Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaatteko ihmisten ominaishajun?

Vierailija
18.06.2017 |

Itse ainakin erotan eri ihmisten ominaishajun herkästi. Livenä kukaan ei kehtaa omaavansa tätä "taitoa", mutta mites av-mammat?

Kyse ei ole mitään hajusteesta tai parfyymista. Se on sellainen jännä haju, kukaan ei oikeastaan haise pahalle.

Lapset haisevat sellaiselle omituisen makealle. Tulee mieleen joku ruuan tuoksu.

Olenko ihan friikki? Kai nyt muillakin on yhtä supertarkka nenä? :D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistan helposti ihmisten ominaishajun, ja valitettavasti aika monet haisevat aika kuvottavalta. Haju tuntuu tietty vielä selvemmin, jos ihminen ei käy suihkussa päivittäin.

Joskus olen laittanut ranteeseen hajuvettä, jos olen menossa leffateatteriin tms., ihan siltä varalta että voin haistella rannettani, jos viereeni tulee joku hajupommi.

Ominaishaju on se vieno haju kaiken muun dunkkiksen alla. Likaisuus ei vaikuta ominaishajuun, vaikka vahva hienhaju vaikeuttaa tuoksun huomaamista.

Tiedän, ettei ominaishaju ole hien tai lian haju. Ominaishaju tuntuu selvemmin, jos henkilö ei käy suihkussa päivittäin. Haju tarttuu vaatteisiin, ja siitä syystä en koskaan osta vaatteita kirppiksiltä.

Vierailija
22/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaihoisten hiki kyllä tuoksuu oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan poikaystäväni ominaishajun, koska olemme yleensä lähekkäin. Toisen kainalossa haliessa se onkin lienee helpompaa. Kyseessä ei ole pelkästään hienhaju tms, vaan juuri nimenomaan hänen hajunsa. 

Vierailija
24/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan kanssaihmiset. Kamalin yhdistelmä on hikinen dödökainalo. Peskää se kainalo ennen dödön laittoa, ehta hikikin on parempi.

Vierailija
25/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistan helposti ihmisten ominaishajun, ja valitettavasti aika monet haisevat aika kuvottavalta. Haju tuntuu tietty vielä selvemmin, jos ihminen ei käy suihkussa päivittäin.

Joskus olen laittanut ranteeseen hajuvettä, jos olen menossa leffateatteriin tms., ihan siltä varalta että voin haistella rannettani, jos viereeni tulee joku hajupommi.

Ominaishaju on se vieno haju kaiken muun dunkkiksen alla. Likaisuus ei vaikuta ominaishajuun, vaikka vahva hienhaju vaikeuttaa tuoksun huomaamista.

Tiedän, ettei ominaishaju ole hien tai lian haju. Ominaishaju tuntuu selvemmin, jos henkilö ei käy suihkussa päivittäin. Haju tarttuu vaatteisiin, ja siitä syystä en koskaan osta vaatteita kirppiksiltä.

Minä en osta koskaan kirppikseltä, mutta en voisi ostaa paitoja, koska ne haisevat jonkun toisen kainalolle. :D

t. Supernenä

Vierailija
26/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset haisevat usein voimakkaasti "vanhuksellle". En tiedä, mikä se haju oikeastaan on, mutta se on usein hyvinkin voimakas.

Kuselle ja lääkkeille, diabetes-potilaan haju on myös voimakas.

Vierailija
27/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monissa leijailee tunnistettava haju, joka muodostuu heidän ihon ja hien hajusta, ulkoisesti lisätyistä hajusteista ja kodin hajusta. Pesuaineet, kosmetiikka, ruuanlaitto sisällä ilman kunnon ilmastointia, lemmikit, lapset, vanha puutalo... Moni asia vaikuttaa siihen, miltä ihmiset haisevat. Ja sitten tosiaan se hien haiseminen kunkin iholla.

Haistan siis joistakin ihmisistä tämän cocktailin. Vauvoista leijailee ummehtunut maidon haju, joskus myös heidän vanhemmistaan. Joissakin kodeissa käytetään pahanhajuisia pyykinpesuaineita. Joissakin taas koko perhe haisee paistetulta jauhelihalta tai muulta ruualta.

Jotta haistaisi ihmisten ominaishajun, pitäisi nuuskutella kaikkia ihan iholta. Mieheni tuoksusta pidän todella paljon, haistelen hänen ihoaan joka päivä. Mutta tosiaan ihan nenä kiinni ihossa, ei se kauemmas haise.

Vierailija
28/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset haisee vähän kaikelta, puskeeko lääkkeet läpi?

Vierailija
29/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla hiki ja hengitys haisee voimakkaasti. Samoin kaikki pesuaineet ja hajusteet joita käyttävät. Vaihtamaton kuukautissuoja haisee. Vauva haisee imelälle maidolle. Lapset haisee myös, varsinkin jos ovat vielä vaipoissa ja hiuset haisee, kun ei pestä niin usein ja vahvoilla shamppoilla kun aikuisten.

Vierailija
30/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset haisee vähän kaikelta, puskeeko lääkkeet läpi?

Mummi kysyi aina, haiseeko hän vanhukselle. Ei haissut, koska hän oli siisti ja puhdas.

Jossain tutkimuksessa oli todettu, että vanhukset tuoksuivat useimpien ihmisten mielestä miellyttäville, jos heitä ei nähty. Eli ehkä oletus vanhusten pahasta hajusta on opetettu meille? Mielestäni puhtaat ja siistit ihmiset eivät haise millekään.

Vierailija
31/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset haisee usein siksi, että asuvat vanhojen tavaroiden keskellä, mahdollisesti myös vanhassa talossa, joissa pinttynyt likainen haju. Jotkut eivät myöskään pese vaatteitaan ja itseään kovin usein.

Tai sitten jos asuu hoitolaitoksessa, niin siellä taas on oma kliininen hajunsa johtuen desinfiointiaineista, laitosruuasta yms.

Vierailija
32/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin hiki haisee ihan järkyttävälle, mutta mun oma hiki haisee musta ihan hyvältä. Onkohan se kuvitelmaa vai voiko hiki haista hyvältä?

Vierailija
33/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et nuuhkuttele omaa ominaishajuasi?

Vierailija
34/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten hiukset haisee niin pahalta että meinaan oksentaa. Ja näkyykin se rasva niissä, hyi yök. Vaikka siis joku istuu bussissa edessä, niin sieltä asti haisee.

Vierailija
35/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusaa eri ihmisten  hajut, kun käyn  esim. vaikka             täyspotissa. siellä vierustoveri haisee  hielle tai tupakalle, tai" paskalle.   

Vierailija
36/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et nuuhkuttele omaa ominaishajuasi?

Se ei ole riittävän voimakas omaan nenääni peittääkseen naapurin tuoksun. Haistan kyllä oman ihoni tuoksun esim. kun olen oleillut auringossa :)

Vierailija
37/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihmiset haisee!

Jos jollekulla ei ole tarkkaa hajuaistia, niin muilla voi silti olla.

Omaa hajuaan on vaikea haistaa kun siihen on niin tottunut. Mua kyllä häiritsee sekin jos esim dödö pettää.

Jotku haisee hyvälle, jotku pahalle. Vaikuttaa pariutumiseen ja on myös makuasia, kenen tuoksu miellyttää.

Miten joku voi hajuakaan väittää huuhaaksi vain sen perusteella ettei itse haista... tupakoijat eivät muuten kuulemma haista juuri mitään. Itse haisevat kamalalle.

Vierailija
38/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erotan ominaishajun normietäisyydeltä melko harvoilta. Toiset kyllä tuoksuvat voimakkaammin. Myös pesuaineet ym. sekoittuvat ihon ja rauhasten hajuun, minkä vuoksi toiset tuoksuvat voimakkaammin. Lihavat ihmiset tuoksuvat usein enemmän. Joillakin todella sairailla ihmisillä, esim. hoitamattomilla diabeetikoilla ja sydänsairailla on sellainen tulehduksenomainen pistävä haju. Myös vanhukset tuoksuvat härskiintyneelle.

Vierailija
39/48 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaishaju ei tarkoita parfyymin tai dödön, pesuaineen, huuhteluaineen tms. tuoksua sekoittuneena rasvankäryyn, joka tulee vaatteisiin ruokaa tehdessä, ei shampoon tai hoitoaineen tuoksua, ei mitään lisättyä. Ominaishaju tulee ihmisestä itsestään ja sen voi haistaa joistakin ihmisistä vain jos on läheisessä kanssakäymisessä kyseisen henkilön kanssa. Joillakin ominaishaju on voimakkaampi, mutta ominaishaju ei tarkoita myöskään pesemättömyyttä, likaisuutta. Kuka tahansa haisee, jos ei huolehdi hygieniastaan. Sekään ei kuitenkaan ole ominaishaju, vaikka henkilölle olisikin ominaista olla peseytymättä.

Miesystävistäni haistan ominaishajun, samoin yhdestä sisaruksestani (en muista, ehkä he haisevat liian paljon samalta kuin minä itse), joistakin työkavereista ja lapsistani. Sen enempää en ole nuuskutellut.

Vierailija
40/48 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ihmiset haisee!

Jos jollekulla ei ole tarkkaa hajuaistia, niin muilla voi silti olla.

Omaa hajuaan on vaikea haistaa kun siihen on niin tottunut. Mua kyllä häiritsee sekin jos esim dödö pettää.

Jotku haisee hyvälle, jotku pahalle. Vaikuttaa pariutumiseen ja on myös makuasia, kenen tuoksu miellyttää.

Miten joku voi hajuakaan väittää huuhaaksi vain sen perusteella ettei itse haista... tupakoijat eivät muuten kuulemma haista juuri mitään. Itse haisevat kamalalle.

Mä tupakoin ja tiedostan että haisen ihan perseeltä. Vaikka tupakoin haistan vaikka ja mitä. Metsässä haistan sienet ja eläinten raadot, toisista ihmisistä haistan useimmiten pään ja hien. Välillä mietin jos lopetan tupakoinnin pyörrynkö hajujen sekamelskaan jos nyt haistan tupakoidessa näin hyvin. Kauppareissuilla tulee välillä tukehtuminen hajuvesiin ja kemppariosastot on silkkaa helvettiä. Mies tupakoi myös ja sanoo ettei haista eikä maista mitään. Vähän aikaa sitten nuuhkuttelin pihalla pihlajan kinuskista tuoksua, tuoksuu nyt voimakkaasti ympäriinsä ja mies ei haistanut sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan