Minulla on salainen pankkitili, mistä mies ei tiedä. Onko muilla?
Miksi sinulla on salainen pankkitili?
Minä säästän avioeroa varten. Meidän normaali rahakuvio on se, että meillä on yksi yhteinen tili mihin tulee molempien palkat ja lapsilisät ja sieltä maksetaan laskut.
Suunnittelen eroa ja olen jo jonkin aikaa säästänyt salaiselle tilille, että saan maksettua vuokra-asunnon vakuudet ja kalustuksen.
Kommentit (32)
Mistä tuollaisen bittilompakon saa?
22, netistä, ja bittirahaa myös.
Sillä voi maksaa jo monissa paikoissa ja sen rahan arvo on välillä järkyttävän korkealla, voittaa siis helposti rahaa, jos mietit että jos vaikka sijoittaa bittirahaan 1000e, sen arvo on saattanut 3kk tulla ylös niin paljon että lompakossa on 4000e edestä bittirahaa, riskejä on mutta taatusti voittaa enemmän ja nopeammin kuin korkeakorkoisilla säästötileillä.
Silloin ostetaan kun bittirahan arvo on alhaalla. se sahaa paljon, mutta piikkejä kun tulee, on helppo siirtää voitot oikealle tilille!
No ei ole mitään salatiliä, omat tilit molemmilla on ja yksi yhteinen tili.
Yhteiselle tilille siirretään yhtäpaljon rahaa molemmat ja siitä maksetaan ruuat, yhteiset lainat sun muut laskut.
Ja sitten omille tileille jäävät rahat saa käyttää mihin kukin haluaa, oli se sitten vaatteita, elektroniikkaa, kosmetiikkaa, alkoholia tai ihan mitä vaan.
Niin ja yhteiselle tilille myös säästetään rahaa lomamatkoihin ja isoihin ostoksiin niinkuin tv ja kalusteet. Jos jommallakummalla ei rahat riitä esim. lomamatkaan niin varakkaampi maksaa puuttuvan jos on rahaa ja haluaa sinne lomalle.
Eikä niistä raha asioista itketä, kun molemmat muistaa että se on vain rahaa ja kumpikaan ei elä toisen siivellä.
Minulla ei ole yhtään salaista tiliä. Mutta miehellä on tili, josta tiedän, mutta johon minulla ei ole käyttöoikeutta. Kaikkiin muihin tileihin minulla on käyttöoikeus ja sijoituksia hoidan valtakirjalla. Tuo miehen tili ärsyttää, koska siellä on yli 30000€ eikä mies ole niitä sijoittanut mihinkään, vaikka on avannut salkkupalvelun.
Mulla on useampi tili sitä varten että jos toisessa on häiriö niin toisen pankin kortti toiminee. Mies taas pitää tätä varten käteisjemmaa kotona.
Käyttötili kun lähenee ennen kuun loppua nollaa, tiedän tuhlanneeni enemmän kuin normaalisti ja voin pohtia pitääkö asialle tehdä muuta kuin siirtää jemmasta lisää/käyttää visaa.
Jemmatililtä voi maksella autohuoltoja ja pienempiä yllätyksiä realisoimatta sijoituksia.
Yhdellä säästötilillä lojuu rahaa vähän paremmalla korolla odottelemassa käyttökohdetta, luultavasti seuraavaksi auton vaihto.
Kolmannesta pankista sijoitusasunnon laina ja siellä myös säästötilillä (kohtuullinen korko) rahaa jos lainanmaksun kanssa tulee ongelmaa... eli en tarvinnut pankin kalliita vakuutuksia kun tiedän voivani hoitaa parin seuraavan vuoden lyhennykset niillä säästöillä. Tämä erillään perheen muusta taloudesta.
Sitten ne riskisemmät sijoitukset, osta ja unohda -periaatteella, 2 eri palveluntarjoajalla.
Pankin palvelumaksuja menee 80 senttiä kuussa ja sekin siitä että visan tilitapahtumat näkyy verkkopankissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmisellä viisi eri tiliä? Mikä tarkoitus tuolla oikein on?
Minulla on kuusi eri tiliä. Yksi on meidän yhteiskäytössä Nordeassa. S-Pankissa minulla on neljä tiliä. Yksi on bonustili, joka avattiin kun liityin jäseneksi, jokaisella jäsenellä pitää olla tili bonuksia ja osuusmaksujen korkoja varten. Myös jokaista sijoitussalkkua kohti pitää olla yksi pankkitili - en tiedä miksi, mutta näin se on. Minulla on kaksi sijoitussalkkua ja näillä molemmilla oma tilinsä. Sitten minulla on myös PS-tili, jonka kautta hoidetaan PS-sijoitukset. Kuudes tili on minun nimissäni oleva tili, jonka kautta hoidamme lapsen käyttörahaliikenteen. Siis tämä on tili, johon lapsella on kortti ja tilillä on lapsen rahoja, joita hän käyttää. Tämä tili on minun nimissäni, koska muuten maistraatille pitäisi raportoida tästäkin tilistä. Jos maistraatti ei valvoisi lapsen raha-asioita, tämä tili voisi varmaan olla lapsen nimissä.
Kuka aikuinen ihminen tekee toisen kanssa yhteisen tilin?? :D kuinka kehityskaisoja ihmiset voi olla...
On jemmassa rahaa. Voisin ostaa 6-10 uutta perheautoa :)
Mutta 1800 e autolla ajelen:)
Vierailija kirjoitti:
On jemmassa rahaa. Voisin ostaa 6-10 uutta perheautoa :)
Mutta 1800 e autolla ajelen:)
Mutta tietääkö miehesi sitä?
Outoa luettavaa koko ketju, monestakin syystä.
Jos ap on tosissaan, hänellä saattaa olla todellinen syy ja hätä pitää rahavarantonsa piilossa tulevalta exältään esim. väkivallan pelossa - tähän kukaan ei ole ottanut kantaa.
Ap heittää kysymyksensä tosin sen verran kevyesti, mikä saakin kaikki sijoitusmammat kilvan kertoilemaan varojensa kerryttämisestä joko puolisonsa tietäen tai sitten ei. Omituisen paljon eri tilejä ihmisillä. Niidenkin ylläpidosta menee kuluja, joten en lähtisi suosittelemaan.
Ap, jos todella joudut salassa pitämään eri tiliä avioeroa varten, niin sinulla on käsissäsi tikittävä pommi. Riippuu tietenkin siitä, onko teillä avioehtoa ja miten hyvä avioerojuristi sinulla on.
Vastauksena muutoin: tietenkin omat rahani ovat minun omalla tililläni mutta ei se mikään salainen ole. Mies ei tiedä saldoa, hänellä ei ole tililleni pääsyä eikä minullakaan ole mitään tekemistä hänen tilinsä kanssa. Olemme 45+ pariskunta ja hoidamme molemmat itsenäisesti raha-asiamme.
17, minun tileillä on monia tarkoituksia, osa on sijoituksia varten, osa on sellainen mistä ei voi nostaa miten huvittaa ja korkeakorkoinen, osa on siis bittirahalompsa, sitten on palkkatili mihin tulee mun palkka, ja toinen säästötili.
Kahdelle säästötille siirrän aina yhteensä joka kuukausi tietyn summan, ne on kahdessa eri pankissa.
Siksi, että on hyötyä siitä kun on muutamankin pankin asiakas, varsinkin jos on rahaa =)