Satu, Nina vai Sanna? Apuja nimipulmaan
Tyttö tulossa, mutta sopivaa nimeä ei tunnu löytyvän, ei sitten millään. Ollaan vaimon kanssa täysin eri linjoilla nimen suhteen. Itse tykkään 80-luvun kunnon nimistä, mutta vaimo haluaisi nimeksi Isabella, Amanda tyylisiä. Otsikossa omat suosikit!
Apuja nimipulmaan?
Kommentit (37)
80-luvulla tuonnimiset tulivat täysi-ikäisiksi... Mutta joo, ymmärrän vaimoasi, ettei nappaa. Itse en pidä näistä semivanhoista nimistä, Martta, Kerttu, Aino, Salme. Kas kun ei Ritva ta Sinikka. Yrittäkää löytää kompromissi. Vaimosi haluaa selvästi jonkun kansainvälisen. Tyttärellesi on vain etua, jos nimen tunnistaa naisen nimelsi ja osaa lausua ulkomaillakin.
Miten olis kompromissina:
Sanni (nykyaikaisempi)
Stina (Ninan tyylinen)
Saga (nykyaikaisempi Satu)
Amanda ja Isabella on ikivanhoja nimiä eikä mitään uusia nimiä... :D
Vierailija kirjoitti:
Amanda ja Isabella on ikivanhoja nimiä eikä mitään uusia nimiä... :D
Joojoo, etköhän ymmärtänyt, että tässä tarkoitettiin, että nuo nimet ovat nykymuodin mukaisia. :)
Tätä nimiongelmaa en voi ymmärtää.
Muita ehdotuksia:
Emma
Alva
Anni
Milja
Veera
Saara
Eeva
Siina
Kiira
Sofia
Maria
Eveliina
Johanna
Annika
Helmi, Helmiina
Elisabet
Silja
Aliisa
Sonja
Selja
Minja
Katariina
Matilda
Emilia
Maisa
Itse en tykkää yhdestäkään noista kolmesta nimestä. Saman aikakauden suosikkinimistä mielestäni parempia olisivat esim. Heidi tai Hanna. Heidi sopisi saksalaisena nimenä hyvin myös saksankieliseen sukunimeenne. Ja Hannakin on niin kansainvälinen nimi, että sopisi sukunimeenne.
En kyllä itse haluaisi olla Sanna tai Satu, molemmat ovat mielestäni tylsiä ja värittömiä nelikymppisen naisen nimiä.
Jos on pakko ottaa joku 80-luvun nimi, niin mieluummin joku iättömämpi. Nina mieluiten noista kolmesta.
Sitä paitsi nykynimistä löytyy muitakin kuin prinsessanimiä. Miten ysärinimet, vaikka Laura? Tai nykynimistä Sonja tai Ronja?
Vierailija kirjoitti:
Sanna Amanda
Tämä on hyvä
Hei kiitos näistä! Löytyi lisää hyviä vaihtoehtoja. Esim. tuo Eveliina, Annika ja Laura ovat sellaisia, jotka miellyttävät molempia.
-Ap
Satu -> nimen taivutus? Sadun vai Satun? Lisäksi ovat vittumaisia ihmisä.
Nina -> kysytään onko Nina vai Niina? Usein ulkoisesti kuaniita, mutta sisältä sysirumia.
Sanna .>tiukkoja ja määrätietoisia
Niin, että mitä haluatte lapsestanne tulevan? Suosittelen Sannaa.
Vierailija kirjoitti:
Satu -> nimen taivutus? Sadun vai Satun? Lisäksi ovat vittumaisia ihmisä.
Nina -> kysytään onko Nina vai Niina? Usein ulkoisesti kuaniita, mutta sisältä sysirumia.
Sanna .>tiukkoja ja määrätietoisia
Niin, että mitä haluatte lapsestanne tulevan? Suosittelen Sannaa.
Aivan, sehän on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että ihmisen etunimi määrittelee ratkaisevasti hänen luonteensa ja mahdollisesti myös ulkonäkönsä. Not.
Taidat olla itse aika yksinkertainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos näistä! Löytyi lisää hyviä vaihtoehtoja. Esim. tuo Eveliina, Annika ja Laura ovat sellaisia, jotka miellyttävät molempia.
-Ap
Siis eikö tämä aihe jo taputeltu, kuten yllä näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Siis eikö tämä aihe jo taputeltu, kuten yllä näkyy?
?? Ei..
Sanna! Kaikki tuntemani Sannat ovat huipputyyppejä! Sanna on kaunis nimi
Täytyy sanoa, että ilahduin luettuani otsikon vaihtoehdot. Nykyään kun tuntuu että kaikki haluavat nimetä lapsensa lässyprinsessaksi. Eivätkö otsikon nimet siis kelpaa vaimollesi? Oletteko keskustelleet vaihtoehdoista, joissa molemmat joutuisivat joustamaan omista suosikeistaan? Esim. tuo Eveliina kuulosti myös hyvältä.