itkee asiakaista ja työstään, niin senkin perusteella suosin automaatteja.
Kuolen nauruun, kiitos päivän vitsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te,jotka käytätte itsepalvelukassoja ja toivotte robottien hyllyttävän, ratkaisisitte juoksukaljaongelman?
Ei se ole kassojen ja hyllyttäjien tehtävä nytkään ottaa kiinni kaljavarkaita. Päinvastoin, se on usein kiellettyäkin turvallisuussyistä.
Sinä puhut vartijoiden automatisoinnista, ja se on ihan eri asia se. Minä yksinkertaisesti laajentaisin kameravalvonnan kattamaan kaikki julkiset paikat, jotta kaljavarasta voisi seurata kameroiden avulla suoraan kotiovelleen asti. Käydään sieltä sitten hakemassa kuulusteluihin ja pistetään maksamaan kaljansa korkojen kera.
Helpompaa laittaa sormenjälkitunnistimet joka oveen. Sitä nähdään kuka tuli kauppaan ja minne meni siitä. Tai jäljittää kaikkiin kansalaisiin vielä halvempi ja varmempi.
Vierailija kirjoitti:
En käy sellaisessa kaupassa,jossa on itsepalvelukassa ja jos satun menemään kauppaan,jossa par-aikaa asennetaan itsepalvelukassalinjaa,laitan keräämääni ostokset takaisin hyllyihin ja kävelen pois.Ei ole minulta pois,vaan kauppiaalta €urot.
Minä taas laitan keräämäni ostokset takaisin ja kävelen pois, jos tavallisilla kassoilla on pitkät jonot ja/tai lisäkassoja ei syystä tai toisesta ole avattu, jos itsepalvelukassoja ei ole. Olen tehnyt näin jo monta kertaa. Kauppiaalta ovat pois nämäkin €urot.
Itsepalvelukassoja on yleensä 4-5. Niiden tilalle mahtuisi yksi tavallinen kassa. Eli yksi ihminen työllistyisi aivan kuten työllistyy nytkin. Asiakkailla on vain nopeampaa ja joustavampaa.