Satu, Nina vai Sanna? Apuja nimipulmaan
Tyttö tulossa, mutta sopivaa nimeä ei tunnu löytyvän, ei sitten millään. Ollaan vaimon kanssa täysin eri linjoilla nimen suhteen. Itse tykkään 80-luvun kunnon nimistä, mutta vaimo haluaisi nimeksi Isabella, Amanda tyylisiä. Otsikossa omat suosikit!
Apuja nimipulmaan?
Kommentit (37)
Muita mielipiteitä? Mielestäni Satu on noista paras.
Sanna Isabella?
Nina Amanda?
Sanna Selena?
Vaimon ehdotukset paljon parempia. Nina nätti nimi, mutta Satu ja Sanna yök!
Niina on paras! 1980-luvun nimet ovat huippuja! Nyt muodissa lällyt konsonantittomat nimet ja liian prinsessamaiset nimet. Mä valitsin tytöilleni nimet, jotka eivät väheksy naisten voimaa ja älyä.
Kaikki Sadut on kusipäisiä horoja, Sannat riettaita jakareita ja Ninan ärsyttäviä muuten vain. Joten noista Nina paras jos kerran parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.
Kannattaa sitten miettiä, valitseeko Ninan vai Niinan. Ninan kohdalla ääntäminen valitettavasti vaihtelee, vaikka suomessa ääntäminen noudattaa tuollaisissa tapauksissa kirjoitusasua, eli Nina on "nina".
Vierailija kirjoitti:
Niina on paras! 1980-luvun nimet ovat huippuja! Nyt muodissa lällyt konsonantittomat nimet ja liian prinsessamaiset nimet. Mä valitsin tytöilleni nimet, jotka eivät väheksy naisten voimaa ja älyä.
Joo, juuri näin. En välitä yhtään ns. prinsessanimistä.
-Ap
Minustakin Nina paras ja tuolla kivoja yhdistelmiä, jotka luulis käyvän vaimollekin. Lapsihan voi sitten vanhempana päättää itse mitä nimeä haluaa kutsumanimenä käyttää. Sukunimi on myös yksi tekijä eli nämä Yasmine Tuppuraiset ei kovin hyvin yhteen sovi, mutta tämä nyt vain minun mielipiteeni ja kenenkään Yasmine T:niin ei tästä pidä loukkaantua 😊
Minustakin Nina paras ja tuolla kivoja yhdistelmiä, jotka luulis käyvän vaimollekin. Lapsihan voi sitten vanhempana päättää itse mitä nimeä haluaa kutsumanimenä käyttää. Sukunimi on myös yksi tekijä eli nämä Yasmine Tuppuraiset ei kovin hyvin yhteen sovi, mutta tämä nyt vain minun mielipiteeni ja kenenkään Yasmine T:n ei tästä pidä loukkaantua 😊
Minulla ,jos olisi vielä ollut tyttö nimi olisi Nana Lyydia. Kaunis nimi vanhanaikainen!
Vierailija kirjoitti:
Minustakin Nina paras ja tuolla kivoja yhdistelmiä, jotka luulis käyvän vaimollekin. Lapsihan voi sitten vanhempana päättää itse mitä nimeä haluaa kutsumanimenä käyttää. Sukunimi on myös yksi tekijä eli nämä Yasmine Tuppuraiset ei kovin hyvin yhteen sovi, mutta tämä nyt vain minun mielipiteeni ja kenenkään Yasmine T:niin ei tästä pidä loukkaantua 😊
Sukunimi saksalainen (vaikka ollaan siis suomalaisia).
Tehkää kompromissi, ja etsikää nimi joka miellyttää teitä molempia. Miten olisi 80-90-luvun "kunnon" nimi, mutta joka olisi vähän pitempi, prinsessatyyliin? Anniina, Kristiina, Karoliina, Emilia, Hannele, Marjaana, Susanna? :)
Eveliina olisi mun mielestä hyvä kompromissi nimimauistanne ja kaunis nimikin. :)
Täytyy sanoa, että todella erikoinen nimipulma teillä.
Nina on nätti, mutta jossei vaimosi siitä pidä, niin keksikää joku josta te molemmat pidätte.
Oon Satu. Ihan paska nimi, älkää laittako ainakaan sitä.
Nina noista paras, vaikkakaan en itse siitäkään yhtään tykkää.
Vaimosi vaihtoehdot parempia kuin yksikään sinun. Mutta tämä nyt vain on minun mielipiteeni.