Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole kavereita

Vierailija
17.06.2017 |

Tai on yksi, mutta olisihan se kiva, jos olisi muutama muukin kahvitteluun ja rupatteluun kykeneväinen kohtalotoveri.

Kärsin varmaan neljänkympin kriisiä tai jotain. Lapsikin muutti kotoa pois, joten aivan yksin olen. Onneksi sentään töissä tapaa ihmisiä. Mutta ystäviä tai kavereita ei ole.

Mistä löydän uusia tuttavuuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla ei ole kavereita paitsi on tietty se yksi ja sitten on lapsi ja sitten on työkaverit mutta olen silti siis aivan yksin hei."

Vierailija
2/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan. Ite käyn höntsyssä ja tenniksessä niin saa vähän seuraa. Mulla ei vaan natsaa kenenkään kanssa kun oon introvertti.

Vierailija
4/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama tilanne. En tajua, miten ihmiset ystävystyvät niin helposti. Mulla on vain perhe. Ei yhtään ystävää. Kukaan ei soita ikinä ☹️

Vierailija
5/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on tuhansilla muillakin samassa tilanteessa olevilla.

Vierailija
6/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei ole kavereita paitsi on tietty se yksi ja sitten on lapsi ja sitten on työkaverit mutta olen silti siis aivan yksin hei."

Niin no, työkaverit on töissä ja lapsi ei asu kotona. Kummatkaan edellä mainituista ei ole kavereitani vapaa-ajalla. Olis hauska soittaa joskus jollekin muullekin kuin sille yhdelle ja ehdottaa jotain tekemistä/reissua/kahvittelua tms. Nytkin olen yksin, töihin menen taas maanantaina tämän yksin vietetyn viikonlopun jälkeen. Silloin voin taas avata suuni ja puhua ääneen muidenkin kuin kaupan kassan kanssa.

Vierailija
7/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea asut?

Pk-seutu

Vierailija
8/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiin ihmisiin voi tutustua monessa eri paikassa, tässä muutamia ehdotuksia: Facebook-ryhmät, deittisivustot (joo, niistä voi etsiä ihan ystäviäkin, mutta kannattaa varautua iskuyrityksiin), kirjastojen tapahtumat ja kerhot, yhdistykset, kylätalot, kohtaamispaikat, SPR:n ystävätoiminta...

Vierailija
9/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, työkaverit on töissä ja lapsi ei asu kotona. Kummatkaan edellä mainituista ei ole kavereitani vapaa-ajalla. Olis hauska soittaa joskus jollekin muullekin kuin sille yhdelle ja ehdottaa jotain tekemistä/reissua/kahvittelua tms. Nytkin olen yksin, töihin menen taas maanantaina tämän yksin vietetyn viikonlopun jälkeen. Silloin voin taas avata suuni ja puhua ääneen muidenkin kuin kaupan kassan kanssa.

Eikö työkavereiden kanssa voi tehdä mitään vapaa-ajalla? Suurin osa omista kavereistani on joko entisiä tai nykyisiä työkavereita. Olen tosin vaihtanut työpaikkaa aika tiuhaan ja tutustunut siten paljon uusiin ihmisiin. Lähes joka työpaikasta on joku hengenheimolainen löytynyt. Kokeile joskus pyytää joku työkaveri töiden jälkeen vaikka lasilliselle. Itse käyn esim. yhden nykyisen työkaverin kanssa työpaikan kuntosalilla kerran viikossa. Tutustu ihmisiin reippaasti ja juttele niitä näitä. Sillä tavalla kavereita yleensä saa.

Vierailija
10/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työkavereiden kanssa voi tehdä mitään vapaa-ajalla? Suurin osa omista kavereistani on joko entisiä tai nykyisiä työkavereita. Olen tosin vaihtanut työpaikkaa aika tiuhaan ja tutustunut siten paljon uusiin ihmisiin. Lähes joka työpaikasta on joku hengenheimolainen löytynyt. Kokeile joskus pyytää joku työkaveri töiden jälkeen vaikka lasilliselle. Itse käyn esim. yhden nykyisen työkaverin kanssa työpaikan kuntosalilla kerran viikossa. Tutustu ihmisiin reippaasti ja juttele niitä näitä. Sillä tavalla kavereita yleensä saa.

Minulla on erinäisten sattumusten vuoksi käynyt niin, että eri työpaikoista ei ole ystäviä jäänyt. Osan kanssa on pidetty yhteyttä ja käyty lasillisillakin, mutta sitten yhteydenpidot ovat taas elämäntilanteiden muuttuessa jääneet. Erästä ex-työkaveria olen n. kolme kertaa pyytänyt jonnekin ja hän on heti kättelyssä luvannut, mutta sitten kuitenkin mitään etukäteen ilmoittamatta perunut (kun olen edellisenä tai sovittuna päivänä kysellyt, että missä nähdään ja nähdäänhän).

Nykyinen työyhteisö on melko pieni ja siinä mukavia ihmisiä, mutta harmi vain, että lapsettomat on uskovaisia, joilla todella vilkas sosiaalinen elämä omiensa joukossa ja ehdoton ei kaikelle terasseilla kaljoitteluille. Toinen puolisko taasen suurperheen äitejä, joilla kova työ arjen pyörittämisessä ja siksi kalenterit täynnä pelkästään lastensa harrastuksiin ja asioihin liittyvistä menoista.

Olen aina pitänyt itseäni sosiaalisena, joten tämä tilanne on kyllä perin outo. Nautin ihmisten seurasta, mutta jostain syystä olen ajautunut tällaiseen tilanteeseen.

Vierailija
11/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois kavereita, mutta viihdyn itsekseni. En välitä seurasta.

Vierailija
12/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa sua ap ja on paras ystäväsi, jos sallit sen.

Vierailija
13/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois kavereita, mutta viihdyn itsekseni. En välitä seurasta.

Näin minäkin ennen ajattelin. Nyt olen tajunnut, että minulta puuttuu sosiaalista pääomaa. Ja se harmittaa ja sattuu.

Vierailija
14/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

V o k :)

Vierailija
15/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus rakastaa sua ap ja on paras ystäväsi, jos sallit sen.

Kuulostaa hyvältä, mutta ei lohduta varsinaisesti. Minä kun olen ateisti.

Vierailija
16/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan aidosti introvertti pienellä ekstrovertti-twistillä. Tykkään siis seurustella ihmisten kanssa ja olen sosiaalinen jos on oltava, mutta sitten taas toisaalta väsyn ihmisiin helposti ja haluan olla joskus ihan yksin tai maksimissaan perheeni kanssa. En jaksa olla koko ajan sosiaalinen.

Tätä ei monet tunnu ymmärtävän. Pitäisi kuin koko ajan olla seurallinen ja sosiaalinen.

Siksi olenkin melko yksin. Ilmeisesti tämä on suurempi ongelma muille kuin mulle itselleni? Kaverittomuus ei kai ole sallittua tai "normaalia" nykyajan somemaailman luodessa paineita sosiaalisuudesta. Pitäisi olla koko ajan jotakin yhteisiä tilaisuuksia ja kissanristiäisiä, juhlia, kaveriporukoita jne.

Vierailija
17/17 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika piilee ihan vain itsessäni: hetken jo meinasin laittaa Facebookkiin "julkisen haun", että olen seuraa vailla ja iltaa voisin jossain viettää. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin, koska a) mietin kuinka noloa olis, jos kukaan ei vastais, ja b) totesin olevani niin väsynyt, että en edes jaksa minnekään lähteä.

Niinpä nauran spontaanisti Ketosen ja Myllyrinteen sketseille ja suunnittelen kaljanhakureissua lähikauppaan. Yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi