Nuiva suhtautuminen raskauteen työpaikalla :(
Olin ekasta lapsesta täydet kolme vuotta hoitovapaalla. Nyt olen ollut töissä kaksi vuotta ja ilmoitin raskaudesta ennen kesälomalle jäämistä. Voi että kun huomasin miten työkaverit harmistui että lähden taas pois :(. Sijainen on kuitenkin aina saatu. En ymmärrä :(.
Kommentit (45)
Onpa törkeitä vastauksia ap:lle. Tässä se av-porukan todellinen karva taas paljastuu. Ällöttävää tuomitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja sijaisia saa helposti. Ap
No olipa yllätys.
Mitä tarkoitat ? Sairaanhoitajat jää kotiin?
Taisi viitata siihen, että tällä palstalla ollaan perinteisesti luokiteltu sairaanhoitajat ja lähärit roskaväeksi, joka sikiää minkä ehtii vaikkei varaa olisikaan.
Kaksi lasta on "sikiämistä minkä ehtii"? Tai se että kun on vihdoin saanut sen lapsen, niin pitäisi ajatella työkavereita eikä sitä omaa lasta? Mikä ihme katkeruus teitä ihmisiä vaivaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipa yllätys.
Taisi viitata siihen, että tällä palstalla ollaan perinteisesti luokiteltu sairaanhoitajat ja lähärit roskaväeksi, joka sikiää minkä ehtii vaikkei varaa olisikaan.
Kaksi lasta on "sikiämistä minkä ehtii"? Tai se että kun on vihdoin saanut sen lapsen, niin pitäisi ajatella työkavereita eikä sitä omaa lasta? Mikä ihme katkeruus teitä ihmisiä vaivaa? Ap
Tottakai, kaikki on katkeria ja kateellisia Äideille.
Eipä ihme jos Suomeen pitää tuottaa väki muualta, jos näin nuivaa on suhtautuminen. Naisia edelleen rangaistaan siitä, että vain naiset synnyttää, ja pahimpia on toiset naiset.
Kehoitus, että mies jää kotiin, ei nyt vaan aina ole mahdollista, palkat ovat lähes pääsääntöisesti miehillä isommat, joten monen perheen talous ei kestä sitä, että mies jää vapaalle.
Vika on systeemissä, ei synnyttävissä naisissa, purkakaa tuntonne poliittisille päättäjille älkääkä täällä vinkuko.
Ja saakelin lapsellisia nuo väitteet että meidän alalla ei pysy kehityksen kelkassa, höpö höpö. Jos ihmisellä on koulutus ja alu oppia, hän kyllä palauttaa työtehtävät mieleensä nopeasti.
Ja me, joiden tehtävät ovat nopeasti muuttuvia, olemme yleensä esimiesasemassa ja seuraamme pakosta työasioita myös lomilla, vanhempainvapaalla jne. Ei ollut mitään vaikeutta palata töihin kolmen vuoden jälkeen ja sijaiseni sai oivan tilaisuuden perehtyä alaan tuellani ja pääsi kiinni uuteen tehtävään heti minun töihinpaluun jälkeeen.
Naiset tukekaa toisianne ja ajakaa naisen asemaa turvaavia muutoksia työelämään. Jatkuva typerä räksytys tällä palstalla ei johda yhtään mihinkään.
Ihme vinkumista kaikilta siitä että ihminen pitää oikeutetut vapaansa. Sitä on niin paska, niin paska ihminen kun kehtaa äidiksi ruveta! Ei ihme että syntyvyys on Suomessa nolla kun siitä syyllistetään näin saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipa yllätys.
En ole tuon 'olipa yllätys' kommentin kirjoittaja, mutta ajattelin samoin. Tuttavapiirissä on useita hoitsuja ja vakipaikan irrottua alkaa sikiäminen. Parhaimpana kätilö, joka kohta yhdeksättä vuotta pois töistä. Että miten ne penskat sattuukin tulemaan niin 'sopivasti' :D Muutama kk käydään työssä pyörähtämässä ja taas mammalomille.
Pitäisikö kaikkien olla kaltaisiasi katkeria mahoja? Mihinkään kelpaamattomia jämiä?
Mieheni on yrittäjä, eikä voi jäädä kotiin. Ihan ihme suhtautumista, vihamielistä suorastaan. Ap
Mä olin kaikista 3 lapsesta hoitovapaat, sitten osa-aikaisuudet ja myöhemmin vielä vuorotteluvapaalla vuoden. Valehtelematta voin luetella lähes 10 kollegaa, jotka ovat joistain noista sijaisuuspätkistä saaneet "jalkaa oven väliin" ja aikanaan vakipaikan. Hoitoala vaan toimii noin.
Onnea raskaudesta ap 😍
Ja kuten sanoin olen ollut kaksi vuotta töissä tässä välissä. Hyvin on sujunut töissä, jos ei olisi sujunut niin tuskinpa kaikki olisi harmistuneita kun jään pois toisen lapsen kanssa? Työelämää on jäljellä vielä noin 35 vuotta, en ymmärrä mikä pistää noin vihaiseksi? Ap
Tän keskustelun mukaan hoitajat eivät saa lisääntyä tai ainakaan olla kotona lapsen kanssa. Voi luoja.
Itse menin opiskelemaan, kun lapsi oli 9kk ja siitäkin kyllä niin moni pahoitti mielensä, kun nyt on sitten koko lapsen perusturvallisuus tuhottu. Kumma miten ne selviää maissa, jossa ei äitiyslomia ja vanhempainvapaita tunneta.
Älä välitä. Tuskin muistelet tuota kiikkustuolissa lastenlasten ympäröimänä! :)
Ihmetyttää kyllä tämä vihamielisyys lastenhankintaa kohtaan. Kaikkihan meidät on tänne tehty, vituttaako vittuuntuneita, että olette syntyneet?
Ja itselläni ei ole lapsia vielä, mutta kun on niiden aika, niin vähät välitän työelämästä silloin. Ei ole minun harteillani yhteiskunnan paskuus tässä asiassa.
Kiva juttu AP että olit lapsen kanssa pitkään
teidän äitiyslomien pitäjiä mielellään paikkailen :) pätkätyöt kun ei haittaa, haluan kokemusta eri paikoista.
Sh myös
En oikein tiedä, mitä ajattelisin suomalaisista perhevapaista. Ensin tytöt menestyvät koulussa ja haalivat parhaat opiskelupaikat. Sitten valmistutaan ja keikutaan naisvaltaisilla aloilla vuosikymmen pätkätöissä (koska toisten perhevapaat) ja sitten vakipaikan saannin jälkeen toinen vuosikymmen niillä omilla perhevapailla. Sitten ollaan päälle neljäkymppisiä ja ihmetellään, kun kotona kaikki pitää hoitaa itse eikä ukko osaa edes omia jälkiään siivota, saati lapsista huolehtia. Muututaan äkäisiksi vanhoiksi akoiksi.
Olen itsekin kohta kolmen lapsen äiti ja kiitollinen ehkä maailman parhaista perhevapaista. Mutta välillä mietin, olisiko kaikkia naisia ja ehkä miehiäkin kohtaan reilumpaa, jos ei olisi oikeuksia niin jumalattomiin perhevapaisiin. Väki liikkuisi enemmän työmarkkinoilla, asiat etenisivät ilman vuosikausien löysässä hirressä roikottamista ja niitä vakipaikkoja saisi pikkuisen helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme jos Suomeen pitää tuottaa väki muualta, jos näin nuivaa on suhtautuminen. Naisia edelleen rangaistaan siitä, että vain naiset synnyttää, ja pahimpia on toiset naiset.
Kehoitus, että mies jää kotiin, ei nyt vaan aina ole mahdollista, palkat ovat lähes pääsääntöisesti miehillä isommat, joten monen perheen talous ei kestä sitä, että mies jää vapaalle.
Vika on systeemissä, ei synnyttävissä naisissa, purkakaa tuntonne poliittisille päättäjille älkääkä täällä vinkuko.
Ja saakelin lapsellisia nuo väitteet että meidän alalla ei pysy kehityksen kelkassa, höpö höpö. Jos ihmisellä on koulutus ja alu oppia, hän kyllä palauttaa työtehtävät mieleensä nopeasti.
Ja me, joiden tehtävät ovat nopeasti muuttuvia, olemme yleensä esimiesasemassa ja seuraamme pakosta työasioita myös lomilla, vanhempainvapaalla jne. Ei ollut mitään vaikeutta palata töihin kolmen vuoden jälkeen ja sijaiseni sai oivan tilaisuuden perehtyä alaan tuellani ja pääsi kiinni uuteen tehtävään heti minun töihinpaluun jälkeeen.
Naiset tukekaa toisianne ja ajakaa naisen asemaa turvaavia muutoksia työelämään. Jatkuva typerä räksytys tällä palstalla ei johda yhtään mihinkään.
Näin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä tapauksessa perheen talous ei sitten kestä sitä toista lasta.
Ihmeellinen työpaikka kyllä ap:lla. Olen itsekin sairaanhoitaja ja kyllä meillä ainakin palkataan äitiysloman ajaksi ihan vaan yksi ihminen, koko äitiysloma siis kerralla. Ja sama hoitovapaalla, koko hoitovapaan ajaksi tulee sama ihminen. Epäpäteviä ei tässä työssä voi edes palkata kuin ehkä johonkin kesätyöhön.
Itse olin ennen ensimmäistä lasta vuosia töissä ja sitten ensimmäisen lapsen kanssa kotona 1,5 vuotta. Tulin töihin 4 kuukauden ajaksi ja sitten jäin uudelleen äitiyslomalle ja olin kotona lähes 2 vuotta. Olin töissä 4 kuukautta ja nyt olen jälleen kotona. Jos tällaiseen on mahdollisuus niin miksi ihmeessä sitä ei käyttäisi hyväkseen. Osa tulee myös töihin miehen isyysloman ajaksi eli saattaa olla töissä vain muutamia viikkoja. Ei meillä yksikään työkavereista ollut mitenkään ihmeissään ratkaisustani.
Maksimissaan ensimmäiset pari viikkoa pitkän tauon jälkeen tuntui, ettei oikein osaa mitään mutta kummasti sitten oli jo olo ettei ollut pois ollutkaan. Kyllä se työ sieltä palautuu mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä tapauksessa perheen talous ei sitten kestä sitä toista lasta.
Voi luoja minkälaista kateellisen ämmän panettelua. Juu, pitää esim. hyvin menestyvä yritys ajaa alas ja ryhtyä yhteiskunnan elätiksi.
Tehkää nuoret lapsia ja olkaa hoitovapaalla ja vaatikaa päättäjiltä, että vanhemmuuden kulut tasataan puolisoiden työnantajien kesken tai valtio maksaa vanhemmuuden kulut.
Tämmöisten kateellisten akkojen lätinää kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Katkerat happamat akat eivät ole saaneet perhettä ja puolisoa ja purkavat katkeruutensa heihin joiden on käynyt hyvin. Hävetkää.
Kyllä omat lapset aina työelämän voittaa. Näin se vaan on. En usko kuoleman hetkellä muistelevani lämmöllä kaikkia tunteja jotka olen istunut kaivinkonetta pyörittelemässä vaan aikaa jonka olen viettänyt oman perheen kanssa.
Onneksi olkoon toisesta vauvasta AP! Nauti äitiydestä ja siitä ajasta, kun lapset ovat pieniä äläkä yhtään mieti, mitä muut ajattelevat. Teet just niin kuin susta parhaalta tuntuu.
Hyvää kesää!
En ole tuon 'olipa yllätys' kommentin kirjoittaja, mutta ajattelin samoin. Tuttavapiirissä on useita hoitsuja ja vakipaikan irrottua alkaa sikiäminen. Parhaimpana kätilö, joka kohta yhdeksättä vuotta pois töistä. Että miten ne penskat sattuukin tulemaan niin 'sopivasti' :D Muutama kk käydään työssä pyörähtämässä ja taas mammalomille.