Sinä 80-luvulla nuoruutesi viettänyt. Oliko Pet Shop Boys hyvä bändi? :)
Eli tykkäättekö Pet Shop Boys bändistä ja oliko se Suomessa kova juttu silloin 80-luvulla? Saa muutkin kun sen ajan nuoriso vastata.
Kysyn siksi, että kuulin tämän linkin biisin tänään radiossa autoillessa ja mietin mikähän biisi tämä on kun en ole ennen kuullut. Novalla soi. Ihan huikea biisi ja nyt on ollut pakko kuunnella monta kertaa putkeen. Video tosin on vähän "homoeroottinen", mutta eikös se bändi sellaisessa maineessa silloin myös ollutkin? Seksuaalivähemmistöjen keskuudessa suosittu?
Kommentit (89)
En erityisemmin pitänyt enkä pidä mutta siitä ei pääse mihinkään että It's a sin on todella hyvä kappale. Muistan miten iso juttu se oli, kun se musiikkivideo esitettiin Levyraadissa. Edes vanhoilliset vanhempani eivät vaihtaneet kanavaa. Se oli iso hitti hyvästä syystä.
Minusta toi being boring on todella hyvä biisi. Jotenkin hyvin kirjoitetut sanat, kuten yleisesti voisi sanoa heidän teksteistään. Monet sen ajan biiseistä on ollut pelkää love you:ta. Heidän biisit kertoivat tarinoita ja aiheet vaihtelivat sopivan paljon.
Pet shop boys oli suosittu bändi, vaikkei heillä ollut ehkä sellaista fanaattista faniryhmää kuten monella poikabändillä taas silloin oli. Paljon hittejä ja kyllä kaikki nuoret tiesivät heidät.
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin pitänyt enkä pidä mutta siitä ei pääse mihinkään että It's a sin on todella hyvä kappale. Muistan miten iso juttu se oli, kun se musiikkivideo esitettiin Levyraadissa. Edes vanhoilliset vanhempani eivät vaihtaneet kanavaa. Se oli iso hitti hyvästä syystä.
Njaa. Mä en ole koskaan pitänyt It's a sin biisistä. Se munkki-videokin oli jo silloin mielestäni jotenkin naurettava vaikka olin vain 11. Tuosta PSB:n superhittikaudesta Heart on paljon parempi.
Sitä bändiä tuli jääkaapistakin kyllä sen tahdissa discossa heiluttiin 🕺🏽
Siihen aikaan ei sitä seksuaalisuutta työnnetty esille ( onneksi) koko ajan 😕
mun mielestä on paljon brittibändejä/laulajia, jotka ovat aina olleet ns. avoimesti homoja, muttei asiaa ollut tarvetta alleviivata ja huutomerkata. Elton John, Freddie Mercury, George Michael, Boy George, Frankie goes to Hollywoodin poppoo, Erasure, Rob Halford, juurikin Tennant.... Varmasti heillä on ollut henk-koht taistelunsa asian kanssa
Yks unohtuu eli Bronski Beatin/Communardsin Jimmy Somerville joka oli avoimesti homo silloin kun Tennant, Andy Bell, George Michael jne. visusti kaapissa. Samoin Soft Cellin Marc Almond.
Nimi on tuttu ja kaitpa se oli. Itse en kuunnellut. Olin enemmän hevi- ja metallihenkinen.
Jotenkin nostalgista kun homous oli joku juttu. Nykyäänhän kaikki lumihiutalehulluus on kokonaan vienyt markkinat.
Neil Tennant tuli kaapista 1994 ja kun ei enää tarvinnut ujostella heti seuraavana vuonna tuli tämmönen homovideo: