Mitähän maksaisi tällaisen talon rakentaminen Vantaalle?
Ihan sairaan hieno!
http://www.etuovi.com/kohde/1202871?sc=M1078329455
Ylihintaa toki, mutta kukapa nyt ei haluaisi asuntokaupoissa voitolle päästä? Rakastan noita ikkunoita jotka on ihan kokonaan lattian rajaan asti. Kylppärit aivan ihanat!!
Kommentit (40)
Ei ole talotehtaalla energialuokkaa laskettu, koska talo on itse rakennettu lammiharkosta.
Muuten kiva, mutta tämä väritys sisältä "valkoista ja tehosteena lisää valkoista" ei oikein iske.
Et saa tuon kokoista 600 000€ tontteineen sinne Vantaalle. Maksaa n.3000-3500€ neliö ja tontti päälle. Kunnon kivitalo ja harkosta rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas kauhea tämä kateuden määrä... Mikäli sulle Kontulassa asuvalle tälläistä taloa tarjottais niin et varmaan muuttais... Niin persoonaton, kylmä, kauheat ikkunat, pöly näkyy, täytyy siivota j.n.e
En asu Kontulassa mutta voin tippaakaan valehtelematta sanoa, että en ostaisi tuota taloa vaikka sen saisi pilkkahintaan, jos minun olisi siinä oikeasti pakko asua pidemmän aikaa.
Siinä on kaikki elementit mistä itse en pidä ja yksi niistä on todellakin aivan järjetön siivoamismäärä, jos siirtäisin elämäntyylini tuonne. Toinen on fakta siitä että jos haluaa vähänkin yksityisyyttä niin tuonne saa panosta aika monta satalappusta ennen kuin toimivat verhojärjestelmät on paikallaan ja sitten istut yksityisessä mutta pimeässä kuutiossa. Pihasta ei paljon voi sanoa, koska sitä ei oikeastaan ole. Jollekin sopii, minulle ei. En jatka enempää.
Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää sitä että kaikki eivät arvosta samoja asioita asumisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten kuuma kesällä.. Olen aina miettinyt vetääkö nuo jättikokoiset ikkunat talvella.. lämmitykset täytyy olla varmaan ihan täysillä.
Sähkön kulutus vajaa 8000kWh vuodessa ja talossa kaksi ilmalämpöpumppua.
Tuossa linkatussa talossa näyttää olevan kaukolämmön 678mw vuodessa, eli 67000kwh vuodessa + käyttösähkö.
Mitä tarkoittaa:
Lisätietoja maksuista:Sähkönkulutus: Sähkönkulutus vuonna 2016: 7886,73kwh
Kaukolämmön kulutus vuonna 2016: 678,81m3
Itse tajusin niin että tossa on kirjoitusvirhe. M3, pitäisikö tarkoittaa megawattia. 678 mw on 67000kwh
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa:
Itse tajusin niin että tossa on kirjoitusvirhe. M3, pitäisikö tarkoittaa megawattia. 678 mw on 67000kwh
Kaukolämpö mitataan kuutioissa (on lämmintä vettä käytännössä).
Vierailija kirjoitti:
Isot ikkunat eivät ole rakenteellisesti järkevät, energiatehokkuus ei ole ihan priima myöskään ja ikkunatkin pitää vaihtaa joskus... hyvä ilmastointi toki pitää huoneilman tasaisena, mutta niin kuin sanoin, makukysymys.
Tuollaiset talot on persoonattomia, massaa massoille. Joku tykkää, minä en tykännyt kun hetken asuin, kaupunkiloissa varsinkaan, isot ikkunat on lähinnä kiusalliset.
Joo, tosi massoille massaa-talo.
Joka nurkassahan noita miljoonan kivitaloja on...
Miten mä olen luullut, että ne taloudelliset puiset telkänpönttö-kastellijukkadesingtalot on niitä massataloja.
Paljonkos tuossa nyt sitten se kaukolämpö maksaa, jos kerran 678m3?
Vai onko se laskettu tuohon 7883 kwh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa:
Kaukolämpö mitataan kuutioissa (on lämmintä vettä käytännössä).
No mitä se on euroissa? Hinnastoissa puhutaan vaan Mwh:sta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos tuossa nyt sitten se kaukolämpö maksaa, jos kerran 678m3?
Vai onko se laskettu tuohon 7883 kwh
Ei millään voi olla tuossa, kyllä tuo on käyttösähköä.
Tontti + materiaalit on ne keskeinen asia. Jos suvussasi on arkkitehtejä, saatat saada piirustukset hyvinkin halvalla. Jos äitisi tai isäsi on arkkitehti, voit saada piirustukset hintaan 0 €. Rakentaminen sitten maksaa sen verran kuin joudut maksamaan. Kuinka paljon pystyt tekemään itse? Kuinka moni tulee talkoisiin ruokapalkalla? Löytyykö lähipiiristäsi ihmisiä, jotka tekisivät sähkötyöt ja lvi-hommat ilmaiseksi tai edes puoli-ilmaiseksi?
https://www.talopeli.fi/talopeli/frontpage.xhtml
Tuolta voit ap laskea. Lammin sivuilla tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas kauhea tämä kateuden määrä... Mikäli sulle Kontulassa asuvalle tälläistä taloa tarjottais niin et varmaan muuttais... Niin persoonaton, kylmä, kauheat ikkunat, pöly näkyy, täytyy siivota j.n.e
Joo, koska kyseessähän on aina se kateus ja katkeruus jne, kyse ei voi missään nimessä eroavista mielipiteistä. Mua ei ainakaan yhtään hotsittaisi asua tuollaisessa talossa, se on mielestäni ruma ja kolkko. Mielummin sitten muuttaisin vaikka kivaan yksiöön Kontulassa.
Mulle kelpaisi kyllä. Ei ole lapsia, joten omat sormenjälkeni jaksaisin varmaan hinkata noista lasiportaikoista sun muista. Kuvitelkaa pikku kärsän kuvat plekseissä :) Miksi muuten tuollaiseen valtavaan taloon on tehty keittiön irvikuva, jossa roiskivat työpisteet kuten vesi ja paistaminen on sijoitettu seinättömälle puolelle? Mukava siivota rasvaa ja sotkua käytävältä.
Tuollaiset talot talopakettina ostettuna ja ulkopuolisella työvoimalla maksaa noin puoli miljoonaa pelkkä talo töineen ja materiaaleineen. Vantaalla tontit on 200 000 - 500 000 riippuen tontin koosta ja sijainnista. Lisäksi tulee sähköliittymän hankinta tontille ja pientä tietyötä ja sitten pihatyöt tietysti. Eli koko homma valmiina kaikkinensa ehkä 800 000.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiselle, joka haluaa pyhittää koko elämänsä siivoamiselle ja kokee sen olevan elämän syvin tarkoitus, tämä talo on sinulle!
Naapureiden katseille avoin piha ei haittaa, koska sinä et ehdi siitä nauttimaan lasipintojen kiillotuksen ja valkoisten pintojen jynssäämisen vuoksi. Suuret ikkunat on valittu siksi, että sinä joku päivä havahdut rätti kädessä pyöriessäsi että vuodenaika on vaihtunut ja huomaat vaihtaa siivousliinasi talven kuivan ilman mukaisiin pölyongelmiin sopivaksi.
Valkoiset pinnat on hyvät juurikin siksi ettei pöly näy... tummassa näkyy ja hyvin näkyykin...
Ökykuutio on niiiin tylsän näköinen talo ja tässä lisäki no-no sisustus, sen kalseus ja valkoisuus on kammoittavaa, valkoinen on kuoleman väri. Miten tuo itämainen mattokin on onnistuttu löytämään noin rumissa harmaan sävyissä?? Vantaalla maksaisi varmaan saman verran kuin Oulussa.
Huh, mä sain kylmänväristyksiä tuosta sisustuksesta....
Tontti 150000 - 200 000, talo siihen päälle rakennutettuna vähintään 500 000 €. Halvemmaksi tulee ostaa tuo valmis, itse tehden ei pääse samaan hintaan enää tänäpäivänä. Rakentamisen hinnat nousseet niin paljon vuosi vuodelta! Säästää vielä reilun vuoden elämästään.
Isot ikkkunat ei ole mikään ongelma nykyään. Ei vedä eikä hohkaa kylmää, isoimmat on tietty kiinteitä.
t 2 taloa rakentanut ja 3. suunnitteleva
Sähkön kulutus vajaa 8000kWh vuodessa ja talossa kaksi ilmalämpöpumppua.