Minulla on salainen pankkitili, mistä mies ei tiedä. Onko muilla?
Miksi sinulla on salainen pankkitili?
Minä säästän avioeroa varten. Meidän normaali rahakuvio on se, että meillä on yksi yhteinen tili mihin tulee molempien palkat ja lapsilisät ja sieltä maksetaan laskut.
Suunnittelen eroa ja olen jo jonkin aikaa säästänyt salaiselle tilille, että saan maksettua vuokra-asunnon vakuudet ja kalustuksen.
Kommentit (32)
On kaksikin, sekä osakkeita, rahastoja ja bittirahaa paljon.
meillä on muutenkin kyllä omat rahat ja omat tilit.
En säästä eroa varten, vaan siksi, että olen itsenäinen aikuinen nainen, en koskaan tukeudu muihin rahallisesti, enkä aio tehdä niin tulevaisuudessakaan.
Meillä on kummallakin monta eri tiliä sekä yksi yhteinen taloustili.Palkat tulee omille tileille, suosittelen sua ohjaamaan omat tulosi toiselle tilille ja siirtämään sieltä rahaa yhteiselle tilille laskun maksua varten. Näin sun ei tarvitse kertoa oman tilisi saldoa miehelle etkä luonnollisestikaan luovuta tunnareita hänelle.
Eli roikut kiinni valheellisesti miehessä vain rahan takia. Unelmanainen.
En tiedä tietääkö mies. Mulla on useampi tili muutamassa erilaisessa pankissa sekä sijoituksia, ihan avoimesti olen niistä maininnut aina sellaisen hankittuani mutta mies ei ole kovin kiinnostunut asiasta enkä tiedä muistaako se niitä kaikkia. Hoidan myös miehen juoksevat raha-asiat.
Molemmille tulee palkat omille tileille, josta siirretään yhteisiin menoihin yhteiselle tilille sovittu osa. 17 vuoden avoliitto.
Minulla on salainen pankkitili. Sain tietää, että myös miehelläni on eli hyvällä omalla tunnolla kerään rahaa sinne.
Minulla on peräpukamat joista vaimo ei tiedä. Kasvattelen niitä ja sitten verellä sotken vessanpöntön. Onko teillä muilla pukamia ja mitkä ovat suunnitelmat?
Onpas avoimia suhteita palstalaisilla. :-D
Itse kysymykseen: ei todellakaan ole.
Mulla on salainen pankkitili, josta ulosottomies ei tiedä.
Miksi pitäisi olla? Meillä on yksi yhteinen tili yhteisiä asioita varten. Minulla ei ole aavistustakaan miehen muista tileistä eikä hän ole kysellyn minun tileistäni.
Mulla taitaa olla peräti 5 omaa tiliä, omat rahat ja vapaus käyttää rahojani haluamallani tavalla. Lisäksi miehen kanssa yksi yhteinen tili, jolta maksetaan lainanlyhennykset, yhteiset laskut ja lasten menot.
Tiedän suunnilleen, paljonko miehellä on rahaa ja mies tietää suunnilleen paljon mulla on, vaikka eipä niitäkään tarvitsisi kertoa. Tuli vaan puheeksi, kun suunnitellaan remonttia ja mietitään sen rahoitusta.
Ihan jokaisen olisi syytä pitää ihan omassa käytössään edes yksi tili ja ihan omaa rahaa, jota voi käyttää haluamallaan tavalla. Täysin yhteiset rahat pariskunnalla on mielestäni vain huono vaihtoehto, josta voi pahimmillaan seurata täysi katastrofi, jos toinen tekeekin oharit (aika monta tapausta, joissa "ei mun mies voisi koskaan tehdä niin" ja mies onkin osoittautunut petturiksi/peluriksi tai molempia ja sinne meni koko perheen rahat).
En tiedä tietääkö mies kuinka monta tiliä mulla on. Mulla on käyttö-, lasku- ja säästötilit erikseen.
En tiedä itsekään kuinka monta miehelläni on. Meillä on yksi yhteinen tili, jonne kumpikin tiedetään siirrettävän rahaa kummankin yhdeltä omalta tililtä. Ei ole mitään tarvetta tietää sen kummemmin miehen muista tileistä.
No ei ole. Molemmilla on omat käyttö- ja säästötilit ja niiden lisäksi yhteinen taloustili, josta maksetaan vuokra, ruoka jne.
Minulla ei ole aavistustakaan, mistä mies ei tiedä. Sitähän sinä kysyit käyttämällä kysymyspronominia mistä.
Onko avioehto? Erissa nekin tilit jaetaan.
On oma osakesijoitustili, mies kyllä tietää tästä ja suoraan olen sanonut että ne ovat sitten minun rahojani ja niistä ei sinulle heru penniäkään. Kiitos miehen pihtailun kodinhoidontukeni aikana,en edes koe syyllisyyttä.
Miksi ihmeessä ihmisellä viisi eri tiliä? Mikä tarkoitus tuolla oikein on?
Bittilompakkoa ei voi jakaa missään erossa kun siitä ei tiedä edes viranomaiset kuka omistaa ja kuinka paljon! =))
Niin on mullakin. Ei siellä paljon rahaa ole (reilu 20 000) mutta en voi kertoa niistä, koska sitten mies inttäisi koko ajan että minun pitäisi maksaa kaikki ruuat ja lapsen tarvikkeet, koska "mulla on enemmän rahaa". Hänellä itsellään on siis sinkkuajoilta vielä omia velkoja maksamatta, joten häntä kismittää se, että hänen pitää maksaa palkastaan puolet lainan lyhennyksestä, ruuista ja lapsen menoista ja sen päälle vielä omat velkansa. Minun taas ei tarvitse maksella mitään omia velkoja (koska ei mulla ole sellaisia!), joten häntä v*tuttaa, että hänelle jää vähemmän rahaa kuussa käteen kuin minulla (meillä on suurinpiirtein samanlaiset palkat). En ymmärrä miksi minua pitäisi surettaa se, että mies on velkaantunut ennen meidän yhteenmenoa?
Mun kakkostilini ei ole salainen, mutta mies ei tiedä, miten paljon siellä on rahaa. Kyseiset säästöt on tarkoitettu meidän molempien yllättävien menojen varalle - mutta jos mies tietäisi, miten paljon mulla on säästössä, niitä yllättäviä menoja saattaisi tulla enempi. Hän on huomattavasti mua huolettomampi rahankäyttäjä, joten mä annan ymmärtää, että rahatilanteemme on hiukan tiukempi kuin mitä se todellisuudessa on.
Kannattaa panna sitten tili siloiseksi ennen kuin jättää eropaperit, muuten menee ositukseen. Ellei ole avioehtoa.