Mies otti "lasten rahat" itselleen, mitä mieltä?
Sukulainen oli antanut miehelle rahaa, saatesanoin "teille kesälomarahaa" (mies ja lapset). Mies kuitenkin otti kaikki rahat itselleen kun lähti reissuun, eikä edes kertonut niistä minulle.
Suututtaa. En ymmärrä miten voi omia ne itselleen. Toisaalta ymmärrän sen että mies maksaa paljolti meidän perheen laskuja, joten ei omiin huveihin aina jää paljoa.
Suurin sapetus on kuitenkin siitä että teki tämän minun selkäni takana. Kun kohtasin hänet asiasta, valehteli loppuun saakka suurin silmin että rahat oli yksinomaan hänelle. Kun ei enää voinut, totesi vaan että "niin otinkin".
Kommentit (41)
Mammat laittaa lapsilisärahat siideriin ja kaikkien mielestä se on ihan ok. Kaksinaismoralismi kukkii, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa aika törkeä teko mieheltä.Menis kyllä iteltä luottamus täysin tuollaisessa tapauksessa.Punnitsisin jopa suhteen jatkoa, jos moista käytöstä on esiintynyt usein. Kyse on periaatteista ja arvoista.
On mies valehdellut ennenkin joistain asioista. Mutta tämä on eka kerta kun ns. ottaa lapsilta ja vielä valehtelee päälle. Siis ottaa meidän perheen kesälomarahoja omaan ryyppyreissuun.
Siksi olikin pakko purkaa tätä johonkin. Että ylireagoinko vai en. Lasten takia on kyllä tullut katottua jos ja mitä p*skaa sormien läpi tässä vuosiek varrella ja alkaa jo olla liiankin siedättynyt varmaan.
AP
Jaa sä olet sellainen "pyhän ydinperheen takia vaikka roviolle"-kynnysmattonainen. Ehkä ei ois kannattanu olla. Sitä niittää mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies maksaa kaiken niin eiköhän hän maksa myös niitä lapsien kesälomamenoja ja otti sen 150€ ennakkoon. Niin minäkin teen. Eipä ole tullut edes mieleen antaa esim. Ukkini antamista rahoista osuutta aviomiehelleni...
Ei hän maksa kaikkea. Edelleenkään. Minä maksan laskuja n. 800 euron edestä kuussa ja hän loput 1100e. Eikä hän todellakaan kustanna tulevia reissujakaan yksinään.
Ja edelleen asian ydin on se että miksi tämä piti tehdä minun selän takana? Ja valehdella päälle. Varmaan jos rahasta oli puute niin ekana puhutaan puolisolle, eikä ryövätä salaa lasten säästöpossuja- tyyliin.
AP
Jos se ryyppyreissu oli normaalin budjetin ulkopuolinen systeemi niin kysy mieheltä, kehtaako hän kertoa sukulaiselle, mihin raha meni vai palauttaako mies omista rahoistaan sen 150 e perheen yhteiseen kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa aika törkeä teko mieheltä.Menis kyllä iteltä luottamus täysin tuollaisessa tapauksessa.Punnitsisin jopa suhteen jatkoa, jos moista käytöstä on esiintynyt usein. Kyse on periaatteista ja arvoista.
On mies valehdellut ennenkin joistain asioista. Mutta tämä on eka kerta kun ns. ottaa lapsilta ja vielä valehtelee päälle. Siis ottaa meidän perheen kesälomarahoja omaan ryyppyreissuun.
Siksi olikin pakko purkaa tätä johonkin. Että ylireagoinko vai en. Lasten takia on kyllä tullut katottua jos ja mitä p*skaa sormien läpi tässä vuosiek varrella ja alkaa jo olla liiankin siedättynyt varmaan.
AP
Jaa sä olet sellainen "pyhän ydinperheen takia vaikka roviolle"-kynnysmattonainen. Ehkä ei ois kannattanu olla. Sitä niittää mitä kylvää.
Kuin myös. Se miten muille puhut ja miten muita kohtelet, voi joskus osua omaan nilkkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mies maksaa kaiken niin eiköhän hän maksa myös niitä lapsien kesälomamenoja ja otti sen 150€ ennakkoon. Niin minäkin teen. Eipä ole tullut edes mieleen antaa esim. Ukkini antamista rahoista osuutta aviomiehelleni...
Ei hän maksa kaikkea. Edelleenkään. Minä maksan laskuja n. 800 euron edestä kuussa ja hän loput 1100e. Eikä hän todellakaan kustanna tulevia reissujakaan yksinään.
Ja edelleen asian ydin on se että miksi tämä piti tehdä minun selän takana? Ja valehdella päälle. Varmaan jos rahasta oli puute niin ekana puhutaan puolisolle, eikä ryövätä salaa lasten säästöpossuja- tyyliin.
AP
Eli miehesi maksaa vuodessa 3600 euroa sinua enemmän elämisestänne, ja sinä itket 150 eurosta?
Naiset ne jaksaa kitistä moisista pikkuasioista. Mies elättää koko perheen ja sitten kun jotain ekstraa saa niin ne pitäisi heti antaa vaimolle ja lapsille?!
Kun annoimme vaimon sukulaisille rahalahjoja, niin sanoimme niiden olevan lapsille. Sillä tavalla eivät voineen kieltäytyä ottamasta vastaan. Toivon totisesti, että menivät perheen kuluihin eikä huvipuistoon tai muuhun turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eli miehesi maksaa vuodessa 3600 euroa sinua enemmän elämisestänne, ja sinä itket 150 eurosta?
Ahaa, no mihis muuhun mies on oikeutettu sitten? Saako ottaa lasten karkkipusseista joka lauantai puolet? Kun maksaa 3600 euroa vuodessa enemmän laskuja kuin äiti. Saako ottaa lapsilta 1/3 synttärilahjoista? Kun maksaa 3600 euroa vuodessa enemmän laskuja kuin äiti.
Edelleen, ne rahat oli korvamerkitty perheen, eli ensisijaisesti lasten kesälomarahoiksi. Ei miehen omalle ryyppyreissulle. Ne ei ollut miehen omia rahoja, vaan sukulaisen lahjoitus. Sukulainen ei ole velvoitettu kompensoimaan miehelle sitä että minä maksan vähemmän. Sukulainen tahtoi ne rahat käytettävän lapsiin.
Lisäksi voisit laskelmissasi ottaa huomioon hoitomaksut, joita mies ei joudu maksamaan omista lapsistaan kun olen kotona. Ne on n.200e / nuppi x2, eli laskeppa siitä miehen osuus vuodelle kun innokas olet.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eiköhän ap:n tulonmenetykset yhteisistä lapsista ole enemmän kuin 3600 e.
Vierailija kirjoitti:
Kun annoimme vaimon sukulaisille rahalahjoja, niin sanoimme niiden olevan lapsille. Sillä tavalla eivät voineen kieltäytyä ottamasta vastaan. Toivon totisesti, että menivät perheen kuluihin eikä huvipuistoon tai muuhun turhaan.
Mun mielestä "lapsille" tarkoittaa nimenomaan lapsille. Ei siis sitä että huolletaan auto ja ostetaan vessapaperia.
Hölmöjä olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ahaa, no mihis muuhun mies on oikeutettu sitten? Saako ottaa lasten karkkipusseista joka lauantai puolet? Kun maksaa 3600 euroa vuodessa enemmän laskuja kuin äiti. Saako ottaa lapsilta 1/3 synttärilahjoista? Kun maksaa 3600 euroa vuodessa enemmän laskuja kuin äiti.
Edelleen, ne rahat oli korvamerkitty perheen, eli ensisijaisesti lasten kesälomarahoiksi. Ei miehen omalle ryyppyreissulle. Ne ei ollut miehen omia rahoja, vaan sukulaisen lahjoitus. Sukulainen ei ole velvoitettu kompensoimaan miehelle sitä että minä maksan vähemmän. Sukulainen tahtoi ne rahat käytettävän lapsiin.
Lisäksi voisit laskelmissasi ottaa huomioon hoitomaksut, joita mies ei joudu maksamaan omista lapsistaan kun olen kotona. Ne on n.200e / nuppi x2, eli laskeppa siitä miehen osuus vuodelle kun innokas olet.
AP
Niin montako vuotta olet jo maannut kotona miehesi rahoilla? Itse olet valinnut kotona makaamisesi.
Ja mistä sait edes mukamas kuulla rahasumman?
Montako vuotta sinä olet maannut täällä palstalla soittamassa suutas?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siis lapset saaneet mitään? Meilläkin mummo laittaa rahaa esim. 200euroa lapsille, joskus ne on käytetty elämiseen. Lapsille ne silloinkin ovat.
Mun mummolla ole koskaan ollut varaa maksella lapsenlapsille mitään ja jos maksaisi tasapuolisesti vaikkapa 50€, niin se tekis sellaset 550€ ja vanhalla maatilan emännällä ei oma eläkekään ole noin korkea.
Monet muuten ihan täyspäiset ihmiset on jostain syystä pohjattoman ahneita rahan perään. Ollaan valmiita tekemään suunnilleen mitä tahansa. Siitä nämä mehevät perintöriiidat ja vastaavat usein saa alkunsa. Se on ihan käsittämätöntä miten tavallinen ja fiksu ihminen voi käyttäytyä täysin eri tavalla heti kun on rahasta kysymys.
Joku sanoi että eihän 150 oo iso raha.Ei tässä oo kysymys rahan suuruudesta.Minäkin arvostaisin miestä joka ostaisi lapsille jotain ja tulisi iloiseksi lasten ilosta.Mutta tämä mies osti itselleen (oma napa on tärkeintä) viis lapsista.Oma mielihyvä o tärkeämpää kuin omien lasten mielihyvä.
Siis mitä nyt on tapahtunut? Veikö se mies ne rahat lasten tietäen lasten nenän edestä vai tiesivätkö lapset missään vaiheessa että heille oli luvassa rahaa? Jos eivät tienneet niin unohda koko juttu AP.
Hyvä ap. Vaikuttaa siltä että miehesi alkaa väsyä taloudelliseen vastuuseen. Sinun olisi varmaan viisasta palata työelämään. Olet siten tasa-arvoisempi miehen kanssa ja rahatkin riittää paremmin. Palkallasi voit ostaa kotiapua ja laita myös osa säästöön tulevaisuuden varalle. Miehelle ei kannata puhua näistä säästöistä mitään, ne ovat sinun turvana siltä varalta että tulisi ero. Muista myös huolehtia ulkonäöstäsi ja järjestä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Näin voit ehkä pelastaa avioliittosi.
Hyvää kesää sinulle ja rakkaillesi.
Siis ettekö nyt pääse Lintsille tms. kun mies vei juuri ne 150e? Eikö hänellä ole tilillä nyt sen vertaa,että pystyy maksamaan enää lapsille tänä kesänä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Vaikuttaa siltä että miehesi alkaa väsyä taloudelliseen vastuuseen. Sinun olisi varmaan viisasta palata työelämään. Olet siten tasa-arvoisempi miehen kanssa ja rahatkin riittää paremmin. Palkallasi voit ostaa kotiapua ja laita myös osa säästöön tulevaisuuden varalle. Miehelle ei kannata puhua näistä säästöistä mitään, ne ovat sinun turvana siltä varalta että tulisi ero. Muista myös huolehtia ulkonäöstäsi ja järjestä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Näin voit ehkä pelastaa avioliittosi.
Hyvää kesää sinulle ja rakkaillesi.
300€ enemmän kuussa laskujenmaksua on muuten tosi väsyttävä taakka 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Ihme kun itse olen hengissä enää, vaikka maksoin meidän huushollin menoista varmaan isommalla erotuksella kuluja miehen työttömyyden aikana.
Ja naisen pitää järjestää yhteistä aikaa ja pitää huoli ulkonäöstä. Miehenkö ei tarvitse tehdä mitään? Minä taas ehdottaisin, että se taakkansa alle murtuva itkupilli jäisi kotiin ja ap työelämään niin hänkin pääsisi kokeilemaan miltä tuntuu murtua taloudellisen taakan alle 👍
Samahan se, missä järjestyksessä rahaa käyttää. Olihan tuo 150€ kiva summa, joka säästyi omista rahoista. Joilla voi edelleenkin lapsia hemmotella.
Ihan turhaa nipottamista taas.