Miksi oletat, että Instagramissa oleminen tarkoittaa pelkkiä selfieitä, ruoka-annoksia jne?
Ovatko kaikki seuraamasi tilit täynnä tällaisia kuvia vai miksi ajattelet näin? Minä seuraan melkein 200 tiliä eikä yleensä kuvissa tule vastaan kuin ehkä yksi selfie ja pari ruokakuvaa, jotka nekin ovat läheisten kavereideni kuvia, kaikki muut kuvat ovat mielenkiintoisia ja hyviä kuvia mielenkiintoisilta tileiltä. Itsekin päivitän ahkerasti, mutta yhtään kuvaa itsestäni en ole koskaan julkaissut, enkä myöskään ainuttakaan ruokakuvaa.
Tämä tuosta ruokakuvia kuvaavien somekeskustelusta inspiroituneena.
Kommentit (31)
Oletko maisemapostaaja? Kukkia lapsenlapsen koiranpennun kuvia?
En tunne ketäänm joka olisi instassa. Sovelluksen on toki moni ladannut, mutta aika hankala siellä on olla.
Omat kuvani ovat enimmäkseen luontoa ja maisemia. Ei lemmikkejä (en sellaisia edes omista) eikä lapsia.
Miksi olet kolmonen sitä mieltä, että instassa olisi hankala olla? Toki jos ei pidä kuvaamisesta niin sitten ei varmaan tule mitään julkaistuakaan.
Ap
itse olen keskinkertainen valokuvaaja, mielestäni maailma ei hyödy mitään postaamastani hashtag kesä aiheisesta niittykuvasta. minulla ei ole tarvetta valokuvata ympäristöäni. ennemmin ilmaisen itseäni musiikin avulla.
Oletan, ettei instassa ole minua kiinnostavia aiheita. Luulen paikan pyörivän juurikin noiden selfieiden ja kissanpentujen kuvilla. Myös maisema- ja ruokakuvia oletan sieltä löytyvän, mutta en ole kiinnostunut mistään näistä. Taidetta tekevien postauksia seuraan mieluummin deviantartissa tai tumblrissa.
Miksi katselisin toisten kuvia sieltä ja täältä, kun voin itse käydä siellä ja täällä.
Yleensä ihminen ei ole sovelluksessa. Itseasiassa, se on fyysisesti täysin mahdotonta, niin kuin monelle artikulointi.
#finnishgirl #bikinit #kesä#huhhellettä
enkä muutenkaan halua valokuva-albumiani julkiseksi, siitähän kai on kyse pohjimmiltaan. halusta julkisuuteen. internet ja some on media joten kaikki mitä sinne laittaa, on julkista,
myös tämä kirjoitukseni
Insta ei ole mitään muuta kuin egotrippailua ja huomion hakemista.
En oleta mitään. Julkaisemani kuvat kertovat sielunmaisemastan. Tykkääjiä on vähän ja se ei haittaa. 🙂
- sydän capucchino-vaahdossa
- omat jalat hiekkarannalla
- oma lemmikki
-selfie
Näistä muodostuu 97% Instagramin kuvista. Loput ovat belfieitä ja äijien paidattomia salikuvia.
Itse harrastan valokuvausta ja kuvankäsittelyä ja seuraan muiden samanhenkisten harrastajien kuvia. Tykkään myös omaa kotiseutuaan persoonallisesti kuvaavista, joiden kautta pääsee nojatuolimatkalle itseä kiinnostaviin paikkoihin eri puolilla maailmaa. Itse asiassa seuraan myös paria maalauksellisten ruoka-asetelmien tekijää 😀 Periaatteessa siis maisemia, matkailua ja ruokiakin, mutta persoonallisesti kuvattuna. Tämä kiinnostaa minua, jotain toista jokin muu. Toki seuraajien keräilyssä on vähän outoja piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
- sydän capucchino-vaahdossa
- omat jalat hiekkarannalla
- oma lemmikki
-selfieNäistä muodostuu 97% Instagramin kuvista. Loput ovat belfieitä ja äijien paidattomia salikuvia.
Taidat seurata ja tykkäillä vääriä tilejä? Seuraamieni ihmisten kuvissa ei ole mitään noista, enkä ole koskaan edes törmännyt mihinkään salikuviin, koska en ole aiheesta kiinnostunut ja seuraan ihan toisenlaisia tilejä. Joskus ehdotuksissa on julkkisten kuvia, kuten vaikka jalkapallotähtiä ja vastaavia maailmanlaajuisesti hyvin suosittuja kuvia, mutta ehdotuksistakin noin 90 % on minua kiinnostavia kuvia.
Ap
Nuoret laittaa selfieitä ja kavereistaan kuvia. Aikuiset kuvailee ruokia, juomia ja luontoa.
Mä laitan keskinkertaisia otoksia ympäristöstä. Hassuja kylttejä, ränsistyneitä taloja/ikkunoita/kahvoja/ovia/jne, pystyyn kuolleita puita.. mulla on 869 seuraajaa, että kai niistä joku tykkää.
Kaverilla on lähemmäs 10000 seuraajaa. Hänellä on nukkekoti juttuja. Toinen kaveri piirtää ja laittaa niitä kuvina. Ihan tavallisia perheenäitejä ollaan.
Instassa on paljonkin erilaisia juttuja. Ne pitää vaan löytää.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, ettei instassa ole minua kiinnostavia aiheita. Luulen paikan pyörivän juurikin noiden selfieiden ja kissanpentujen kuvilla. Myös maisema- ja ruokakuvia oletan sieltä löytyvän, mutta en ole kiinnostunut mistään näistä. Taidetta tekevien postauksia seuraan mieluummin deviantartissa tai tumblrissa.
Itse asiassa instassa on paljon taideaiheisia tilejä, toki eniten moderniin taiteeseen keskittyviä, mutta myös esim. New Yorkin MoMa, Lontoon National Portrait Gallery, Victoria ja Albert Museum, Louvre jne löytyvät instasta. Lisäksi varmaan aikalailla kaikilla vähänkin isommilla gallerioilla on omat tilit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuoret laittaa selfieitä ja kavereistaan kuvia. Aikuiset kuvailee ruokia, juomia ja luontoa.
Mä laitan keskinkertaisia otoksia ympäristöstä. Hassuja kylttejä, ränsistyneitä taloja/ikkunoita/kahvoja/ovia/jne, pystyyn kuolleita puita.. mulla on 869 seuraajaa, että kai niistä joku tykkää.Kaverilla on lähemmäs 10000 seuraajaa. Hänellä on nukkekoti juttuja. Toinen kaveri piirtää ja laittaa niitä kuvina. Ihan tavallisia perheenäitejä ollaan.
Instassa on paljonkin erilaisia juttuja. Ne pitää vaan löytää.
Kiva kuulla, juuri tätä hain takaa!
Ap
Olen pitkään miettinyt josko pistäisin instagram-tilin pystyyn koska kerään sähköistä herbaariota mutta se on vielä jäänyt suunnittelun asteelle kun pitäisi kasvit tunnistaa vauhdissa ym. Koneella on nyt jo toistasataa kuvaa joita en ole ehtinyt/jaksanut kuvaamisen jälkeen enempää ihmetellä. Mutta instagramin kuvia ei taida saada päivättyä jälkikäteen kuten esim. Bloggerissa?
Onkohan ei-julkkikselle ainoa tapa kerätä seuraajia se, että keskittyy vain yhteen melko tarkasti rajattuun aiheeseen?
Siis että taiteilija postaa vai taideaiheisia kuvia, käsitöiden tekijä vain käsitöihin liittyviä, luontokuvaaja vain luontokuvia, ja niin edelleen. Ja seuraajia kiinnostaa vain tämä yksi aihe?
Mietin vain, sillä olen sellaisella alalla, että koko ajan painostetaan panostamaan "somepresenssiin" (yök). Mutta Instagramissa en oikeastaan ole osannut postata kuin "taiteellisia" kuvia eivätkä ne a) liity alaani mitenkään ja b) oikeastaan kiinnosta ketään. Tai siis tykkäyksiä ropisee kymmenittäin randomeilta ihmisiltä, mutta kukaan ei seuraa. Ja miksi seuraisikaan? Ei minulla ole mitään somepersoonaa, yritän vain epätoivoisesti keksiä jotain.
Ärsyttää.
Miksi oletat