Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ajoi 140kmh moottoritiellä vaikka olen raskaana

Vierailija
17.06.2017 |

Olen sanaton, riskeeraako tulevaisuudessa lapsemme hengen kaahamalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva kesäkeli, pieni riski. 

Mutta turhaahan se on kaahata, parempi ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti eli tässä tapauksessa yli sallittu nopeus oli vissiin 120 km/h?

Oliko kova kiire jonnekin vai ihan huvikseen päästeli vähän höyryjä?

Vierailija
2/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajanut 140km moottoritietä vaikka olen ollut raskaana. Aika yleinen nopeus motarilla, et ilmeisesti aja normaalisti itse siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaudella ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta idiootin kanssa olet lapsen mennyt hankkimaan kun ei tiedosta ylinopeuden riskejä. 

Vierailija
4/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pessy sienistä edes multaa pois ruokaa tehdessä. Pienen puhuttelun jälkeen kiinnitti huomiota hygieenisyyteen ruuan laitossa, kun jos sairastun en voi popsia mitä vain lääkettä raskaana ollessa.

Vierailija
5/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 hui

Vierailija
6/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarilla 140 on täysin normaali nopeus varsinkin työmatkaliikenteessä. 

Vaikka rajoitus onkin 120, ei 140 ole nyt mikään kamala ylinopeus. 

Vierailija
7/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahinko sattuu, on oikeastaan aivan sama, onko nopeus 120 vai 140.

Mutta jos olet katsonut sen nopeuden auton omasta mittarista niin 140 sen mukaan ei välttämättä ole edes 130 vaan alle sen. Mittarihan ei saa näyttää todellista pienempää nopeutta joten yleensä näyttävät jonkin verran liikaa.

Vierailija
8/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarilla pienen ylinopeuden riski on paljon pienempi kuin ylinopeus taajamassa. En voi lakata ihmettelemästä sitä että kun on liukasta, niin jotku eivät uskalla ajaa moottoritiellä kuin yhdeksääkymppiä, mutta nämä samat uskaltaa ajaa moottoritien päätyttyä seitsemääkympppiä taajamassa.

Vierailija
9/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kusipäisyydestä jos luulee oikeudekseen lain rikkomisen, koskee myös ylinopeuksia.

Vierailija
10/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin motarilla kilpaa toisen Audin kanssa parhaimmillaan 250km/h sinun raskaudestasi välittämättä... HAH!

Vierailija
11/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olet katsonut sen nopeuden auton omasta mittarista niin 140 sen mukaan ei välttämättä ole edes 130 vaan alle sen. Mittarihan ei saa näyttää todellista pienempää nopeutta joten yleensä näyttävät jonkin verran liikaa.

Ei todellakaan ole sama. 140km/h nopeudessa on paljon suuremmat törmäysvoimat. Toisekseen 120km/h nopeudessa ehdit tehdä paljon enemmän yllättävän tilanteen sattuessa kuin 140km/h nopeudessa. 

Vierailija
12/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole sama. 140km/h nopeudessa on paljon suuremmat törmäysvoimat. Toisekseen 120km/h nopeudessa ehdit tehdä paljon enemmän yllättävän tilanteen sattuessa kuin 140km/h nopeudessa. 

Joo mutta noissa nopeuksissa jos tulee äkkitörmäys, ulosajo tms niin lopputulos on todella paha jo 120 nopeuksissa joten en sanoisi että riski hirveästi lisääntyy enää nopeuden noustessa. Joka tapauksessa henki lähtee tai vammautuu todella vakavasti, voi olla jopa parempi että henki menee kerralla kuin jää neliraajahalvaantuneeksi vuosikymmeniksi.

Moottoritiealueet on aidattu, siellä ei saa pysähtyä tai ajaa traktorilla jne. juuri näiden asioiden takia, ettei mitään yllättävää sattuisi. Ja tuo 140 mittarinopeus on ihan normaali moottoritiellä, todellisuudessa autolla on n. 130 nopeutta tuossa tilanteessa, ei mitään erikoista.

Turha väittää "kaahamiseksi" tuollaista. Se 10-20km/h ylinopeus on todella paljon pahempi ja riskialttiimpi  taajamassa missä on vilkas liikenne, jalankulkijoita ym. kuin moottoritiellä, vaikka taajamassa lopullinen nopeus olisi paljon alhaisempi.

Jos tekee mieli ajaa reippaasti, niin moottoritie on nimenomaan paras paikka sille. Ap pelkäätkö itse ajamista?

Vierailija
13/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa navigaattori 140iä vai autonmittari 140iä?

Jos ajat mittari 120 motarilla niin kaikki, aivan kaikki menee ohi, vanhat mummotkin.

Vierailija
14/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljääkymppiäkö sen miehen olis pitänyt ajaa? Mikä on tarpeeksi hidas vauhti sinulle?

Vierailija
15/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORVOO!!!!!

Vierailija
16/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.

Vierailija
17/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi on hyvät tulot tai hän elättää teidän perhettä vauvan synnyttyä, voi tulla melko suuret taloudelliset tappiot noin suuresta kaahaamisesta.

Mun mies on aika tarkkana juuri tästä syystä. Hyvätuloinen, kun on. On hölmöä ajaa niin holtittomasti, että saa jättisakot.

Vierailija
18/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta noissa nopeuksissa jos tulee äkkitörmäys, ulosajo tms niin lopputulos on todella paha jo 120 nopeuksissa joten en sanoisi että riski hirveästi lisääntyy enää nopeuden noustessa. Joka tapauksessa henki lähtee tai vammautuu todella vakavasti, voi olla jopa parempi että henki menee kerralla kuin jää neliraajahalvaantuneeksi vuosikymmeniksi.

Moottoritiealueet on aidattu, siellä ei saa pysähtyä tai ajaa traktorilla jne. juuri näiden asioiden takia, ettei mitään yllättävää sattuisi. Ja tuo 140 mittarinopeus on ihan normaali moottoritiellä, todellisuudessa autolla on n. 130 nopeutta tuossa tilanteessa, ei mitään erikoista.

Turha väittää "kaahamiseksi" tuollaista. Se 10-20km/h ylinopeus on todella paljon pahempi ja riskialttiimpi  taajamassa missä on vilkas liikenne, jalankulkijoita ym. kuin moottoritiellä, vaikka taajamassa lopullinen nopeus olisi paljon alhaisempi.

Jos tekee mieli ajaa reippaasti, niin moottoritie on nimenomaan paras paikka sille. Ap pelkäätkö itse ajamista?

Ei todellakaan kyse ole vielä sellaisista nopeuksista, että olisi ihan sama kumpaa nopeutta ajaa jos törmäys tulee. Noista molemmista kolareista on vielä kohtalaisen hyvä todennäköisyys selvitä hengissä, mutta pienemmästä nopeudesta tietenkin suurempi. 

140 km/h saattaa olla kohtalaisen tavallista moottoritiellä, mutta ei se tee siitä mitenkään turvallista tai järkevää. 

Yllättäviä tilanteita yritetään tietenkin välttää, mutta vääjäämättä niitä kuitenkin tulee ja siksi järkevä ihminen ajaa turvallisempaa nopeutta. 

Vierailija
19/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan voi ikinä mennä lentokoneeseen, kun se lentää niin nopeasti. Yli kahtasataa.

Vierailija
20/25 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan