Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oletat, että Instagramissa oleminen tarkoittaa pelkkiä selfieitä, ruoka-annoksia jne?

Vierailija
17.06.2017 |

Ovatko kaikki seuraamasi tilit täynnä tällaisia kuvia vai miksi ajattelet näin? Minä seuraan melkein 200 tiliä eikä yleensä kuvissa tule vastaan kuin ehkä yksi selfie ja pari ruokakuvaa, jotka nekin ovat läheisten kavereideni kuvia, kaikki muut kuvat ovat mielenkiintoisia ja hyviä kuvia mielenkiintoisilta tileiltä. Itsekin päivitän ahkerasti, mutta yhtään kuvaa itsestäni en ole koskaan julkaissut, enkä myöskään ainuttakaan ruokakuvaa.

Tämä tuosta ruokakuvia kuvaavien somekeskustelusta inspiroituneena.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt josko pistäisin instagram-tilin pystyyn koska kerään sähköistä herbaariota mutta se on vielä jäänyt suunnittelun asteelle kun pitäisi kasvit tunnistaa vauhdissa ym. Koneella on nyt jo toistasataa kuvaa joita en ole ehtinyt/jaksanut kuvaamisen jälkeen enempää ihmetellä. Mutta instagramin kuvia ei taida saada päivättyä jälkikäteen kuten esim. Bloggerissa?

Tuollaista joskus itsekin suunnittelin, mutta nyt kuvailen kasveja vain fiilispohjalta. Eihän niitä vaihdossa tarvitse tunnistaa, ja päivämäärän ym. voi laittaa tekstikenttään.

Vierailija
22/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt josko pistäisin instagram-tilin pystyyn koska kerään sähköistä herbaariota mutta se on vielä jäänyt suunnittelun asteelle kun pitäisi kasvit tunnistaa vauhdissa ym. Koneella on nyt jo toistasataa kuvaa joita en ole ehtinyt/jaksanut kuvaamisen jälkeen enempää ihmetellä. Mutta instagramin kuvia ei taida saada päivättyä jälkikäteen kuten esim. Bloggerissa?

Tuollaista joskus itsekin suunnittelin, mutta nyt kuvailen kasveja vain fiilispohjalta. Eihän niitä vaihdossa tarvitse tunnistaa, ja päivämäärän ym. voi laittaa tekstikenttään.

*vauhdissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt te huomiohuorat olette mielestänne "valokuvauksen harrastajia". Sallikaa mun nauraa. Belfiet ei ole enää muodissa vai???

Vierailija
24/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt te huomiohuorat olette mielestänne "valokuvauksen harrastajia". Sallikaa mun nauraa. Belfiet ei ole enää muodissa vai???

Ei instassa ole pakko olla omalla nimellä ja naamalla, vaan voi keskittyä sisältöönkin...

Vierailija
25/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ei-julkkikselle ainoa tapa kerätä seuraajia se, että keskittyy vain yhteen melko tarkasti rajattuun aiheeseen?

Siis että taiteilija postaa vai taideaiheisia kuvia, käsitöiden tekijä vain käsitöihin liittyviä, luontokuvaaja vain luontokuvia, ja niin edelleen. Ja seuraajia kiinnostaa vain tämä yksi aihe?

Mietin vain, sillä olen sellaisella alalla, että koko ajan painostetaan panostamaan "somepresenssiin" (yök). Mutta Instagramissa en oikeastaan ole osannut postata kuin "taiteellisia" kuvia eivätkä ne a) liity alaani mitenkään ja b) oikeastaan kiinnosta ketään. Tai siis tykkäyksiä ropisee kymmenittäin randomeilta ihmisiltä, mutta kukaan ei seuraa. Ja miksi seuraisikaan? Ei minulla ole mitään somepersoonaa, yritän vain epätoivoisesti keksiä jotain.

Ärsyttää.

Ikävää, että joudut käyttämään somea ikään kuin pakosta vain työsi takia. Itselläni ei sellaisesta ole kokemusta, kun omalla alallani mitään tällaista ei vaadita.

Yhtenäinen aihe voisi olla hyvä idea, sillä silloin helpommin löytää muut samasta aiheesta kiinnostuneet ja he löytävät sinut. Silloin voi käyttää harvinaisempia aiheeseen liittyvien hashtageja, jolloin omatkin kuvat ovat helpommin toisten löydettävissä. Jos supersuositun tilin luominen ei kuitenkaan ole aivan pakko alasi takia, niin en itse väkisin lähtisi luomaan tiliä vain siltä kantilta, että saisit mahdollisimman paljon seuraajia tai näkyvyyttä. Itse kun näen instan idean siinä, että postaa sellaisia kuvia, joista itse tykkää - ei niin, että postaa tietynlaisia omasta mielestään tylsiä kuvia vain siksi, että tietää niiden olevan suosittuja.

Ap

Vierailija
26/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivämäärän ja muut tiedot voi kyllä laittaa tai vaihtaa jälkikäteen kuvatekstiin, mutta kuvat ovat silti siinä järjestyksessä, jossa olet ne julkaissut.

Ap

Vierailija
27/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivämäärän ja muut tiedot voi kyllä laittaa tai vaihtaa jälkikäteen kuvatekstiin, mutta kuvat ovat silti siinä järjestyksessä, jossa olet ne julkaissut.

Ap

Jos haluat 'tieteellisesti' järjestykseen luokitellun kasvion, sinulla pitää olla monta tiliä eri kasvisuvuille tai etukäteen tehty tarkka suunnitelma 😀

Vierailija
28/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ei-julkkikselle ainoa tapa kerätä seuraajia se, että keskittyy vain yhteen melko tarkasti rajattuun aiheeseen?

Siis että taiteilija postaa vai taideaiheisia kuvia, käsitöiden tekijä vain käsitöihin liittyviä, luontokuvaaja vain luontokuvia, ja niin edelleen. Ja seuraajia kiinnostaa vain tämä yksi aihe?

Mietin vain, sillä olen sellaisella alalla, että koko ajan painostetaan panostamaan "somepresenssiin" (yök). Mutta Instagramissa en oikeastaan ole osannut postata kuin "taiteellisia" kuvia eivätkä ne a) liity alaani mitenkään ja b) oikeastaan kiinnosta ketään. Tai siis tykkäyksiä ropisee kymmenittäin randomeilta ihmisiltä, mutta kukaan ei seuraa. Ja miksi seuraisikaan? Ei minulla ole mitään somepersoonaa, yritän vain epätoivoisesti keksiä jotain.

Ärsyttää.

Ikävää, että joudut käyttämään somea ikään kuin pakosta vain työsi takia. Itselläni ei sellaisesta ole kokemusta, kun omalla alallani mitään tällaista ei vaadita.

Yhtenäinen aihe voisi olla hyvä idea, sillä silloin helpommin löytää muut samasta aiheesta kiinnostuneet ja he löytävät sinut. Silloin voi käyttää harvinaisempia aiheeseen liittyvien hashtageja, jolloin omatkin kuvat ovat helpommin toisten löydettävissä. Jos supersuositun tilin luominen ei kuitenkaan ole aivan pakko alasi takia, niin en itse väkisin lähtisi luomaan tiliä vain siltä kantilta, että saisit mahdollisimman paljon seuraajia tai näkyvyyttä. Itse kun näen instan idean siinä, että postaa sellaisia kuvia, joista itse tykkää - ei niin, että postaa tietynlaisia omasta mielestään tylsiä kuvia vain siksi, että tietää niiden olevan suosittuja.

Ap

Pitää selventää, että kukaan työnantaja ei minua siis varsinaisesti pakota someen, mutta olen sellaisella luovalla alalla, että nykyään täytyy "markkinoida" itseään netissä, jos haluaa pärjätä. Se on sisäänpäinkääntyneelle ihmiselle yllättävän hankalaa... Olen opiskellut valokuvaamista, joten kauniiden kuvien ottaminen ei ole ongelma, vaan se yhtenäisen teeman löytäminen ja persoonallisuuden välittyminen. Ei se tunnu luontevalta, jos koko ajan miettii kiusaantuneena, ettei haluaisi oikeastaan jakaa omasta elämästään mitään.

Seuraan oman alani ihmisiä, joilla on todella paljon seuraajia, ja aika monen Instagram-tili kuuluu selvästi lifestyle-kategoriaan. Parhaimmillaan se oma luova työ nivoutuu osaksi "lifestyleä", josta saadaan todella glamour mielikuva aikaiseksi. Esimerkiksi yhden supersuositun esimerkin mies on ammattivalokuvaaja, ja nainen itse on kaunis, joten käytännössä hänen Instagraminsa sisältöä ei mitenkään erota suosituista lifestyle-blogeista. On asukuvia kukkaniityillä, aamiaisia Provencessa, viikonloppumatkoja Pariisiin - ja välillä mausteena aina sitä luovaa työtä, tyylikkäästi sisustetussa työhuoneessa totta kai.

Minusta tuntuisi todella vaivaannuttavalta yrittää luoda jotain lifestyle-unelmaa netissä, kun tosiasiassa teen työtäni omassa työhuoneessa kulahtaneissa college-housuissa, teekuppi kädessä. Kai se olisi helpompaa Provencesta käsin, en tiedä :D Pitäisi kait löytää se oma esteettisesti miellyttävä "lifestyle" ja alkaa elää sen mukaan.

Toisessa ääripäässä on sitten ne alan ihmiset, joille on kerrottu, että Instagramissa pitäisi olla, mutta jotka postaavat rakeisia kännykkäkuvia päivän tylsistä aterioista ja pelargoniaruukuista.

Vierailija
29/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun instal on minun ja postaan mitä haluan. Ei oo väliä seuraako joku vai ei. Saa tykätä tai ei.

Vierailija
30/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse elää kiiltokuvaelämää

Vierailija
31/31 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oletakaan. Mutta kuvat on vain kuvia. Ennemmin näen asiat omin silmin ilman mitään tietokoneita kuin jonkun muun ottamia kuvia kyseisistä asioista. Siksi en käytä Instagramia lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme