Tämän päivän sanoja/sanontoja joita et kestä (enää)
Ruuhkavuodet. Elämäntaparemontti. Mukavuusalue (ja sen kuuluisa ulkopuoli).
Kommentit (537)
Isolla kirkolla, mikä on Iso Kirkko?
Tämä matka on ollut ihana... siis kun ei olla oltu matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Someraivo repesi!
Kaikki muutkin raivot raivostuttaa, tieraivo mm.
kiinnostelee--> "Meksiko matkakohteena kiinnostelee", "Keramiikka-astiat kiinnostelee" jne. En kestä!
Sairaan kaunista, sairaan hyvää, jne...
Vierailija kirjoitti:
lohturuoka
Mulla meinas otsasuoni revetä kun jossain kokkiohjelmassa puhuttiin ihan tavallisista kotiruoista (tyyliin makaronilaatikko) "lohturuokina". Tai siis tajuan sen idean, että jostain mummon reseptillä tehdyistä lihapullista tulee turvallinen olo jos on ollut huono päivä, mutta kun monet ihmiset syö noita "lohturuokia" joka päivä ihan käytännön syistä.
Sori tää avautuminen, mulla vaan on paljon ajatuksia tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mittää. Joo mut ei mittää, näkemisiin!
Tää kuuluu murteeseen ainakin turun seudulla. Yks muualta tullut oli kuulemma miettinyt, miksi ihmeessä työkaverit sanoo aina "ei mittää, moro" 😂 Käytetäänkö tätä nykyään muuallakin?
Mä sanoin usein noin 😂 mut olenkin turusta =D
Ihan täysin ei liity tämän päivän sanontoihin, mutta inhoan ilmaisua 'olla kemiaa' toisen kanssa. Eksä tota viljeli ja kas kummaa petti kaikkien kanssa kuka vaan haarat avasi. Kai sillä oli sitten fysiikkaakin ja myöhemmin kotitaloutta. Matikkaa ei ainakaan yhtään. Kerpele!
Kun halutaan puhua ivailevaan sävyyn (hemmotelluista) lapsista ja käytetään hauskoja feikkinimiä tyyliin "pikku Nico-Jennika". Tää oli ihan hauska juttu joskus, mutta nyt voisi jo riittää...
Makustella.
Ryhdyin makustelemaan av-palstan keskustelujen aiheita.
Makustellaas tätä sun ideaa vähän.
Joo mä makustelin Kreikkaa matkakohteena, mut ei.
Se kun joka väliin pitää tunkea sana v...tu, etenkin nuoret naiset käyttää tätä sanaa. Eihän miehetkään hoe koko ajan esim k...pä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalle lomps.
Jaksaa jaksaa.
Sanooko joku oikeasti "Lomalle lomps"?
Aivan kamalaa.
Joka ikinen Facebook-kaverini ainakin.
"Äärimmäisen" silloin kun asia ei ole mitenkään äärimmäinen
"Check"
"Some raivostui" some ei ole toimija! Plus ne jutut usein sellasia että oikeesti alle 100 reagoinut mikä on pientä
"Tikis"
"Traumatisoiduin" silloin kun on vain järkyttyny
"Kilttimies"
"Jännämies"
"ATM KTM YTM"
"markkina-arvo" samassa yhteydessä
"Pillun antaminen" seksissä molemmat antaa ja saa
Tekeepä hyvää avautua tästä! :D
Se kun joku turha julkkis kutsuu itseään termillä "influencer". Esim. vuosia sitten misseyden johdosta lehtien sivuille ilmestynyt Sara Sieppi instagramissaan.
Kun puhutaan pikkutytöistä termillä "neiti". Verenpaine nousee. Sama juttu kun vauvaa pitää sanoa bebeksi. Ei saatana.
Hästäg kaikki.